Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] problem z odpaleniem

Silniki wysokoprężne
PITRO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 kwie 2011, 11:02
Lokalizacja: Terespol

[ AKE 2.5 180 KM] problem z odpaleniem

Post autor: PITRO » 19 lis 2011, 16:36

mam pytanko co może być tego przyczyną;
a mianowicie auto nagle przestało odpalać,dodam że przed tym problemem wszystko było ok moc,palił od strzała,
na zimnym i ciepłym silniku,świece,akumulator też ok.Przy odpalaniu kręcił ale nie odpalił tak jakby brakowało paliwa.
W przezroczystym wężyku widać paliwo i bez powietrza.
Jedną rzecz którą zauważyłem wcześniej była praca silnika po osiągnięciu 85 stopni pracował jak stary ford transit na zimnym silniku pracował ok jak benzyna.
Gdzie szukać problemu.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 21 lis 2011, 09:52

wszystko pasuje do problemu 'tranzystorow' w sterowniku pompy. Mysle ze podpiecie jakiegos interfejsu diagnostycznego rozwialoby watpliwosci.

PITRO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 kwie 2011, 11:02
Lokalizacja: Terespol

Post autor: PITRO » 21 lis 2011, 10:13

dzięki,
dzisiaj pojechał na lawecie do warsztatu,jak coś wyjdzie to napiszę.

PITRO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 kwie 2011, 11:02
Lokalizacja: Terespol

Post autor: PITRO » 22 lis 2011, 09:11

już całkiem zgłupiałem po podpięciu vaga o błędów.
po bezpośrednim podaniu paliwa z ominięciem filtra itp zapalił od strzała.

koledzy co jest.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 22 lis 2011, 09:42

PITRO pisze:już całkiem zgłupiałem po podpięciu vaga o błędów.
po bezpośrednim podaniu paliwa z ominięciem filtra itp zapalił od strzała.

koledzy co jest.
pozostaje sie cieszyc (nie głupieć !!)
Jezeli zapalil, to chyba nalezy zalozyc, ze poprzednio zapowietrzyl sie w jakis sposob. Moze warto sprawdzic przelewy, wymienic filtr (przytkany ?).

coffin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 sty 2011, 18:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: coffin80 » 22 lis 2011, 12:29

kolego filtr paliwa albo zaworek na filtrze do wymiany, przez niego sie może zapowietrzać pozdrawiam
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.

Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.

PITRO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 kwie 2011, 11:02
Lokalizacja: Terespol

Post autor: PITRO » 22 lis 2011, 14:27

Kolego piszesz o tym plastikowym czymś co jest na filtrze?
jak sprawdzić czy sprawny?

coffin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 sty 2011, 18:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: coffin80 » 22 lis 2011, 23:13

zaworek na filtrze ten plastikowy jak jest walnięty to łapie powietrze i układ zapowietrzony ,mój jeden znajomy miał właśnie taki przypadek ,po wymianie problem z zapowietrzaniem minął, ale sprawdz też tak jak kolega wyżej napisał wężyki przelewowe czy nie są popękane pozdrawiam
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.

Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 22 lis 2011, 23:30

Ja też miałem problem z odpalaniem zeszłej zimy gdyż się zapowietrzał. Wymiana filtra (z felernego boscha na manna) i zaworka zwrotnego pomogła i już rok śmiga. Od tego radze zacząć.
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM

PITRO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 kwie 2011, 11:02
Lokalizacja: Terespol

Post autor: PITRO » 24 lis 2011, 08:38

Drodzy koledzy wymienili filter paliwa,wężyki przelewowe pościskali objemki i palił.
po przyjeździe do domu po 3h odpala na dotyk,a rano znowu nic po bezpośrednim podaniu paliwa pali na dotyk.odpalił minutę popracował zgasiłem i odpala na dotyk.
Podejrzewam problem w długim postoju.
filterka na filtrze nie wymienili podobno dobry.

Co jest?

Awatar użytkownika
Jarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 896
Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
Imię: Henryk
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Silesia
Kontakt:

Post autor: Jarecki » 24 lis 2011, 12:03

PITRO, no szkoda ze nie wymienili zaworka na filtrze :] z mojego doswiadczenia ;) wiem ze ''dobry'' nie znaczy sprawny :] w ASO koszt 130 zetka a w IC jakies 70 zlociszy :>

Awatar użytkownika
lachtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 sie 2009, 22:58
Lokalizacja: Łaziska Górne / Śląsk

Post autor: lachtom » 24 lis 2011, 18:17

ten zaworek sobie wymień jednak:) ja też myślałem że mam dobry.
Było Audi A6 2,5 TDI AFB 203 KM, Jest Passat B5 FL 1.9 TDI AVF 131 KM

PITRO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 kwie 2011, 11:02
Lokalizacja: Terespol

Post autor: PITRO » 24 lis 2011, 19:46

Dzięki,
jutro wymienię ten zaworek,dziś zatankowałem do pełna zobaczę jutro rano czy odpali.
i jeszcze jedno od pompy po obu stronach po jednym wychodzą wężyki do wtrysków na nich są zamontowane takie małe chyba zaworki.Do czego one służą i może tu jest problem ?
kolega mówił że na bank pompa i że wcale nie musi wykazywać żadnych błędów,może tak być?
dodam że auto nic nie szarpie,moc jest,na obroty wchodzi ładnie,nic nie dymi tylko troszeczkę po odpaleniu,obroty nie falują.

i bądź tu mądry.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 24 lis 2011, 21:26

ten 'zaworek' na filtrze (dokladniej 'podgrzewacz paliwa') to obojetnie czy sprawny czy nie, zapowietrzac ukladu nie bedzie. Zapowietrzac sie moze tylko przy oringu na 'gniezdzie' w filtrze. Czesto sie zdarza (az za bardzo) ze faktycznie zawor/oring jest uszkodzony fizycznie - prawdopodobnie podczas uzywania narzedzi w postaci srubokreta podczas wymiany filtra (czasem ciezko wychodzi)... ale to akurat latwo ocenic wzrokowo.

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 25 lis 2011, 12:01

PITRO pisze:Drodzy koledzy wymienili filter paliwa,wężyki przelewowe pościskali objemki i palił.
po przyjeździe do domu po 3h odpala na dotyk,a rano znowu nic po bezpośrednim podaniu paliwa pali na dotyk.odpalił minutę popracował zgasiłem i odpala na dotyk.
skoro odpala i gaśnie to może miałeś paliwa poniżej 1/4 czy tam 1/2 baku? Może pompka spiętrzająca w baku? i jak teraz po zatankowaniu do pełna?
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja