[ AWX 1.9 131 KM] Brak mocy, komputer pokazuje taki blad: Za
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 27 sty 2013, 21:30
- Lokalizacja: Southampton
[ AWX 1.9 131 KM] Brak mocy, komputer pokazuje taki blad: Za
Witam, mam takie pytanie, moje auto stracilo moc, mianowicie po nadepnieciu pedalu do dechy bardzo wolno sie rozpedza. Jedynie po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu ma powera na kilka sekund, tak ze mozna zrwywa zrobic a pozniej juz jest to samo. Po podlaczeniu komputera pokazuje taki blad:
-Zawor regulacji cisnienia doladowania; przerwa obwodu/zwarcie na mase
- nieciagly
Po wylaczeniu auta bledu nie da sie wykasowac. Na jutro jestem umowiony u mechanika, ale wolalbym wiedziec wczesniej w czym moze byc problem. Jesli ktos mial juz podobny bede wdzieczny za rady. Z gory dzieki.
-Zawor regulacji cisnienia doladowania; przerwa obwodu/zwarcie na mase
- nieciagly
Po wylaczeniu auta bledu nie da sie wykasowac. Na jutro jestem umowiony u mechanika, ale wolalbym wiedziec wczesniej w czym moze byc problem. Jesli ktos mial juz podobny bede wdzieczny za rady. Z gory dzieki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 lut 2013, 20:54
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 27 sty 2013, 21:30
- Lokalizacja: Southampton
Chodzi Ci o ten gruby gumowy waz? Wiem, ze mialem tam jakis maly wyciek oleju, ale zignorowalem to bo wszystko dzialalo bez zarzutow. Moze szczelina sie powiekszyla? Czy to chodzi o jakis inny waz?
[ Dodano: 2013-09-18, 23:23 ]
W ogole to mialem dzisiaj taka sutuacje. Ogolnie robie dlugie trasy po 400km. Rano mialem jedna, gdzie auto bylo caly czas zamulone, po poludniu druga i wszystko zaczelo dzialalac tak jak wczesniej, mial moc i kopa. Teraz wsiadam do auta i znowu to samo dalej zamula? Myslisz, ze to dalej bedzie ten waz?
[ Dodano: 2013-09-18, 23:23 ]
W ogole to mialem dzisiaj taka sutuacje. Ogolnie robie dlugie trasy po 400km. Rano mialem jedna, gdzie auto bylo caly czas zamulone, po poludniu druga i wszystko zaczelo dzialalac tak jak wczesniej, mial moc i kopa. Teraz wsiadam do auta i znowu to samo dalej zamula? Myslisz, ze to dalej bedzie ten waz?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
W silnikach 1,9 widać że nadal często spotyka się problemy twojego typu.
Moja odpowiedź zapewne nic nie wniesie ale pozwól że wyrażę swoje zdanie.
W sugestiach że zawiesza się turbina traci moc na chwilę jest jak najbardziej trafna, problem w niektórych przypadkach to znalezienie tej pierdułki co ją powoduje.
Często mimo że turbina jest w dobrej kondycji, wykonuje się czyszczenie.
I znowu bardzo często pomaga a i po czasie potrafi powrócić.
Następnie, atakowane są czujki w dolotach je także warto sprawdzić.
Widziałem także jak ingerują w sterownik pompy.
Tu znowu zaskoczenie po pewnym czasie, że jednak to nie to.
Na samym końcu, wyciągają turbinę, dają do regeneracji. W dużo przypadkach problem nie powraca po takowym zabiegu, ale i to nieraz nie przynosi skutków.
Aż w końcu może natknie się który, że akurat trafi w to coś i będzie ok.
Rozpisuję się po to aby uzmysłowić, że tak popularny silnik nieraz nastarczy problemów że hoho.
W dwóch autach z tym silnikiem i z takimi objawami spotkałem się. W jednym pomogła właśnie regeneracja turbiny , w drugim samo ustało.
Najlepsze jest to że nikt tak do końca nie mógł zdiagnozować przyczyny.
Może akurat twój mechanik trafi.
Moja odpowiedź zapewne nic nie wniesie ale pozwól że wyrażę swoje zdanie.
W sugestiach że zawiesza się turbina traci moc na chwilę jest jak najbardziej trafna, problem w niektórych przypadkach to znalezienie tej pierdułki co ją powoduje.
Często mimo że turbina jest w dobrej kondycji, wykonuje się czyszczenie.
I znowu bardzo często pomaga a i po czasie potrafi powrócić.
Następnie, atakowane są czujki w dolotach je także warto sprawdzić.
Widziałem także jak ingerują w sterownik pompy.
Tu znowu zaskoczenie po pewnym czasie, że jednak to nie to.
Na samym końcu, wyciągają turbinę, dają do regeneracji. W dużo przypadkach problem nie powraca po takowym zabiegu, ale i to nieraz nie przynosi skutków.
Aż w końcu może natknie się który, że akurat trafi w to coś i będzie ok.
Rozpisuję się po to aby uzmysłowić, że tak popularny silnik nieraz nastarczy problemów że hoho.
W dwóch autach z tym silnikiem i z takimi objawami spotkałem się. W jednym pomogła właśnie regeneracja turbiny , w drugim samo ustało.
Najlepsze jest to że nikt tak do końca nie mógł zdiagnozować przyczyny.
Może akurat twój mechanik trafi.
- TheWitcher
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
- Lokalizacja: Northamptonshire
Proponowalbym aby najpierw sprawdzic to co najlatwiejsze czyli wezyki podcisnienia, dolot powietrza itp.
Przy okazji moze to tez byc wariujacy MAF sensor czyli przeplywomierz. Jezeli masz Vcds to sprawdz jakie podaje wartosci - powinno byc chyba cos powyzej 800
Przy okazji moze to tez byc wariujacy MAF sensor czyli przeplywomierz. Jezeli masz Vcds to sprawdz jakie podaje wartosci - powinno byc chyba cos powyzej 800
Byla: Audi 80 1.6, A6 2.4 V6, A6 1.9Tdi Saloon, Coupe Quattro typ 85, jest jak w opisie 

Koledzy podłączę się pod ten temat. Od wczoraj też mam ten problem, auto nie ma mocy, chociaż momentami ma przebłyski i przyśpiesza, bez potrzeby restartu go. Ale moje pytanie... Czy ten zawór N75 w Audi 1.9tdi 131km AVF wyjmę bez zdejmowania przedniego pasa, zderzaka.
??? (a miesiac temu miałem wymieniany rozrząd...
) Myślę go przeczyścić.. może coś to pomoże.
Pozdrawiam!


Pozdrawiam!
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.
- TheWitcher
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
- Lokalizacja: Northamptonshire
Dziś wziąłem sie troche do roboty i: wymontowałem zawór od sterowania gruszki( u mnie był z czarną główką (pierburg 8e0906628a) i od sterowania EGR (u mnie był z jasną główką). I myślę że już ktoś tu coś robił bo chyba jasna główka powinna być od turbo , a czarna od EGR. Przeczyściłem oba. Sprawdziłem podłączając pod prąd i słyszałem jak pstrykają, czyli tłoczek chodzi. I zamontowałem je, już w kolejności Jasny do turbo, a czarny do EGR. Wymieniłem wszystkie przewody od zaworów. Z rozbiegu wyczyściłem EGR (troche smoły było) i niestety auto jeździ bez zmian, czyli słabo przyśpiesza (chociaż czasami ma przebłyski ciągnie) .Dodam, że żadnych błędów nie wyrzuca. Wcześniej autko zawsze raz w tygodniu przeganiałem tak do 4000obr i ogólnie często wyprzedzam(wyprzedzałem). Czy to może być turbina zasyfiona mimo że styl jazdy był dynamiczny? Dlaczego auto nie chce iść? Może katalizator jest zawalony?
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.
- TheWitcher
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
- Lokalizacja: Northamptonshire
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 26 cze 2012, 22:28
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
nie żebym był złośliwy..... napisałeś tak specjalnie?Grzegorz O pisze:witam to wina przewodu do turbiny gdzieś jest pękniety i doistaje lewe powietrze wtedy rozłancza się turbina . Po ponownym odpaleniu silnika przez jakiś czas działa ale puzniej i tak rozłancza turbine musisz zmienić przewud bo zatrzesz turbine ..