[ AKE 2.5 180 KM] problem z odpaleniem
jeżeli się mogę podpiąć pod temat, to pompkę paliwa w baku przerabiałem już trzykrotnie i mogę dodać, że jeżeli masz w baku poniżej połowy to wówczas paliwo nie przelewa się grawitacyjnie do koszyka z którego pompa VP zaciąga sobie paliwo, jednakże jeżeli pompka w baku jest walnięta to czujnik poziomu paliwa daje sygnał na komputer i towarzyszy temu miganie kontrolki świec żarowych - czyli awaria układu paliwowego, przy takim stanie rzeczy układ się zapowietrza a w konsekwencji komputer wyłącza silnik, masz powyżej połowy problemu nie ma.
Po wczorajszym zatankowaniu do pełna dziś rano też nie można odpalić.
wskaźnik paliwa ok,kontrolka świec ok nie miga.
zastanawia mnie dlaczego jak już rano odpalę to cały dzień śmiga.
jadę do pracy 8.00 silnik wyłączny godz.15.00 odpala ok,samochód idzie do garażu 18.00
następnego dnia 7.30 nie odpala.
wracając do tego zaworka na filtrze to chyba nie przez niego się zapowietrza bo uszczelka ok i paliwo się nie sączy.
wskaźnik paliwa ok,kontrolka świec ok nie miga.
zastanawia mnie dlaczego jak już rano odpalę to cały dzień śmiga.
jadę do pracy 8.00 silnik wyłączny godz.15.00 odpala ok,samochód idzie do garażu 18.00
następnego dnia 7.30 nie odpala.
wracając do tego zaworka na filtrze to chyba nie przez niego się zapowietrza bo uszczelka ok i paliwo się nie sączy.
Dzięki Przemcio,
dziś rano to samo nie odpala.
zauważyłem że przed odpaleniem w przezroczystym wężyku jest pęcherzyk powietrza malutki jak główka od szpilki,natomiast po nieudanej próbie odpalenia powietrza jest z centymetr.
zapowietrza się gdzieś na przewodach czy to sama pompa zapowietrza ?
wężyki suche.
dziś rano to samo nie odpala.
zauważyłem że przed odpaleniem w przezroczystym wężyku jest pęcherzyk powietrza malutki jak główka od szpilki,natomiast po nieudanej próbie odpalenia powietrza jest z centymetr.
zapowietrza się gdzieś na przewodach czy to sama pompa zapowietrza ?
wężyki suche.
koledzy byłem u innego mechanika podłączył vaga rzeczywiście 0 błędów powiedział że zły
jest kąt wtrysku sprawdzany na rozgrzanym silniku 92 stopnie, obroty 835 a kąt wynosił 1,08 stopnia.
czy to może mieć wpływ na moją usterkę i jaki powinien być kąt?
wszystkie wtryski poniżej 1.
szukam sprawdzonego dobrego pompiarza w- lubelskim-podobno pompa nie trzyma paliwa.
jest kąt wtrysku sprawdzany na rozgrzanym silniku 92 stopnie, obroty 835 a kąt wynosił 1,08 stopnia.
czy to może mieć wpływ na moją usterkę i jaki powinien być kąt?
wszystkie wtryski poniżej 1.
szukam sprawdzonego dobrego pompiarza w- lubelskim-podobno pompa nie trzyma paliwa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
PITRO
zanim podejmiesz trud 'wyrwania' pompy i oddania jej do 'uszczelniania' to wez sprawdz jeszcze raz dokladnie okolice filtra paliwa (czy koncowki wezy nie sparcialy, oring i ewentualne mechaniczne uszkodzenia kolnierza na zaworku) - wydaje mi sie ze nawet podjecie proby 'ominiecia' filtra (podstawiajac na noc banke z paliwem) jest bardziej zasadne niz od razu uszelniac pompe....
Oczywiscie nie neguje opini mechanika (ktory przynajmniej mial okazje 'pomacac' ta pompe), byc moze krok ten bedzie nieunikniony. Lecz mysle ze 'dokad to mozliwe' warto sprobowac 'nieco' tanszych sposobow.
zanim podejmiesz trud 'wyrwania' pompy i oddania jej do 'uszczelniania' to wez sprawdz jeszcze raz dokladnie okolice filtra paliwa (czy koncowki wezy nie sparcialy, oring i ewentualne mechaniczne uszkodzenia kolnierza na zaworku) - wydaje mi sie ze nawet podjecie proby 'ominiecia' filtra (podstawiajac na noc banke z paliwem) jest bardziej zasadne niz od razu uszelniac pompe....
Oczywiscie nie neguje opini mechanika (ktory przynajmniej mial okazje 'pomacac' ta pompe), byc moze krok ten bedzie nieunikniony. Lecz mysle ze 'dokad to mozliwe' warto sprobowac 'nieco' tanszych sposobow.
Koledzy zauważyłem że chyba ten układ to się nie zapowietrza i że te paliwo jednak się nie cofa po dłuższym postoju tak jak pisałem wcześniej.
zrobiłem taki test odstawiłem samochód rozgrzany po trasie o 14,30 potem o godz.19.30 po 5 godzinach poszedłem odpalić aby uzupełnić niby cofające się paliwo i odpalił silnik jeszcze całkowicie nie ostygł.Po ponownych 5 godzinach czyli 0.30 poszedłem odpalić silnik po10 godzinach postoju był już zimny i samochód nie odpalił.
w przezroczystym wężyku paliwo cały czas jest.
wężyki sprawdzone ok.
to chyba wyklucza zapowietrzenie.
zrobiłem taki test odstawiłem samochód rozgrzany po trasie o 14,30 potem o godz.19.30 po 5 godzinach poszedłem odpalić aby uzupełnić niby cofające się paliwo i odpalił silnik jeszcze całkowicie nie ostygł.Po ponownych 5 godzinach czyli 0.30 poszedłem odpalić silnik po10 godzinach postoju był już zimny i samochód nie odpalił.
w przezroczystym wężyku paliwo cały czas jest.
wężyki sprawdzone ok.
to chyba wyklucza zapowietrzenie.
kąt jest w porządku o ile jest po stronie minusa 1ATDC jeżeli posprawdzałeś wszystkie elementy mogące wpływać na zapowietrzanie to uszczelnienie pompy moim zdaniem jest bardzoo zasadne po uszczelnieniu bedzie git.PITRO pisze:to ten kąt 1,08 może być przyczyną że rano nie odpala.

Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
Dzięki wszystkim za podpowiedzi jestem po kolejnej czyli 3 diagnostyce i dopiero teraz mechanik powiedział na 100% że to pompa.Vag pokazał 3 błędy 1)kąt wtrysku 2)początku wtrysku 3) odchylenia dawki (coś takiego).
Mam dobrą radę dla wszystkich nauczony na swoim przypadku,trzeba jechać z autem do fachowca który działa w tym kierunku.U mnie dwaj poprzedni zero błędów wykryli i tylko zgadywali może to może tamto i kosztowała mnie ta ich zgadywanka 410 zł i dalej nic.Jadę robić pompę jak będzie ok dam znać.
Mam dobrą radę dla wszystkich nauczony na swoim przypadku,trzeba jechać z autem do fachowca który działa w tym kierunku.U mnie dwaj poprzedni zero błędów wykryli i tylko zgadywali może to może tamto i kosztowała mnie ta ich zgadywanka 410 zł i dalej nic.Jadę robić pompę jak będzie ok dam znać.
no widzisz za tą kasę kupiłbyś sobie kabelek i jeszcze sporo by zostało naPITRO pisze:U mnie dwaj poprzedni zero błędów wykryli i tylko zgadywali może to może tamto i kosztowała mnie ta ich zgadywanka 410 zł i dalej nic

Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
Przemcio masz rację tylko że ja każdy widoczny kabelek przejrzałem.
Dziś wróciłem po sprawdzeniu pompy u Pana Józefa Włocha pompa okazała się ok(byli w szoku) ale że już była wyjęta to wymieniłem elektrykę i nowe uszczelnienie bo swój przebieg to ona ma (3000tk) i mogła w każdej chwili stanąć.
jutro rano test czy odpali,jak nie to na złom.Dam znać.
Dziś wróciłem po sprawdzeniu pompy u Pana Józefa Włocha pompa okazała się ok(byli w szoku) ale że już była wyjęta to wymieniłem elektrykę i nowe uszczelnienie bo swój przebieg to ona ma (3000tk) i mogła w każdej chwili stanąć.
jutro rano test czy odpali,jak nie to na złom.Dam znać.
Podpinam sie do tematu mam to samo co ty identyczny obiaw>ciężko pali po nocy trzeba tak ze 15 20 sekund pokręcić ale gdy raz odpali to już jest spokój przez cały dzień przy karzdej prubie odpalenia Dodam że pompa była naprawiana jakieś 20 tyś km temu w BOSCH serwisie Ja też wymieniłem filtr paliwa zaworek na filtrze przelewy usczelki miedziane wszystkie możliwe przewody te plastikowe co idą do filtra do pompy wymienione na gumowe bo było podejrzenie rozsczelnienia Te wszystkie naprawy nic nie dały dzisiaj jescze wymieniłem śrube którą przykręca sie przewody do pompy Jest to śruba na klucz 19 w środku niej jest zaworek
Jeśli to nie to będzie przyczyną oddaje pompe na gwarancje bo już mam dość szukania i wydawania kasy
Pozdrawiam i powodzenia czekam na rozwiązanie
Ja też jutro sie dowiem czy mi odpali ?
Jeśli to nie to będzie przyczyną oddaje pompe na gwarancje bo już mam dość szukania i wydawania kasy
Pozdrawiam i powodzenia czekam na rozwiązanie
Ja też jutro sie dowiem czy mi odpali ?