[ A6 C5 2.5 Tdi] [ AFB] Coś stuka w silniku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
[ A6 C5 2.5 Tdi] [ AFB] Coś stuka w silniku
Tak jak w temacie- mam mały problem - a może nie mały
Przed wczoraj coś zaczęło mi stukać w silniku. Stukanie to słychać w okolicach lewej głowicy(strona pasażera) choć jak sie przyłoży ucho bliżej to ciężko powiedzieć gdzie dokładnie. Nagrałem filmik jak to wygląda-a właściwie jak to słychać.
To stukanie słyszalne jest dopiero po rozgrzaniu auta, na zimnym silniku jest OK. Pewnie powiecie- i sam tez tak mysle że pewnie hydraulika. Może i tak ale ponad pół roku temu zmieniałem silnik. Przed włożeniem sprawdzone wałki itp. i wszystko jak nowe. Zrobiłem przez ten czas 2-może 3 tysiące km. I myśle że jakby to była hydraulika to było by to bardziej słychać(W poprzednim silniku miałem przykład) A tutaj wszystko pracuje bardzo ładnie i cicho,pali na dotyk, nie dymi- Słychać tylko to pukanie. Ciężko to opisać ale mam takie wrażenie jakby na wszystkie 24 zawory było słychać tylko jeden.
Oczywiscie VAG nie pokazuje żadnego błedu.
Może logi coś pokażą???
Przed wczoraj coś zaczęło mi stukać w silniku. Stukanie to słychać w okolicach lewej głowicy(strona pasażera) choć jak sie przyłoży ucho bliżej to ciężko powiedzieć gdzie dokładnie. Nagrałem filmik jak to wygląda-a właściwie jak to słychać.
To stukanie słyszalne jest dopiero po rozgrzaniu auta, na zimnym silniku jest OK. Pewnie powiecie- i sam tez tak mysle że pewnie hydraulika. Może i tak ale ponad pół roku temu zmieniałem silnik. Przed włożeniem sprawdzone wałki itp. i wszystko jak nowe. Zrobiłem przez ten czas 2-może 3 tysiące km. I myśle że jakby to była hydraulika to było by to bardziej słychać(W poprzednim silniku miałem przykład) A tutaj wszystko pracuje bardzo ładnie i cicho,pali na dotyk, nie dymi- Słychać tylko to pukanie. Ciężko to opisać ale mam takie wrażenie jakby na wszystkie 24 zawory było słychać tylko jeden.
Oczywiscie VAG nie pokazuje żadnego błedu.
Może logi coś pokażą???
Ostatnio zmieniony 07 maja 2011, 13:50 przez kryhawrc, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.6 ADP 101KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Głogów
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
- Imię: Krystian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
- Kontakt:
Własnie sciągnełem pokrywy zaworów. Pierwsze co mi sie rzuciło w oczy to to dwie dzwigienki leżące sobie spokojnie koło zaworów. Po walkach było widać że leżały już tam dosyć długo. Po dokładniejszym obejrzeniu miejsca z którego dochodził ten dzwięk stukania zaobserwowałem ze dzwigienka jest luźna pod walkiem. Tak że wydaje mi sie że to było przyczyną tego dzwieku.
Jesli chodzi o same walki to na pierwszy rzut oka są idealne(tak właśnie oceniłem przed wymianą silnika) ale po dokładnym "wymacaniu" okazuje sie że jednak są podtarte(wgłebienia na krzywkach)
Mniej więcej tak jak to zaznaczyłem na zdjeciu.
![Obrazek]()
Teraz mam pytanie(oczywiście wiem że hydraulika do wymiany)- ale czy do wymiany wałków oraz reszty potrzebne jest demontowanie całego przodu i rozrządu???
Pytam dla tego ze zakładełem nowy rozrząd no i oczywiście zależy żeby jak najmniej rozbierać.
Jesli chodzi o same walki to na pierwszy rzut oka są idealne(tak właśnie oceniłem przed wymianą silnika) ale po dokładnym "wymacaniu" okazuje sie że jednak są podtarte(wgłebienia na krzywkach)
Mniej więcej tak jak to zaznaczyłem na zdjeciu.
Teraz mam pytanie(oczywiście wiem że hydraulika do wymiany)- ale czy do wymiany wałków oraz reszty potrzebne jest demontowanie całego przodu i rozrządu???
Pytam dla tego ze zakładełem nowy rozrząd no i oczywiście zależy żeby jak najmniej rozbierać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 03 maja 2010, 17:23
- Lokalizacja: Hajnówka
nie koniecznie ,da się zrobić bez rozkręcania oczywiście potrzebne są odpowiednie narzędziakryhawrc pisze:Teraz mam pytanie(oczywiście wiem że hydraulika do wymiany)- ale czy do wymiany wałków oraz reszty potrzebne jest demontowanie całego przodu i rozrządu???

robiłem to u siebie jak się okazało ze wałki regenerowane przez ÂŚWIÂĄTKA szlak trafił po 1000km zajeło to mi niecałe 4 godz.

Witam
chciałbym sie podpiąć pod temat
ponieważ też zamierzam wymienić wałki ale razem z popychaczami i szklankami i też zależy mi na jak najmniejszych kosztach (mechanik) i tu mam pytanie : czy muszę sciągnąć głowice aby wymienić szklanki? bo jesli tak to chyba odpuszcze sobie wymiane szklanek bo koszty wzrosną niesamowicie .
dzieki i pozdrawiam
chciałbym sie podpiąć pod temat

dzieki i pozdrawiam
Lubie potyczki słowne na inteligencję... ale nie atakuje bezbronnych.