Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[2.5 180]Jak się upewnić czy pompa wtryskowa jest uszkodzona

Silniki wysokoprężne
KITA15
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 31 gru 2009, 10:56
Lokalizacja: łódzkie

[2.5 180]Jak się upewnić czy pompa wtryskowa jest uszkodzona

Post autor: KITA15 » 31 gru 2009, 17:07

Pozdrawiam, Panowie mam spory problem zaczęło się to dzień przed wigilią. Wieczorkiem autko odpaliłem i wprowadziłem do garażu, a rano niestety ale nie udało się odpalić wyczerpałem aku. Drugiego dnia znajomy mechanior sprawdził błędy podpinająć się pod kompa i 0-błędów wymieniliśmy aku i też nic. I tak do poniedziałku, rano laweta i serwis Bosch
A tam odpalili ale dla pewności zostawili autko do drugiego dnia i to samo-autko nie pali. Sprawdzili cały układ paliwowy, wymienili filtr paliwa i zamontowali pompkę zwrotną między filtrem a pompą bo okazało się że w przezroczystym wężu było powietrze. walczyli z moim autkiem do wczoraj. około 17ej po 4 godzinach czekania autko odpaliło bez kłopotu, przyjechałem do domu i po około 5-godzinach gdzieś koło godziny 0.00/temp -2/ już nie odpalił. Z rana dzisiaj oglądnąłem wężyk i paliwko dochodzi do pompy. Powietrza jest nie więcej niż grubość łepka od szpilki przy zaworku zwrotnym /od strony pompy/ spróbowałem jeszcze raz odpalić i nic. Czy to jest oznaką padniętej pompy, czy jeszcze coś nie tak z powrotem paliwa z wtrysków. Dodam jeszcze że auto ma 1/4 zbiornika paliwa i stało dziobem do góry- ale to raczej nie ma wpływu. proszę o opinie co dalej? <piwo> Pozdrawiam wszystkich gorąco i życzę Zdrowego i Bezproblemowego całego Nowego Roku, hej[/i]

[ Dodano: 2009-12-31, 17:18 ]
Wiem że wszyscy są zaapsorbowani sylwestrem ja zresztą też, ale byłbym wdzięczny jeżeli ktoś znający temat odpisze wciągu tego długiego weekendu. Przynajmniej będę wiedział jak zadziałać w poniedziałek i jakie to poniesie w konsekwencji koszta. Cóż autko pięknie jeżdziło super a tu taki klops. Idzie oszaleć. Do usłychu w Nowym Roku
Ostatnio zmieniony 02 sty 2010, 11:15 przez KITA15, łącznie zmieniany 2 razy.

Szukam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 10 paź 2009, 09:06
Lokalizacja: G.Śląsk

Post autor: Szukam » 01 sty 2010, 09:33

Klasyczne zapowietrzanie. Wymienili w boschu opaski zaciskowe i wezyki od powrotow ?

krzys124
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 08 kwie 2009, 09:51
Lokalizacja: zabrze

Post autor: krzys124 » 01 sty 2010, 11:29

zapowietrzenie ... hmmm moj jak byl zypowetrzony to palil na strzal ale nie wkrecal sie na obroty ...ale ....
teraz mercedes w-210 2.7 CDI
Jednak jak nie ma gwiazdy to nie ma jazdy .

KITA15
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 31 gru 2009, 10:56
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: KITA15 » 02 sty 2010, 08:24

Powitać, raczej powrotu nie tykali. tylko filtr paliwa i założyli zaworek zwrotny między filtrem a pompą. Dzisiaj zadzwonie i zapytam się czy wymieniali przewody powrotne. Czyli jeszcze nadzieja jest że to nie pompa? Acha gdyby trzeba było to zrobić, to spokojnie można we własnym zakresie wymienić przewody powrotne-bardzo dzięki za odp.

[ Dodano: 2010-01-02, 08:49 ]
slavi16, Przeprasza ale nie zbyt łape co jest nie tak z moim wątkiem. Tak że jeżeli mógłbyś mnie na kierować. Nie ingerowałem w ustawienia, sprawdziłem czy jest interesujący mnie wątek ale nie znalazłem i dlatego stworzyłem swój. Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-01-02, 09:09 ]
Dzwoniłem, i okazało się że sprawdzali powrót i tam nie wykryli nieszczelności. I zastanawiam się czy mimo wszystko wymieniać te przewody z opaskami. Nie wiem jeszcze czy paliwo w filtrze było jak był problem z odpaleniem go ale to sprawdze dzisiaj wykręcając filter.

KITA15
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 31 gru 2009, 10:56
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: KITA15 » 02 sty 2010, 19:12

Witam wszystkich, bardzo wielkie dzięki za podpowiedzi. Dzisiaj sprawdziłem powroty z wtrysków i okazało się że Bosch słabo się przyłożył. Na dwóch wężykach/od str. pasażera/ były małe nieszczelności. Wymieniłem cały powrót odpowietrzyłem i na razie maszynka gada, ale jeszcze zobaczymy jak będzie jutro. Boję się trochę bo całą operacje robiłem na dworze przy małym mroziku i nie wiem czy to nie będzie miało wpływu na moją robotę.
Dzięki dla SLAVI16 za poprawienie w nagłówku, postaram się więcej takich byków nie robić.
Jeszcze dzisiaj wieczorkiem odpalę maszynke no i oczywiście jutro. I mam nadzieję żę będzie wsjo okey. A w poniedziałek zadryndam do fachmanów z Boscha i podziękuje im za pseudonaprawe układu paliwowego. Hejka dla Was

[ Dodano: 2010-01-03, 10:46 ]
Witam, no i wyszło szydło z worka-dzisiaj rano maszynka zagadała i to bez problemu. Widać jakie mamy serwisy. Zawsze było mi ciężko im zaufać i zostawić samochód do naprawy, ale niestety mam taki charakter pracy że jest to nieuniknione. O mały włos nie dałem się namówić na uszczelnienie albo regeneracje pompy-to byłyby koszty.
Także Wielkie Podziękowania za podpowiedzi/Piotruś,Szukam/ i dla mojego sąsiada że mi pomógł w naprawie. Pozdro dla załogi 4 kółek.

ElDraque2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:55
Lokalizacja: Noord-Brabant

podobny problem

Post autor: ElDraque2 » 14 sty 2010, 18:03

mam podobny problem, nie odpala po 5-6 godzinach. jak stwierdziles ze to wezyki? i czy kupowales na metry czy orginalne?

KITA15
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 31 gru 2009, 10:56
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: KITA15 » 14 sty 2010, 18:45

Powitać, Kupiłem 2,5 metra wymiar wężyka masz na koszulce, u mnie był rozm 3,2mm. Wymieniłem cały powrót przy wtryskach i odcinki od wtrysów do pompy[tam są małe zaworki zwrotne]. I myślałem że po kłopocie a tu za dwa dni maszyna zaś nieodpala-i tak po dzień dzisiejszy. Prawdopodobnie problem tkwi w zbiorniku paliwa, niby udało się naprawić ale dziś znowu powietrze w układzie. Właśnie przed chwilką zaprowadziłem auto do mechaniora i jutro mamdzwonić co dalej.

[ Dodano: 2010-01-14, 18:50 ]
Cały przód już był raz sprawdzany, wężyki pompa i było dobrze. Na vagu wykazało błąd jakiegoś czujnika w zbiorniku paliwa i prawdopodobnie udało się to naprawić. A niestety dzisiaj problem wrócił, wiem że od nowa mechanior ma sprawdzić zasilanie i powrót i ten nieszczęsny zbiornik paliwa-jutro będę wiedział co nawaliło i oby dało się naprawić. Do jutra.

[ Dodano: 2010-01-14, 18:55 ]
Acha, te powroty to wymień bo to żaden koszt. Metr wężyka kosztuje 6zł i spokojnie zrobisz to sam. Wnioskuję że ponad 200tyś masz już nakulane tak jak u mnie, a po oglądnięciu starych przekonasz się że na oko wyglądają dobrze a jak się im przyjrzeć to sprawy się mają nieco inaczej. Hej

ElDraque2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:55
Lokalizacja: Noord-Brabant

Post autor: ElDraque2 » 15 sty 2010, 01:24

Dzieki za informacje, to znaczy ze nie jest dobrze, mam praktycznie to samo + szlag trafil wszystkie weze podcisnienia, ale one daja znac o sobie dopiero powyzej 120 km/h i 3200 rpm. U mnie bedzie ten sam rozmiar przewodu, bo ten sam model, wiec dziekuje rowniez za informacje. 2,5m to w sam raz rozumiem.

Takie banalne pytanie, sprawdziles moze te male zaworki zwrotne za wtryskami? Moze one puszczaja?
No i tak sobie mysle, czytalem o pompce w baku tyle, ze ona ma wplyw na wypelnianie kosza w zbiorniku i wyrownywanie poziomow, ale jak masz wiecej jak 2/3 baku to nawet nie wlaczy sie w tym modelu, bo to nie pompa pchajaca do filtra jak w wiekszosci diesli. Dodatkowo silnik przerywalby Ci w czasie jazdy a tak nie jest pewnie. U mnie jak odpale to moge wyjezdzic bak do dna prawie.

No i ja mialem wczoraj 3/4 baku i bylo to samo, po paru godzinach nie ma paliwa w pompie wtryskowej, wiec paliwo ucieka chyba od pompy wtryskowej przez przewody paliwowe do filtra paliwa i do baku. Byc moze ta pompka elektryczna w baku ma zatrzymywac powrot paliwa, ale nie sadze, bo ono musi krazyc przeciez.

Zastanawialem sie tez, czy wiekszego wplywu nie ma przypadkiem ten zaworek zwrotny robiacy za podgrzewacz filtra paliwa, bo jesli tam sie dostaje powietrze (czyli od gory filtra albo do przewodu powrotnego) to rozumiem, ze najpierw paliwo moze odplynac swobodnie na odcinku od filtra do baku (powoli schodzic w dol z braku cisnienia, ktore by je trzymalo) a nastepnie splynac od pompy wtryskowej przez zaworek zwrotny takze do baku.

Tak sobie wyobrazam nasz problem w tej chwili. idac tym tokiem rozumowania bardziej moglo by pomoc zacisniecie przewodu powrotnego paliwa pomiedzy vp44 a filtrem co tez chce sprobowac zrobic, albo elektrozaworu otwierajacego sie po zalaczeniu zaplonu.

Taka dywagacja, mozna by tez pewnie pobawic sie w calkowite wyeliminowanie z ukladu owego felernego zaworu zwrotnego (czyli zlikwidowanie tego podgrzewacza filtra), zalozenie filtra bez tego zaworu i puszczenie powrotu bezposrednio do baku. Sa dostepne podgrzewacze do diesli pobierajace z ukladu chldzacego przeciez, jesli juz musi byc podgrzewacz.

Pisz o rozwoju sytuacji jakby co, jak do czegos dojde to szybko napisze.
Pozdrawiam!

KITA15
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 31 gru 2009, 10:56
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: KITA15 » 15 sty 2010, 13:47

Siemano, dziś dzwonił do mnie mechanior i miałem walnięty przewód na powrocie przy pompie i wczoraj jak lałem paliwo do filtra to prawdopodobnie uszkodziłem sobie zaworek na filtrze. Dziś popołudniu ma założyć ten zaworek i myśle że to wystarczy. Ale profilaktycznie zostawie żelazo do jutra i wieczorkiem je odbiore jak będzie wszystko gut.
A wracając do zbiornika paliwa to miałem problem z czujnikiem poziomu paliwa i niewazne ile było dizla. Dopytam się go o szczeóły i jutro lub w niedzielę się odezwe. Pozdrówka

ElDraque2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:55
Lokalizacja: Noord-Brabant

Post autor: ElDraque2 » 15 sty 2010, 16:40

Witam ponownie i znowu dziekuje za wskazowke. Ciekawe swoja droga jak do tego doszedl, ze ten przewod powrotny jest walniety, w jaki sposob sprawdzil? Jakbys mogl to dopytaj, to dosc interesujacy problem.

Wymienie wszystkie przewody jak pisalem, ale dopiero w sobote to tez bedzie wiadomo.
Zastanawia mnie wlasnie ten zaworek, ogladalem go ze wszystkich stron i nie jestem w stanie nic powiedziec, zadnego uszkodzenia nie widac, ale forumowicze pisza, ze to czasem pada.
Moj nie ma zadrapan, ani pekniec, ale moze sie "wypracowal", a nize stracil szczelnosc od temperatury (ktora nie wiadomo do konca jaka jest kiedy paliwo wraca z pompy), nie ma jak sprawdzic. mam taki pomysl, zeby to porzadnie uszczelnic silikonem testowo, a pozniej wymienic razem z filtrem. U mnie orginal kosztuje 26,50Euro, to nawet taniej niz w ASO.

No i oczywiscie z niecierpliwoscia czekam na rezultaty,
pozdrawiam i zycze powodzenia!

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 16 sty 2010, 11:09

ElDraque2 pisze:Tak sobie wyobrazam nasz problem w tej chwili. idac tym tokiem rozumowania bardziej moglo by pomoc zacisniecie przewodu powrotnego paliwa pomiedzy vp44 a filtrem co tez chce sprobowac zrobic, albo elektrozaworu otwierajacego sie po zalaczeniu zaplonu.
Cześć. Jeżeli już, to proponuje zacisnąć wężyki (np na nockę) zasilania i powrotu przed filtrem, a nie między filtrem a VP ;-) . Jeżeli po dłuższym postoju (czasie po którym były problemy z odpaleniem) odpali bez problemu to poniekąd można przyczyny doszukiwać się właśnie w tym zaworku na filtrze lub samym filtrze.
PS.: oczywiście wcześniej trza ściągnąć zaciski :mrgreen: . Pozdrawiam

ElDraque2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:55
Lokalizacja: Noord-Brabant

Post autor: ElDraque2 » 16 sty 2010, 14:29

Hej,
zrobie ten test z zacisnieciem wezykow miedzy bakiem a filtrem. Mysle, ze glowny problem jest wlasnie z zapowietrzaniem sie i taki test moglby to potwierdzic. Dzieki za podpowiedz.
Przy okazji dlubalem teraz przy przewodach i powrotnych i okazalo sie, ze moglem wyjac te male zaworki na koncu powrotow niemal bez uzycia wiekszej sily (palcami lekko okrecajac), mimo, ze byly na nich orginalne opaski zaciskowe bez regulacji, tak chyba nie powinno byc.

Zdjelem te opaski zaciskowe i zalozylem inne zakrecane na srube. Moze to jest przyczyna? Tak czy tak jak tylko dostane sie do sklepu wezme nowe przewody powrotne i powymieniam. Jedyny problem to te przezroczyste, Trzeba poszukac nowe, czy wymienic tylko od momentu kiedy zaczynaja sie gumowe?

Pozostaje pytanie co strzelilo inzynierom audi do glowy, zeby nie montowac w baku pompy elektrycznej pchajacej paliwo na filter (wszystko pewnie przez ten zawor podgrzewacza), wtedy pewnie problem z odpowietrzaniem by nie istnial, uzytkownik pewnie nie zauwazylby nawet ze mu sie pompa wtryskowa zapowietrzyla i odpowietrzyla, eh...

diekuje za pomoc i pozdrawiam!

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 16 sty 2010, 16:22

ElDraque2 pisze:Trzeba poszukac nowe, czy wymienic tylko od momentu kiedy zaczynaja sie gumowe?
Noo.... a wiesz ile te przewody kosztują-orginalne ? Te między VP a filtrem ? :shock: Duzo się nie pomylę ale jakieś 450pln. Dlatego można a nawet trzeba :mrgreen: pokombinować z innymi zamiennikami za 10pln/m.
ElDraque2 pisze:Pozostaje pytanie co strzelilo inzynierom audi do glowy, zeby nie montowac w baku pompy elektrycznej pchajacej paliwo na filter (wszystko pewnie przez ten zawor podgrzewacza), wtedy pewnie problem z odpowietrzaniem by nie istnial, uzytkownik pewnie nie zauwazylby nawet ze mu sie pompa wtryskowa zapowietrzyla i odpowietrzyla, eh...
To fakt, ale pewnie jest jakieś konkretne wytłumaczenie. Mysle ze koledzy doświadczeni napiszą coś na ten temat. Bynajmniej w silnikach po 2 lifcie chyba od 05/2003 mają właśnie pompki pchające paliwo na VP.
Faktem jest to że niektórzy magicy przerabiają układy paliwowe w 2,5tdikach w których występuja notoryczne problemy z zapowietrzaniem. Jak i co- nie wiem! :lol:

ElDraque2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:55
Lokalizacja: Noord-Brabant

Post autor: ElDraque2 » 17 sty 2010, 13:49

Kita15 jak poszlo po wymianie przewodow od pompy? Mam nadzieje, ze napiszesz ze teraz wszystko w porzadku i winne bylo to i to :)

citrin bylem wczoraj z kolega Zbys20 w wielkim magazynie z ktorego mozna by nie wychodzic, same czesci do audi, cale samochody samochody w kawalkach, felgi, duperele i lsniace odnowione silniki a na warsztacie orginalny sportowy quattro z lat 80 z malowaniem jeszcze prosto z rajdow...

Znalazlem ten wlasnie kawalek miedzy vp a filtrem, wyglada na nowke, jest bialy i bez sladu zuzycia, na gumowych czesciach nawet sladu po opaskach nie mial i sa nadal nadruki ktora rurka w ktora strone (moj ma zolty kolor, spekane gumy i byl juz przycinany pare razy pewnie). W komplecie byly gotowe przelotki z przewodami na wtryskiwacze czyste i bez sladow uzycia.
:-D Skusilem sie i wzialem za 50 euro, kurna moglem jeszcze stargowac cos, ale gosc dorzucil mi jeszcze pare metrow nowych gumowych przewodow 3mm z oplotem i 5mm podwojny gumowany w sam raz na podmianke podcisnienia. Drogo ale moze okaze sie ze warto.

Co do pompki pchajacej zadalem podobne pytanie Piotrusowi, ciekawe co powie. Ja bym nawet dolozyl pchajaca gdzies przed filtrem i niech sobie smiga po przekreceniu kluczyka, albo zalaczana recznie przyciskiem na pulpicie jako dodatkowe zabezpieczenie anykradziezowe, hehe.

pozdrawiam!

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 17 sty 2010, 18:13

ElDraque2 pisze:Co do pompki pchajacej zadalem podobne pytanie Piotrusowi, ciekawe co powie
Pewnie na PW. Jeżeli tak to nie zapomnij zamieścić jego opinii w tym temacie.Sam jestem ciekaw. Pozdrawiam :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl