Maglownica Audi
części samochodowe
Kalkulator OC mfind
opony i alufelgi
Tarcze, hamulce

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[ALL] Doważanie kół na samochodzie

W tym dziale sprawy dotyczące ogólnie zawieszenia, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
Arturos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 21 cze 2009, 22:57
Lokalizacja: mazowieckie

[ALL] Doważanie kół na samochodzie

Post autor: Arturos » 30 sie 2009, 19:27

Panowie słyszałem o takiej usłudze i jestem ciekaw Waszych opini, czy ktoś już tego próbował ?
Ostatnio zmieniony 30 sie 2009, 19:51 przez Arturos, łącznie zmieniany 1 raz.

g_ab_rysia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 maja 2009, 18:51
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: [ALL] Doważanie kół na samochodzie

Post autor: g_ab_rysia » 30 sie 2009, 20:50

Arturos pisze:Panowie słyszałem o takiej usłudze i jestem ciekaw Waszych opini, czy ktoś już tego próbował ?
tak istnieje taka usługa
polega ona na dowarzaniu kol na pojeździe,pod warunkiem ze ma się dobre zawieszenie bez luzów,jest to wtedy skuteczne,usługa ta kosztuje jakieś 5 zl.od kola
wykonuje się ja po założeniu ogumienia i przejechaniu jakiegoś tysiąca żeby opona ułożyła się na feldze,różnica miedzy wyważarką stacjonarna a dojeżdżaną jest taka ze w tej drugiej kolo jest zamocowane na piaście ze śrubami a nie na stożku z centralna nakrętką i jedno nazywamy statycznym a drugie dynamicznym ,bo po wyważeniu na stacjonarnej i założeniu ciężarków jak byśmy operacje powtórzyli to zawsze pokaże jakąś niedowagę , w dynamicznym już tego błędu nie ma tak ze polecam jest zauważalna różnica w dużych prędkościach :->

g_ab_rysia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 maja 2009, 18:51
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: g_ab_rysia » 30 sie 2009, 20:58

censored pisze:pawelk600,
pawelk600 pisze:owo niby idealne wyważenie na samochdzie szlag trafia.
Są jeszcze takie wyważarki , którymi podjeżdża sie siedząc na nich pod koło ? Dawno tego nie widziałem - to masz na myśli ?
tak koledzy zgadza się o nich właśnie napisałam <ok>

Arturos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 21 cze 2009, 22:57
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Arturos » 31 sie 2009, 09:14

dzięki za opinie

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 715
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 01 wrz 2009, 23:42

Podziele sie z wami opinia gdyz tylko tak wyważam kola u siebie.
Uwazam ze jest to swietna sprawa gdyz jest wywazona nie tylko felga ale i piasta i tarcza hamulcowa czyli wszystko co wibruje.polecam przed tym zrobic optymalizacje opony wzgledem felgi a potem na wywazanie na samochodzie, a no i faktem jest jak ktos pisal powyzej ze jak sie kolo zdejmie to caly zabieg szlak trafia no i wazna sprawa aby sroby z taka sama sila dokrecac najlepiej kluczem dynamometrycznym.

Ps jak pierwszy raz pojechalem to zdjal mi kolo i na zwyklej maszynie wywazyl na 0 a na samochodzie bylo 40 gram wiec mysle ze warto.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
Argi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 136
Rejestracja: 30 gru 2008, 22:53
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Argi » 02 wrz 2009, 10:44

Doważam tak koła od kilku lat. Może to wina warsztatu, ale "klasyczne" wyważanie nigdy nie dawało idealnego rezultatu. Kolejna zaleta wyważania "na samochodzie" polega na tym, że siedzisz wewnątrz, czujesz wszystkie drgania i to Ty decydujesz kiedy jest OK. W Rzeszowie (HPA) liczą sobie 20zł od koła, nawet jeśli to oni spieprzyli uprzednio wyważanie na maszynie :mrgreen:
Dobra rzecz, ale chyba poszukam warsztatu, który potrafi dobrze wyważyć na maszynie.
Było:
2008 - 2019 C5 Quattro AKE 2002
Jest:
2019 - C7 Quattro CNHA 2016

bont
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:42
Lokalizacja: slask

Post autor: bont » 16 lut 2018, 10:41

Panowie i Panie, odkopie temat bo interesuje sie ostatnio tym tematem. Ma ktoś pojęcie jak sie ma takie wywazanie do napedu quattro? Wybieram sie ale na taką usluge ale mam obawy.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13006
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 lut 2018, 10:42

Jeśli podniesiesz całą oś, to czemu nie :).

Misiek_kb89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 204
Rejestracja: 16 gru 2014, 20:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: Misiek_kb89 » 10 mar 2018, 16:47

Argi pisze: Dobra rzecz, ale chyba poszukam warsztatu, który potrafi dobrze wyważyć na maszynie.
Znalazłeś Kolego dobry warsztat ?

bont
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:42
Lokalizacja: slask

Post autor: bont » 15 sie 2018, 13:49

Temat umarł a ja jestem ciekaw jak u was to wyglada. Ja tez sie wyboeralem ale z obawy o napęd Q narazie się nie zdecydowalem.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Lokalizacja: poznań

Post autor: kiler22 » 16 sie 2018, 11:21

ale uważasz że jeśli koło pokręci się przez 10 sek w powietrzu to q ci się rozpadnie ?? wybuchnie ?? czy może silnik się zatrze ??

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13006
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 sie 2018, 15:07

Jeśli w danym momencie będzie podniesione tylko jedno koło, to napędowi nic się nie stanie, ponieważ będzie wtedy pracować tylko mechanizm róznicowy danej osi. Możesz to sprawdzić podnosząc po kolei dane koło i nimi kręcić (oczywiście na luzie).

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Lokalizacja: poznań

Post autor: kiler22 » 16 sie 2018, 17:07

ja mam wrażenie graniczące z pewnością <lol> że NAWET kiedy uniesiesz 2 koła (niezależnie od tego czy jednej czy dwóch osi ) i wyważarka zakręci je przez ok 10 sek czyli koło pokona dystans długości ok 50m torsen , dyfer a NAWET silnik się nie rozpadną <lol>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


Akumulatory samochodowe Audi A6
Kalkulator OC hamulce