Słyszałem/czytałem, że niektóre elementy zawieszenia należy dokręcać po postawieniu samochodu na kołach. To logiczne, bo chodzi o to, by dokręcić je w pozycji "normalnej", tak by nie wprowadzać niepotrzebnych naprężeń w gumowych elementach.
Zastanawiam się jak wygląda ta sama kwestia podczas wymiany sprężyn/amorów, gdy wędrujemy z całym samochodem w górę lub w dół. Wówczas przecież zmienia się nam ta "normalna" pozycja wahaczy i nie są już dokręcone tak by uniknąć wprowadzania permanentnych naprężeń nawet na postoju.
Czy podczas wymiany zawieszenia na niższe/wyższe nie powinno się czasem poluzować niektórych śrub od wahaczy i dokręcić ich na stojącym aucie? Jeśli tak, to które śruby?
[ALL] Regulacja zawieszenia po zmianie wysokości
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 23 sty 2013, 16:32
- Lokalizacja: Neckarsulm/Badenia-Wirtembergia
Witam. Musisz nie tylko poluzowac ale wymienic wszystkie sroby w polaczeniach metalowo gumowych sa to sroby naciagowe a wiec przy dokrecaniu uzyskujemy moment obrotowy + np. 90 stopni krecimy dalej. raz tak naciagnieta sruba nie nadaje sie do ponownego montazu! nalezy ja wymienic. Jesli ktos bedzie chcial moge podac wartosci dla konkretnych ploaczen.mwx pisze:Nigdy nie czytalem o tym by ktoś to robił, dlatego pytam czy to potrzebny zabieg. Poza tym zastanawiam się które ze śrub należałoby poluzować i dokrecic.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 23 sty 2013, 16:32
- Lokalizacja: Neckarsulm/Badenia-Wirtembergia
Wartosci dokrecania srub wstawie jak tylko znajde czas (narazie pisze z telefou), A jesli chodzi o kupno nowych to tylko ASO sa to sruby utwardzone 10,9 z nakretkami zabezpieczajacymi - jednorazowymi. w zadnym wypadku nie mozna ich uzywac ponownie
[ Dodano: 2013-02-08, 19:15 ]
Witam ponownie A więc pare suchych danych (dla C5 przód):
Wachacze dolne do ramy pomocniczej 70Nm + 180 stopni kręcimy dalej.
Wachacze górne do łożyska amortyzatora 50Nm + 90 stopni
Amortyzator do wachaczanośnego90 Nm + 90 stopni.
ÂŁącznik stabilizatora z wachaczem nośnym 40 Nm + 90 stopni- nakrętki jednorazowe rowkowane od spodu.
Co do zawieśzenia tylnego to odeśle was do winelsy ze względu na spore rozbieżności w zawieśzeniu z napędem na przód i quatro Dla napędu na przód moge podać tylko
Amortyzator do tylnej osi 50 Nm + 90°
Wspornik lozyskowy do tylnej osi 120 Nm + 90° Sruba z lbem szesciokatnym M 14 x 1,5 x 190
Wspornik lozyskowy do nadwozia 110 Nm + 90°
[ Dodano: 2013-02-08, 19:15 ]
Witam ponownie A więc pare suchych danych (dla C5 przód):
Wachacze dolne do ramy pomocniczej 70Nm + 180 stopni kręcimy dalej.
Wachacze górne do łożyska amortyzatora 50Nm + 90 stopni
Amortyzator do wachaczanośnego90 Nm + 90 stopni.
ÂŁącznik stabilizatora z wachaczem nośnym 40 Nm + 90 stopni- nakrętki jednorazowe rowkowane od spodu.
Co do zawieśzenia tylnego to odeśle was do winelsy ze względu na spore rozbieżności w zawieśzeniu z napędem na przód i quatro Dla napędu na przód moge podać tylko
Amortyzator do tylnej osi 50 Nm + 90°
Wspornik lozyskowy do tylnej osi 120 Nm + 90° Sruba z lbem szesciokatnym M 14 x 1,5 x 190
Wspornik lozyskowy do nadwozia 110 Nm + 90°
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga