[ AFB 2.5 150 KM] ÂŹle odpala na ciepłym silniku - wartości a
Cały i zdrowy, Dziękujetx-didi pisze:zaczynam sie niepokoic..... arri nic Cie nie przygniotlo, mam nadzieje....?




[ Dodano: 2013-01-30, 23:34 ]
No i stało się... Co prawda czasu miałem zbyt mało żeby zabieg przeprowadzić na obu głowicach ale zabrałem się za tą co zawsze mnie trochę denerwowała... czyli od strony pasażera.
Tak więc nie wiem czy zdjęcia dobrze odzwierciedlają... ale wałki bym chyba jednak zostawił bo "wytarcie" jest ledwo wyczuwalne po przejechaniu paznokciem. I nie bijcie mnie za to


Jeżeli chodzi o "to coś" co mnie denerwowało w prawej głowicy to stukot i trzaski (nawet metaliczne) w obrębie 3 cylindra. Tak więc widać dlaczego tak było

Wydaje mi się, że właściwie poza tą dźwigienką i podkładką pozostałe elementy mają się dobrze.
Czekam teraz na Wasze opinie. Jutro dodam resztę zdjęć z pozostałych wałków
P.S. co oznaczają te nr na dźwigienkach? bo w kolejności na pewno ułożone nie były
No i zakupiony komplet dzwigienek, popychaczy i podkladek z podobno kutej INY. Jak bozia da to może jutro V-ka znów zamruczy

[ Dodano: 2013-02-06, 21:47 ]
No i gotowe bryczka powoli dochodzi do siebie:
2 takie reklamówki pudełeczek weszły pod dekliki

W lewej głowicy na 4 cylindrze brakowało pestki

Poczyszczone, stary olej odessany z zakamarków i poskładane wszystko na oleju Castrol 10W60 Sport oczywiście na blokadach.
Efektem mojej walki wraz z kolegą od godziny 18 - 3 nad ranem xD Autko odpaliło i obrzydliwie klepało

Poklepało wczoraj, poklepało dzisiaj rano i wydaje mi się że jest już wszystko ok poza jednym... Dalej na 3cim cylindrze słychać jakby "dzwonienie" czegoś tak jakby biły o siebie 2 twarde elementy - było to przed wymianą i jest po


Oto parę fotek (roboty trochę było)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
arri,
trzymam kciuki, ze po regeneracji/wymianie wtryskiwaczy (jezeli sie na nia zdecydujesz) wszystko wroci do normy i zadnego 'stukania' juz nie bedzie, a korekcje zbliza sie do 0. Moge zagwarantowac Cie ze nowa hydraulika nie klepie..... nawet pusta (tzn po uruchomieniu silnika). Mam nadzieje ze przeczytales wnikliwie watki o 'walkach' i kwestia zaworkow w glowicach i pod podstawa filtra jest Ci znana, podobnie jak droznosc filtra odmy.
Zdjecia, jakie zamiesciles, nie pokazuja dokladnie 'powierzchni tracych' - ale wydaje mi sie ze mozna dostrzec dziwna 'dysproporcje' pomiedzy wielkoscia wytarcia na podkladkach i stopkach dzwigni, w porownaniu z ich powierzchnia styku z krzywka walka... zazwyczaj wytarcia sa dokladnie odwrotne (tzn powierzchnia styku z krzywka jest mocniej wytarta niz stopka i podkladka). W konfrontacji z wytarciem podkladek rowniez walki prezentuja sie niezle.... (co nie znaczy ze sa dobre), przynajmniej te krzywki, ktore pokazales.
Osobiscie bym stawial, ze jednak 'ktos' juz dokonal wymiany niektorych elementow.... pytanie czy jest mozliwe, aby robione to bylo jeszcze za kadencji pierwszego wlasciciela, przeciez gosc od ktorego kupiles, nic nie wspominal ?
Mam tylko nadzieje, ze nie jest to przejscie ze scenariusza realno/optimistycznego do realno/pesymistycznego - poniewaz obecnie stan mamy taki, ze instalacja wtryskowa zostala 'zaadoptowana' i nie jest z silnika AFB, wraz z poszlakami na czesciowa wymiane hydrauliki....
trzymam kciuki, ze po regeneracji/wymianie wtryskiwaczy (jezeli sie na nia zdecydujesz) wszystko wroci do normy i zadnego 'stukania' juz nie bedzie, a korekcje zbliza sie do 0. Moge zagwarantowac Cie ze nowa hydraulika nie klepie..... nawet pusta (tzn po uruchomieniu silnika). Mam nadzieje ze przeczytales wnikliwie watki o 'walkach' i kwestia zaworkow w glowicach i pod podstawa filtra jest Ci znana, podobnie jak droznosc filtra odmy.
Zdjecia, jakie zamiesciles, nie pokazuja dokladnie 'powierzchni tracych' - ale wydaje mi sie ze mozna dostrzec dziwna 'dysproporcje' pomiedzy wielkoscia wytarcia na podkladkach i stopkach dzwigni, w porownaniu z ich powierzchnia styku z krzywka walka... zazwyczaj wytarcia sa dokladnie odwrotne (tzn powierzchnia styku z krzywka jest mocniej wytarta niz stopka i podkladka). W konfrontacji z wytarciem podkladek rowniez walki prezentuja sie niezle.... (co nie znaczy ze sa dobre), przynajmniej te krzywki, ktore pokazales.
Osobiscie bym stawial, ze jednak 'ktos' juz dokonal wymiany niektorych elementow.... pytanie czy jest mozliwe, aby robione to bylo jeszcze za kadencji pierwszego wlasciciela, przeciez gosc od ktorego kupiles, nic nie wspominal ?
Mam tylko nadzieje, ze nie jest to przejscie ze scenariusza realno/optimistycznego do realno/pesymistycznego - poniewaz obecnie stan mamy taki, ze instalacja wtryskowa zostala 'zaadoptowana' i nie jest z silnika AFB, wraz z poszlakami na czesciowa wymiane hydrauliki....
O zaworkach słyszałem, o odmie też ale nic z tych rzeczy jeszcze nie ruszałem. Martwię się tymi korekcjami nadal. Po dynamicznej jeździe dzisiaj zrobiłem logi i wypadają bardzo słabo. ÂŻeby nie powiedzieć że tak samo jak przed wymianą hydrauliki (co i tak było konieczne) a auto nabrało troszkę mocy. Oto te logi:
Log (0 - 013,014,007)
co do wymian to nic kompletnie (rzekomo) nikt nie wie. Wałki na pewno są ori bo ze znaczkami COOO. Teoretycznie wałki były "w miarę" ale prawa strona jakby lekko lepsza.
Chyba nie mam się co zastanawiać i kombinować nowe (inne) wtryski skoro moje prawdopodobnie "coś" dojechało. (może ta VP44 od BDG
)
Czyli zostały wtryski i można powiedzieć że we wszystko już nos wsadziłem a naprawiłem "połowicznie". Pompa taka jak ma być ale stan nieznany, zawory mają wszystko prócz nowych wałków... Rozrząd ustawiony na 100% dobrze.
Log (0 - 013,014,007)
co do wymian to nic kompletnie (rzekomo) nikt nie wie. Wałki na pewno są ori bo ze znaczkami COOO. Teoretycznie wałki były "w miarę" ale prawa strona jakby lekko lepsza.
Chyba nie mam się co zastanawiać i kombinować nowe (inne) wtryski skoro moje prawdopodobnie "coś" dojechało. (może ta VP44 od BDG

Czyli zostały wtryski i można powiedzieć że we wszystko już nos wsadziłem a naprawiłem "połowicznie". Pompa taka jak ma być ale stan nieznany, zawory mają wszystko prócz nowych wałków... Rozrząd ustawiony na 100% dobrze.
- alex_m
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 27 sty 2012, 23:27
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
ja mięłam problem z odpalaniem również, odpalał jak mu się chciało...według komputera lały dwa wtryski...zła dawka paliwa była chcieli już kąt wtrysku przestawiać... każdy mówił pompa pompa pojechałem do jednego speca zrobił uszczelnienie pompy czyli te zawory...dał nowe uszczelki i odpala jak marzeenie koszt naprawy 250zł...dodatkowo za jedną robotą zmieniłem te wtyki na świecach bo 3 były wyłamane i siedziały luźno na świecach....koszt jednego wtyku u Ignaszaka VW Audi w Kaliszu 53zł
I niestety niewiele to dało.... 1200 zł znów w plecy (za nowe końcówki+regulacja) Nadal korekcje są paskudne (no chyba że muszą się jakoś "rozchodzić")tx-didi pisze:arri,
trzymam kciuki, ze po regeneracji/wymianie wtryskiwaczy (jezeli sie na nia zdecydujesz) wszystko wroci do normy i zadnego 'stukania' juz nie bedzie, a korekcje zbliza sie do 0.
Bliskie 0 to jest moje konto przy tym silniku


Oto logi korekcji:
Log (0 - 007,013,014)
Pomocy

Oto pełne logi statyczne:
Log (0 - 013,014,018)
Log (1 - 000,001,003)
Log (2 - 000,003)
Log (3 - 004,007)
BS:
Log (0 - 011)
Log (1 - 004)
Log (2 - 003)
Log (3 - 000)
Zrobione po 20 km wycieczce. Tak jakby korekcje się zmniejszać zaczęły. Ale mam wrażenie że auto mogłoby jechać lepiej
Log (0 - 013,014,018)
Log (1 - 000,001,003)
Log (2 - 000,003)
Log (3 - 004,007)
BS:
Log (0 - 011)
Log (1 - 004)
Log (2 - 003)
Log (3 - 000)
Zrobione po 20 km wycieczce. Tak jakby korekcje się zmniejszać zaczęły. Ale mam wrażenie że auto mogłoby jechać lepiej

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
arri,arri pisze:
Zrobione po 20 km wycieczce. Tak jakby korekcje się zmniejszać zaczęły. Ale mam wrażenie że auto mogłoby jechać lepiej
sa wyraznie mniejsze, lecz nadal zle, a niektore wykraczaja ponad dopuszczalne wartosci.
Nie jest latwo cokolwiek Ci doradzic.... przegladnalem jeszcze raz wszystkie posty w tym temacie (oraz w tym, od ktorego sie zaczelo) - i mam rownie mieszane uczucia, jak na poczatku...
probujac cos jeszcze zdzialac ('po kosztach'):
- ustaw kat poczatku wtrysku na od -1 do 0 przy 100 % wysterowaniu (grupa 004)
- zmierz kompresje na wszystkich garnkach (choc zostaje nutka nadziei ze ja juz znasz - przy okazji wymontowanych wtryskiwaczy ?)
dalsze kroki sa uzaleznione od wyniku powyzszych, oraz wlasnej pewnosci ze wtryskiwacze zostaly zweryfikowane na odpowiednim urzadzeniu przez personel, ktory potrafi sie nim obslugiwac (wlasciwie dla kazdego powinienes otrzymac wydruk z parametrami)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
pompa chce 2.4 ATDC poniewaz tak jest oprogramowana w celu uzyskania maksymalnie lagodnych odglosow pracy silnika na biegu jalowym. Lecz kat w minusie pompa uzyskuje tylko podczas postoju samochodu, w czasie jazdy (chociaz to moze byc dziwne dla uzytkownikow 2.5 v6 tdi - to generalnie samochod sluzy do poruszania sie, nie do naprawiania) kat wysterowany jest raczej na +.
W tym wszystkim, aby minimalizowac przyczyny typowej bolaczki pomp vp44 (przycierajacy sie tloczek przestawiacza kata poczatku wtrysku) chcemy uzyskac efekt mozliwie czestego ustawienia tloczka tak, aby oparl sie o obudowe pompy (100% wysterowanie) .... aby to wszystko pogodzic i jednoczesnie nie 'lapac' bledu 550 staramy sie ustawic pompe jak najblizej zera, lecz po ujemnej stronie. (jak trafisz pomiedzy -1 a 0 bedzie super)
W tym wszystkim, aby minimalizowac przyczyny typowej bolaczki pomp vp44 (przycierajacy sie tloczek przestawiacza kata poczatku wtrysku) chcemy uzyskac efekt mozliwie czestego ustawienia tloczka tak, aby oparl sie o obudowe pompy (100% wysterowanie) .... aby to wszystko pogodzic i jednoczesnie nie 'lapac' bledu 550 staramy sie ustawic pompe jak najblizej zera, lecz po ujemnej stronie. (jak trafisz pomiedzy -1 a 0 bedzie super)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
arriarri pisze:Mogłeś sobie darować tą uszczypliwość :P :D Ja się swoim poruszam mimo wszystkotx-didi pisze:chociaz to moze byc dziwne dla uzytkownikow 2.5 v6 tdi - to generalnie samochod sluzy do poruszania sie, nie do naprawiania![]()

Na marginesie: wlasnie fakt, ze poruszasz sie nim 'mimo wszystko' jest najgorszy.... poniewaz nadal nie wiemy co dokladnie powoduje takie, a nie inne wskazania.
i jak... ? juz jest pojutrze.arri pisze: Dam znać jutro jak powalczę z tym kątem. Miłej niedzieli