[A6 C5] 2.5 TDI Jaki olej zalać?
Witam!Ja właśnie zalałem mój silniczek olejem który dopiero co wchodzi na rynek.
http://moto.allegro.pl/wrx-7-5w40-xenum ... 41994.html
Spalanie spadło o około 1l/100km.Olej jest drogi ale mam nadzieje,że odpowiednio zadba o mój silniczek.pozdrawiam i polecam!!!
http://moto.allegro.pl/wrx-7-5w40-xenum ... 41994.html
Spalanie spadło o około 1l/100km.Olej jest drogi ale mam nadzieje,że odpowiednio zadba o mój silniczek.pozdrawiam i polecam!!!
Do swojego silnika możesz lać nawet olej do promów kosmicznych . Polecać jednak do A6 olej oferowany przez dystrybutora który w internecie umiescił tylko takie dane :PACO pisze:Witam!Ja właśnie zalałem mój silniczek olejem który dopiero co wchodzi na rynek.
http://moto.allegro.pl/wrx-7-5w40-xenum ... 41994.html
Spalanie spadło o około 1l/100km.Olej jest drogi ale mam nadzieje,że odpowiednio zadba o mój silniczek.pozdrawiam i polecam!!!
http://www.xenum-bg.com/en/contacts.php
str. Tcar Osvoboditel No.277
tel.: 052 560 500
GSM: 0896 70 24 50, 0897 008 007
e-mail: contact@autorenew-bg.com (co wskazuje na Bułgarię)
to lekka przesada ! Na tym oleju mogło znaleźć dowolne oznaczenie lepkości - padło prawdopodobnie na 7,5 bo taki dziwoląg wzbudza zaciekawienie . Przypuszcam że starasz się wypromować ten olej stąd ta kryptoreklama .
[ Dodano: 2011-07-23, 22:50 ]
No własnie

Ja rozumiem to w ten sposób, że jest olejem ogromnie stabilnym termicznie - dzięki czemu "nie rozszczepia się nigdy" - zapewniając stałe smarowanie podatnych na wycieranie wałków i hydrauliki zaworowej 2,5TDi V6 ... .
Nie chciałbym podważać autorytetu Piotra ale mam w tym temacie pewne wątpliwości. Piotr pisze że oleje W40 czy W60 nawet w najwyższych temperaturach nie dopuszczają do zerwania filmu olejowego i z tego powodu jak najbardziej nadają się do stosowania w silnikach narażonych na problem wałków.
Nie ulega wątpliwości że olej o oznaczeniu ...W-60 nadaje się do pracy w wysokich temperaturach. Jednak wydaje mi się że wkrada się tu pewien bład powodowany publikacja wykresów temperatur w jakich dany olej może pracować . Tymczasem oznaczenie XXW-YY
to oznaczenie klasy lepkości . Stąd i cyfry XX i cyfry YY powinny być odczytywane jako lepkość oleju przy czym XX odnosi sie doniskich temperatur a YY odnosi sie do wysokich temperatur a konkretnie do temperatury pracy silnika .
Czym wyższa pierwsza liczba tym olej gęstszy w niskiej temperaturze , a czym niższa druga liczba tym olej rzadszy w wysokiej temperaturze. Czy więc do normalnie eksploatowanego silnika warto lać olej który bedzie gęstszy w teperaturze 90st ?
Tu podaję linki do informacji na ten temat :
http://www.commaoil.pl/olej_warto_wiedziec/
http://www.agloprima.com.pl/?p=p_43&sNa ... owa-olejow
"Dla olejów letnich przewidziano 5 klas lepkości (SAE 20, 30, 40, 50, 60), które określają lepkości wysokotemperaturowe, oznaczone i badane w inny sposób, w temperaturze 100°C. W praktyce te wartości opisują lepkość oleju w temperaturze pracy, w dobrze rozgrzanym silniku".
http://maxol.com.pl/info/13.pdf
Wszystkim mającym dylemat czy stosować olej przewidziany przez producenta czy może jednak cos lepszego proponuję zajrzeć do teorii - tu dowiecie się wszystkiego :
http://www.zsmors.aplus.pl/mat_dyd/kl_III_wykl_7.ppt
Z przedstawionej prezentacji wynika że lepkość oleju oznacza się w temperaturach :
-17,8 st.C i 98,9 st.C
olej do naszych v6
ja używam do swojego silniczka bfc
VALVOLINE VR1 10W60 I MAM NALATANE 400 TYS I SILNIK CZYSTY
wałki lekikie i nie widać śladów używania
hydraulike wymieniałem przy 280tys km
turbina jeszcze całkiem ok nie gwiżdże i nie ma przecieków
intercooler czysty
VALVOLINE VR1 10W60 I MAM NALATANE 400 TYS I SILNIK CZYSTY
wałki lekikie i nie widać śladów używania
hydraulike wymieniałem przy 280tys km
turbina jeszcze całkiem ok nie gwiżdże i nie ma przecieków
intercooler czysty
Silnik jest bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawą, nitro zabawą ,
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 03 lut 2010, 10:08
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontakt:
co do Castrola perzestrzegali mnie przed polskim czyli w bankach po 4l w 5l sa niemieckie wiec mysle ze ok....
co do marki to niechce zmieniac zeby lipy nie narobic bo jak bylo juz to lane to niech tak zostanie
niechcial bym zeby sie cos namieszalo z gestoscia oleju i zeby silnik nie zaczal sie pocic
a wiadomo ze nasze V6 lubia sobie czasem "zaszalec"
mam plan jeszcze dodac do oleju jakis dodatek chroniacy slawne wycierajace sie walki
nie zaszkodzi a pomoc cos moze
co do marki to niechce zmieniac zeby lipy nie narobic bo jak bylo juz to lane to niech tak zostanie
niechcial bym zeby sie cos namieszalo z gestoscia oleju i zeby silnik nie zaczal sie pocic
a wiadomo ze nasze V6 lubia sobie czasem "zaszalec"
mam plan jeszcze dodac do oleju jakis dodatek chroniacy slawne wycierajace sie walki
nie zaszkodzi a pomoc cos moze
