Witam. Kolejny problem z seriii kochane nasze 2.5 TDI
Po tym jak w zeszłym tygodniu zrobiłem silnik na lux(w sensie włożyłem drugi) i włożyłem nowe turbo, nowy zawór doładowania wszystko było ok aż do czasu jak dzisiaj zgasiłem samochód. Odpalam, chcę ruszyć, gaz w podłogę a tu może mam ze 30PS zamiast 150.
I aytko na biegach 1-4 kręci się bardzo słabo aż do 2 tyś obrotów i gdy dojdzie na 4-ym biegu do 2tyś i przeżucę na 5 dostaje takiego kopa ze głowa małą...
Dodam że odrazu u kumpla mechanika sprawdziłem i Suszara zamiast dmuchać około 2-2.2 to dmucha max 1.3 - tylko na 5ym biegu dmucha prawidłowo. niestety nic więcej nie pokazało
poza błędem :
regulacja cisnienia poniżej poziomu regulacji
[2.5 TDI AKN] Utrata mocy i błąd na kompie
- D@mi@n 2.8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
- Lokalizacja: Wieluń
- D@mi@n 2.8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
- Lokalizacja: Wieluń
- D@mi@n 2.8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
- Lokalizacja: Wieluń
jutro jadę z turbo na gwarancje i zobaczymy co będzie, napewno dam znać, bo dziwne że to wszystko się zaczęło w momencie jak zmieniłem stare turbo na nowe i od razu po zmianie auto przestało chodzić.
[ Dodano: 2010-03-21, 18:41 ]
a to że sztanga się zacina to przyczyną tego leży w jej samej sztandze czy może któryś zawór lub czujnik za to odpowiada?
[ Dodano: 2010-03-21, 18:41 ]
a to że sztanga się zacina to przyczyną tego leży w jej samej sztandze czy może któryś zawór lub czujnik za to odpowiada?
Pozdrawiam
D@MI@N
D@MI@N
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
A tu odpowiedź na twoje pytanie szybsza niż sam pomyślałeś....hihihi :mrgreen: (czytaj uważnie Piotra odpowiedzi/podpowiedzi) :mrgreen:D@mi@n 2.8 pisze:a to że sztanga się zacina to przyczyną tego leży w jej samej sztandze czy może któryś zawór lub czujnik za to odpowiada?
Piotruś pisze:Sugerując się opisem sytuacyjnym podejrzewam, że problem lokuje się w zbyt słabym podciśnieniu sterującym gruszką turbiny (lub dzieje się coś złego z samą gruszką), ewentualnie jakiś syfek blokuje działanie zaworka N75.
Tzn....Może leżeć w samej sztandze, a może leżeć właśnie w niesprawnym działaniu samych elementów wykonawczych (membrana,N...). Zresztą Piotr już ci to napisał.....syf w układzie, nieszczelności itd
- D@mi@n 2.8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 176
- Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
- Lokalizacja: Wieluń
kurcze ale wymieniałem czujnik w rurze dolotowej, czujnik w kolektrze ssącym, zawór doładowania, przepływkę i zero polepszenia,
dodam jeszcze że gdy padła poprzednia turbina to poszedł mi olej w dolot..może to jest przyczyną...
[ Dodano: 2010-03-22, 12:27 ]
rano zauważyłem że ten gruby wąż od filtra powietrza tuż przy nasadzie do turbiny jest mocno przetarty na obkoło i trzyma się tylko 1 cm i jest wielka japa więc może to od tego? dodatkowo zauyważyliśmy że katalizator jest zapchany bo spaliny nie wylatują równomiernie tylko kłeebami
[ Dodano: 2010-03-25, 21:14 ]
wywaliłem dzisiaj kat i silnik zupełnie naczej pracuje - ciszej i równiej
Piotruś możliwe że od tej dziury w przewodzie ssącym tak zamula?
[ Dodano: 2010-03-26, 15:48 ]
no i przewód ssący wymieniłem na nowy i dalej kiszka...
[ Dodano: 2010-03-30, 21:17 ]
Dziś zauważyłem że mam jeszcze błąd czujnika temperatury silnika...może on mieć jakiś wpływ na silnik?
dodam jeszcze że gdy padła poprzednia turbina to poszedł mi olej w dolot..może to jest przyczyną...
[ Dodano: 2010-03-22, 12:27 ]
rano zauważyłem że ten gruby wąż od filtra powietrza tuż przy nasadzie do turbiny jest mocno przetarty na obkoło i trzyma się tylko 1 cm i jest wielka japa więc może to od tego? dodatkowo zauyważyliśmy że katalizator jest zapchany bo spaliny nie wylatują równomiernie tylko kłeebami

[ Dodano: 2010-03-25, 21:14 ]
wywaliłem dzisiaj kat i silnik zupełnie naczej pracuje - ciszej i równiej
Piotruś możliwe że od tej dziury w przewodzie ssącym tak zamula?
[ Dodano: 2010-03-26, 15:48 ]
no i przewód ssący wymieniłem na nowy i dalej kiszka...
[ Dodano: 2010-03-30, 21:17 ]
Dziś zauważyłem że mam jeszcze błąd czujnika temperatury silnika...może on mieć jakiś wpływ na silnik?
Pozdrawiam
D@MI@N
D@MI@N