Wcześniej opisywałem ten problem w innym temacie, ale dotyczył on modelu A6 C7 a nie sportowych wersji "S". Dlatego założyłem nowy.
Opis mojej historii:
Kupiłem Audi S6 z 2014 roku, jako nowe z salonu. Po krótki czasie od zakupu pojawiły się stuki na zawieszeniu i do dziś walczę z ich usunięciem.
Sprawę krótko po zakupie zgłosiłem do salonu w którym samochód został zakupiony a więc Audi Centrum Wrocław. Na początku ASO uznało wadę (mam to na piśmie) i zaczęli wymieniać kolejne elementy zawieszenia. Zaczęli od drobnych rzeczy, jak gumy, łączniki itp. itd. Po wielu nieudanych próbach, wizytach i zmarnowanym w ASO czasie, w końcu wywalczyłem wymianę całych amortyzatorów!!!!! Liczyłem, że to pomoże. Dla oszczędności wymienili najpierw dwa tylne, licząc że to rozwiąże problem. Niestety nie pomogło i musiałem jechać kolejny raz na wymianę przednich - też nie pomogło. Czasu jaki poświęciłem na wizyty w serwisie i zmarnowanych pieniędzy (mogłem w tym czasie robić pożyteczniejsze rzeczy) już nawet nie liczę. Audi Centrum Wrocław rozłożyło ręce i zmieniło strategię. Otrzymałem pismo, że stuki na zawieszeniu są normalne w samochodach Audi z tą specyfikacją i samochód jest w pełni sprawny, więc nie podejmują się dalszych napraw, a moje roszczenie jest bezzasadne!!! Jeszcze trochę czasu minie i Audi stwierdzi że jak komuś odpadnie koło w samochodzie to nic złego i jest to normalne w samochodach tej marki o danej specyfikacji, tak więc czemu się Pan dziwi?! Temat zawieszenia w Audi Centrum Wrocław zakończył się tym błyskotliwym komentarzem i teraz mają w poważaniu całą sprawę.
Kolejny salon jaki odwiedziłem to Audi Porsche w Poznaniu. Opisałem sprawę szefowi serwisu, umówiłem się z nim, pojechałem do salonu ( nie mam blisko - wyprawa na cały dzień ), dzwoniłem dzień wcześniej potwierdzić czy wszystko aktualne po czym na miejscu okazało się że szef jest na wakacjach. Dzień pracy w dup___ i nic nie załatwione. W końcu jednak wizyta doszła do skutku. Samochód zostawiłem na kilka dni żeby mogli solidnie go sprawdzić. Starali się, trzeba przyznać. Zdiagnozowali stuki w zawieszeniu oraz o dziwo w prawej części układu wydechowego. Umówiłem się na kolejną wizytę podczas której wymieniono całą prawą część układu wydechowego oraz wszystkie sworznie jakie się w zawieszeniu znajdują - oczywiście na gwarancji. Niestety zabiegi te po raz n-ty nic nie pomogły

Kolejno udało mi się znaleźć na forum a6klub Pana Dariusza, który ma w swoim S7 z 2014 roku ten sam problem. Dowiedział się nawet że jest to wina wadliwie współpracujących poduszek w amortyzatorach stosowanych od wersj C7, co stanowi wadę fabryczną. Poinformowałem o tym fakcie Audi Porsche Poznań. Wystosowali pismo z opisem mojego problemu do centrali i czekam na odpowiedź.
Optymizmem napawa fakt, że nie tylko jak mam taki problem - jest nas już dwóch. Jeśli ktoś jeszcze posiada taki problem, albo zna osoby które mają Audi C7 w wersji "S" to proszę koniecznie o kontakt karol_cast@onet.eu Im nas więcej tym większa "siła rażenia".
Równolegle walczę z piszczącymi klockami, które też zdaniem Audi Centrum Wrocław piszczą bo to taka specyfikacja samochodu (mam to w takiej formie na piśmie).
Na szczęście samochód jest na gwarancji do lipca 2019 więc szybko się mnie nie pozbędą.
[ Dodano: 2016-03-04, 11:50 ]
Stanowiska Audi jeszcze nie otrzymałem ale mail od Audi Porsche Poznań dosyć ciekawy ... cyt.
"mimo jak najlepszych chęci pomocy w sprawie S6 Producent nie ma gotowego rozwiązania technicznego. Usterki zgłaszane przez Pana nie są usterkami znanymi dla Producenta. "
kolejno zaproponowali następne wizyty w warsztacie. Żeby było ciekawiej, po ostatniej wizycie mam napisane że cyt. "wszystkie mogące wadliwie pracować elementy zawieszenia zostały wymienione"
i tak sobie gramy dalej w tego ping-ponga... Jedyna pocieszająca rzecz to fakt że materiał dowodowy robi się coraz obszerniejszy

[ Dodano: 2016-03-07, 18:02 ]
A tak na dowód na to, że nie uroiłem sobie tego problemu to, skontaktowała się już ze mną trzecia osoba, tym razem audi a7. Z rozmowy wyszło na to że wadliwie mogą pracować nie tylko amortyzatory w wersjach sportowych ale we wszystkich z pneumatyką, bowiem kolega również miał wymienione na gwarancji całe amortyzatory i nie przyniosło to pożądanego efektu. Musimy to jeszcze ustalić, ale nie mam pomysłu jak jednoznacznie ustalić i udowodnić wadę amortyzatorów...
Osoby z podobnymi problemami ponownie zachęcam do kontaktu karol_cast@onet.eu
Jest nas coraz więcej
