A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe
Do sprawdzenia amorki oraz tuleje w wahaczach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe
Używany oryginał . Zamiennik zawsze będzie odbiegał od fabryki. Przerabiałem to u siebie w C6. Padły amorki, więc zmieniłem na Sachsy, które odpowiadały tylko amorkom 1BA, więc niby powinny być dobre, ale do fabrycznych im brakowało. Całkowicie inna charakterystyka tłumienia. Były za sztywne. Oryginały przy powolnym ściskaniu są miękkie, więc przy jeździe po nierównościach, a przy dużych przechyłach i dużym nacisku są twarde, np. w zakrętach. Kupiłem używane oryginały z rozbitka z Niemiec, który przejechał na oryginałach ok. 35 tysięcy km od wymiany w ASO.
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe
Byłem sprawdzić amory. Na stacji wyniki są super - 70-80 procent. Niby po obu stronach tuleję banana się tak jakby za mocno rozciągają.mat1324 pisze: ↑15 sie 2021, 22:31Używany oryginał . Zamiennik zawsze będzie odbiegał od fabryki. Przerabiałem to u siebie w C6. Padły amorki, więc zmieniłem na Sachsy, które odpowiadały tylko amorkom 1BA, więc niby powinny być dobre, ale do fabrycznych im brakowało. Całkowicie inna charakterystyka tłumienia. Były za sztywne. Oryginały przy powolnym ściskaniu są miękkie, więc przy jeździe po nierównościach, a przy dużych przechyłach i dużym nacisku są twarde, np. w zakrętach. Kupiłem używane oryginały z rozbitka z Niemiec, który przejechał na oryginałach ok. 35 tysięcy km od wymiany w ASO.
Mam opcje kupić ori amory, ale nie wiem czy to cos da, czy ten pomiar na stacji jest w ogóle wiarygodny...
Mogę wymienić wahacze, ale czy to by miało aż tak duży wpływ?
Po dłuższym jeżdżeniu jestem już w stanie powiedzieć, że jak przednia oś przejeżdża przez nierówność to jest jebniecie, zaś na tyle jest ok...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe
Zacznij od wymiany tulei w banach na te poprawione, bo pierwsze miały wadę. Najlepiej jest kupić oryginalne, bo w zamienniku są nadal te stare.
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe
Póki co zamówiłem Lemfordery, widziałem, że spora szansa, że zostały już poprawionę.
Zobaczę z jaką datą produkcji i co mi przyślą. Najwyżej zwrócę.
Niestety z jednej strony jest już banan Febi.
Zobaczę z jaką datą produkcji i co mi przyślą. Najwyżej zwrócę.
Niestety z jednej strony jest już banan Febi.
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe
Wymieniłem obie tuleje bananów na Lemy z literką B.
Różnica jest zauważalna, bo obie były rozerwane bez oleju w środku. Więc teraz przyjemniej przejeżdża przez poprzeczne nierówności.
Jednakże ciągle przód ma tendencję do walenia na poprzecznych nierównościach typu próg zwalniający z ostrzejszym kątem podjazdu.
Przy okazji wymiany tulei wyciągnąłem też jeden amortyzator na stół aby ocenić jak się zachowuje w rękach.
Niestety po rozebraniu wyszło na to, że muszę włożyć sporo siły w jego wpychanie/wyciąganie i nie ma żadnych przerw podczas tych ruchów, ponadto choć wolno to jednak sam wraca do góry. Więc chyba jest on sprawny...
Zastanawiam się czy wciąż można brać pod uwagę, że to wina amortyzatorów czy ten typ po prostu tak ma...
Oczywiście da się do tego przyzwyczaić, ale porównując 1BE w A4b7 a 1BA tutaj to jest katastrofa...
Dodam, że jest wyraźna różnica przy pokonywaniu tych nierówności przednią a tylną osią. Tył zachowuje się delikatnie i nie wali - czyli tak jakbym oczekiwał.
@mat1234
Jesteś w stanie coś tutaj dodać? Mam sprężyny z białym i pomarańczowym paskiem, może miałeś okazję obadać takie zawieszenie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe
Obie strony walą tak samo? Może magiel stuka?
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe
Wydaje mi się, że po obu stronach to samo.
Nie jest to pukanie z zawieszenia typu luźny sworzeń czy trzepiące się łączniki stabilizatora które wychodzą szczególnie na kostce brukowej/trelince.
Na takich drobnych nierównościach jest dobrze.
To co ja odczuwam to takie jakby twarde zawieszenie z przodu, takie łupnięcie po którym zatrzeszczą plastiki w aucie.
Planuję jeszcze wymienić gumy stabilizatora przód, ale nie sądzę aby to coś zmieniło, bo jakby one były luźne to by stukało.
Rozpinałem obie zwrotnice i nic tam nie wygląda podejrzanie.
Mam 11 klasę wagowa 0JL i 0YL no i wszystko w sumie wygląda fabrycznie.
Mam takie poczucie jakby jednak wina była gdzieś w tej kolumnie amortyzatora, ale no jak wspominałem, po demontażu sprawdziłem i sztyca chodzi bardzo sztywno.
Może jednak z racji przebiegu >300 tys. się to jakoś ubiło... nie wiem.
Lata temu jeździłem B5 które miało wywalone wszystkie amortyzatory (sztyca latała luźno), a nie było takiego efektu jak tu.
Może to kurde te sprężyny są takie twarde...
Nie jest to pukanie z zawieszenia typu luźny sworzeń czy trzepiące się łączniki stabilizatora które wychodzą szczególnie na kostce brukowej/trelince.
Na takich drobnych nierównościach jest dobrze.
To co ja odczuwam to takie jakby twarde zawieszenie z przodu, takie łupnięcie po którym zatrzeszczą plastiki w aucie.
Planuję jeszcze wymienić gumy stabilizatora przód, ale nie sądzę aby to coś zmieniło, bo jakby one były luźne to by stukało.
Rozpinałem obie zwrotnice i nic tam nie wygląda podejrzanie.
Mam 11 klasę wagowa 0JL i 0YL no i wszystko w sumie wygląda fabrycznie.
Mam takie poczucie jakby jednak wina była gdzieś w tej kolumnie amortyzatora, ale no jak wspominałem, po demontażu sprawdziłem i sztyca chodzi bardzo sztywno.
Może jednak z racji przebiegu >300 tys. się to jakoś ubiło... nie wiem.
Lata temu jeździłem B5 które miało wywalone wszystkie amortyzatory (sztyca latała luźno), a nie było takiego efektu jak tu.
Może to kurde te sprężyny są takie twarde...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe
Mogłeś od razu to napisać . Amorki do wymiany . Miałem to samo, jak zamontowałem zamiennik Sachsa. Może trafiłem na wadliwe, ale były strasznie twarde i przy szybkich uderzeniach nie nadążały z tłumieniem. Powodowało to stuki, jakby dobijały. Z drobnymi nierównościami sobie radziły. Kupiłem oryginalne używki i auto nagle stało się komfortowe . Pamiętam, jak zachowywało się zawieszenie fabryczne i nagle auto stało się twarde. Narzekałem na to na forum, ale odpowiedzi nie było. Zawias 1BA na nierównościach jest komfortowy i miękki, a przy szybszej jeździ np. w zakrętach robi się sztywny, i amorek tak łatwo się nie poddaje. Wszystko za sprawą zaworu w środku, który reguluje przepływ oleju. Dlatego powoli można go ścisnąć, ale przy szybkich ruchach stwarza spory opór. Podejrzewałem amorki, ale miały nadal ponad 60% sprawności, ale to jednak za mało. Kupiłem od znajomego oryginalne amorki, które miały niecałe pół roku, bo auto dostało strzała w tył, a były wymieniane w niemieckim ASO. Taki rozbitek przyjechał, a był jeszcze "ciepły" .
Dodano po 4 minutach 11 sekundach:
Sprężyny nie mają takiego wpływu na twardość (pomijam jakieś obniżające). Latem jeżdżę na 245/40/18, więc na dość niskich oponach i na oryginalnych amorkach było fajnie jak na 18", ale na Sachsach był prawie beton. Po zmianie na te prawie nowe używki nagle zrobiło się miękko .
Dodano po 3 minutach 43 sekundach:
Kup dwa używane amorki w ładnym stanie i sprawdź . Moje oryginalne wytrzymały ok. 435 tysięcy km, na Sachsach wytrzymałem niecałe 50 tysięcy km i poszły na śmietnik. Chciałem je reklamować, bo były jeszcze na gwarancji, ale odpuściłem, bo strata czasu.
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe
Ciekawe. Może rzeczywiście tak jest, że one nie nadążają przy 'szybkich' nierównościach.
Tylko, że u mnie siedzą oryginały, a nie zamienniki.
Chyba tak zrobię, że kupię jakieś używki i trudno, bo nie widzę innego wyjścia na sprawdzenie.
Zastanawiam się tylko czy może coś się nie zmieniło w nowszej generacji, bo z tego co widzę masz C6, to może C7 utwardzili albo coś, nie wiem
Tylko, że u mnie siedzą oryginały, a nie zamienniki.
Chyba tak zrobię, że kupię jakieś używki i trudno, bo nie widzę innego wyjścia na sprawdzenie.
Zastanawiam się tylko czy może coś się nie zmieniło w nowszej generacji, bo z tego co widzę masz C6, to może C7 utwardzili albo coś, nie wiem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe
Jeździłem też kilkoma C7 i zawsze było mięciutko .
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe
Ok, czyli wszystko jasne.
Jest problem i trzeba działać
Jest problem i trzeba działać
Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe
Mam to samo . Przód powinien w dół 3cm a 3,5 cm . Tył 2,5 a 2 cm .Ale tak jestem zadowolony . Oczywiście nie na 100 %
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 03 paź 2020, 15:59
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe
montował ktos moze Sportowe zawieszenie Bilstein B12 Pro-Kit AUDI A6 Avant (4G5, 4GD, C7) 3.0 TDI quattro
https://eibach.pl/product/zestaw-zawies ... ro/100384/
https://eibach.pl/product/zestaw-zawies ... ro/100384/