Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 2,5 TDi AEL] dymi na czarno

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
ociec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 25 wrz 2008, 22:26
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: ociec » 28 paź 2008, 21:29

Moja też do 4 biegu kopciła jak wstawiłem do oporu i to tak mocno że inni za mną znacznie zwalniali a w lusterku to widziałem noc. Okazało się że kąt wtrysku był wyprzedzony na max, a szła jak dzika, po ustawieniu kąta skończyło się takie brutalne kopcenie a na mocy nieznacznie straciła, za to nie robi teraz przepału. Gdzieś tutaj było już o tym pisane.

norbertkmiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 21 wrz 2008, 16:34
Lokalizacja: lublin

Post autor: norbertkmiec » 31 paź 2008, 10:16

arekr22 pisze:45 to za malo ustaw na 60 w BS w VAGu ,jak masz funkcje TDI TIMING to nad srodkowa kreske
i bedzie good 8-)

mefi100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 27 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: Radom

Post autor: mefi100 » 29 lis 2008, 20:44

Panowie piszecie o ustawieniu pompy, o zmianie paliwa na lepsze, a żaden z was nie wspomniał o zaworze EGR. W moim AEL-u mechanik wyczyścił zawór i po tej "naprawie" poszła z wydechu tylko jedna chmura, jak wydmuchało sadze :) od tamtej pory mam spokój, to już ponad 2 miesiące

arekr22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2008, 10:39
Lokalizacja: OSTROLEKA

Post autor: arekr22 » 30 lis 2008, 07:13

Za jakis czas znowu sie zabrudzi
najlepiej zaslepic i problem z glowy 8-) 8-)

darek_p123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 18 wrz 2009, 08:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: darek_p123 » 18 wrz 2009, 11:09

Miałem podobny problem u siebie:

Objawy: jak przyspieszałem np żeby ruszyć z piskiem opon robiłem wielką czarną chmurę.

Rozwiązanie:
ÂŚciągnąć plastikowy przewód powietrza
Na foto pokazany jest dziurawy wąż. Mała strzałka pokazuje miejsce pęknięcia

Obrazek

Jak włączy się silnik i zwiększy się obroty to z dziury wieje jak z dobrego wentylatora
Wąż kosztuje ponad 400zł :-/

Ja owinąłem wąż szerokim plastrem i ściągnąłem drucianymi opaskami. ;-) Po 2 dniach jazdy jak tłumiki się przedmuchały przestało kopcić i jestem szczęśliwy. <ok>

Pozdrawiam i szerokości

Awatar użytkownika
zbys20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 209
Rejestracja: 11 wrz 2008, 18:45
Lokalizacja: leżajsk/wuustwezel BE

Post autor: zbys20 » 19 wrz 2009, 18:18

ja bym zaczął od wymiany filtrów ja wymieniam wszystkie co 10000km i zawsze przed wymianom mocno dymi a po wymianie jak ręką odjął

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 20 wrz 2009, 15:44

moja też strasznie kopciła, okazało się że końcówki wtryskiwaczy do wyrzucenia bo sikały paliwem po wymianie nie ma żadnego czarnego dymu
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

Awatar użytkownika
tremorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 18 cze 2009, 09:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tremorek » 22 wrz 2009, 08:48

U mnie też lubi czasem przykopcić, też stawiają na wtryskiwacze, ale na razie mówili, żeby nie ruszać ;)

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 23 wrz 2009, 10:18

Kolego kamil138 a na jakie końcówki wymieniałeś?
Chodzi mi o firme (Bosch, Fratelli Bosio czy jakieś inne) i jaką średnicę otworków w końcówkach, standart czy jakieś bardziej wydajniejsze ?

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 24 wrz 2009, 20:22

jeśli chodzi o firmę to bosch około 110 - 120 pln za sztukę zwykłe standardowe wtryskiwacze do AAT 115 KM
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

Casian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 21 mar 2009, 14:05
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Casian » 24 wrz 2009, 20:57

Witam!
U mnie też jest problem z czarnym dymem... Ale tak powyżej 3000 obr/min I tu mam pytanie czy nieszczelność w układzie wydechowym może powodować takie objawy że auto zaczyna dymić na czarno ? Gdyż słyszę głośniejsze ładowanie turbiny gdy wkręcam silnik na obroty.
Po drugie mam pytanie gdzie można nabyć jakieś zestawy naprawcze do wtrysków? Czy wogóle jest coś takiego dostępnego na rynku ?
Dzięki za odp.

darek_p123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 18 wrz 2009, 08:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: darek_p123 » 25 wrz 2009, 08:12

Wydech nie ma nic wspólnego z czarnym dymem.... Pomyśl sam :) czarny dym powstaje jak mieszanka paliwa jest za bogata, czyli zawiera za dużo paliwa. Wtedy z wydechu wylatuje niedopalone paliwo. Tak więc co może być przyczyną :

1. za mało powietrza... czyli brudny filtr powietrza, nieszczelne pęknięte zabrudzone przewody doprowadzające powietrze itd

2. za dużo paliwa... czyli lejące paliwem wtryski, a nie tworzące mgiełki, wgrany błędny soft do sterownika itd

Pzdr

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 25 wrz 2009, 13:58

a moze by tak ktos zlogowal to auto i dopiero osadzil czy jest sens wtryski wymieniac ?? <ok>

Awatar użytkownika
Dawidows89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dawidows89 » 27 wrz 2009, 11:14

darek_p123 pisze:Miałem podobny problem u siebie:

Objawy: jak przyspieszałem np żeby ruszyć z piskiem opon robiłem wielką czarną chmurę.

Rozwiązanie:
ÂŚciągnąć plastikowy przewód powietrza
Na foto pokazany jest dziurawy wąż. Mała strzałka pokazuje miejsce pęknięcia

[url=http://images38.fotosik.pl/196/747e583e78cf5411.jpg]Obrazek[/URL]

Jak włączy się silnik i zwiększy się obroty to z dziury wieje jak z dobrego wentylatora
Wąż kosztuje ponad 400zł :-/

Ja owinąłem wąż szerokim plastrem i ściągnąłem drucianymi opaskami. ;-) Po 2 dniach jazdy jak tłumiki się przedmuchały przestało kopcić i jestem szczęśliwy. <ok>

Pozdrawiam i szerokości

zrobilem identycznie u siebie, tylko ze u mnie byla troche wieksza dziura. Auto ma nie porownywalnie wieksza moc

Awatar użytkownika
kamil_chy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:54
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kamil_chy » 23 mar 2010, 21:53

Witam;
odświeżam temat silnik AEL kopci przy dodaniu znacząco gazu np podczas ruszania na skrzyżowaniu, rura dolotowa do intercoolera cała, podczas przyspieszania słychać świst spod maski w kabinie. Czy ma ktoś jakiś pomysł ?
Pozdrawiam. :-/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl