Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[MULTI]Multitronic problem

Układ napędowy i skrzynie biegów
wolekkrk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 28 mar 2015, 04:32
Lokalizacja: Kraków

[MULTI]Multitronic problem

Post autor: wolekkrk » 31 mar 2015, 16:36

Witam.


Nabyłem piekne audi a6 c5 właśnie z multi na pokładzie, lecz jego praca nie podoba mi się;)

Mianowicie ma problemy z płynnym ruszaniem, szukając podpowiedzi na forum tu czy tam o multi doszedłem do wniosku ze ponowna adaptacja może pomódz, więc skasowałem na rozgrzanej skrzyni adaptacje i wykonałem od nowa. po tym zabiegu gdzieś ze 2 dni było akceptowalnie, a dzień dzisiejszy znowu rusza jakby nie mogło, niby pełza ale niemrawo, niby nie stacza się z góry ale żeby ruszyć to już trzeba dodać gazu i dopiero koło 1600-1800 obrotów zapina sprzęgło i rusza, bynajmniej nie płynnie. Adaptacja nie wypadła jak zagrzeje się skrzynia to jest ADP ok zarówno w 10 jak i 11 grupie, do tyłu nie ma problemu.
miałem przyjemność nawet przejechać się a4 z 2009 roku które wywalało błąd krytyczny (mrugające biegina fisie) i zachowywało się przy ruszaniu do przodu lepiej niż moje :)


generalnie historia samochodu od roku jest mi znana. Gdyż autko wziołem od kuzyna, w październiku skrzynia została wymieniona na zregenerowaną gdyż orginał się zmielił:)

sterownik został z poprzedniej skrzyni, natomiast z opowieści jak mechanik przeprowadził wymiane dochodze do wniosku ze nie miał pojęcia co robi :) prawdopodobnie nie wypłukano układu ATF :( Ja wymieniłem olej jak tylko to autko wziołem oczywiście na orginał. I teraz pytanie co dalej :)

znalazłem gdzieś tam na innym forum zbiór informacji jak tą skrzynie diagnozować z tym że tam były wartości do A4 pytanie czy do A6 są inne i jakie.

Jak w opisie jestem z Krakowa, jeśli ktoś potrafi mi coś podpowiedzieć to proszę ;) inaczej pozostanie jeździć aż całkiem się rozleci, a tego chyba bym nie chciał ;)

Pozdrawiam Marcin
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2015, 02:17 przez wolekkrk, łącznie zmieniany 1 raz.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 31 mar 2015, 21:28

Ta skrzynia ma dwa filtry wewnetrzny i zewnetrzny, zewnetrzny jest drozny ?
Stan oleju masz prawidlowy ?

wolekkrk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 28 mar 2015, 04:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wolekkrk » 01 kwie 2015, 00:49

Co do stanu oleju nie mogę się wypowiedzieć gdyż nie ja go wymieniałem, robił to kolega który pracuje w aso audi :) zarzekał się że wie jak to zrobić prawidłowo :) użyl do tego 7 litrów oleju z aso w litrowych butelkach, narozlewał sporo podczas wlewania wydaje mi się że wlał około 6 litrów, spuścił około 5,5 L. Czy mogę jakoś sprawdzić ten stan oleju ?

Co do filtra zewnętrznego: gdzie go szukać i jak ocenić jego sprawność, domyślam się że będzie on gdzieś na przewodach więc pewnie próba jego demontażu skończy się wypłynięciem oleju ? czy można sprawdzić jego drożność bez demontażu?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 kwie 2015, 08:43

hmm....jeśli dobrze się orientuje to wchodzi 4 - 4,5 litra przy wymianie statycznej

a przed twoją wymianą oleju kuzynowi dobrze jeździła?

wolekkrk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 28 mar 2015, 04:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wolekkrk » 01 kwie 2015, 09:53

Jezdziła tak jak teraz jeździ, tak jak napisałem gość(mechanik) który wymieniał skrzynie dostał do niej 7 L oleju od servisu który tą zregenerowaną skrzynie sprzedał z informacją ze cały olej ma wejść, skrzynie zalano na zimno i wysłano w swiat a oleju zostało około 1.5L, a meches stwierdził ze starczy bo sie wylewa juz( bez odpalania przemielenia biegów rozgrzania itd). dlatego na dziendobry wymieniłem olej gdyż podejrzewałem ze jest go poprostu za mało.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 kwie 2015, 13:45

poziom oleju powienien być sprawdzony ba odpalonym silniku i i przy temperaturze oleju 30-35 C a sam korek zakręca się przy 40 C ( wartości niech ktoś zweryfikuje bo pisze z tel i nie mam jak sprawdzić ) - więc podejrzewam że możesz go mieć za mało ( u mnie po wymianie przez "fachowców" brakowało około 1.5 l )

wolekkrk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 28 mar 2015, 04:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wolekkrk » 03 kwie 2015, 02:19

No tak, na odpalonym silniku. pozycja skrzyni ? P ? niestety widzę ze zainteresowanie tematem na razie jest małe:( No nic spróbuje przeprowadzić pomiary bloków według wartości które kiedyś niejaki Bart-S na forum A4 zamieścił. Oby nie były na tyle duże różnice ze w a6 powychodzą głupoty :). Z tego co się dowiadywałem to niestety w Krakowie serwisy ASB nie są najlepsze, więc pozostaje grzebanie w internecie i sprawdzanie tego co da się sprawdzić :), A później to chyba Sservis mam najbliżej ;)

Czekam nadal na wasze podpowiedzi ;) Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 kwie 2015, 08:06

Proponuje skontaktować się z autorem tamtego tematu telefonicznie , powinien odpowiedzieć na twoje pytania , zresztą tu na forum też czasem zagląda.

Natomiast bloki wartości powinny być takie same jak w A4. Rozumiem że reszta układu napędowego sprawna w 100% ( silnik ,osprzęt , turbo itd.? ) -

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 03 kwie 2015, 08:57

Zalewasz skrzynie olejem ile wejdzie, nastepnie odpalasz silnik, nie trzeba przerzucac pomiedzy biegami bo tam nie ma konwertera wiec nic nie zassie oleju (ale jak ktos chce to moze sobie dla spokoju poprzerzucac p-r-d) odkrecamy korek i chwile czekamy (ale bez przesady bo im cieplejszy olej tym sie bardziej rozszerza i go wiecej wycieka), co wyleci to wyleci, korek zakrecamy, silnik gasimy, skrzynie wycieramy z oleju i skrecamy reszte (np. oslone pod silnik).

wolekkrk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 28 mar 2015, 04:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wolekkrk » 03 kwie 2015, 12:59

Okej czyli sprawdzenie stanu wydaje się być jasne, temp. oleju skrzyni jakas ma być zachowana 30 - 35 stopni tak jak kolega bendzji wcześniej pisał ?

Reszta jest ok, poza Turbo przeładowującym 0.4 bara chwilowo,(zawór sterowania lub geometria się przycina)Bynajmniej nie wypina i nie rejestruje błędu, ale ten problem będę usuwał po świętach i wtedy chciałbym dokładnie posprawdzać sobie skrzynie również przynajmniej to co mogę.

Kolego bendzji co do kontaktu telefonicznego po 1. Nie znam kolegi Bart-S więc automatycznie nie mam do niego nr. tel ;) Poza tym podstawowym problemem to też ciężko żebym zadzwonił do gościa nawet mając nr i go męczył jako że nie jestem tego typu człowiekiem :) Chyba że akurat się kiedyś przewinie i zaoferuje się sam :). Widzę że ty akurat go pewnie znasz bo jesteście z jednej miejscowości ;).

Pozdrawiam Marcin

pako361
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 21 mar 2014, 18:57
Imię: Piotr
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: pako361 » 03 kwie 2015, 13:10

Kolega Bart-S prowadzi działalność (wystarczy wpisać w gogle 4rings), mogę go gorąco polecić gdyż miałem przyjemność naprawiać u niego auto, pomoże zdiagnozować skrzynię i doradzi (co prawda przez telefon trudno jest cokolwiek powiedzieć na temat awarii)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 kwie 2015, 13:41

Co do tej temperatury to niech kolega Rafał potwierdzi bo ja wymieniałem sam dwa razy olej w Tipie i tam były takie wartości chyba , w multi wymieniał mi Bart-S więc nie wiem.

wolekkrk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 28 mar 2015, 04:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wolekkrk » 03 kwie 2015, 22:01

No jeśli prowadzi działalność jak to ładnie ujołeś to może spróbuje się z nim skontaktować, grzebiąc po forach zanim założyłem ten temat wiele razy napotkałem posty Barta i wiele razy pisał że nie jest mechanikiem więc nie przypuszczałem że zajmuje się tym aż tak ;)

Jeszcze jedna sprawa zasugerowana przez kolege Rafała : Filtr zewnętrzny ATF. Wymiana czy czyszczenie i jak zdiagnozować jego sprawność?

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 04 kwie 2015, 08:47

Mozesz go sprobowac wyplukac, tez zewnetrzny jest siatkowy, mozesz tez go wymienic kosztuje ze 250euro. Stan oleju sprawdza sie przy maksymalnie 40 stopniach (pomiedzt 35-40).

wolekkrk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 28 mar 2015, 04:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wolekkrk » 07 kwie 2015, 13:37

Tak sobie jezdze i jezdze i zauwazylem ciekawa sprawę ;) (na razie nadal jestem przed diagnostyka niestety sam nie posiadam odpowiedniego sprzętu) moje multi rusza swietnie :) dopóki nie stane na hamulcu :) później żeby ruszalo swietnie wystarczy dodac lekko gazu obroty się troszkę wkreca. i później już można ruszac normalnie,tak jak do tylu samo zaczyna pelzac itd. :) ciekawe ? :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl