S6,S7 i inne sportowe C7 - stuki zawieszenia / wadliwe amory
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 01 lut 2016, 15:47
- Lokalizacja: Rawicz
S6,S7 i inne sportowe C7 - stuki zawieszenia / wadliwe amory
Witam,
Wcześniej opisywałem ten problem w innym temacie, ale dotyczył on modelu A6 C7 a nie sportowych wersji "S". Dlatego założyłem nowy.
Opis mojej historii:
Kupiłem Audi S6 z 2014 roku, jako nowe z salonu. Po krótki czasie od zakupu pojawiły się stuki na zawieszeniu i do dziś walczę z ich usunięciem.
Sprawę krótko po zakupie zgłosiłem do salonu w którym samochód został zakupiony a więc Audi Centrum Wrocław. Na początku ASO uznało wadę (mam to na piśmie) i zaczęli wymieniać kolejne elementy zawieszenia. Zaczęli od drobnych rzeczy, jak gumy, łączniki itp. itd. Po wielu nieudanych próbach, wizytach i zmarnowanym w ASO czasie, w końcu wywalczyłem wymianę całych amortyzatorów!!!!! Liczyłem, że to pomoże. Dla oszczędności wymienili najpierw dwa tylne, licząc że to rozwiąże problem. Niestety nie pomogło i musiałem jechać kolejny raz na wymianę przednich - też nie pomogło. Czasu jaki poświęciłem na wizyty w serwisie i zmarnowanych pieniędzy (mogłem w tym czasie robić pożyteczniejsze rzeczy) już nawet nie liczę. Audi Centrum Wrocław rozłożyło ręce i zmieniło strategię. Otrzymałem pismo, że stuki na zawieszeniu są normalne w samochodach Audi z tą specyfikacją i samochód jest w pełni sprawny, więc nie podejmują się dalszych napraw, a moje roszczenie jest bezzasadne!!! Jeszcze trochę czasu minie i Audi stwierdzi że jak komuś odpadnie koło w samochodzie to nic złego i jest to normalne w samochodach tej marki o danej specyfikacji, tak więc czemu się Pan dziwi?! Temat zawieszenia w Audi Centrum Wrocław zakończył się tym błyskotliwym komentarzem i teraz mają w poważaniu całą sprawę.
Kolejny salon jaki odwiedziłem to Audi Porsche w Poznaniu. Opisałem sprawę szefowi serwisu, umówiłem się z nim, pojechałem do salonu ( nie mam blisko - wyprawa na cały dzień ), dzwoniłem dzień wcześniej potwierdzić czy wszystko aktualne po czym na miejscu okazało się że szef jest na wakacjach. Dzień pracy w dup___ i nic nie załatwione. W końcu jednak wizyta doszła do skutku. Samochód zostawiłem na kilka dni żeby mogli solidnie go sprawdzić. Starali się, trzeba przyznać. Zdiagnozowali stuki w zawieszeniu oraz o dziwo w prawej części układu wydechowego. Umówiłem się na kolejną wizytę podczas której wymieniono całą prawą część układu wydechowego oraz wszystkie sworznie jakie się w zawieszeniu znajdują - oczywiście na gwarancji. Niestety zabiegi te po raz n-ty nic nie pomogły
Kolejno udało mi się znaleźć na forum a6klub Pana Dariusza, który ma w swoim S7 z 2014 roku ten sam problem. Dowiedział się nawet że jest to wina wadliwie współpracujących poduszek w amortyzatorach stosowanych od wersj C7, co stanowi wadę fabryczną. Poinformowałem o tym fakcie Audi Porsche Poznań. Wystosowali pismo z opisem mojego problemu do centrali i czekam na odpowiedź.
Optymizmem napawa fakt, że nie tylko jak mam taki problem - jest nas już dwóch. Jeśli ktoś jeszcze posiada taki problem, albo zna osoby które mają Audi C7 w wersji "S" to proszę koniecznie o kontakt karol_cast@onet.eu Im nas więcej tym większa "siła rażenia".
Równolegle walczę z piszczącymi klockami, które też zdaniem Audi Centrum Wrocław piszczą bo to taka specyfikacja samochodu (mam to w takiej formie na piśmie).
Na szczęście samochód jest na gwarancji do lipca 2019 więc szybko się mnie nie pozbędą.
[ Dodano: 2016-03-04, 11:50 ]
Stanowiska Audi jeszcze nie otrzymałem ale mail od Audi Porsche Poznań dosyć ciekawy ... cyt.
"mimo jak najlepszych chęci pomocy w sprawie S6 Producent nie ma gotowego rozwiązania technicznego. Usterki zgłaszane przez Pana nie są usterkami znanymi dla Producenta. "
kolejno zaproponowali następne wizyty w warsztacie. Żeby było ciekawiej, po ostatniej wizycie mam napisane że cyt. "wszystkie mogące wadliwie pracować elementy zawieszenia zostały wymienione"
i tak sobie gramy dalej w tego ping-ponga... Jedyna pocieszająca rzecz to fakt że materiał dowodowy robi się coraz obszerniejszy
[ Dodano: 2016-03-07, 18:02 ]
A tak na dowód na to, że nie uroiłem sobie tego problemu to, skontaktowała się już ze mną trzecia osoba, tym razem audi a7. Z rozmowy wyszło na to że wadliwie mogą pracować nie tylko amortyzatory w wersjach sportowych ale we wszystkich z pneumatyką, bowiem kolega również miał wymienione na gwarancji całe amortyzatory i nie przyniosło to pożądanego efektu. Musimy to jeszcze ustalić, ale nie mam pomysłu jak jednoznacznie ustalić i udowodnić wadę amortyzatorów...
Osoby z podobnymi problemami ponownie zachęcam do kontaktu karol_cast@onet.eu
Jest nas coraz więcej a co najważniejsze każdy jest zdeterminowany żeby coś z tym problemem zrobić!
Wcześniej opisywałem ten problem w innym temacie, ale dotyczył on modelu A6 C7 a nie sportowych wersji "S". Dlatego założyłem nowy.
Opis mojej historii:
Kupiłem Audi S6 z 2014 roku, jako nowe z salonu. Po krótki czasie od zakupu pojawiły się stuki na zawieszeniu i do dziś walczę z ich usunięciem.
Sprawę krótko po zakupie zgłosiłem do salonu w którym samochód został zakupiony a więc Audi Centrum Wrocław. Na początku ASO uznało wadę (mam to na piśmie) i zaczęli wymieniać kolejne elementy zawieszenia. Zaczęli od drobnych rzeczy, jak gumy, łączniki itp. itd. Po wielu nieudanych próbach, wizytach i zmarnowanym w ASO czasie, w końcu wywalczyłem wymianę całych amortyzatorów!!!!! Liczyłem, że to pomoże. Dla oszczędności wymienili najpierw dwa tylne, licząc że to rozwiąże problem. Niestety nie pomogło i musiałem jechać kolejny raz na wymianę przednich - też nie pomogło. Czasu jaki poświęciłem na wizyty w serwisie i zmarnowanych pieniędzy (mogłem w tym czasie robić pożyteczniejsze rzeczy) już nawet nie liczę. Audi Centrum Wrocław rozłożyło ręce i zmieniło strategię. Otrzymałem pismo, że stuki na zawieszeniu są normalne w samochodach Audi z tą specyfikacją i samochód jest w pełni sprawny, więc nie podejmują się dalszych napraw, a moje roszczenie jest bezzasadne!!! Jeszcze trochę czasu minie i Audi stwierdzi że jak komuś odpadnie koło w samochodzie to nic złego i jest to normalne w samochodach tej marki o danej specyfikacji, tak więc czemu się Pan dziwi?! Temat zawieszenia w Audi Centrum Wrocław zakończył się tym błyskotliwym komentarzem i teraz mają w poważaniu całą sprawę.
Kolejny salon jaki odwiedziłem to Audi Porsche w Poznaniu. Opisałem sprawę szefowi serwisu, umówiłem się z nim, pojechałem do salonu ( nie mam blisko - wyprawa na cały dzień ), dzwoniłem dzień wcześniej potwierdzić czy wszystko aktualne po czym na miejscu okazało się że szef jest na wakacjach. Dzień pracy w dup___ i nic nie załatwione. W końcu jednak wizyta doszła do skutku. Samochód zostawiłem na kilka dni żeby mogli solidnie go sprawdzić. Starali się, trzeba przyznać. Zdiagnozowali stuki w zawieszeniu oraz o dziwo w prawej części układu wydechowego. Umówiłem się na kolejną wizytę podczas której wymieniono całą prawą część układu wydechowego oraz wszystkie sworznie jakie się w zawieszeniu znajdują - oczywiście na gwarancji. Niestety zabiegi te po raz n-ty nic nie pomogły
Kolejno udało mi się znaleźć na forum a6klub Pana Dariusza, który ma w swoim S7 z 2014 roku ten sam problem. Dowiedział się nawet że jest to wina wadliwie współpracujących poduszek w amortyzatorach stosowanych od wersj C7, co stanowi wadę fabryczną. Poinformowałem o tym fakcie Audi Porsche Poznań. Wystosowali pismo z opisem mojego problemu do centrali i czekam na odpowiedź.
Optymizmem napawa fakt, że nie tylko jak mam taki problem - jest nas już dwóch. Jeśli ktoś jeszcze posiada taki problem, albo zna osoby które mają Audi C7 w wersji "S" to proszę koniecznie o kontakt karol_cast@onet.eu Im nas więcej tym większa "siła rażenia".
Równolegle walczę z piszczącymi klockami, które też zdaniem Audi Centrum Wrocław piszczą bo to taka specyfikacja samochodu (mam to w takiej formie na piśmie).
Na szczęście samochód jest na gwarancji do lipca 2019 więc szybko się mnie nie pozbędą.
[ Dodano: 2016-03-04, 11:50 ]
Stanowiska Audi jeszcze nie otrzymałem ale mail od Audi Porsche Poznań dosyć ciekawy ... cyt.
"mimo jak najlepszych chęci pomocy w sprawie S6 Producent nie ma gotowego rozwiązania technicznego. Usterki zgłaszane przez Pana nie są usterkami znanymi dla Producenta. "
kolejno zaproponowali następne wizyty w warsztacie. Żeby było ciekawiej, po ostatniej wizycie mam napisane że cyt. "wszystkie mogące wadliwie pracować elementy zawieszenia zostały wymienione"
i tak sobie gramy dalej w tego ping-ponga... Jedyna pocieszająca rzecz to fakt że materiał dowodowy robi się coraz obszerniejszy
[ Dodano: 2016-03-07, 18:02 ]
A tak na dowód na to, że nie uroiłem sobie tego problemu to, skontaktowała się już ze mną trzecia osoba, tym razem audi a7. Z rozmowy wyszło na to że wadliwie mogą pracować nie tylko amortyzatory w wersjach sportowych ale we wszystkich z pneumatyką, bowiem kolega również miał wymienione na gwarancji całe amortyzatory i nie przyniosło to pożądanego efektu. Musimy to jeszcze ustalić, ale nie mam pomysłu jak jednoznacznie ustalić i udowodnić wadę amortyzatorów...
Osoby z podobnymi problemami ponownie zachęcam do kontaktu karol_cast@onet.eu
Jest nas coraz więcej a co najważniejsze każdy jest zdeterminowany żeby coś z tym problemem zrobić!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 01 lut 2016, 15:47
- Lokalizacja: Rawicz
Obawiam się że za szybko nie będzie mi dane opisać tutaj zakończenia sprawy. Na razie wciąż czekam na odpowiedź na moją reklamację z żądaniem wymiany samochodu na inny wolny od wad Kilka paragrafów kodeksu cywilnego wymieniłem, wspomniałem o procesie sądowym i zobaczymy co odpiszą... Jutro minie tydzień odkąd wysłałem, mają teoretycznie 2 tygodnie.
Najgorsze jest to że zmieniono ustawę w zakresie rękojmi i Producent nie ma obowiązku wymiany wadliwego przedmiotu nawet gdyby był po sto razy naprawiany. Dosyć istotna rzecz dla konsumentów, a w żadnych wiadomościach nie kojarzę aby pojawiła się wzmianka o tym fakcie....
[ Dodano: 2016-03-30, 07:35 ]
No i doczekałem się oficjalnego stanowiska grupy VAG w sprawie mojego S6... Opisali mi szczegółowo całą historię serwisową (jakbym jej nie znał). Stanowisko Audi Centrum Wrocław podsumowali komentarzem: "praca zawieszenia w Pana samochodzie na dzień wizyty w serwisie była porównywalna z innymi egzemplarzami i zgodna ze stanem techniki producenta".
Kolejno po zawiezieniu samochodu kilka razy do Porsche Audi Poznań, stwierdzili co zostało wymienione, oraz że stuki nie ustąpiły. Zaprosili zatem do kolejnych wizyt celem usunięcia usterki i wyrazili swoje dalsze zainteresowanie sprawą.
Do wymiany samochodu na nowy wolny od wad i wszystkich wymienionych przepisów Kodeksu Cywilnego nawet się nie odnieśli.
Najgorsze jest to że zmieniono ustawę w zakresie rękojmi i Producent nie ma obowiązku wymiany wadliwego przedmiotu nawet gdyby był po sto razy naprawiany. Dosyć istotna rzecz dla konsumentów, a w żadnych wiadomościach nie kojarzę aby pojawiła się wzmianka o tym fakcie....
[ Dodano: 2016-03-30, 07:35 ]
No i doczekałem się oficjalnego stanowiska grupy VAG w sprawie mojego S6... Opisali mi szczegółowo całą historię serwisową (jakbym jej nie znał). Stanowisko Audi Centrum Wrocław podsumowali komentarzem: "praca zawieszenia w Pana samochodzie na dzień wizyty w serwisie była porównywalna z innymi egzemplarzami i zgodna ze stanem techniki producenta".
Kolejno po zawiezieniu samochodu kilka razy do Porsche Audi Poznań, stwierdzili co zostało wymienione, oraz że stuki nie ustąpiły. Zaprosili zatem do kolejnych wizyt celem usunięcia usterki i wyrazili swoje dalsze zainteresowanie sprawą.
Do wymiany samochodu na nowy wolny od wad i wszystkich wymienionych przepisów Kodeksu Cywilnego nawet się nie odnieśli.
- FOSS
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 99
- Rejestracja: 29 kwie 2009, 09:50
- Lokalizacja: pl-WPR/de-GOA
- Kontakt:
Zaczyna się robić jak telenowelakarol_cast@onet pisze:No i doczekałem się oficjalnego stanowiska grupy VAG w sprawie mojego S6... Opisali mi szczegółowo całą historię serwisową (jakbym jej nie znał). Stanowisko Audi Centrum Wrocław podsumowali komentarzem: "praca zawieszenia w Pana samochodzie na dzień wizyty w serwisie była porównywalna z innymi egzemplarzami i zgodna ze stanem techniki producenta".
Kolejno po zawiezieniu samochodu kilka razy do Porsche Audi Poznań, stwierdzili co zostało wymienione, oraz że stuki nie ustąpiły. Zaprosili zatem do kolejnych wizyt celem usunięcia usterki i wyrazili swoje dalsze zainteresowanie sprawą.
Do wymiany samochodu na nowy wolny od wad i wszystkich wymienionych przepisów Kodeksu Cywilnego nawet się nie odnieśli.
Może jakieś TVN Turbo jeszcze tym zainteresować?... może pomogą a może nie ale czemu by nie spróbować
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 01 lut 2016, 15:47
- Lokalizacja: Rawicz
No lekko nie ma Szykuję Pana mecenasa do walki z nimi. Na razie odpisałem do BOK Audi, tak żeby się nie nudzili, kilka cytatów z mojej odpowiedzi:
"Szanowni Państwo,
Państwa odpowiedź, która sprowadziła się tylko do ogólnego opisania „historii choroby” mojego samochodu uznałem za ponury żart i próbę naigrawania się z Klienta, który zakupił wadliwie działający produkt."
(....)
"Reasumując powyższe,
Proszę o ostateczna informacje: - kiedy otrzymam sprawny samochód?
Jeżeli Państwa kolejne autoryzowane stacje serwisowe zamierzają zapoznać się ze stanem
technicznym przedmiotowego samochodu, to informuję, iż jest on garażowany w MIEŚCIE przy ULICY. Mogę go udostępnić - oczywiście pod warunkiem podstawienia równoważnego pojazdu na ten czas. Ja ze swej strony dołożyłem wszelkiej możliwej staranności, aby samochód mógł zostać naprawiony."
(....)
"Proszę o pilne przesłanie kontaktu do Jednostki nadrzędnej w SPAM do BOK Audi,
abym mógł złożyć skargę na sposób w jaki zostałem przez Państwa potraktowany."
"Szanowni Państwo,
Państwa odpowiedź, która sprowadziła się tylko do ogólnego opisania „historii choroby” mojego samochodu uznałem za ponury żart i próbę naigrawania się z Klienta, który zakupił wadliwie działający produkt."
(....)
"Reasumując powyższe,
Proszę o ostateczna informacje: - kiedy otrzymam sprawny samochód?
Jeżeli Państwa kolejne autoryzowane stacje serwisowe zamierzają zapoznać się ze stanem
technicznym przedmiotowego samochodu, to informuję, iż jest on garażowany w MIEŚCIE przy ULICY. Mogę go udostępnić - oczywiście pod warunkiem podstawienia równoważnego pojazdu na ten czas. Ja ze swej strony dołożyłem wszelkiej możliwej staranności, aby samochód mógł zostać naprawiony."
(....)
"Proszę o pilne przesłanie kontaktu do Jednostki nadrzędnej w SPAM do BOK Audi,
abym mógł złożyć skargę na sposób w jaki zostałem przez Państwa potraktowany."
Nie po to sie placi sie tyle za serwis w ASO zeby jezdzic z problemami do DE
Nie podlega to dyskusji ze u nas w wiekszosci ASO jest roszczeniowo / olewawacze podejscie do klienta.
Ja bym tez poszedl w kierunku TVN turbo - taka " reklama " napewno nie bedzie im na reke !
Nie podlega to dyskusji ze u nas w wiekszosci ASO jest roszczeniowo / olewawacze podejscie do klienta.
Ja bym tez poszedl w kierunku TVN turbo - taka " reklama " napewno nie bedzie im na reke !
Bylo 1009 KM a juz jest 1183 w GARAGE - łacznie i jeszcze urosnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 01 lut 2016, 15:47
- Lokalizacja: Rawicz
Do TVN Turbo jakoś mnie specjalnie nie ciągnie... Może i by pomogli ale do TV się nie nadaję, a ludzie mają poważniejsze problemy niż stuki na zawieszeniu. Wada jest niezaprzeczalna, więc muszę z nimi powalczyć na lokalnym podwórku - sądowo. Dodatkowo dam szansę ASO w DE, może faktycznie podejście będą mieli tam inne. Jakby ktoś miał podobny problem jeszcze raz zachęcam do kontaktu: karol_cast@onet.eu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 384
- Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: S6,S7 i inne sportowe C7 - stuki zawieszenia / wadliwe amory
no u mnie wygląda że jest ten sam problem , dobrze ze nie zabrałem się za wymianę całego zawieszenia tylko odkopałem ten temat. Ktoś coś poradził na te stuki w pneumatyce . Moje audi to a7 2012 r w pneumatyce
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: S6,S7 i inne sportowe C7 - stuki zawieszenia / wadliwe amory
Często pomaga wymiana na najnowsze amorki, bo chyba odkryli wadę fabryczną, bo zmieniali kilka razy numery.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 384
- Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: S6,S7 i inne sportowe C7 - stuki zawieszenia / wadliwe amory
mówisz o pneumatyce czy zwykłych amorkach??
jeśli o pneumatyce, to czy masz jakieś nr amorków które sa już poprawione <<
jeśli o pneumatyce, to czy masz jakieś nr amorków które sa już poprawione <<
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: S6,S7 i inne sportowe C7 - stuki zawieszenia / wadliwe amory
Muszę mieć VIN . Jeśli nie chcesz podawać tutaj, to podaj na PW.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 384
- Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.6 326KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: S6,S7 i inne sportowe C7 - stuki zawieszenia / wadliwe amory
wauzzz4g5cn143605
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: S6,S7 i inne sportowe C7 - stuki zawieszenia / wadliwe amory
4G0616039L >> 4G0616039N >> 4G0616039AD >> 4G0616039AE >> 4G0616039AK
Ostatni numer jest najnowszy. Wersja AD była chyba wadliwa, bo jest wykrzyknik przy niej. Poszukaj używek z końcówką AK, które były stosowane w polifcie. Oba amorki są takie same.
Ostatni numer jest najnowszy. Wersja AD była chyba wadliwa, bo jest wykrzyknik przy niej. Poszukaj używek z końcówką AK, które były stosowane w polifcie. Oba amorki są takie same.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga