 oszczędność raptem 17 litrów ON, to faktycznie.....
 oszczędność raptem 17 litrów ON, to faktycznie..... 

 Nie dolewam, bo od wymiany do wymiany ubywa z max do średniego poziomu na bagnecie. Nigdy nie jeÂździłem z max prędkościami, ale przy jeÂździe 170-180 km/h temperatura na wskaÂźniku nie przekracza 105-107 C (ostatnio sprawdzone, temp. zewnętrzna 26 C), co by pokrywało się z informacjami, że olej szybko oddaje ciepło. Nie zaglądałem do silnika, ale chodzi tak jak chodził zaraz po zakupie.
 Nie dolewam, bo od wymiany do wymiany ubywa z max do średniego poziomu na bagnecie. Nigdy nie jeÂździłem z max prędkościami, ale przy jeÂździe 170-180 km/h temperatura na wskaÂźniku nie przekracza 105-107 C (ostatnio sprawdzone, temp. zewnętrzna 26 C), co by pokrywało się z informacjami, że olej szybko oddaje ciepło. Nie zaglądałem do silnika, ale chodzi tak jak chodził zaraz po zakupie. i zalecał ostrożność. Cholera wie ... może jakaś podróba
 i zalecał ostrożność. Cholera wie ... może jakaś podróba  
 
Skoro teraz nie bierze Ci oleju, to po zamianie na Motula powinno być podobnie. Przejście z Mobila na Motula nie powinno sprawiać problemów. Zresztą podejrzewam, że jeśli zalałbyś silnik nawet jakimś syfem, to przekonasz się o zgubnej decyzji dopiero po xx tys. kilometrówsyyu93 pisze:Czy nic się nie stanie jak przejdę na motul x-cess 5w40? Czy nie zacznie mi palić oleju?



Kolego , po co zmieniać olej , który jest dobry ?syyu93 pisze:Mam do Was pytanie. Obecnie mam zalany Mobil 1 5W50 i jestem powiedzmy ze zadowolony, oleju nie ubywa nic temp w ostrym bucie nie przekracza 120C. Jednak sporo czytałem o olejach firmy Motul że znacznie poprawia się kultura pracy itd. Myślę o oleju Motul x-cess 8100 5W40. Czy jest sens zmieniać? Motul 5W40 jest mniej odporny na zerwanie filmu olejowego i to mnie jedynie martwi. Jest może ktoś kto ma zalany ten olej do 2.5tdi i może się wypowiedzieć.?




Kolego zalej Castrol Edge 5w30 + filtr Mann lub Bosch. Kup 6 l. Wejdzie Ci 5 l na wymianie ewentualnie bedziesz mial na jakies dolewki.PrZeMo_A6 pisze:Witam!
Moje pytanie dotyczy oleju do silnika 2.5 TDI V6, jaki olej będzie najlepszy.
Mój aktualny przebieg w Audi wynosi 240 tysięcy.
Wiem że temat, może się powtórzył ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi, jedni polecają 0W40, inni 10W40 itd.. Poza tym tematy są stare
Wiem że ten silnik ma problemy m.in z wałkami rozrządu, dlatego zależy mi aby zalać jak najlepszy olej żeby dalej autko odwdzięczało się bezawaryjnością
Kolejne moje pytanie - ile litrów wchodzi do tego silnika, bo słyszałem że do V6 mieści się dużo więcej
Jest to mój pierwszy diesel, dlatego jestem trochę zielony w tym temacie i chętnie posłucham wypowiedzi bardziej doświadczonych kolegów
Z góry dziękuję za odpowiedÂź
Pozdrawiam! 8-)
PrZeMo_A6


 na warsztacie stoi moje 2.5 180 km ake chyba okolo 250kKM i będę wymieniać wałki, popychacze, dźwigienki i pestki, nie wiem jaki olej był lany, i nie wiem jaki zalać, i czy np ten był by dobry "VX 5W30 RACING Ceramiczny olej silnikowy na bazie estrów" http://allegro.pl/vx-5w30-xenum-ceramic ... 45287.html czy polecacie jakiś inny np 5w30,5w40,5w60 czy nie wiedząc jaki olej był wcześniej może zrobić płukanke "LIQUI MOLY DO PŁUKANIA 0,3L PŁUKANKA SILNIKA 2640" http://allegro.pl/liqui-moly-do-plukani ... 42853.html i zalać nowiutkim olejem, dodam ze w tym przypadku cena oleju nie odgrywa tak wielkiej roli w porównaniu z remontem. chodzi o najlepsze smarowanie ochronę no i przy ostrzejszej jeździe chronił dobrze
 na warsztacie stoi moje 2.5 180 km ake chyba okolo 250kKM i będę wymieniać wałki, popychacze, dźwigienki i pestki, nie wiem jaki olej był lany, i nie wiem jaki zalać, i czy np ten był by dobry "VX 5W30 RACING Ceramiczny olej silnikowy na bazie estrów" http://allegro.pl/vx-5w30-xenum-ceramic ... 45287.html czy polecacie jakiś inny np 5w30,5w40,5w60 czy nie wiedząc jaki olej był wcześniej może zrobić płukanke "LIQUI MOLY DO PŁUKANIA 0,3L PŁUKANKA SILNIKA 2640" http://allegro.pl/liqui-moly-do-plukani ... 42853.html i zalać nowiutkim olejem, dodam ze w tym przypadku cena oleju nie odgrywa tak wielkiej roli w porównaniu z remontem. chodzi o najlepsze smarowanie ochronę no i przy ostrzejszej jeździe chronił dobrze
