pytanie nietypowe: czy można gdzieś zakupić tylko tą cześć od EGR'a, która jest zaznaczona na zielono na poniższym zdjęciu? Czy ona ma osobny numer części?


Wystarczy poszukać :MrBorrows pisze:Witam,
pytanie nietypowe: czy można gdzieś zakupić tylko tą cześć od EGR'a, która jest zaznaczona na zielono na poniższym zdjęciu? Czy ona ma osobny numer części?


A dlaczego twierdzisz że nie działa ? Masz jakieś szczególne powody :mrgreen: ?MrBorrows pisze:Mayhem, dzięki za odpowiedź, już straciłem nadzieję, że ktoś się odezwie
Byłem w ASO VW i dostałem info, że tylko do dostania razem z EGR'em - 880 zł!!!
Nie wiedziałem jak to nazwać, dlatego nie szukałem na Allegro.
Pytanie jak to sprawdzić, czy działa poprawnie - czy wystarczy wężyk podłączyć i zassać ustami, żeby zrobić podciśnienie i powinien się cofnąć ten "bolec"?

Zaloguj 003 BS, a zawór EGR będzie się cyklicznie otwierał i zamykał jeśli jest sprawny co około 15-20 sek zależnie od jednostki.MrBorrows pisze:Nie cofa się przy gaszeniu silnika...

. a więc gaszak po zgaszeniu silnika powinien się zaciągnąć i zamknąć do końca klapę gasząca, następnie powinien wrócić do wcześniejszego położenia wyjściowego, czyli klapa powinna być otwarta.MrBorrows pisze:Zawór EGR mam sprawny, zamyka się i otwiera cyklicznie (logi 003), ja mówię o tym gaszaku czarnym...

Jeśli masz możliwość to podmień sobie od kogoś, ale najprawdopodobniej sam gaszak jest uszkodzony choć to rzadka usterka.MrBorrows pisze:Miałem wyciągnięty cały EGR, więc widziałem i po wyłączeniu klapka jest w pozycji przelotowej, czyli poprawnie.
Wężyki całe, końcóweczki przycięte, bo czasem tam też lubi popuszczać - przy wyłączaniu silnika pojawia się podciśnienie w wężyku dochodzącym do gaszaka (czuć pod palcem) - więc wniosek, że to sam gaszak jest nie teges...

Tak jak myślałem Twój EGR nie działa poprawnie. Czy miałeś czyszczony EGR ?MrBorrows pisze:No właśnie nie mam od kogo. Zamówiłem już z Allegro od gościa, który to regeneruje - daje rok gwarancjiZobaczymy...
PS.
Jakie macie obroty w AVF'ie na postoju?

Być może się mylę bo raczej Piotruś ocenił Twoje logi prawidłowo mówiąc że EGR działa, bo się otwiera i zamyka ale :!: wartości przy ON (470) i OFF (470) BS. są identyczne czyli niedostateczna ilość spalin. Powinien być widoczny znaczny spadek. Może się czepiam szczegółówMrBorrows pisze:Tak, to są logi po czyszczeniu. Uzytkownik Piotruś patrzył na moje logi i mówił, że są ok...Mayhem pisze: Tak jak myślałem Twój EGR nie działa poprawnie. Czy miałeś czyszczony EGR ?
Pośpieszyłeś się z tym zamawianiem.
A co widzisz w nich nie tak? Mam cały EGR do wymiany?


W takim razie to nie są te logi a MrBorrows wysłał mi pewnie te przed czyszczeniem i narobił troszkę zamieszania :mrgreen: , te widzę pierwszy raz na oczy :mrgreen:Piotruś pisze:Panowie MrBorrows i Mayhem - Piotruś oceniał logi zawarte W TYM POÂŚCIE i jak każdy może zobaczyć - zawór EGR pracuje całkiem ale to całkiem (przynjajmniej jak na moje oko8-) ) właściwie. Co nie znaczy, że nie mogłem popełnić jakiegoś błędu - co zdarza się przecież każdemu, lecz akurat nie tym razem ... .
Nie wiem ... albo omawiacie jakieś inne logi, których ja nie miałem przyjemności oglądać, albo nastąpiło jakieś inne przekłamanie które Was obecnie "myli" w omawianiu tematu.
Zgadzam się z Mayhem'em, że klapa gasząca ma zadziałać krótką chwilę i odpuścić (po 3 lub 5 sekundach jeśli chodzi o ścisłość).