Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 ] 1.8T jakie wkońcu jest te SPALANIE ?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
General22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:46
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: General22 » 09 kwie 2017, 22:08

Witam wszystkich, jestem nowy na forum i chciałbym "odgrzać kotleta" a mianowicie od niedawna zacząłem swoją przygodę z Audi (nigdy wcześniej jeszcze nie miałem tej marki) model a6 c5 Avant z silnikiem 1.8 turbo awt i manualną skrzynią. Wstawiłem do niej gaz BRC (w innych samochodach miałem identyczne instalacje) i jestem zaskoczony mega dużym spalaniem tego samochodu! Nie mam porównania jak palił na benzynie bo zbyt dużo nie miałem okazji jeździć ale gazu to wciąga ładnie.

Przy normalnej jeździe w mieście ( nie jak zawali droga ale również nie ścigając się na światłach) nie przekraczając 3 tysięcy obrotów na butli do której wchodzi 54litry gazu robię nie więcej niż 280kilometrów czyli spalanie około 20 litrów gazu :shock:

W trasie jadąc pustym autem nie przekraczając 130km/h (jazda na tempomacie) po drogach ekspresowych spalanie waha się między 13 a 14 litrów :[
Aż strach pomyśleć co będzie przy zapakowanym samochodzie i prędkościach 160/170 km/h

Wyczytałem na forum aby sprawdzić przepływomierz ale jak to zrobić? Auto jeździ normalnie czyli nie szarpie nim nie ma spadków mocy itp i na kompie też nie wykazało żądnego błędu przepływki.

Czy ktoś ma jakieś pomysły? Na regulacjach gazu byłem już ponad 10 razy ale bez żadnego efekty.

Prosiłbym o podpowiedź w tym temacie bo czytając ile pali u innych to normalnie aż złość mnie bierze że u mnie takie wyniki ;p

joter82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 332
Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
Imię: Piotrek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wawa

Post autor: joter82 » 09 kwie 2017, 22:18

General22 pisze:Czy ktoś ma jakieś pomysły?
tylko jeden: do pełna pb, pojeździj ze 200-300 km i znowu do pelna. policz ile ci wciąga pb, dopiero później narzekaj na spalanie lepszego połera g

dopowiem tylko, że moje 1.8 bez T w ośce w a4b5 w mieście na butli 40litrów robiło 300km czyli 13 na sto

w trasie dalo się zrobić 400 km delikatnie traktując prawą nogę.

tu masz a6, czyli kupa więcej gruzy do ciągnięcia, dodatkowo turbo żyje turbo pije jak mawia klasyk ;]

zacznij od weryfikacji spalania pb, lpg powinno być gdzieś 10-15 % więcej

3msie

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 09 kwie 2017, 22:37

U mnie jazda wokół komina w okolicach 11L LPG. Ostatnio więcej autostrad to raczej spalanie bliżej 13 ale prędkości powyżej 140.. Na Fisie od 8.5-10.5 w zależności jak się jeździ. W korkach nie stoję tyle co ze dwie zmiany świateł i to okazjonalnie. W płynnych trasach np Mielec-Jasło przez Dębicę Pilzno-zdarza mi się jeździć to schodzę poniżej 10L gazu, tylko nie cisnę bo nie ma gdzie. Sterownik LPGtech, wtryski hana, butla wchodzi do pustej ok 55L w papierach 70 chyba, reduktor acr01. A i porównanie do wolnossaka 1.8-przy dobrym kierowniku 1.8T spali mniej niż ten bez T.

General22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:46
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: General22 » 10 kwie 2017, 20:24

joter82 pisze:tylko jeden: do pełna pb, pojeździj ze 200-300 km i znowu do pelna. policz ile ci wciąga pb, dopiero później narzekaj na spalanie lepszego połera g
Jest to jakieś wyjście, będę mógł sprawdzić czy coś jest z gazem nie tak ale co w chwili gdy się okaże, że beny wciąga równie dużo? Warto np wymienić świece? W sklepie motoryzacyjnym sprzedawca mi to zaproponował i nie wiem czy chciał mi wcisnąć nowe świece czy faktycznie może to obniżyć spalanie??
joter82 pisze:tu masz a6, czyli kupa więcej gruzy do ciągnięcia
ile waży Twoje a4? Nie wydaje mi się żeby była aż taka wielka różnica przy takich samych motorach
joter82 pisze:dodatkowo turbo żyje turbo pije jak mawia klasyk
możliwe ale we wcześniejszych postach jest informacja że z turbo może spalac nawet mniej niż bez turbo przy tych samych silnikach
Ziomek pisze:U mnie jazda wokół komina w okolicach 11L LPG
i takie spalanie jest bardzo SIII ;) wychodzi na to ze na butli robisz około 500 kilometrów
a mi udało się zajść dzisiaj do spalania 12,6 na odcinku 300 kilometrów nie przekraczając 120km/h <nerwus>
Ziomek pisze:Sterownik LPGtech, wtryski hana
Jest możliwe że mam np źle dobrane podzespoły i dlatego spalanie jest wyższe?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 10 kwie 2017, 22:40

General22 pisze:ile waży Twoje a4? Nie wydaje mi się żeby była aż taka wielka różnica przy takich samych motorach
Mam w domu i niestety różnica jest spora minimum 200kg, a4 na 1be a a6 na 1ba- myślę że też zawiecha troszkę odczucia zabija w a6. Różnica w spalaniu ok 0.5L na korzyść a4, silniki APU/ANB z tym że a4 na stagu.
Co do spalania przyczyny mogą być różne, od niesprawnej przepływki, brudnego filtra, jakiś nieszczelności czy pękniętej odmy. Brak mocy w dolnych partiach może sprawiać że odruchowo ciśniesz i leci spalanie a auto dalej nie jedzie tak jak powinno.
Tak że panie logi i pytać ogarniętych co nie tak w temacie silnika.

damian12759
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 20 sty 2015, 17:28
Imię: Damian
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: damian12759 » 10 kwie 2017, 23:23

mi a6 awt w multi spalało średnio 11-13 gazu, a4 awt w manualu 10-12, a a4 adr w automacie (4 biegi) 11-13, a6 bdv manual spala 11-14 a tip+q od 13

General22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:46
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: General22 » 11 kwie 2017, 08:27

Ziomek pisze:Brak mocy w dolnych partiach może sprawiać że odruchowo ciśniesz i leci spalanie
Bardzo mnie zaciekawiło to co napisałeś. Od jakiego momentu auto powinno "miec moc"? u mnie to około 3 tysięcy obrotów (rwie w tedy do przodu jak szalone) ale poniżej tych obrotów to bez szału

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 11 kwie 2017, 19:36

Ty masz AWT to troszkę niżej niż reszta wcześniejszych ale wszystko zależy od kondycji motoru i osprzętu. Tak jak pisałem-potrzebne logi, jak nie jedzie do 3krpm to najlepiej 115-118, zobaczysz jak turbina wstaje.

medmaxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 22 lut 2017, 17:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: medmaxx » 14 kwie 2017, 08:54

U mnie poprzednie A4b5 1.8T ośka po delikatnych modach ~210KM/310NM, w trasie z włączoną klimą, w 3 osoby załadowany bagażami palił 10,5l LPG przy prędkościach 140-160km/h (ekspresówka). Sprawdzane w sposób tankowanie do pełna - jazda - tankowanie do pełna. Auto zawitało na wagę, 1370kg (pół zbiornika PB98 i pół zbiornika LPG).
A6c5 z 1.8T w podobnych warunkach nie powinna specjalnie więcej spalać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl