Maglownica Audi
części samochodowe
Kalkulator OC mfind
opony i alufelgi
Tarcze, hamulce

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[ALL] Regulacja zawieszenia po zmianie wysokości

W tym dziale sprawy dotyczące ogólnie zawieszenia, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1487
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

[ALL] Regulacja zawieszenia po zmianie wysokości

Post autor: mwx » 04 lut 2013, 23:39

Słyszałem/czytałem, że niektóre elementy zawieszenia należy dokręcać po postawieniu samochodu na kołach. To logiczne, bo chodzi o to, by dokręcić je w pozycji "normalnej", tak by nie wprowadzać niepotrzebnych naprężeń w gumowych elementach.

Zastanawiam się jak wygląda ta sama kwestia podczas wymiany sprężyn/amorów, gdy wędrujemy z całym samochodem w górę lub w dół. Wówczas przecież zmienia się nam ta "normalna" pozycja wahaczy i nie są już dokręcone tak by uniknąć wprowadzania permanentnych naprężeń nawet na postoju.

Czy podczas wymiany zawieszenia na niższe/wyższe nie powinno się czasem poluzować niektórych śrub od wahaczy i dokręcić ich na stojącym aucie? Jeśli tak, to które śruby?
Nie "TE auto" tylko "TO auto".

rafall79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 06 gru 2012, 16:13
Lokalizacja: Trondheim

Post autor: rafall79 » 05 lut 2013, 09:22

Wówczas przecież zmienia się nam ta "normalna" pozycja wahaczy i nie są już dokręcone tak by uniknąć wprowadzania permanentnych naprężeń nawet na postoju

Przeciez sam juz sobie odpowiedziales :]

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1487
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 05 lut 2013, 14:00

Nigdy nie czytalem o tym by ktoś to robił, dlatego pytam czy to potrzebny zabieg. Poza tym zastanawiam się które ze śrub należałoby poluzować i dokrecic.
Nie "TE auto" tylko "TO auto".

bosmman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 23 sty 2013, 16:32
Lokalizacja: Neckarsulm/Badenia-Wirtembergia

Post autor: bosmman » 07 lut 2013, 11:13

mwx pisze:Nigdy nie czytalem o tym by ktoś to robił, dlatego pytam czy to potrzebny zabieg. Poza tym zastanawiam się które ze śrub należałoby poluzować i dokrecic.
Witam. Musisz nie tylko poluzowac ale wymienic wszystkie sroby w polaczeniach metalowo gumowych sa to sroby naciagowe a wiec przy dokrecaniu uzyskujemy moment obrotowy + np. 90 stopni krecimy dalej. raz tak naciagnieta sruba nie nadaje sie do ponownego montazu! nalezy ja wymienic. Jesli ktos bedzie chcial moge podac wartosci dla konkretnych ploaczen.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1487
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 07 lut 2013, 19:37

Podaj proszę, na pewno się przyda. Masz może listę śrub które należy kupić?
Nie "TE auto" tylko "TO auto".

bosmman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 23 sty 2013, 16:32
Lokalizacja: Neckarsulm/Badenia-Wirtembergia

Post autor: bosmman » 08 lut 2013, 11:05

Wartosci dokrecania srub wstawie jak tylko znajde czas (narazie pisze z telefou), A jesli chodzi o kupno nowych to tylko ASO sa to sruby utwardzone 10,9 z nakretkami zabezpieczajacymi - jednorazowymi. w zadnym wypadku nie mozna ich uzywac ponownie

[ Dodano: 2013-02-08, 19:15 ]
Witam ponownie A więc pare suchych danych (dla C5 przód):
Wachacze dolne do ramy pomocniczej 70Nm + 180 stopni kręcimy dalej.
Wachacze górne do łożyska amortyzatora 50Nm + 90 stopni
Amortyzator do wachaczanośnego90 Nm + 90 stopni.
ÂŁącznik stabilizatora z wachaczem nośnym 40 Nm + 90 stopni- nakrętki jednorazowe rowkowane od spodu.
Co do zawieśzenia tylnego to odeśle was do winelsy ze względu na spore rozbieżności w zawieśzeniu z napędem na przód i quatro Dla napędu na przód moge podać tylko
Amortyzator do tylnej osi 50 Nm + 90°
Wspornik lozyskowy do tylnej osi 120 Nm + 90° Sruba z lbem szesciokatnym M 14 x 1,5 x 190
Wspornik lozyskowy do nadwozia 110 Nm + 90°

robert78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 25 cze 2013, 14:36
Lokalizacja: bytom

Post autor: robert78 » 27 cze 2013, 15:56

hej
mam pyatnie bo mysle nad kupnem a6 c5 i slyszalem ze jakies audi i passaty posiadaly cos aluminiowego w zawieszeniu, czy akurat te audi co mnie interesuje ma takie zawieszenie a jesli tak to czym to skutkuje i jakie sa oszta naprawy badz wymiany.z gory dzieki za info

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1487
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 28 cze 2013, 18:32

coś tam amelininiowego mają.. nie pomalujesz.. <uoee>
Nie "TE auto" tylko "TO auto".

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


Akumulatory samochodowe Audi A6
Kalkulator OC hamulce