[C4 2,5 TDi AEL] dymi na czarno
- Dawidows89
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 146
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
- Lokalizacja: Białystok
Też tak miałem i okazało sie że druga rura miała dziurę.Najlepiej ją od spodu auta widaćkamil_chy pisze:Witam;
odświeżam temat silnik AEL kopci przy dodaniu znacząco gazu np podczas ruszania na skrzyżowaniu, rura dolotowa do intercoolera cała, podczas przyspieszania słychać świst spod maski w kabinie. Czy ma ktoś jakiś pomysł ?
Pozdrawiam.
Wymienione filtry powietrza paliwa itd. Dla próby zdjełem pociśnienie z EGR'a ale bez zmian auto kopci szczególnie tak 2,5-3,5 tys obr/min. wtedy z tyłu wielka chmura aż widać jak auta z tyłu zwalniają. Podłączenie skanera do auta wykazało że wg kompa brak wymaganego ciśnienia doładowania. Dziwne bo mimo tych rozbierznych wartości między ciśnieniem doładowania wymaganym a ciśnieniem w kolektorze dolotowym auto zbiera się nieźle. Wartości rozbiegają się od 300 d0 400 mbar. Po wnikliwych oględzinach i wyjeciu przedniego reflektora by dokonać oględzin turbiny okazało że turbo jest spocone i obkopcone od sadzy. Auto nie bierze oleju nie dolewam od wymiany do wymiany. Rury dolotowe wygladają na całe. Mam pytanie czy w takiej sytuacji konieczna jest regeneracja turbiny ? W załączeniu zdjęcie.
Witam Panowie i mnie dopadł problem. Aż się dzisiaj przeraziłem. Moje auto nie miało ogólnego problemu z czarną chmurą aż do dziś. Jechałem sobie z dziewczyną i poprosiła bym nie przyspieszał bo chce się napić wody a ja dla żartów dałem ostro pedał w podłogę, się śmiejemy patrze w lusterko a za mną NOC. Po prostu ciemnica jak 102.
Zajechałem do domu na kanał. Wszystko suche łącznie z turbiną. No może leciutko przepocona ale nie że obsikana olejem. Auto przyspiesza dobrze. Spalanie w normie nic się nie dzieje. Rura od intercollera tez na bank cała.
Jakieś wnioski?
Zajechałem do domu na kanał. Wszystko suche łącznie z turbiną. No może leciutko przepocona ale nie że obsikana olejem. Auto przyspiesza dobrze. Spalanie w normie nic się nie dzieje. Rura od intercollera tez na bank cała.
Jakieś wnioski?
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Standartowo czekamy na wyniki wagowania ; ]
Ja miałem jaja z sterującym, mam teraz niby dobry bo zmieniałem wtryski na 216 ale przy 4 tys się gubi i zakopci minimalnie szarpnie... w poprzednim było mocniejsze szarpanie, jak kupiłem nowy wszystko przeszło ale teraz leży w garażu . Muszę zrobić znowu podmianke...
Vag nic nie wykazywał oporność cewki ok... może zbieg okoliczności?
Sprawdź kąt, dawke, doładowanie... paliwo
Ja miałem jaja z sterującym, mam teraz niby dobry bo zmieniałem wtryski na 216 ale przy 4 tys się gubi i zakopci minimalnie szarpnie... w poprzednim było mocniejsze szarpanie, jak kupiłem nowy wszystko przeszło ale teraz leży w garażu . Muszę zrobić znowu podmianke...
Vag nic nie wykazywał oporność cewki ok... może zbieg okoliczności?
Sprawdź kąt, dawke, doładowanie... paliwo
z tym vagiem to najgorsza sprawa. Jestem zielony jak trawa za oknem w parku. Czytam właśnie różne posty dotyczące wagowania. Opisane jest to tak, że wygląda na prościznę. Ale jak włączę komputer to pewnie nie będę wiedział gdzie kliknąć żeby chociaż się połączyć z silnikiem nie mówić już o logowaniu.
No nic. Jak wrócę z pracy to będę próbował. Ale może być lipa.
Kurde nie daje mi spokoju ta sprawa. Nic się nie działo Auto chodzi jak w zegarku. Nie wiem skąd ten dym.
No nic. Jak wrócę z pracy to będę próbował. Ale może być lipa.
Kurde nie daje mi spokoju ta sprawa. Nic się nie działo Auto chodzi jak w zegarku. Nie wiem skąd ten dym.
Ok udało mi się zlogować auto w logach statycznych. Rozkminiłem jak to zrobić. Ale i tak zrobiłem złe bo nie był rozgrzany silnik. Co do samego problemu. Pojechałem po pracy za miasto przegonić fure i zero dymu. Podejrzenie? Gdzieś widocznie jakaś sadza zalegała i jak przycisnąłem to po prostu wydmuchało. Nie mam nawyku szybkiej jazdy i kręcenia silnika do końca obrotomierza. Więc pewnie gdzieś coś siedziało i gniło ;P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Oświęcim
aat to 115 km, ael to 140 km. Zdejmij całą rurę od interculera do kolektora ssacego ja miałem przerwaną w takim miejscu, że bez zdjęcia nic nie było widać, po drugie sprawdż zaworek zwrotny na podciśnieniu i pompkę podciśnienia oraz oczywiście przepływkę u mnie było to samo. jak chcesz szczegółów pisz na pw
mój AAT 116km dymił jak szalony pojechałem do mechanika i wymienił mi końcówki wtrysków auto przestało wogóle dymić ale stało się bardziej mulaste mineło pół roku i pojechałem na komputer okazało się że pompa źle ustawiona gość ustawił mi pompę i auto tak jakby drugi silnik dostało jest teraz bardziej dynamiczne
ale pojawił się problem bo zaczeło znów kopcić jak smok co o tym sądzicie :?:
ale pojawił się problem bo zaczeło znów kopcić jak smok co o tym sądzicie :?:
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA