[ A6 C5 2.5 Tdi] SWAP silnika z 2.5TDI na 1.9TDI
Re: SWAP silnika z 2.5TDI na 1.9TDI
ReVtDI napisał : Dobra rada Nie Kombinuj
2.5 to bardzo dobry silnik do tej budy ,jak ma jakies niedomagania to zrób/napraw i ciesz si jazdą ,a jak nie masz na paliwo czy części zamienne to proponuje zmianę auta które ogarniasz finansowo, nie zrozum mnie źle ,ale szkoda żebyś drutował ,potem sprzedał w okazyjnej cenie ,a następny właściciel przeklnie ten dzien w którym go od Ciebie zakupił ..[/quote]
Silnik 2.5 V6 w audi to szrot niestety. Pod żadnym aspektem silnika nie można pochwalić za NIC, ZÂŁOM. Jedyny jego plus to fajny głos motoru jak chodzi
2.5 to bardzo dobry silnik do tej budy ,jak ma jakies niedomagania to zrób/napraw i ciesz si jazdą ,a jak nie masz na paliwo czy części zamienne to proponuje zmianę auta które ogarniasz finansowo, nie zrozum mnie źle ,ale szkoda żebyś drutował ,potem sprzedał w okazyjnej cenie ,a następny właściciel przeklnie ten dzien w którym go od Ciebie zakupił ..[/quote]
Silnik 2.5 V6 w audi to szrot niestety. Pod żadnym aspektem silnika nie można pochwalić za NIC, ZÂŁOM. Jedyny jego plus to fajny głos motoru jak chodzi
Jak kierowca dba o samochód , tak samochód dba o kierowcę
Re: SWAP silnika z 2.5TDI na 1.9TDI
Silnik 2.5 V6 w audi to szrot niestety. Pod żadnym aspektem silnika nie można pochwalić za NIC, ZÂŁOM. Jedyny jego plus to fajny głos motoru jak chodzi[/quote]marcinacm pisze:ReVtDI napisał : Dobra rada Nie Kombinuj
2.5 to bardzo dobry silnik do tej budy ,jak ma jakies niedomagania to zrób/napraw i ciesz si jazdą ,a jak nie masz na paliwo czy części zamienne to proponuje zmianę auta które ogarniasz finansowo, nie zrozum mnie źle ,ale szkoda żebyś drutował ,potem sprzedał w okazyjnej cenie ,a następny właściciel przeklnie ten dzien w którym go od Ciebie zakupił ..
a co miałeś jakieś problemy ze swoim, czy bazujesz na ogólnej opinii że piszesz 2.5 v6 to złom
- maro_stg
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
- Lokalizacja: Starogard Gdański
... już nie zachwalajcie tego silnika 2,5 tdi bo jest on kiepski i tyle... zachwalają go tylko właściciele tych silników bo co mają mówić....
jedynie ostatnie wersje z końcówki produkcji modelu c5 można w miarę uznać udanymi
przekładka na 1,9 nawet zlecona komuś myślę, że będzie lepszym rozwiązaniem niż stałe naprawy i jeżdżenie na przysłowiowej "bombie" zwanej 2,5 tdi - przynajmniej tych modeli z początku produkcji...
oczywiście nie ujmując nikomu - myślę tu o właścicielach A6 tych zadbanych z silnikiem 2,5 tdi, którzy nie mają problemów
jedynie ostatnie wersje z końcówki produkcji modelu c5 można w miarę uznać udanymi
przekładka na 1,9 nawet zlecona komuś myślę, że będzie lepszym rozwiązaniem niż stałe naprawy i jeżdżenie na przysłowiowej "bombie" zwanej 2,5 tdi - przynajmniej tych modeli z początku produkcji...
oczywiście nie ujmując nikomu - myślę tu o właścicielach A6 tych zadbanych z silnikiem 2,5 tdi, którzy nie mają problemów
audiczek było wiele a obecnie jest:
Chrysler 300c 5,7 V8 05r
Chrysler 300c 5,7 V8 05r
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
i tym stwierdzeniem podkresliłeś co najwazniejsze- jesli ktos dba i silnik jest zadbany nie ma problemów. Problemem jest tylko poprzedni właściciel. 75% uzytkownikow 2.5 tdi nie wie jak prawidlowo obchodzic sie z dieslem. A to że padaja wałki itp. itd. to wina przebiegu. Sam widziałem na własne oczy kilka razy przebieg powyżej 500 tyś - ALE TYLKO ZA GRANICÂĄ - bo w polsce maja 150-200tys.maro_stg pisze:myślę tu o właścicielach A6 tych zadbanych z silnikiem 2,5 tdi, którzy nie mają problemów
Ja nie zachwalam tylko przedstawiam stan faktyczny mam 2.5 v6 tdi o symbolu BDG i multitronic i od zakupu zero problemow. Tylko jak kogoś nie stać na regularny i uczciwy serwis to wtedy są problemy i narzekania , wiadomo nic nie jest wieczne nawet 1.9 tdi . Ale myślę 1.9 kontra 2.5 to jest po prostu inna liga (kultura pracy, osiągi itp...) . Sam mam obydwa silniki i 1.9 wcale nie jest duża oszczędniejszy i jest większa turbo dziura na nie podważalny plus to mniejsze koszta serwisu ze względu na prostszą konstrukcję. Dla jasności 1.9 tdi fabryczne 150 KM i 310 NM manual mam w sharanie , a 2.5 tdi 163 KM i 310 NM multitronic w A6
więc masa podobna.
więc masa podobna.
Re: SWAP silnika z 2.5TDI na 1.9TDI
ReVtDI napisał : a co miałeś jakieś problemy ze swoim, czy bazujesz na ogólnej opinii że piszesz 2.5 v6 to złom[/quote]
Nie kolego mam 2.5TDI i niestety ten silnik to złom chociaż bardzo o niego dbam robie wszystko na czas to z silnikiem dalej nie jest dobrze. Cały czas coś i tylko dokładanie kasy. ZÂŁOM. Jeśli dziś miałbym do wyboru 2.5 V6 i 1.9TDI 130 lub 150 konne bez zastanawiania sie biorę ten drugi. Bo 2.5 to bomba z opóźnionym zapłonem nigdy nie wiadomo kiedy wybuchnie.
Nie kolego mam 2.5TDI i niestety ten silnik to złom chociaż bardzo o niego dbam robie wszystko na czas to z silnikiem dalej nie jest dobrze. Cały czas coś i tylko dokładanie kasy. ZÂŁOM. Jeśli dziś miałbym do wyboru 2.5 V6 i 1.9TDI 130 lub 150 konne bez zastanawiania sie biorę ten drugi. Bo 2.5 to bomba z opóźnionym zapłonem nigdy nie wiadomo kiedy wybuchnie.
Jak kierowca dba o samochód , tak samochód dba o kierowcę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
marcinacm jeśl to złom i może chciał sprzedac w dobrej cenie to daj znac
Ostatnio zmieniony 26 sty 2014, 17:32 przez kryhawrc, łącznie zmieniany 1 raz.
Widocznie Âźle trafiłeś , mój sąsiad też zaraz po mnie kupił sobie sharana 1.9 . Wpakował już w niego ok 15000 zł przez pół roku i teraz jeszcze doszło sprzęgło. Suma summarum kupił by o 5 lat młodsze auto, ale 1.9 nieśmiertelne i och ach jest przecież . Ja zaraz po zakupie zrobiłem uczciwy przegląd i porobiłem co trzeba i puki co to procentuje, ale co najważniejsze nigdy nie oddawałem samochodu do partaczy którzy działają po omacku.
Hmm spoko kasy ale jesli chodzi o motor 1.9 TDI to jest dużo lepszy od 2.5 TDI. Przykład braciak ma paska z motorem 1.9 130 KM i przez 2 lata oprócz rozrządu nie robił nic no wiadomo oleje filtry końcówki normalne. A ja w Audi przez pół roku dołożyłem tyle że miał bym już na połówkę tego paska. Zależy co się trafi. On trafił i jeździ a kolega no niestety trafił wadliwe autko i dużo dokłada
Jak kierowca dba o samochód , tak samochód dba o kierowcę
bo jest.tyle ze stare tdi a nie nowe na pompkach,a nawet jak umrze taki AFN to zrobienie całego motoru na igłe nie powinno kosztować więcej jak 3-4tys zł i ma się motor jak nowy na kolejne 500tys.dawid018 pisze:
Dokładnie to prawda. A koszt zrobienia V6 to około 6-7 tyś
Jak kierowca dba o samochód , tak samochód dba o kierowcę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
czy ja wiem czy inne zaawansowanie techniczne??raczej zaawansowanie to samo tylko budowa bardziej skomplikowana.pompa rotacyjna,wtryski tradycyjne,świece żarowe,elektronika też nie jakaś wielce skomplikowana,turbo sterowane wg.jedyna różnica to taka ze jeden R a drugi V.bajabaj pisze:Jeszcze raz napisze zupełnie inne silniki (inaczej z awansowe techniczne
gdyby 2,5 było takie dobre to auto z rocznika 2000 kosztowały by 2 razy tyle co c4 z AEL.a na chwilę obecną c4 jest droższe niż c5.ach zeby tak c5 szło ze starym rzędowym 2,5 to by było auto
mam znajomych którzy targają auta i jakie by a6 2,5 nie przywieżli to w każdym niezależnie od stanu silnika zmieniają motor na 1,9 czy to VP czy PD.nie dość ze im się to opłaca bo po sprzedaniu 2,5 na graty zostaje więcej niż dali za 1,9 to i sprzedać łatwiej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 263
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:19
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa/Utrecht