[ A6 C5 2.5 Tdi] [A6 C5]kontrolka oleju
[ A6 C5 2.5 Tdi] [A6 C5]kontrolka oleju
Witam.
Wczoraj przydazylo mi sie cos dziwnego,wracajac z pracy wjezdzajac na rondo zapalila mi sie czerwona konewka oleju,zatrzymalem sie i odczekalem chwile po czym sprawdzilem olej i byl prawie max na bagnecie..dodam ze silnik byl zimny chodzil ok 5 minut..jakis rok temu mialem podobna sytuacje tylko wtedy bylo malo oleju na minimum...
jeszcze jakies dwa miesiace temu wymienialem odme ale napewno jest zalozona odpowiednia do tego modelu;)
wie moze ktos co moze byc przyczyna zapalenia sie tej kontrolki?
Pozdrawiam
Wczoraj przydazylo mi sie cos dziwnego,wracajac z pracy wjezdzajac na rondo zapalila mi sie czerwona konewka oleju,zatrzymalem sie i odczekalem chwile po czym sprawdzilem olej i byl prawie max na bagnecie..dodam ze silnik byl zimny chodzil ok 5 minut..jakis rok temu mialem podobna sytuacje tylko wtedy bylo malo oleju na minimum...
jeszcze jakies dwa miesiace temu wymienialem odme ale napewno jest zalozona odpowiednia do tego modelu;)
wie moze ktos co moze byc przyczyna zapalenia sie tej kontrolki?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Czerwona kontrolka (konewka) oleju oznacza zawsze problem z cisnieniem oleju.... rzeczywisty lub urojony przez sterownik np w nastepstwie problemow ze stykiem elektrycznym czujnika cisnienia oleju. Styk elektryczny (winny w 90 % przypadkow) mozna sprawdzic w kilka minut (po zdjeciu gornej oslony na silniku), lecz bezwzglednie, szczerze, goraco polecalbym rowniez udac sie do 'pierwszego z brzegu' warsztatu i sprawdzic rzeczywiste cisnienie oleju za pomoca manometru - na wszelki wypadek. Prawdopodobnie 'wyrzucisz pieniadze w bloto', lecz pomiar trwa doslownie chwile i nie powinien kosztowac majatku, a zawsze bedziesz mial pewnosc ze wszystko ok.
dzieki za porade;)
a mam jeszcze jedno pytanie a od poziomu oleju to jaki sygnal powinien sie pokazac?przeczytalem gdzies ze pomaranczowa konewka,tylko tyle ze ja takiej nie mam bo sprawdzalem...i jeszcze jedno u mojego znajomego w passat 1.9TDI i u mojego brata w Audi 4 tez disel po wyswietleniu sie jakiegos bledu na komputerze np. ze nie dziala lampa to wyskakuje obrazek i pozniej napis,wiesz moze czy tak samo mozna zrobic w mojej A6?
pozrdawiam
a mam jeszcze jedno pytanie a od poziomu oleju to jaki sygnal powinien sie pokazac?przeczytalem gdzies ze pomaranczowa konewka,tylko tyle ze ja takiej nie mam bo sprawdzalem...i jeszcze jedno u mojego znajomego w passat 1.9TDI i u mojego brata w Audi 4 tez disel po wyswietleniu sie jakiegos bledu na komputerze np. ze nie dziala lampa to wyskakuje obrazek i pozniej napis,wiesz moze czy tak samo mozna zrobic w mojej A6?
pozrdawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
masz samochod przed FL, wiec nie masz jeszcze czujnika poziomu oleju - oczywiscie jego ekstremalnie niski stan, przy przechyle samochodu (np od wchodzenia w zakret) moze spowodowac ze smok pompy oleju sie z niego wynurzy... co oczywiscie skutkuje natychmiastowym zanikiem smarowania....
Najgorsze jest to, ze wskazania czujnika cisnienia sa 'sprawdzane' tylko przy obrotach >= 2000. Czujnik cisnieniowy zalacza sie przy przekroczeniu ustalonego 'fabrycznie' poziomu cisnienia - u nas jest to 1.8 bara, natomiast sterownik sprawdza sobie sygnal z czujnika przy obrotach od 2000 rpm. Inaczej - przy faktycznych problemach z cisnieniem oleju, na jalowym biegu silnik sie zatrze i nie dostaniesz zadnego ostrzezenia. Oczywiscie nawet gdyby byl czujnik poziomu oleju - to o faktycznych problemach z utrzymaniem cisnienia tez nie poinformuje. (Scenariusz bedzie dokladnie taki sam - przeciez olej jest)
Niestety nie potrafie odpowiedziec na drugie pytanie, wydaje mi sie ze nie, ale moze warto to pytanie zadac w dziale 'elektrycznym' ?
Najgorsze jest to, ze wskazania czujnika cisnienia sa 'sprawdzane' tylko przy obrotach >= 2000. Czujnik cisnieniowy zalacza sie przy przekroczeniu ustalonego 'fabrycznie' poziomu cisnienia - u nas jest to 1.8 bara, natomiast sterownik sprawdza sobie sygnal z czujnika przy obrotach od 2000 rpm. Inaczej - przy faktycznych problemach z cisnieniem oleju, na jalowym biegu silnik sie zatrze i nie dostaniesz zadnego ostrzezenia. Oczywiscie nawet gdyby byl czujnik poziomu oleju - to o faktycznych problemach z utrzymaniem cisnienia tez nie poinformuje. (Scenariusz bedzie dokladnie taki sam - przeciez olej jest)
Niestety nie potrafie odpowiedziec na drugie pytanie, wydaje mi sie ze nie, ale moze warto to pytanie zadac w dziale 'elektrycznym' ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
tx-didi pisze:Styk elektryczny (winny w 90 % przypadkow) mozna sprawdzic w kilka minut (po zdjeciu gornej oslony na silniku),
Pozwólcie ze odświeżę temat.

Przeglądając tematy związane z kontrolką postanowiłem, właśnie tutaj odświeżyć temat i wydowiedzieć się coś więcej.
tx-didi - do koĂąca nie wytłumaczyłeś gdzie w koĂącu pod pokrywą górną sprawdzić ten czujnik.
Podpytuje, ponieważ u mnie zapala się kontrolka oleju "konewka" już po włączeniu zapłonu, przed odpaleniem. Otwieram maskę, kontrolka gaśnie <szok> . O co chodzi??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
citrin musisz zlokalizowac rurke zasilajaca w olej turbine, nastepnie podazajac za ta rurka znajdziesz czujniki (minimum dwa, zdarzaja sie trzy). Pierwszy od strony kabiny, to wlasnie czujnik cisnienia oleju 
Oczywiscie topik dotyczyl 'czerwonej konewki' - czyli problemow z prawidlowym cisnieniem oleju (jak zaznaczylem - czesto urojonych problemow, ze wzgledu na styki elektryczne).
Jezeli koneweczka jest pomaranczowa to sygnal pochodzi od czujnika poziomu oleju w misce olejowej.
Dodatkowo sprawe utrudnia fakt, ze jest kilka (nascie ?) wersji softu w sterownikach silnikowych i nawet te 'z epoki 150 km przed LF' roznia sie i moga dzialac z nico inna logika - zwlaszcza 'okoloczujnikowa'.

Oczywiscie topik dotyczyl 'czerwonej konewki' - czyli problemow z prawidlowym cisnieniem oleju (jak zaznaczylem - czesto urojonych problemow, ze wzgledu na styki elektryczne).
Jezeli koneweczka jest pomaranczowa to sygnal pochodzi od czujnika poziomu oleju w misce olejowej.
Dodatkowo sprawe utrudnia fakt, ze jest kilka (nascie ?) wersji softu w sterownikach silnikowych i nawet te 'z epoki 150 km przed LF' roznia sie i moga dzialac z nico inna logika - zwlaszcza 'okoloczujnikowa'.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Tak, tak oczywiście, u mnie zapala się kontrolka konewki "żółta".tx-didi pisze:Oczywiscie topik dotyczyl 'czerwonej konewki' - czyli problemow z prawidlowym cisnieniem oleju (jak zaznaczylem - czesto urojonych problemow, ze wzgledu na styki elektryczne).
Jezeli koneweczka jest pomaranczowa to sygnal pochodzi od czujnika poziomu oleju w misce olejowej.
Gasnąca kontrolka przy otwieraniu maski, domniemam że jest to powiązane właśnie ....no właśnie z czym ? np.: ze ktoś zamierza to naprawić ? hmmmm
Zacząłem grzebać przy kostce siwej obok filtra paliwa, bo błędnie przeczytałem jeden z postów Piotrusia, a to jest kostka od obrotów silnika.
Posprawdzam te kostki o których pisałeś, a jak to nic nie da to pewnie będzie trzeba wymienić czujnik, ten w misie.
Aaaa no i przy okazji świecącej się kontrolki, zauważyłem że temperatura oleju nie idzie do góry nawet przy dobrym rozgrzaniu. Pewnie jest to związane zaraz z kostką obok.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
citrin 
żółta konewka kryje w sobie zaawansowana logike, ktorej, niestety nie znam za dobrze... (jako uzytkownik starszej wersji, pozbawionej 'bajerow elektronicznych'....)
Natknąłem sie jakis czas temu, na zagaadnienie 'gasniecia kontrolki po otwarciu maski' ... co potraktowalem w pierwszym odruchu jako niezly kawal..... ale chyba (jak widac) nie jest
Oczywiscie mam nadzieje ze ktos bardziej zapoznany z tematem sie jeszcze wypowie i sprawe wyjasni do konca (chetnie poczytam)
wstepnie upewnilbym sie (chociaz pewnie to juz zrobiles...) czy poziom oleju jest prawidlowy, czy samochod ma ustawione przeglady olejowe 'normalne', nie long life... (zakladam tez ze tak jest serwisowany ?), oraz ze olej nie jest bardzo 'stary' ....(?)

żółta konewka kryje w sobie zaawansowana logike, ktorej, niestety nie znam za dobrze... (jako uzytkownik starszej wersji, pozbawionej 'bajerow elektronicznych'....)
Natknąłem sie jakis czas temu, na zagaadnienie 'gasniecia kontrolki po otwarciu maski' ... co potraktowalem w pierwszym odruchu jako niezly kawal..... ale chyba (jak widac) nie jest

Oczywiscie mam nadzieje ze ktos bardziej zapoznany z tematem sie jeszcze wypowie i sprawe wyjasni do konca (chetnie poczytam)
wstepnie upewnilbym sie (chociaz pewnie to juz zrobiles...) czy poziom oleju jest prawidlowy, czy samochod ma ustawione przeglady olejowe 'normalne', nie long life... (zakladam tez ze tak jest serwisowany ?), oraz ze olej nie jest bardzo 'stary' ....(?)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Tak tak oczywiście.... olej odpowiedni poziom wymieniany co max 10 tys km (ostatnio 3tys temu). Kiedyś wykasowałem inspekcję przy pomocy licznika, a to chyba z marszu kasuje long life.tx-didi pisze:wstepnie upewnilbym sie (chociaz pewnie to juz zrobiles...) czy poziom oleju jest prawidlowy, czy samochod ma ustawione przeglady olejowe 'normalne', nie long life... (zakladam tez ze tak jest serwisowany ?), oraz ze olej nie jest bardzo 'stary' ....(?)
A jeśli chodzi o to, to ja także nie mam zbytnio bajerów a tylko podstawowe wyposażenie w tzw golasku, fis także do połowytx-didi pisze:żółta konewka kryje w sobie zaawansowana logike, ktorej, niestety nie znam za dobrze... (jako uzytkownik starszej wersji, pozbawionej 'bajerow elektronicznych'....)


Z tą maską to jak widać zagadkowa sprawa. Hmmm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
masz zamochod po FL, wiec bajerki masz bez wzgledu na wyposazenie (niestety)
trafilem na ten watek - a6-c5-akn-alarm-poziomu-oleju-vt14253.htm
zapoznaj sie
trafilem na ten watek - a6-c5-akn-alarm-poziomu-oleju-vt14253.htm
zapoznaj sie

- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
tx-didi, co prawda to OT w tym temacie ale tak dokladnie to okres 09.99 do połowy bodaj 2001 to okres przejściowy, tzw. półlift, a dopiero potem faktyczny lift (czyli modelowo pewnie liczony od 2002).
Ale co do wyposażenia to nie powiedziałbym, żeby była jakaś reguła, że przed liftem było be a po lifcie cacy. Mam auto z 2000 roku, tak się troche rozgladam za mlodszym ale te poliftowe, które są na sprzedaż to w większości dopiero "golasy" w porównaniu z tym moim obecnym. Zależy w jakiej konfiguracji nowe auto było zamawiane przez kupującego
Ale co do wyposażenia to nie powiedziałbym, żeby była jakaś reguła, że przed liftem było be a po lifcie cacy. Mam auto z 2000 roku, tak się troche rozgladam za mlodszym ale te poliftowe, które są na sprzedaż to w większości dopiero "golasy" w porównaniu z tym moim obecnym. Zależy w jakiej konfiguracji nowe auto było zamawiane przez kupującego

Części samochodowe online - Motostacja pl