Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] 2.5 TDI Jaki olej zalać?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
kondi20l
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 14 cze 2011, 19:52
Lokalizacja: szczecin

Post autor: kondi20l » 20 cze 2011, 23:24

ten 505.01 to jest do silników z pompowtryskami tak czytałem.

PMW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 02 maja 2009, 11:49
Lokalizacja: Warszawa STM

Post autor: PMW » 23 cze 2011, 10:59

Zawsze wszystkim polecam Mobil 1 5w50 - jeśli chcesz mieć czystą odmę i nie zatkane nagarem kanały olejowe smarujące krzywki wałków rozrządu

Sliver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 15 mar 2009, 16:53
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Sliver » 02 lip 2011, 21:57

byłem przekonany ze 10W60 jest do wysilonych benzynek
Lałem taki do imprezy turbo WRX ale do TDI ?
Tez bede zmieniał w swoim i mam zagwozdke bo o wałki trza dbać

PACO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 10 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: TUCHOLA/RIJSSEN

Post autor: PACO » 10 lip 2011, 21:44

Witam!Ja właśnie zalałem mój silniczek olejem który dopiero co wchodzi na rynek.
http://moto.allegro.pl/wrx-7-5w40-xenum ... 41994.html
Spalanie spadło o około 1l/100km.Olej jest drogi ale mam nadzieje,że odpowiednio zadba o mój silniczek.pozdrawiam i polecam!!!

Sliver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 15 mar 2009, 16:53
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Sliver » 11 lip 2011, 23:29

drogi!
7.5W40 jakas dziwna lepkość
ja zaleję 5W40 bo 10W60 mi nie potrzeba. Nie krece do czerwonego pola dizlaczem :)

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 12 lip 2011, 00:25

tu nie chodzi o krecenie do czerwonego pola, tylko o wystarczajaco gruby film olejowy na wycierajacych sie krzywkach Twojego AKE..... jak sam napisales powyzej

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 13 lip 2011, 20:25

PACO pisze:Witam!Ja właśnie zalałem mój silniczek olejem który dopiero co wchodzi na rynek.
http://moto.allegro.pl/wrx-7-5w40-xenum ... 41994.html
Spalanie spadło o około 1l/100km.Olej jest drogi ale mam nadzieje,że odpowiednio zadba o mój silniczek.pozdrawiam i polecam!!!
Do swojego silnika możesz lać nawet olej do promów kosmicznych . Polecać jednak do A6 olej oferowany przez dystrybutora który w internecie umiescił tylko takie dane :
http://www.xenum-bg.com/en/contacts.php
str. Tcar Osvoboditel No.277
tel.: 052 560 500
GSM: 0896 70 24 50, 0897 008 007
e-mail: contact@autorenew-bg.com (co wskazuje na Bułgarię)
to lekka przesada ! Na tym oleju mogło znaleźć dowolne oznaczenie lepkości - padło prawdopodobnie na 7,5 bo taki dziwoląg wzbudza zaciekawienie . Przypuszcam że starasz się wypromować ten olej stąd ta kryptoreklama .

[ Dodano: 2011-07-23, 22:50 ]
No własnie ;-) - dlatego Castrol oferuje (trudnodosotępny) olej TWS (właśnie 10W60), który z jednej strony jest bardzo płynny (ale nie smolisty i nie służy do zatykania przedmuchów) - całkiem jak inne syntetyki (5W40, 0W40) ale nawet w najwyższych temperaturach nie dopuszcza do zerwania filmu olejowego .

Ja rozumiem to w ten sposób, że jest olejem ogromnie stabilnym termicznie - dzięki czemu "nie rozszczepia się nigdy" - zapewniając stałe smarowanie podatnych na wycieranie wałków i hydrauliki zaworowej 2,5TDi V6 ... .

Nie chciałbym podważać autorytetu Piotra ale mam w tym temacie pewne wątpliwości. Piotr pisze że oleje W40 czy W60 nawet w najwyższych temperaturach nie dopuszczają do zerwania filmu olejowego i z tego powodu jak najbardziej nadają się do stosowania w silnikach narażonych na problem wałków.
Nie ulega wątpliwości że olej o oznaczeniu ...W-60 nadaje się do pracy w wysokich temperaturach. Jednak wydaje mi się że wkrada się tu pewien bład powodowany publikacja wykresów temperatur w jakich dany olej może pracować . Tymczasem oznaczenie XXW-YY
to oznaczenie klasy lepkości . Stąd i cyfry XX i cyfry YY powinny być odczytywane jako lepkość oleju przy czym XX odnosi sie doniskich temperatur a YY odnosi sie do wysokich temperatur a konkretnie do temperatury pracy silnika .
Czym wyższa pierwsza liczba tym olej gęstszy w niskiej temperaturze , a czym niższa druga liczba tym olej rzadszy w wysokiej temperaturze. Czy więc do normalnie eksploatowanego silnika warto lać olej który bedzie gęstszy w teperaturze 90st ?
Tu podaję linki do informacji na ten temat :
http://www.commaoil.pl/olej_warto_wiedziec/
http://www.agloprima.com.pl/?p=p_43&sNa ... owa-olejow
"Dla olejów letnich przewidziano 5 klas lepkości (SAE 20, 30, 40, 50, 60), które określają lepkości wysokotemperaturowe, oznaczone i badane w inny sposób, w temperaturze 100°C. W praktyce te wartości opisują lepkość oleju w temperaturze pracy, w dobrze rozgrzanym silniku".
http://maxol.com.pl/info/13.pdf


Wszystkim mającym dylemat czy stosować olej przewidziany przez producenta czy może jednak cos lepszego proponuję zajrzeć do teorii - tu dowiecie się wszystkiego :
http://www.zsmors.aplus.pl/mat_dyd/kl_III_wykl_7.ppt
Z przedstawionej prezentacji wynika że lepkość oleju oznacza się w temperaturach :
-17,8 st.C i 98,9 st.C

siara
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 09 lis 2009, 19:20
Lokalizacja: w-wa

olej do naszych v6

Post autor: siara » 27 mar 2012, 09:48

ja używam do swojego silniczka bfc
VALVOLINE VR1 10W60 I MAM NALATANE 400 TYS I SILNIK CZYSTY
wałki lekikie i nie widać śladów używania
hydraulike wymieniałem przy 280tys km
turbina jeszcze całkiem ok nie gwiżdże i nie ma przecieków
intercooler czysty
Silnik jest bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawą, nitro zabawą ,

Awatar użytkownika
p10tr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 13 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: p10tr » 28 mar 2012, 00:09

Motul specyfic - 5w40 ; po zdjęciu dekli wszystko czyściutkie jak (łza) absolutnie nie ma żadnego nagaru , wałeczki jak nowe . Mechanik mówił że jeszcze nie widział tak czystego v6 w tdi silnika w środku , olej wymieniam co 8-9 tys km .

coffin80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 sty 2011, 18:42
Lokalizacja: Poznań

Post autor: coffin80 » 28 mar 2012, 02:31

Castrol Edge 5w40 pełny syntetyk ,świeżo zmieniony ,zawsze po 10 tys km.
Był : Audi A6 2.5 tdi s-line avant 180km quattro 2003r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AWX 131KM 2002r.
Był: Passat B5(3BG) 1.9 tdi AVF 131km 2004 r.

Jest : A6 C5 Avant 2.0 130KM ALT 2004 r.

marcin_lechu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 03 lut 2010, 10:08
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Post autor: marcin_lechu » 28 mar 2012, 13:40

tylko MOTUL specyfic <okok> i żaden long life :)

airNest

Post autor: airNest » 05 lip 2012, 15:04

czas na zmiane bo autko stalo ok rok i ma nakulane 8tys
na metce byl wlasnie castrol 5w-40 tyle ze na allegro widac kilka typow o tych parametrach...
mam nadzieje ze ten co wybralem bedzie ok :)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez airNest, łącznie zmieniany 1 raz.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 05 lip 2012, 15:08

ja sie nasluchalem zlych opinii o castrolu, jak ubijaly 1.8t i powiedzialem sobie nigdy w zyciu Castrola.

Teraz mam mobila, pozniej Motula zaleje.

airNest

Post autor: airNest » 05 lip 2012, 15:16

co do Castrola perzestrzegali mnie przed polskim czyli w bankach po 4l w 5l sa niemieckie wiec mysle ze ok....
co do marki to niechce zmieniac zeby lipy nie narobic bo jak bylo juz to lane to niech tak zostanie
niechcial bym zeby sie cos namieszalo z gestoscia oleju i zeby silnik nie zaczal sie pocic
a wiadomo ze nasze V6 lubia sobie czasem "zaszalec"
mam plan jeszcze dodac do oleju jakis dodatek chroniacy slawne wycierajace sie walki
nie zaszkodzi a pomoc cos moze :)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 05 lip 2012, 18:16

U mnie od nowości Mobil 1 Turbo Diesel 0W40, zawsze zmieniany co 15kkm.
Nic się nie poci, między wymianami dolewam 300-400ml, ale w zasadzie obyłoby się chyba bez dolewki.
Wczoraj stuknęło 390kkm i żwawo jedzie dalej :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja