[C4 2,5 TDi AEL] dymi na czarno
nieszczelność to raczej odpada sytuacja wygląda tak że nie kopcił wcale jak pompa została przestawiona to od razu zaczął chmurę puszczać czyli to pewnie coś z podpowiedzi kamil_chy,
dzięki wielkie teraz wiem gdzie szukać przyczyny :mrgreen:
dzięki wielkie teraz wiem gdzie szukać przyczyny :mrgreen:
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA

witam ponownie.
Problem dymu powrócił. Znów dymi przy wyższych obrotach. Wykluczam jakiekolwiek nieszczelności w układzie dolotowym.
Logi będą w środę.
Kolejna rzecz w poprzednim tygodniu zrobiłem ponad 1000 km (Suwałki-Olsztyn-Suwałki-Warszawa-Suwałki). Stan oleju na bagnecie jak wyjeżdżałem był maks. Dziś sprawdziłem i miarka pokazuje 3/4.
Czyżby mój silnik dopadło branie oleju?
Jeśli tak to gdzie ten olej może brać? koszty? proszę o wskazówki.
Wykluczam jakiekolwiek nieszczelności w silniku. Wszystko suchutkie.
Silnik pracuje równo i sprawnie. Przyspiesza super. Nie ma żadnego telepania. Pali na dotyk.
Problem dymu powrócił. Znów dymi przy wyższych obrotach. Wykluczam jakiekolwiek nieszczelności w układzie dolotowym.
Logi będą w środę.
Kolejna rzecz w poprzednim tygodniu zrobiłem ponad 1000 km (Suwałki-Olsztyn-Suwałki-Warszawa-Suwałki). Stan oleju na bagnecie jak wyjeżdżałem był maks. Dziś sprawdziłem i miarka pokazuje 3/4.
Czyżby mój silnik dopadło branie oleju?
Jeśli tak to gdzie ten olej może brać? koszty? proszę o wskazówki.
Wykluczam jakiekolwiek nieszczelności w silniku. Wszystko suchutkie.
Silnik pracuje równo i sprawnie. Przyspiesza super. Nie ma żadnego telepania. Pali na dotyk.
- elmi_k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 551
- Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
- Imię: Emil
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
W innym watku pisales, ze w tej trasie jakos malo Ci spalil. Moze go przymuliles?? i dopiero teraz sadze wywala?szybki-ens pisze:Problem dymu powrócił. Znów dymi przy wyższych obrotach.
P.S. 5,9l/100km to chyba musiales lekko muskac gaz. bo w normalnej jezdzie nie wierze w takie spalanie. Nawet w osce tyle nie zszedlem.
Powiem wam, że to auto od początku pali mi rewelacyjnie mało. Z Suwałk do Warszawy jest praktycznie non stop prosto rozpędzam się do 120 włączam 6 zapinam tempomat i sobie się toczę. Nie potrzebuje szybciej. A jak trzeba to depnę i wyprzedzam. A na tej trasie Suwałki Olsztyn Suwałki non stop lało jechałem jeszcze w nocy więc tym bardziej nie leciałem za szybko bo warunki kiepskie.
No ok a ubytek oleju?
No ok a ubytek oleju?
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
też mu nie wieże :evil:elmi_k pisze:P.S. 5,9l/100km to chyba musiales lekko muskac gaz. bo w normalnej jezdzie nie wierze w takie spalanie. Nawet w osce tyle nie zszedlem.
a u mnie np kopci cały czas i nie ma możliwości przymulenia :mrgreen:
szybki-ens, a tak apropo to musimy kiedyś się spotkać i porównać osiągi i dymienie :mrgreen:
odkopuje
moje wcześniejsze "dochodzenie" odnośnie przyczyn czarnego dymu jakoś porzuciłem, ale teraz chciałbym do niego wrócić, tylko jest to dla dosyć dziwne, bo tak:
a) spalanie w trasie,jak jadę autostradą 140-145 non stop (800 km), paliwo z Tesco ~6,7 litra, w mieście 7,5-8 litra, generalnie mniej niż 6,6 nie idzie zejść, co myślę i tak jest super. Nie wiem jak ktoś może zejść poniżej 6 litrów. Ja mam wrażenie, że mi mniej pali przy 140 niż przy 120
b) nie odczuwam spadków mocy podczas wytwarzania się nocy za samochodem
c) dym pojawia się różnie - czasem mała chmurka czarna przy 2,2k na 4-ce przy przyśpieszaniu od 90 km/h w górę, przy 3,2k przy przyśpieszaniu od 135 km/h w górę na 5-tce, zawsze powyżej 3,5k jak kapie.
d) mam 360 000 na liczniku (sprawdzone) - nie mam spadków mocy, wydaje się że to nie katalizator ale po takim przebiegu to chyba czas na wymianę albo usunięcie.
Co powinienem sprawdzić najpierw? I jak się zaślepia EGR? Bo to może to?
Z naklejki w bagażniku:
4A9 863 716 3VJ
T-NN UDIC4 DECKEL RE
04218 359 ANTRHAZIT
ZA-IX IX 8
5807298 00891170
update:
sorry za nieskładność tego posta, poprawione
moje wcześniejsze "dochodzenie" odnośnie przyczyn czarnego dymu jakoś porzuciłem, ale teraz chciałbym do niego wrócić, tylko jest to dla dosyć dziwne, bo tak:
a) spalanie w trasie,jak jadę autostradą 140-145 non stop (800 km), paliwo z Tesco ~6,7 litra, w mieście 7,5-8 litra, generalnie mniej niż 6,6 nie idzie zejść, co myślę i tak jest super. Nie wiem jak ktoś może zejść poniżej 6 litrów. Ja mam wrażenie, że mi mniej pali przy 140 niż przy 120

b) nie odczuwam spadków mocy podczas wytwarzania się nocy za samochodem
c) dym pojawia się różnie - czasem mała chmurka czarna przy 2,2k na 4-ce przy przyśpieszaniu od 90 km/h w górę, przy 3,2k przy przyśpieszaniu od 135 km/h w górę na 5-tce, zawsze powyżej 3,5k jak kapie.
d) mam 360 000 na liczniku (sprawdzone) - nie mam spadków mocy, wydaje się że to nie katalizator ale po takim przebiegu to chyba czas na wymianę albo usunięcie.
Co powinienem sprawdzić najpierw? I jak się zaślepia EGR? Bo to może to?
Z naklejki w bagażniku:
4A9 863 716 3VJ
T-NN UDIC4 DECKEL RE
04218 359 ANTRHAZIT
ZA-IX IX 8
5807298 00891170
update:
sorry za nieskładność tego posta, poprawione
4ever3dom
- Lipton
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 836
- Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
jeździj do 140 na niskich obrotach do 2500 i Ci tyle spalikuki6 pisze:Nie wiem jak ktoś może zejść poniżej 6 litrów. Ja mam wrażenie, że mi mniej pali przy 140 niż przy 120

moje też dymi cały czas teraz wcześniej zaślepiłem egr to nie dymił wcale teraz dymi ale rurka czysta więc się tym zbytnio nie przejmuje

6 litrów w trasie nie ma szans moim, nawet jak wolno jadę, zauważyłem, że najmniej mi pali jak daje 2700-2800, czuć wtedy, że silnik tak zdrowo pracuje, jak jadę w okolicach np. 2400 to tak jakby "gorzej" mu było, tak jakby się "męczył".
. Akurat w momencie jak się zabrałem za ostatnią rzecz, która jest nie tak z moim wozem, czyli dymienie, to ono się znacznie pogorszyło i nasiliło.
Teraz podczas ruszania ze świateł regularnie widzę dymka za mną, nie takiego czarnego, tylko szarego. Płyny raczej w normie - woda i olej.
Czuje też spadek mocy - ewidentnie. Auto mi się już nie zbiera tak jak kiedyś, nie wgniata w fotel moment z 5 cylindrów
Do tego od 3200 czarny dym za mną - NOC.
Lipton,
Mam AAT silnik i zastanawiam się czy zaślepiać EGR. Ty napisałeś "miałem zaślepiony". Teraz już nie masz ? Dlaczego? Chcę jeszcze długo pojeździć moim C4 i zastanawiam się czy to wpłynie na żywotność silnika. Czytałem informacje w linku od tego gościa co w USA miał VW i był dramat w kolektorze - gość twierdzi, że lepiej zaślepiać, zwłaszcza jak się chce długo jeździć autem. Na forum czytałem już o tym sporo i widzę zdania podzielone.
. Akurat w momencie jak się zabrałem za ostatnią rzecz, która jest nie tak z moim wozem, czyli dymienie, to ono się znacznie pogorszyło i nasiliło.
Teraz podczas ruszania ze świateł regularnie widzę dymka za mną, nie takiego czarnego, tylko szarego. Płyny raczej w normie - woda i olej.
Czuje też spadek mocy - ewidentnie. Auto mi się już nie zbiera tak jak kiedyś, nie wgniata w fotel moment z 5 cylindrów

Do tego od 3200 czarny dym za mną - NOC.
Lipton,
Mam AAT silnik i zastanawiam się czy zaślepiać EGR. Ty napisałeś "miałem zaślepiony". Teraz już nie masz ? Dlaczego? Chcę jeszcze długo pojeździć moim C4 i zastanawiam się czy to wpłynie na żywotność silnika. Czytałem informacje w linku od tego gościa co w USA miał VW i był dramat w kolektorze - gość twierdzi, że lepiej zaślepiać, zwłaszcza jak się chce długo jeździć autem. Na forum czytałem już o tym sporo i widzę zdania podzielone.
4ever3dom
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
ja sie dopisze do tematu
EGR nie ma nic wspólnego z żywotnością samego silnika a jest jedynie elementem mającym wpływ na jego ekologie jak i ulgę dla katalizatora(wydłużenie jego żywotności)
co do samego dymienia???? mi też puszcza dyma przy każdym starcie spod świateł i przy każdym wciśnięciu pedału w podłogę
czemu sie wcale nie dziwie bo rzadko mam okazje ją przegonić to się nazbiera sadzy w wydechu
ale te typy tak mają i jak patrze na zużycie paliwa to wcale mi nie przeszkadza że dymi

co do samego dymienia???? mi też puszcza dyma przy każdym starcie spod świateł i przy każdym wciśnięciu pedału w podłogę


ale te typy tak mają i jak patrze na zużycie paliwa to wcale mi nie przeszkadza że dymi

ok dzięki za odpowiedzi. Problem jest taki, ze jeszcze do zeszłego tygodnia, też mi nie przeszkadzało, że robiłem dym spod świateł i przy wyprzedzaniu (redukcji). Ale teraz jest tak, że jak odpalam silnik dym, ledwo dodamgazu z 1700 na 2100 - dym (oczywiście nie taki jak przy 4000 rpm ale jednak), dymi nawet przy lekkim ruszaniu ze świateł i generalnie czuje spadek mocy, znaczny, tak jakby auto się "Dławiło". Stąd, oprócz pytania o EGR, pytanie, co powinienem diagnozować:
a) waż dolotowy do turbo (tam się przeciera w AEL - ja mam AAT ale to chyba sie wiele nie różnią te silniki)
b) katalizator zapchany - wie ktoś ile kosztuje nowy? i czy wymiana jest kosztowna?
c) zapchany kolektor dolotowy
d) inne?
Generalnie chce tym autem jeszcze zrobić najmniej 100.000.
a) waż dolotowy do turbo (tam się przeciera w AEL - ja mam AAT ale to chyba sie wiele nie różnią te silniki)
b) katalizator zapchany - wie ktoś ile kosztuje nowy? i czy wymiana jest kosztowna?
c) zapchany kolektor dolotowy
d) inne?
Generalnie chce tym autem jeszcze zrobić najmniej 100.000.
4ever3dom
no właśnie wcale nie pali jakoś dużo - 130-150 km/h Gliwice-Drezno-Gliwice - 2700-3000 rpm non-stop, 850 km - spalanie 6,8 litra
miasto przy spokojnej jezdzie - troche ponizej 8-smiu
Może nie robię 6 litrów, ale chyba nie jest źle.
Paliwo leje najtańsze na śląsku - albo Tesco Gliwice albo Auchan Gliwice.
przed rozbieraniem wtrysków chciałbym sprawdzić inne możliwości, oczywiście o ile jest sens, ale z tego co wyczytałem w temacie dymienia, to EGR jest jego główną przyczyną.
miasto przy spokojnej jezdzie - troche ponizej 8-smiu
Może nie robię 6 litrów, ale chyba nie jest źle.
Paliwo leje najtańsze na śląsku - albo Tesco Gliwice albo Auchan Gliwice.
przed rozbieraniem wtrysków chciałbym sprawdzić inne możliwości, oczywiście o ile jest sens, ale z tego co wyczytałem w temacie dymienia, to EGR jest jego główną przyczyną.
4ever3dom
a6-c4-25-tdi-egr-zaslepiac-czy-czyscic-vt19208,30.htm
w tym wątku jest zdjęcie silnika AAT - czy chodzi o ten wężyk, który jest podpięty tam gdize wskazuje na EGR strzałka?
dalej w w/w temacie kolega mkfryzjer piszę o tym, że zaślepianie EGR zmienia prędkość turbiny i ilość zasysanego powietrza - co jak rozumiem skutkuje w mieszance bardziej bogatej w tlen i dlatego mniej kopci, ale z drugiej strony - zwiększa obroty turbiny i tym samym jej żywotność?
w tym wątku jest zdjęcie silnika AAT - czy chodzi o ten wężyk, który jest podpięty tam gdize wskazuje na EGR strzałka?
dalej w w/w temacie kolega mkfryzjer piszę o tym, że zaślepianie EGR zmienia prędkość turbiny i ilość zasysanego powietrza - co jak rozumiem skutkuje w mieszance bardziej bogatej w tlen i dlatego mniej kopci, ale z drugiej strony - zwiększa obroty turbiny i tym samym jej żywotność?
4ever3dom