[A6 C5 ] 1.8T jakie wkońcu jest te SPALANIE ?
a klima o ile podnosi spalanie??własnie to jest jedyna rzecz ktora mi sie w moim autko nie podoba ze nie mozna wyłaczyc klimatyzacji i właczyc zwykłego nawiewu zeby szyby nie parowały.
LINK DO MOEJE PEREŁKI a-oto-moja-perelka-nowe-fotki-vt18100.htm#196543
jak nie mozna wylaczyc??knepa11 pisze:a klima o ile podnosi spalanie??własnie to jest jedyna rzecz ktora mi sie w moim autko nie podoba ze nie mozna wyłaczyc klimatyzacji i właczyc zwykłego nawiewu zeby szyby nie parowały.
pierwszy raz cos takiego slysze

A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Z klimatyzacją musisz liczyć zawsze ponad 0.5l/100km - masz przycisk ECON u siebie? Pewnie że masz, jeśli jest podświetlony tzn. jeździsz bez klimy.knepa11 pisze:a klima o ile podnosi spalanie??własnie to jest jedyna rzecz ktora mi sie w moim autko nie podoba ze nie mozna wyłaczyc klimatyzacji i właczyc zwykłego nawiewu zeby szyby nie parowały.
Dodatkowo pojazdy z napędem QUATTRO to już średnio kolejny literek więcej.
Zbyt drastycznie się wypowiadasz na temat tego silnika. Nie jest to demon prędkości i przyspieszenia ale na pewno nie jest mułem.RAFAÂŁ pisze:Ale ogólnie to był wielki mół i nie polecam
Co do spalania. ÂŚrednia 8,5. To powinno wystarczyć. Miasto przy normalnej jeździe 12, trasa - emeryt 7,5, normalnie 8,5.
Jak dla mnie auto z tym silnikiem i w tej budzie całkiem ładnie się zbiera nie mówiąc już o AJL-u. Do 180 km/h naprawdę szybko dobija

[ Dodano: 2010-04-05, 22:03 ]
trzeba liczyć 1 litr więcej.knepa11 pisze:a klima o ile podnosi spalanie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 230
- Rejestracja: 08 maja 2008, 20:07
- Imię: Romek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 2.0 TFSI 252KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Waw
- Kontakt:
Jak zalozyciel tematu też jeżdżę golfem IV, jednak wersją 1.9tdi po chipie na około 150koni. W dieslu jest zawsze tak ze pewnej granicy nie przekroczysz, natomiast z benzyną rożnie bywa. Ja jadac w trasie momentami 160-170 , nigdy nie jestem w stanie przekroczyć 6.5l/100. Natomiast benzynka jak benzynka poszalejesz z obrotami 5000-6000obr i patrzysz na wskazowke która delikatnie opada w oka mgnieniu.
1.8T w wersji 180kucy i w A3 ładnie jeździ, w trasie zmieścisz się w 9l przy normalnej jeździe, w miejscie takie silniki spalą do 16l przy dynamicznej jeździe.
Moment obrotowy diesla jest bardzo nisko, teraz zastanówmy się nad sytuacją:
- a6 AWX++ = 160kucy vs a6 1.8T 150kucy
By rozpedzić auto efektownie w benzynie musimy trzymać obroty bardzo wysoko, co za tym idzie spalanie idzie pięknie do góry. W takim pojedynku pod względem elastyczności diesel rozpedzi się szybciej od 80-150. Jak będzie od 0-100 nie jestem pewny.
Jeśli masz rozterki dieslo-podobne pomyśl o jakimś 2.8
w trasie też mało spali, nie dbasz o turbine, tylko dolewasz oleju, wsadzasz dobry gaz a niech pali nawet 17l gazu
.
1.8T w wersji 180kucy i w A3 ładnie jeździ, w trasie zmieścisz się w 9l przy normalnej jeździe, w miejscie takie silniki spalą do 16l przy dynamicznej jeździe.
Moment obrotowy diesla jest bardzo nisko, teraz zastanówmy się nad sytuacją:
- a6 AWX++ = 160kucy vs a6 1.8T 150kucy
By rozpedzić auto efektownie w benzynie musimy trzymać obroty bardzo wysoko, co za tym idzie spalanie idzie pięknie do góry. W takim pojedynku pod względem elastyczności diesel rozpedzi się szybciej od 80-150. Jak będzie od 0-100 nie jestem pewny.
Jeśli masz rozterki dieslo-podobne pomyśl o jakimś 2.8


Bylo A6 C7 3.0TFSi 450ps a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Jest A7 3.0TFSI a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
Jest A7 3.0TFSI a7-4g/a7-3-0tfsi-biala-smierc-t98763.html
1.8T 150 KM
Jazda miejska (Warszawa) - 15 l/100 km
Jazda w trasie przy prędkości 90-110 km - 9 l/100km
Muł do 3000 rpm, powyżej 3000 rpm zaczyna być zrywny ale wtedy trzeba namachać się lewarkiem.
Radość z jazdy dynamicznej umiarkowana - trzeba wysoko kręcić.
Lepszą frajdę daje mi drugi samochód, 120 KM vectra 19 CDTi
.
Jest zrywniejsza, bardziej elastyczna i pali 6,5 l ropy.
Jazda miejska (Warszawa) - 15 l/100 km
Jazda w trasie przy prędkości 90-110 km - 9 l/100km
Muł do 3000 rpm, powyżej 3000 rpm zaczyna być zrywny ale wtedy trzeba namachać się lewarkiem.
Radość z jazdy dynamicznej umiarkowana - trzeba wysoko kręcić.
Lepszą frajdę daje mi drugi samochód, 120 KM vectra 19 CDTi

Jest zrywniejsza, bardziej elastyczna i pali 6,5 l ropy.
powaznie mowisz z tem econ>>>???? instrukcji nie mam wiec nie bardzo wiedziałem co to:)tomekkk1 pisze:Z klimatyzacją musisz liczyć zawsze ponad 0.5l/100km - masz przycisk ECON u siebie? Pewnie że masz, jeśli jest podświetlony tzn. jeździsz bez klimy.knepa11 pisze:a klima o ile podnosi spalanie??własnie to jest jedyna rzecz ktora mi sie w moim autko nie podoba ze nie mozna wyłaczyc klimatyzacji i właczyc zwykłego nawiewu zeby szyby nie parowały.
Dodatkowo pojazdy z napędem QUATTRO to już średnio kolejny literek więcej.
[ Dodano: 2010-04-10, 15:27 ]
BartG60 pisze:jak nie mozna wylaczyc??knepa11 pisze:a klima o ile podnosi spalanie??własnie to jest jedyna rzecz ktora mi sie w moim autko nie podoba ze nie mozna wyłaczyc klimatyzacji i właczyc zwykłego nawiewu zeby szyby nie parowały.
pierwszy raz cos takiego slysze
a wyłaczyc klime normlanie off
LINK DO MOEJE PEREŁKI a-oto-moja-perelka-nowe-fotki-vt18100.htm#196543
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
knepa11,
Który sterownik masz w aucie ten powyżej czy poniżej?![Obrazek]()
Jeśli masz ten powyżej to w kółku masz przycisk ECON - jak jest podświetlony to masz tylko chłodzenie i ogrzewanie jak w aucie bez klimatyzacji (ograniczony zakres) a pod nim przycisk off. Jeśli masz ten poniżej to nie wiem gdzie on się znajduje. Ten poniżej był również w pojazdach bez klimatyzacji. Tak, takie też były.
Ważne!!! Jak wyłączysz za pomocą przycisku OFF to nie tylko wyłączysz klimę ale też jakikolwiek nawiew.
Który sterownik masz w aucie ten powyżej czy poniżej?
Jeśli masz ten powyżej to w kółku masz przycisk ECON - jak jest podświetlony to masz tylko chłodzenie i ogrzewanie jak w aucie bez klimatyzacji (ograniczony zakres) a pod nim przycisk off. Jeśli masz ten poniżej to nie wiem gdzie on się znajduje. Ten poniżej był również w pojazdach bez klimatyzacji. Tak, takie też były.
Ważne!!! Jak wyłączysz za pomocą przycisku OFF to nie tylko wyłączysz klimę ale też jakikolwiek nawiew.
no mam ten powyżej .wiem ze off wyłacza wszystko dlatego mnie to drazniło do szyby parowały..a teraz juz iwem ze econ wyłacza klimke dzieki za pomoc ..dzis nawet słyszałem jak obroty schodza jak econa właczam.. i mało tego dwochkumpli co ma a6 tez o tym nie widziało a jeden ma ja ponad 3lata:P
LINK DO MOEJE PEREŁKI a-oto-moja-perelka-nowe-fotki-vt18100.htm#196543
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: