Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 02r AKE Q TIP] Sprzęgło się slizga???

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 22 sty 2011, 11:44

to prawda ze jak wcisne mocniej gaz to auto idzie i to nawet bardzo satysfakcjonujaco. spod swiatel jak depne to swietnie sie zbiera i kreci do odciecia (ok 4400).

mysle ze w takim razie u mnie wszystko jest OK.

M0NEER, a powiedz mi jeszcze czy zauwazyles ze przy pierwszych kilometrach przejechanych z rana, na kompletnie silnym silniku ta sytuacja "półbiegu" jest bardziej zauwazalna??

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 22 sty 2011, 13:06

czyli jednak ktos wczesniej go wymienial ale to sie okazalo dopiero po jego wyciagnieciu :-P

Nie wiem czy ryzykowac bo jak sie okaze ze widnieje na nim data 2002 to co wtedy??

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 22 sty 2011, 17:03

ma_pok pisze:M0NEER, a powiedz mi jeszcze czy zauwazyles ze przy pierwszych kilometrach przejechanych z rana, na kompletnie silnym silniku ta sytuacja "półbiegu" jest bardziej zauwazalna??
Przeciwnie, gdy oleje (silnika i skrzyni) nie są rozgrzane wówczas zmiany biegów są bardziej wyczuwalne i jeżeli ruszę b.krótko po odpaleniu zimnego to biegi są przełączane na wyższych obr. (pomimo delikatnego przyspieszania).
ma_pok pisze:Nie wiem czy ryzykowac bo jak sie okaze ze widnieje na nim data 2002 to co wtedy??
Stary do śmietnika, nowy do skrzyni <ok>

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 22 sty 2011, 18:12

M0NEER pisze:jeżeli ruszę b.krótko po odpaleniu zimnego to biegi są przełączane na wyższych obr. (pomimo delikatnego przyspieszania).
czyli musisz go wyzej krecic zeby zmienil bieg, tak??

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 22 sty 2011, 18:45

ma_pok pisze:
M0NEER pisze:jeżeli ruszę b.krótko po odpaleniu zimnego to biegi są przełączane na wyższych obr. (pomimo delikatnego przyspieszania).
czyli musisz go wyzej krecic zeby zmienil bieg, tak??
Dokładnie, np. zamiast zmienić przy 2000 obr. zmienia przy 2200-2400.
To też jest normalne, ponieważ zmiany biegów są podyktowane wieloma czynnikami (tzn.sygnałami z wielu różnych czujników i ich interpretacją przez kompa skrzyni). Autko po ok.4-5 min już jeździ normalnie, a punkty zmiany biegów spadają na ok.2000 obr.przy spokojnej jeździe.

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 22 sty 2011, 19:05

no i bardzo Ci dziekuje. Na taka odpowiedz liczylem jak zakladalem ten temat :-P

w chwili obecnej to jedynie moge sie odwdzieczyc poprzez klikniecie przycisku POMÓGÂŁ a jak sie spotkamy na III urodzinach to zapewne sie napijemy browarka badz cos mocniejszego <ok> <ok>

Jeszcze raz wielkie dzieki.
Pozdrawiam i do zobaczenia w maju

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 22 sty 2011, 19:15

Spoko! Ciesze się że mogłem Ci pomóc i prawdopodobnie lekko uspokoić ;-)
ma_pok pisze:jak sie spotkamy na III urodzinach to zapewne sie napijemy browarka badz cos mocniejszego <ok> <ok>

Jeszcze raz wielkie dzieki.
Pozdrawiam i do zobaczenia w maju
Bardzo chętnie 8-)
See you! <piwo>

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 22 sty 2011, 19:16

M0NEER pisze:Spoko! Ciesze się że mogłem Ci pomóc i prawdopodobnie lekko uspokoić
Przede wszystkim uspokoić <ok> <ok> <ok>

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 24 sty 2011, 15:02

ale nieznacznie slizga sie na pierwszych biegach.
Skrzynia na 1 dwóch biegach ma się "ślizgać" ;-) Tak po prostu działa przekładnia hydrokinetyczna.
teraz go wymienimy razem z filtrem to na 95% za ok 10tys km padnie sprzeglo hydrokinetyczne.
30 tys na nowym oleju i filtrze, z dokłądnie wyczyszczoną miską i magnesami - skrzynia zupełnie nie zmieniła charakteru przełożenia. Nie słuchaj siętych pseudo diagnostów. To, że kiedyś wlali zły olej i skrzynia od tego klękła to nie znaczy, że każda zmiana kończy się niepowodzeniem. Jeśli skrzynia cały czas pracuje poprawnie, a ztego co wiem, to nie ma wolnych kół do poprawiania komfortu zmiany biegów, to zmieniaj olej póki jeszcze warto :!:
To samo kieruję do kolegi Toranaga. Grunt by wlać oryginalny olej. Podziękuje wam za to płyta sterująca i obie pompy <ok> I co to za bzdura, że się 500 tys nie przejedzie na Tipie. One przejadąi 800 tys, ale trzeba zmieniać regularnie olej. Poza tym większośc aut w Polsce ma 500 tys ze stanem licznika 180 tys (mowa o maści te-de-ikach) - więc też zbyt pochopne by oceniać jakość tych skrzyń.

Zmieniać olej panowie! ;-)

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 24 sty 2011, 17:09

Camel- pisze:Grunt by wlać oryginalny olej.
Jeżeli przez to masz na myśli, że wlewany olej podczas wymiany powinien spełniać wymaganą specyfikację (kod oleju) to się zgadzam z Twoją wypowiedzią w 1000% <ok>

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 24 sty 2011, 17:17

M0NEER pisze:Jeżeli przez to masz na myśli, że wlewany olej podczas wymiany powinien spełniać wymaganą specyfikację (kod oleju) to się zgadzam z Twoją wypowiedzią w 1000%
Tak o olej dedykowany skrzyni, a nie np. Castrola Trans Max-Z ;-)

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 24 sty 2011, 17:27

Camel- pisze:Tak o olej dedykowany skrzyni, a nie np. Castrola Trans Max-Z
nom, i broń Boże 75W90 :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja