Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.5 180]Jak się upewnić czy pompa wtryskowa jest uszkodzona

Silniki wysokoprężne
ElDraque2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:55
Lokalizacja: Noord-Brabant

Post autor: ElDraque2 » 18 sty 2010, 18:37

Piotrus, wykazujesz sie niezwykla czujnoscia i refleksem :)

Sprobuje uszczelnic i doprowadzic do stanu orginalnego (i takie jest zdanie Piotra), ale jesli mi sie nie uda zrobic tego perfekcyjnie, albo pojawia sie dalsze nieszczelnosci to dokladam pompke (albo sprobuje podmienic na te ktora jest zakladana od 2002r, jesli elektronika pozwoli to zrobic). Jesli wstepne smigielko daje tylko 0,7 bara cisnienia, to chyba nie bedzie problemu znalezc odpowiednio wydajna pompke.

Przy okazji nie wiem, czy dalej zasmiwcac temat o wymianie filtra, napisze tu ze sprawdzilem swiece i wszystkie dzialaja (to znaczy iskrza przynajmniej), ale znowy 3 fajeczki skruszyly mi sie w palcach (moze cos mam z palcami, eh). Moge je przelutowac czy znowu lepiej cala wiazke wymienic?

citrin na 100% nieszczelnosc, po zaciskach palil od 1 strzalu.

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 18 sty 2010, 19:52

ElDraque2 pisze:citrin na 100% nieszczelnosc, po zaciskach palil od 1 strzalu.
To super <ok> . Czyli zaworek,filtr,jakiś wężyk itp. ale........... bynajmniej nie chcę straszyć ,bo sam jestem w fazie diagnozowanie vp i jak to sie mówi "sam w strachu" :shock: , przyczyną zapowietrzania,uciekania paliwa do zbiornika może być nieszczelność w vp.
No ale to na inny temat. Na razie działaj. Pozdrawiam

ElDraque2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:55
Lokalizacja: Noord-Brabant

Post autor: ElDraque2 » 19 sty 2010, 16:14

No wlasnie moze byc, tylko jak to sprawdzic inaczej niz kolejno wymieniac wszystko?
Widze wyraznie ze jak silnik ma okolo 2000rpm to leca bable powietrza od filtra, wiec moze to byc z wezykow powrotnych albo z zaworka.
Na razie jestem na etapie wymiany przewodow paliwowych za filtrem. Byly wyrazne luzy na malych zaworkach jednokierunkowych, wiec sadze, ze to jedno zrodlo nieszczelnosci.
Zmieniany byl filter na boscha wiec potencjalne drugie.

Jak sprawdzic sama pompe bez wyjecia? Nie wiem. W kazdym razie jak "dmucham w rure" do pompy to nie potrafie nic przepchnac, jak jest zapowietrzona to sprezam troche powietrza (ktore jest za paliwem w rurce) i pozom wraca do poprzedniego i tyle.

KITA15
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 31 gru 2009, 10:56
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: KITA15 » 24 sty 2010, 18:24

Witam, myślę że już w końcu pozbyłem sie powietrza w układzie paliwowym. Ale wszystko jeszcze w fazie sprawdzania. Mechanior stwierdził że teraz to już powinno być dobrze. Autko mam od piątku i na tych mrozach pali bez problemu. Zostały wymienione przewody na powrocie /rozm3,2/ potem przewody między pompą a podgrzewaczem/one są sztywne plastikowe-orginalne/ zaworek na filtrze. I wywalił mi zaworek zwrotny który założył Bosch między filtrem a pompą.
Po dwóch dniach odpala bezproblemowo i myślę że już tak zostanie, bo już człowiek od zmysłów odchodził, miesięczna walka z odpowietrzaniem już chyba się skończyła. Pozdrawiam

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 24 sty 2010, 19:02

ElDraque2 pisze:Na razie jestem na etapie wymiany przewodow paliwowych za filtrem.
No i narazie niech tak zostanie. Powymieniaj te wężyki,opaski przed filtrem i za. Potem niestety diagnozowanie i czekanie co wykańcza,wiem to z autopsji .
Jeszcze jedna rada i wskazanie. Między filtrem i VP jest wąż zasilający i powrotny/miejsce łączenia przeźroczystego z czarnym. Spotkałem sie z takim czymś, że połączenie to na pozór było szczelne ale jak tylko na chodzie poruszało się tym w prawo ,lewo to VP zaciągała pęcherzyki. To także sprawdz, przeginając w prawo/lewo/góra/dół. Ja wymontowałem to, zaslepiłem,napompowałem i do wiaderka tak jak dętka . W jednej pozycji było szczelne a w drugiej puszczało. Pozdrawiam

KITA15
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 31 gru 2009, 10:56
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: KITA15 » 25 sty 2010, 08:10

Witam /Dzięki Citrin/, ElDraque2- Ze by sprawdzić pompe musisz odpiąć zasilanie i powrót. Podpiąć dłuższe przewody i włożyć je do banieczki z 5l paliwka. W tedy możesz sprawdzić pompe i w sumie cały układ zasilania i eliminować zapowietrzenie. U mnie po za wymianą przewodów w/w miałem problem z czujnikiem w zbiorniku paliwa. Ale trafiłem na dobrego pompiarza i naprawił to.
ÂŻyczę szybkiej naprawy, a ja idę odpalić moją maszynę, stoi już prawie 24 godz. Pozdrówka

ElDraque2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:55
Lokalizacja: Noord-Brabant

Post autor: ElDraque2 » 30 sty 2010, 00:07

Hej! Nie pochwaliles sie czy juz wszystko w porzadku Kita15, zapowietrzenie zwalczone?
Powiedz mi jeszcze, co wspolnego ma z tym wszystkim ten czujnik w zbiorniku (i co dokladniej sie dzialo, czy on powodowal problemy z odpaleniem, czy podczas jazdy) i czy sprawdzenie pompy polega na tym, ze uruchamiasz silnik z banieczki i czekasz kilka godzin i testowo odpalasz ponownie? Dobrze to rozumiem?

citrin dzieki za podpowiedzi i wskazanie, sam podejzewam wlasnie to miejsce. Mam juz przezroczysto-gumowy przewod razem z kompletem powrotnych i dzisiaj dostalem w koncu potrzebne podkladki (dostalem w serwisie VW,obok w serwisie Audi nie mieli). Zabieram sie za wymiane tak czy inaczej, bo obecne byly skracane co najmniej dwukrotnie.
Przy okazji jak wytargam stare to sprawdze ich szczelnosc dla pewnosci tak jak pisales.

KITA15
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 31 gru 2009, 10:56
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: KITA15 » 30 sty 2010, 08:50

Witam, EIDraque2, ja niestety jeszcze nie skończyłem tej nierównej walki. Zauważyłem na powrocie upocone wężyki i jeszcze raz je sam wymienie jak to nie pomoże to znów do mechaniora, a już było prawie tydzień dobrze.
Odnośnie tego czujnika w zbiorniku to on jest odpowiedzialny za niski stan paliwa i niepozwala się zapowietrzyć układowi poprzez blokowanie odpalenia silnika, ale to powinno Ci pokazać na vagu
A odnośnie sprawdzenia pompy to zasilanie i powrót do banieczki. Banieczkę postaw wyżej od pompy odpowietrz i odpal a potem zgaś. Następnego dnia sprawdź pompe czy nie ma wycieków i odpal ponownie//w ten sposób możesz sprawdzić cały układ paliwowy od zbiornika po pompę//. I pamiętaj przy wymianie przewodów zasilania czy powrotu rób to najlepiej w garażu w temp. powyżej zera. Bo ja robiłem to na mrozie i już niektóre przewody wymieniam 3 raz. ÂŻyczę szybkiej naprawy.

[ Dodano: 2010-01-30, 08:55 ]
Odezwę się jutro wieczorkiem, teraz idę odpalić maszynę i potem do kumpla do garażu wymienić po raz wtóry wężyki na powrocie. Nareczka

NAPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 wrz 2008, 14:10
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NAPI » 09 lut 2010, 19:58

Witam,
ja niestety mam taki sam problem jak wy koledzy, za pierwszym razem jak mi auto nie odpaliło przyjechał mechanik i sprawdził świece. Okazało się, że wszystkie walnięte. Ok, świece wymienione ale auto dalej nie odpala po dłuższym postoju. Następna diagnoza mechanika - wymienić filtr paliwa. Filtr wymieniony. Auto odpaliłem na samostart i potem już normalnie odpalało. Po 2 dniach niestety znowu nie mogłem odpalić, Po odpaleniu na samostart zauważyłem nieszczęsne pęcherzyki powietrza w przewodzie paliwowym. Wstawiłem do mechanika żeby mi sprawdził cały układ paliwowy. Przejechał wszystkie węzyki , sprawdził pompe w zbiorniku, i wszystko było ok. Posprawdzał wszystkie wężyki. Niby wszystko ok. Odebrałem maszynę, nieodpalałem specjalnie przez jakieś 26 godzin i lipa. Odpaliłem prawie ale po 2 sek. to samo. Sprawdzałem wcześniej na vagu ( po wymianie filtra paliwa) żadnych błędów. Nie wiem co robić, wymieniać wszystkie wężyki i zaworek w filtrze czy wstawiać do serwisu i liczyc się z kosmiczną cena za naprawę. Dodam jeszcze że mechanik wstawił zaworek zwrotny pomiędzy filtrem a pompą ale oczywiście to nie pomaga. Może macie jakieś sugestie bo trace nadzieje.
Pozdrawiam

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 09 lut 2010, 21:08

NAPI pisze:Nie wiem co robić, wymieniać wszystkie wężyki i zaworek w filtrze czy wstawiać do serwisu i liczyc się z kosmiczną cena za naprawę.
Same oględziny nic nie dadzą. Na pozór wszystko ok i każda opaska podokręcana a tu lipa. Przy gumowych wężach zachodzi tzw zjawisko "parcienia" .Inaczej: robią się rzadzizny na skutek non stop zmiennych temperatur no i guma czyli inaczej z technologi produkcji jest to kauczuk+siarka- ulega starzeniu. Powymieniaj przewody przed filtrem, za filtrem (na dobrej jakości - czarne, lub przeźroczyste),ewentualnie opaski no i na przelewach. Koszt tego to nie więcej jak 50pln. No i wtedy zobaczysz. Jeżeli zastosujesz na zasilaniu wężyk przeźroczysty , pamiętaj! aby był grubościenny, bo inaczej nie zaciśniesz dobrze opaski. Z czarnymi grubościennymi nie ma problemu.
NAPI pisze:wstawił zaworek zwrotny pomiędzy filtrem a pompą

Zaworek miedzy filtrem a pompą nie wyeliminuje ci cofania paliwa jeżeli nieszczelność występuje na zaworku na filtrze/oringu lub samym filtrze lub wkoło filtra
. Jakieś pytania to wal śmiało.Pozdrawiam.

NAPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 wrz 2008, 14:10
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NAPI » 09 lut 2010, 21:19

Dzieki za porade, powymieniam wężyki, zaworek na filtrze i zobacze co sie będzie dziać. Może powymieniam jeszcze nadmiarki.Tylko teraz pytanie czy odpalic go na samostart (po odpaleniu odpowietrza sie po po kilku minutach) czy odpowietrzac uklad i wtedy normalnie odpalac?

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 09 lut 2010, 21:30

NAPI pisze:Może powymieniam jeszcze nadmiarki
Koniecznie!!! :mrgreen: Pisząc do ciebie o przelewach miałem na myśli także między wtryskami.
Koniecznie dobrze odpowietrz i spróbuj odpalić bez samostartu - musi zagadać. Samostart może zniszczyć ci silnik. Nie polecam, odradzam takich specyfików. Były już takie zdarzenia ze silnik wkręcił się na maxymalne obroty po takiej aplikacji, co nie muszę opisywać jak to może się skończyć. Wiem że każdy sobie radzi jak może, ale jeżeli już to aplikuj z głową. :-/ :-D

NAPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 wrz 2008, 14:10
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NAPI » 09 lut 2010, 21:46

Wiadoma sprawa, nei przeginam z aplikowaniem, ale problem mam taki ze auto stoi w parkingu podziemnym i nei amm warunkow do jakichkolwiek prac a wyczytalem ze same popuszczanie wtryskow za wiele nie pomaga i trzeba odpowietrzac wedlug instrukcji ktora jest na forum. Dzieki i pozdrawiam

ElDraque2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:55
Lokalizacja: Noord-Brabant

Post autor: ElDraque2 » 10 lut 2010, 22:11

KITA15 i jak? Caly czas z niecierpliwoscia czekamy na dobre wiesci.

Citrin Niestety do nas powrocila zima i czekam na jakikolwiek cieplejszy dzien, zeby pozmieniac wszystkie przewody. Na razie wiem na pewno, ze jak zakladam zaciski przed filtrem to spokojnie moge odpalic po dowolnym czasie. Takze ze nieszczelnosc jest zlokalizowana gdzies za filtrem albo na zaworku powrotnym, bo po zdjeciu zaciskow i odpaleniu nie widac za bardzo pecherzykow powietrza. Stawiam wlasnie na przelewy i w ten weekend zrobie jeszcze jeden test ktory da odpowiedz, bo na sama wymiane jedt za zimno (nie mam ogrzewanego garazu pod reka).

NAPI tak jak Ci Citrin napisal, natura tego problemu jest taka, ze nieszczelnosci sa za male, aby wyciekalo paliwo i zarazem na tyle duze ze do ukladu dostaje sie bardzo powolutku powietrze.
Podsumowujac wszystkie zebrane informacje dalej dziala zasada naczyn polaczonych i paliwo splywa z komory spietrzajacej pompy paliwowej (jak doczytasz tam jest pompa ukladu niskiego cisnienia) do baku. Nie ma go wtedy takze w przewodach paliwowych, a ta mala pompka wstepna nie jest w stanie sama sprezyc powietrza i zassac paliwa z baku, bo nie jest do tego przeznaczona. Pompka wstepna musi przepychac ciecz. W baku tego modelu natomiast nie ma pompy ktora wtlacza paliwo w przewody w strone filtra (jak zapewne zdazyles doczytac) tylko taka co wyrownuje pozmiom pomiedzy dwoma komorami zbiornika i w miejscu gdzie paliwo jest ze zbiornika zasysane. To ze zapala na 2sek potwierdza tylko, ze uklad wysokiego cisnienia jest ok i tam zostaje troche paliwa na ktorym startuje, tylko ze dalej nie ma co pompowac i go zapowietrzasz.

Dla wiekszosc mechanikow (ktorych pytalem o ten problem oczywiscie nie dla ludzi z tego firum ) oczywistym jest ze jakas pompka w baku jest i tak jak w klasycznych ukladach pcha paliwo na filter, wiec nie doszukuja sie takich minimalnych nieszczelnosci bo i po co. Stale powtarzana opinia brzmi: "przeciez nie da sie calkowicie uszczelnic ukladu paliwowego i tak..."
No i faktem jest ze wiekszosc diesli zapowietrza sie tyko odpowietrzenie jest malo zauwazalne. Pokrecisz chwile, az naciagnie paliwa i zapala. Ten tak nie ma.

Co do zaworkow - ja chwilowo zaciskam przewody za filtrem od strony baku po zgaszeniu silnika i zdejmuje przed odpaleniem. Dziala i jak auto jest bardzo potrzebne mozna chwile sie tak pobawic. Sam zawor zwrotny przed pompa nic nie da, tak jak pisal Citrin, paliwo zejdzie przez powrot. Mysle, ze daloby pewien efekt zalozenie 2 zaworow (lub moze jednego tylko na powrocie, ale raczej 2 na raz) przed filtrem od strony baku, ale tylko takich ktore trzymaja w obie strony (maja w srodku sprezynke i w jedna strone nie puszczaja a w druga potrzeba wytworzyc niewielkie cisnienie), chyba juz rozumiesz dlaczego.
A dlaczego akurat przed filtrem a nie za? Bo wtedy paliwo nie powinno zejsc takze z filtra, jezeli jest cos nie tak z zaworkiem powrotnym. Takie cos powinno dzialac pod warunkiem, ze cisnienie wytwarzane przez slup paliwa w przewodzie w stone baku jest mniejsze niz to optrzebne do otwarcia zaworka :)

Zapewne jakbys stawial auto po skosie dziobem w dol tak, zeby zbiornik byl wyzej od pompy to tez bys go odpalal, hehe :)

Osobiscie nie bardzo chce sie bawic w polsrodki, czekam az bedzie cieplej i wymienie wszystkie przewody w komorze silnika, jak to nie pomoze to zostaje sprawdzanie az do baku albo te zaworki o ktorych pisalem no i moze pomysle o dolozeniu pompki pchajacej przed filtrem.

Co do odpowietrzania to jak juz mi sie zdarzylo to nie popuszczalem wtryskow, rzeczywiscie niewiele daje. Podlaczam lejek do przewodu do pompy, leje z gory czysta rope i krece po troszke. Jak masz dobrze naladowany akumulator i podlaczony drugi, tak, ze silnik ma dobre obroty rozruchowe (naprawde bardzo dobre) to szybko zasysa paliwo z lejka i po 2-3 lejkach odpala. Przy slabych obrotach mozesz zauwazyc ze paliwo z lejka prawie nie zchodzi i wtedy powiem szczerze sa marne szanse ze ta wstepna pompka przepchnie cos do ukladu wysokiego cisnienia szybko o ile wogule cokolwiek. Z mojego doswiadczenia wynika, ze nawet jak masz podpiety drugi akumulator (i laduje oczywiscie ciagle pracujacy silnik drugiego samochodu) to lepiej pokrecic chwile i poczekac az sie podladuje sie dobrze kilka minut i wtedy krecic znowu na szybkich obrotach, niz dusic do konca na coraz wolniejszych.
Jakos nie mialem serca uzywac plaka, czy czegos takiego.
Jak masz mozliwosc to na pewno pomoze odpowietrzanie jak w instrukcji, ale i tak trzeba dobrze zakrecic przez kilka sekund.
uff, rozpisalem sie :lol:
powodzenia!

Dodam jeszcze bo zapominam ciagle, przewody pomiedzy wtryskami to chyba jednak 3mm a nie 3,2mm jak pisaliscie wczesniej (3mmx7mm). 3,2 maja troche luzu jednak...

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 11 lut 2010, 06:31

Dodam jeszcze bo zapominam ciagle, przewody pomiedzy wtryskami to chyba jednak 3mm a nie 3,2mm jak pisaliscie wczesniej (3mmx7mm). 3,2 maja troche luzu jednak...
W całej Polsce na przelewy stosuje sie 3,2mm. Jak kupisz na przelewy firmy Gates (czy jakoś tak ) to na pewno będzie ok i ciasno wchodzić. :-)

Na reszte twojego posta chciałbym odpisać ale jeszcze raz muszę go przeczytać i przeanalizować. :mrgreen: :lol: Pozdrówka

[ Dodano: 2010-02-11, 09:38 ]
Cześć koledzy.
Co tu wiele pisać :lol: . Przy problemach z zapowietrzaniem niestety/ albo stety,diagnozowanie trza podzielić na kilka etapów:
- wymieniamy węże na nowe tam gdzie sie pocą a jeżeli miejsce jest nie do zlokalizowania, wymieniamy węże wkoło filtra, pompy, przelewy i opaski tam gdzie powinny być;
- w/w nie przynoszą zadowalającego efektu, warto przejrzeć zaworek na filtrze-jego oring, ewentualnie wymienić oring,zaworek,filtr;
- w/w rzeczy nie przynoszą efektu, powymieniać podkładki miedziane na przelewach wtrysków, przy króćcach pompy
- w/w nie przynoszą....... zostaje poważnie uszkodzona psychika :-P :sprawdzenie stanu pompki w zbiorniku,czy przelewa paliwo jeżeli jest mniej niż 3/4 zbiornika
- upewnienienie się po raz wtórny ze układ niskiego ciśnienia jest sprawny.
Jeżeli jest , to często zostaje wyciągnięcie pompy, sprawdzenie jej na odpowiednich przyrządach, które pokażą nam czy wystarczy porzadnie uszczelnić i będzie git ;-) (koszt ok 300-400pln), czy niestety coś poważniejszego- regeneracja (od 1000 w górę) :-( .

Myslę że tak to wygląda. Powyższe oczywiście nie jest obligatoryjne ale chciałem wskazać miejsca, które potencjalnie wpływaja na nasz układ zasilania VP w ON. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja