[ AFN 1.9 110 KM] Brak mocy notlauf
[ AFN 1.9 110 KM] Notlauf na zimnym silniku , przyczyna? tur
Witajcie mam problem bo od czasu do czasu po depnięciu gwałtownie na zimnym łapie notlaufa , zaworek od turbo był podmieniany z tym od egr, wszystkie przewody podciśnienia wymienione , a jak się rozgrzeje można jeździć i jeździć z gazem w podłodze i nie łapie?
jest sens sprawdzać przepływomierz? czy od razu turbo na stół ? co sądzicie?
jest sens sprawdzać przepływomierz? czy od razu turbo na stół ? co sądzicie?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 paź 2014, 21:43
- Lokalizacja: Mierzyn
przeładowanie powietrza
Witam Panowie i Panie
a co oznacza błąd,,przeładowanie powietrza-sporadycznie".Podczas przyspieszania auto wchodzi w tryb awaryjny.Proszę o pomoc bo tak sie nie da jeździć

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 paź 2014, 21:43
- Lokalizacja: Mierzyn
kolego a że tak zapytam, czy nie dojeżdżasz mniej niż przykładowo 10 km do pracy, odcinek taki na którym silnik się nie zagrzeje i taki na którym go nie przegonisz?
Miałem to samo, na tym forum jeden z użytkowników polecił mi pojechać na autostrade. 3ci, 4ty bieg. trzymać wysokie obroty około 3500rpm. Jeżli złapie notlaufa zjazd na pobocze i znów to samo. I z czasem coraz mocniej przyśpieszać. Po przejechaniu 15 kilometrów oczywiście na uprzednio rozgrzanym silniku to wszystko ustąpiło. Nie wiem jak, dlaczego ale po prostu pomogło. Może warto spróbować, zaszkodzić raczej na pewno nie powinno.
Miałem to samo, na tym forum jeden z użytkowników polecił mi pojechać na autostrade. 3ci, 4ty bieg. trzymać wysokie obroty około 3500rpm. Jeżli złapie notlaufa zjazd na pobocze i znów to samo. I z czasem coraz mocniej przyśpieszać. Po przejechaniu 15 kilometrów oczywiście na uprzednio rozgrzanym silniku to wszystko ustąpiło. Nie wiem jak, dlaczego ale po prostu pomogło. Może warto spróbować, zaszkodzić raczej na pewno nie powinno.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 paź 2014, 21:43
- Lokalizacja: Mierzyn
Tak zrobie jak mówisz bo poprostu może trzeba go odmulić.Kupiłem to auto od 69 latka więc można przypuszczać że nie deptał zbyt mocno tym bardziej, że mówił że auto pali 5,5-6litrów.Ja też nigdy nieprzekroczyłem 3500rpm, przeważnie tak do 2500rpm.Dzięki wielkie za podpowiedź, mam nadzieje ze problem zniknie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 142
- Rejestracja: 04 gru 2012, 16:41
- Imię: Damian
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: RZESZOW
Panowie mam pytanie nie wiem czy w dobrym temacie ale przy okazji, wy-regenerowana turbina, wymieniony jakiś tam zawór bo podobno to była jego przyczyna że turbo nie działało, mechanik mówił że turbinę musi jeszcze ustawić zgodnie z komputerem a nie tak jak ją ustawił na teraz,ale chodzi mi o to czy turbo powinno się włączać od 2tys obrotów? i DO ilu obrotów powinno dawać turbo ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 paź 2014, 21:43
- Lokalizacja: Mierzyn
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 142
- Rejestracja: 04 gru 2012, 16:41
- Imię: Damian
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: RZESZOW
bo u mnie zauważyłem jest coś takiego że turbo się włączy tam przy 1800-1900rpm i wyłączy się zaraz po przekroczeniu 2000rpm czasami czuje że trwa dłużej to turbo (powyżej 2000 rpm ) a czasami właśnie zaraz po 2000 rpm, czy to by była ta turbo dziura? i tak ogólnie do ilu rpm turbo ma chodzić? do końca obrotomierza ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 paź 2014, 21:43
- Lokalizacja: Mierzyn
Turbina napędzana jest spalinami więc chodzi od momentu odpalenia samochodu tu macie filmikAlbert Walker pisze:Nie jestem pewny ale nasze turbiny dają już przy niskich obrotach a naj bardziej odczuwalny przyrost mocy to coś około 1800rpm. Turbina ze zmienna geometrią łopatek ma za zadanie wyeliminować tzw.turbo dziure
W załączniku wykres jak rośnie ciśnienie na przykładzie 1.9 tdi AJM
[ AFN 1.9 110 KM] A6 C5 AFN niekiedy nie odpala. traci moc
Witam.Od pewnego czasu moja A6 lubi miec problemy z rozruchem.Sytuacja typu jadę do sklepu, wracam po 5 min np i auto juz nie pali, na plak załapie i gaśnie, ko kilku próbach auto odpala i nastepne około 10 rozruchów bezproblemowych.Mam również wrażenie że auto niekiedy traci troszkę moc.Brak błedów na kompie