Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 ] 1.8T jakie wkońcu jest te SPALANIE ?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
knepa11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 24 lis 2009, 11:37
Lokalizacja: cb

Post autor: knepa11 » 05 kwie 2010, 11:36

a klima o ile podnosi spalanie??własnie to jest jedyna rzecz ktora mi sie w moim autko nie podoba ze nie mozna wyłaczyc klimatyzacji i właczyc zwykłego nawiewu zeby szyby nie parowały.

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 05 kwie 2010, 11:41

knepa11 pisze:a klima o ile podnosi spalanie??własnie to jest jedyna rzecz ktora mi sie w moim autko nie podoba ze nie mozna wyłaczyc klimatyzacji i właczyc zwykłego nawiewu zeby szyby nie parowały.
jak nie mozna wylaczyc??
pierwszy raz cos takiego slysze :-)

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 05 kwie 2010, 18:33

knepa11 pisze:a klima o ile podnosi spalanie??własnie to jest jedyna rzecz ktora mi sie w moim autko nie podoba ze nie mozna wyłaczyc klimatyzacji i właczyc zwykłego nawiewu zeby szyby nie parowały.
Z klimatyzacją musisz liczyć zawsze ponad 0.5l/100km - masz przycisk ECON u siebie? Pewnie że masz, jeśli jest podświetlony tzn. jeździsz bez klimy.

Dodatkowo pojazdy z napędem QUATTRO to już średnio kolejny literek więcej.

mart73301

Post autor: mart73301 » 05 kwie 2010, 22:02

RAFAÂŁ pisze:Ale ogólnie to był wielki mół i nie polecam <ok>
Zbyt drastycznie się wypowiadasz na temat tego silnika. Nie jest to demon prędkości i przyspieszenia ale na pewno nie jest mułem.

Co do spalania. ÂŚrednia 8,5. To powinno wystarczyć. Miasto przy normalnej jeździe 12, trasa - emeryt 7,5, normalnie 8,5.

Jak dla mnie auto z tym silnikiem i w tej budzie całkiem ładnie się zbiera nie mówiąc już o AJL-u. Do 180 km/h naprawdę szybko dobija ;-)

[ Dodano: 2010-04-05, 22:03 ]
knepa11 pisze:a klima o ile podnosi spalanie?
trzeba liczyć 1 litr więcej.

roman_tyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
Imię: Romek
Rocznik: 2013
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Waw
Kontakt:

Post autor: roman_tyk » 05 kwie 2010, 23:31

Jak zalozyciel tematu też jeżdżę golfem IV, jednak wersją 1.9tdi po chipie na około 150koni. W dieslu jest zawsze tak ze pewnej granicy nie przekroczysz, natomiast z benzyną rożnie bywa. Ja jadac w trasie momentami 160-170 , nigdy nie jestem w stanie przekroczyć 6.5l/100. Natomiast benzynka jak benzynka poszalejesz z obrotami 5000-6000obr i patrzysz na wskazowke która delikatnie opada w oka mgnieniu.

1.8T w wersji 180kucy i w A3 ładnie jeździ, w trasie zmieścisz się w 9l przy normalnej jeździe, w miejscie takie silniki spalą do 16l przy dynamicznej jeździe.

Moment obrotowy diesla jest bardzo nisko, teraz zastanówmy się nad sytuacją:
- a6 AWX++ = 160kucy vs a6 1.8T 150kucy


By rozpedzić auto efektownie w benzynie musimy trzymać obroty bardzo wysoko, co za tym idzie spalanie idzie pięknie do góry. W takim pojedynku pod względem elastyczności diesel rozpedzi się szybciej od 80-150. Jak będzie od 0-100 nie jestem pewny.


Jeśli masz rozterki dieslo-podobne pomyśl o jakimś 2.8 :) w trasie też mało spali, nie dbasz o turbine, tylko dolewasz oleju, wsadzasz dobry gaz a niech pali nawet 17l gazu :).

TeEs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 07 mar 2009, 19:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TeEs » 10 kwie 2010, 08:56

1.8T 150 KM
Jazda miejska (Warszawa) - 15 l/100 km
Jazda w trasie przy prędkości 90-110 km - 9 l/100km
Muł do 3000 rpm, powyżej 3000 rpm zaczyna być zrywny ale wtedy trzeba namachać się lewarkiem.
Radość z jazdy dynamicznej umiarkowana - trzeba wysoko kręcić.
Lepszą frajdę daje mi drugi samochód, 120 KM vectra 19 CDTi :-( .
Jest zrywniejsza, bardziej elastyczna i pali 6,5 l ropy.

Awatar użytkownika
knepa11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 24 lis 2009, 11:37
Lokalizacja: cb

Post autor: knepa11 » 10 kwie 2010, 15:26

tomekkk1 pisze:
knepa11 pisze:a klima o ile podnosi spalanie??własnie to jest jedyna rzecz ktora mi sie w moim autko nie podoba ze nie mozna wyłaczyc klimatyzacji i właczyc zwykłego nawiewu zeby szyby nie parowały.
Z klimatyzacją musisz liczyć zawsze ponad 0.5l/100km - masz przycisk ECON u siebie? Pewnie że masz, jeśli jest podświetlony tzn. jeździsz bez klimy.

Dodatkowo pojazdy z napędem QUATTRO to już średnio kolejny literek więcej.
powaznie mowisz z tem econ>>>???? instrukcji nie mam wiec nie bardzo wiedziałem co to:)

[ Dodano: 2010-04-10, 15:27 ]
BartG60 pisze:
knepa11 pisze:a klima o ile podnosi spalanie??własnie to jest jedyna rzecz ktora mi sie w moim autko nie podoba ze nie mozna wyłaczyc klimatyzacji i właczyc zwykłego nawiewu zeby szyby nie parowały.
jak nie mozna wylaczyc??
pierwszy raz cos takiego slysze :-)

a wyłaczyc klime normlanie off

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 10 kwie 2010, 18:53

knepa11,
Który sterownik masz w aucie ten powyżej czy poniżej? Obrazek

Jeśli masz ten powyżej to w kółku masz przycisk ECON - jak jest podświetlony to masz tylko chłodzenie i ogrzewanie jak w aucie bez klimatyzacji (ograniczony zakres) a pod nim przycisk off. Jeśli masz ten poniżej to nie wiem gdzie on się znajduje. Ten poniżej był również w pojazdach bez klimatyzacji. Tak, takie też były.

Ważne!!! Jak wyłączysz za pomocą przycisku OFF to nie tylko wyłączysz klimę ale też jakikolwiek nawiew.

Awatar użytkownika
knepa11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 24 lis 2009, 11:37
Lokalizacja: cb

Post autor: knepa11 » 11 kwie 2010, 22:54

no mam ten powyżej .wiem ze off wyłacza wszystko dlatego mnie to drazniło do szyby parowały..a teraz juz iwem ze econ wyłacza klimke dzieki za pomoc ..dzis nawet słyszałem jak obroty schodza jak econa właczam.. i mało tego dwochkumpli co ma a6 tez o tym nie widziało a jeden ma ja ponad 3lata:P

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 12 kwie 2010, 19:37

Gdyż jak wyłączasz za pomocą OFF zamyka się klapa za filtrem i dlatego parowało. Super że pomogłem - możesz kliknąć POMÓGÂŁ koło mojej odpowiedzi - tak jak w moim opisie poniżej - dla "bigger self motivation" <ok>

krucek82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:42
Lokalizacja: Mikołajki/warminsko-mazurskie

Post autor: krucek82 » 12 kwie 2010, 20:05

witam ! mam pytanko czy jest ktos kto by mogl mi pomoc?

mart73301

Post autor: mart73301 » 12 kwie 2010, 23:03

krucek82 pisze:czy jest ktos kto by mogl mi pomoc?
Kolego, napisz w czym, wtedy się okaże czy ktoś może Ci pomóc <ok>

krucek82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:42
Lokalizacja: Mikołajki/warminsko-mazurskie

Post autor: krucek82 » 13 kwie 2010, 08:57

chcialbym sie dowiedziec jaki jest koszt podpiecia sie pod komputer i sprawdzenie wzzystkiego ...

Awatar użytkownika
gustaff
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 31 sty 2008, 00:32
Lokalizacja: Piła

Post autor: gustaff » 13 kwie 2010, 10:40

Spalanie - mi paliła w mieście (Piła) 9-12, a na trasie - 7-10 zależy od stylu jazdy. Jak się wie jak użytkować taki motor to można nim naprawdę dynamicznie śmigać. Dla mnie fajny motor nawet do A6. Tani, popularny łatwy w naprawach i trwały. Poza tym dobrze znosi chipa i gaz :)
A6 mam i ja :)

mart73301

Post autor: mart73301 » 13 kwie 2010, 13:45

rubio pisze:
krucek82 pisze:chcialbym sie dowiedziec jaki jest koszt podpiecia sie pod komputer i sprawdzenie wzzystkiego ...
ÂŻywiec :-P
Tyle u kolegów z klubu, a w warsztacie coś koło 50 zł, zależy jeszcze gdzie i u kogo <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja