Błąd zawieszenia "Amortyzatory pneum.: awaria systemu&a
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
- Imię: Enzo
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Lokalizacja: Poznań
Witam,
u mnie wczoraj ponownie po dłuższej przerwie wyskoczył w trakcie jazdy ten żółty komunikat o awarii amortyzatorów pneumatycznych. Zauważyłem, że ten komunikat pojawia się jedynie, kiedy jadę obciążonym autem tj. np. 5 osób. Jechałem na trybie komfort i komunikat wyskoczył po przejechaniu ok. 100 km. W drodze powrotnej dokładnie to samo się pojawiło po ok. 100 km. Oczywiście komunikat gasł po wyłączeniu zapłonu.
Dodam tylko że przed wyjazdem, jak mi się rodzinka zapakowała do auta to auto usiadło prawym tyłem (zapłon nie był włączony). Po włączeniu zapłonu miał problem z wyrównaniem auta - cały czas prawa strona tył była znacząco niżej. Dopiero wyjście pasażerów, wyłączenie silnika i ponowne włączenie i ruszenie pozwoliło wypoziomować auto.
Kod błędu C104500 - Rozpoznano nieszczelność w układzie
Prawdopodobnie nie obędzie się bez wymiany prawego tylnego miecha, gdyż sporadycznie zdarza się mu opuścić prawym tyłem. W ostatnim 1,5 miesiąca ze 2 razy .
Kolega Mat1234 już mi podpowiedział jaki miech kupić w dobrej cenie ,
Dzisiaj zrobiłem jeszcze odczyty w trakcie jazdy ciśnień w na poszczególnych amortyzatorach/miechach - parametr niveau_pressure. I tak:
Przód P i L - oba trzymają równo 6,8 lub 7,4 bar
Lewy tył 5,6 bar a prawy tył między 6,0 a 6,4. Nie było sytuacji w trakcie jazdy, aby oba miały te same ciśnienia jednocześnie (prawy miał zawsze wyższe). Jedynie na postoju ciśnienia się zrównały.. Temperatura sprężarki nie przekraczała 30 st..
Czy wg Was powyższe odczytane parametry a w szczególności nie utrzymywanie tych samych ciśnień na tylnej osi, jednoznacznie wskazuje na nieszczelność prawego miecha?
u mnie wczoraj ponownie po dłuższej przerwie wyskoczył w trakcie jazdy ten żółty komunikat o awarii amortyzatorów pneumatycznych. Zauważyłem, że ten komunikat pojawia się jedynie, kiedy jadę obciążonym autem tj. np. 5 osób. Jechałem na trybie komfort i komunikat wyskoczył po przejechaniu ok. 100 km. W drodze powrotnej dokładnie to samo się pojawiło po ok. 100 km. Oczywiście komunikat gasł po wyłączeniu zapłonu.
Dodam tylko że przed wyjazdem, jak mi się rodzinka zapakowała do auta to auto usiadło prawym tyłem (zapłon nie był włączony). Po włączeniu zapłonu miał problem z wyrównaniem auta - cały czas prawa strona tył była znacząco niżej. Dopiero wyjście pasażerów, wyłączenie silnika i ponowne włączenie i ruszenie pozwoliło wypoziomować auto.
Kod błędu C104500 - Rozpoznano nieszczelność w układzie
Prawdopodobnie nie obędzie się bez wymiany prawego tylnego miecha, gdyż sporadycznie zdarza się mu opuścić prawym tyłem. W ostatnim 1,5 miesiąca ze 2 razy .
Kolega Mat1234 już mi podpowiedział jaki miech kupić w dobrej cenie ,
Dzisiaj zrobiłem jeszcze odczyty w trakcie jazdy ciśnień w na poszczególnych amortyzatorach/miechach - parametr niveau_pressure. I tak:
Przód P i L - oba trzymają równo 6,8 lub 7,4 bar
Lewy tył 5,6 bar a prawy tył między 6,0 a 6,4. Nie było sytuacji w trakcie jazdy, aby oba miały te same ciśnienia jednocześnie (prawy miał zawsze wyższe). Jedynie na postoju ciśnienia się zrównały.. Temperatura sprężarki nie przekraczała 30 st..
Czy wg Was powyższe odczytane parametry a w szczególności nie utrzymywanie tych samych ciśnień na tylnej osi, jednoznacznie wskazuje na nieszczelność prawego miecha?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
tobi71, zrobilem jeszcze raz adaptacje. Wszystko poszlo jak powinno,odrobine wyzej zrobilem zawieche i jadac dzisiaj po autostradzie przez 40km bylo ok i juz myslalem,ze po problemie i znowu sie pojawil. Po zgaszeniu i odpaleniu pojawial sie juz po minucie jazdy spowrotem. Moze faktycznie jednak czujnik siadl. Reanimowac go jakims wd40 jak sie "zastal"?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 343
- Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
- Imię: olyon86
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2017
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Tutaj Masz procedurę w VCDS
Level Control Bleeding/Charging
- Bleeding -
Note: The bleeding procedure will lower the vehicle, proceed with caution and refer to the factory repair manual for proper repair information, warnings and cautions!
If the Security Access code does not work, try Login or Coding-II
[Select]
[34-Level Control]
[Security Access-16], [Login-11] or [Coding-II]
[08367]
[Basic Settings-04]
Enter:
Group 020 = to Bleed Pressure Accumulator
Group 021 = to Bleed Front Axle
Group 022 = to Bleed Rear Axle
Field-4 will display the current pressure
Note: System will time out after 60 seconds, the procedure maybe repeated as necessary to achieve the desired system pressure.
- Charging -
[Select]
[34-Level Control]
[Security Access-16], [Login-11] or [Coding-II]
[08367]
[Do it!]
[Basic Settings-04]
Enter:
Group [023] = to Charge Pressure Accumulator
Group [024] = to Charge Front Axle
Group [025] = to Charge Rear Axle
Field-[4] will display the current pressure
Note: System will time out after 60 seconds, the procedure maybe repeated as necessary to achieve the desired system pressure.
Level Control Bleeding/Charging
- Bleeding -
Note: The bleeding procedure will lower the vehicle, proceed with caution and refer to the factory repair manual for proper repair information, warnings and cautions!
If the Security Access code does not work, try Login or Coding-II
[Select]
[34-Level Control]
[Security Access-16], [Login-11] or [Coding-II]
[08367]
[Basic Settings-04]
Enter:
Group 020 = to Bleed Pressure Accumulator
Group 021 = to Bleed Front Axle
Group 022 = to Bleed Rear Axle
Field-4 will display the current pressure
Note: System will time out after 60 seconds, the procedure maybe repeated as necessary to achieve the desired system pressure.
- Charging -
[Select]
[34-Level Control]
[Security Access-16], [Login-11] or [Coding-II]
[08367]
[Do it!]
[Basic Settings-04]
Enter:
Group [023] = to Charge Pressure Accumulator
Group [024] = to Charge Front Axle
Group [025] = to Charge Rear Axle
Field-[4] will display the current pressure
Note: System will time out after 60 seconds, the procedure maybe repeated as necessary to achieve the desired system pressure.
- jacek528
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 363
- Rejestracja: 06 maja 2012, 15:36
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubuskie - Żary
Re: Błąd zawieszenia "Amortyzatory pneum.: awaria systemu&a
Cześć
Mnie też ostatnio dopadł ten problem. Wpierw żółta ikona a później czerwona ikona poziomowania.
Auto usiadło całkowicie i nie podnosi się w zasadzie ani o milimetry.
Z pomocą VCDS'a udało mi się odczytać następujące błędy.
Adres 34: Poziomowanie
677386 - Regulacja poziomu zawieszenia; b≥Ļd wiarygodnoúci
C1046 00 [009] - -
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodůw b≥Ídůw
Ramka zamroŅona:
Stan b≥Ídu: 00000001
Priorytet b≥Ídu: 2
CzÍstoúś b≥Ídu: 22
Wew.licznik b≥Ídůw: 53
Przebieg: 223839 km
Data: 2021.07.14
Czas: 17:16:50
677384 - Regulacja poziomu zawieszenia; b≥Ļd wiarygodnoúci
C1046 00 [008] - -
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodůw b≥Ídůw
Ramka zamroŅona:
Stan b≥Ídu: 00000001
Priorytet b≥Ídu: 2
CzÍstoúś b≥Ídu: 1
Wew.licznik b≥Ídůw: 92
Przebieg: 223821 km
Data: 2021.07.14
Czas: 16:58:39
677385 - Regulacja poziomu zawieszenia; b≥Ļd wiarygodnoúci
C1046 00 [008] - -
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodůw b≥Ídůw
Ramka zamroŅona:
Stan b≥Ídu: 00000001
Priorytet b≥Ídu: 2
CzÍstoúś b≥Ídu: 1
Wew.licznik b≥Ídůw: 92
Przebieg: 223821 km
Data: 2021.07.14
Czas: 16:58:39
405256 - Nieznany kod b≥Ídu
C11AF F0 [008] - Przetwarzanie nieznanego b≥Ídu
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodůw b≥Ídůw
Ramka zamroŅona:
Stan b≥Ídu: 00000001
Priorytet b≥Ídu: 3
CzÍstoúś b≥Ídu: 2
Wew.licznik b≥Ídůw: 92
Przebieg: 223762 km
Data: 2021.07.14
Czas: 10:26:43
677387 - Regulacja poziomu zawieszenia; b≥Ļd wiarygodnoúci
C1046 00 [009] - -
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodůw b≥Ídůw
Ramka zamroŅona:
Stan b≥Ídu: 00000001
Priorytet b≥Ídu: 2
CzÍstoúś b≥Ídu: 7
Wew.licznik b≥Ídůw: 53
Przebieg: 223868 km
Data: 2021.07.15
Czas: 10:33:42
115968 - Ograniczenie dzia≥ania z powodu za wysokiej temperatury
P178E 00 [008] - -
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodůw b≥Ídůw
Ramka zamroŅona:
Stan b≥Ídu: 00000001
Priorytet b≥Ídu: 6
CzÍstoúś b≥Ídu: 9
Wew.licznik b≥Ídůw: 93
Przebieg: 223819 km
Data: 2021.07.14
Czas: 16:57:25
Odczytałem jeszcze te wartości;--------------------------------------------------------------------------------
Adres 34: Poziomowanie (4G0 907 553 F)
12:04:48
IDE02940 Ciúnienie w uk≥adzie 1.3 bar
IDE02941 temp. sprÍŅarki 36 įC
IDE02942 Wartoúś sygna≥u PWM wysokoúci samochodu z przodu z lewej strony 36.52 %
IDE02983 Test dzia≥ania systemu Component_test
IDE03040 Obliczona temperatura sprÍŅarki 36 įC
IDE03041 Temperatura otoczenia sprÍŅarki 26 įC
IDE03123 Ostatnie zmierzone ciúnienie w os≥onie PL amortyz.pneum. 5.2 bar
IDE03124 Ostatnie zmierzone ciúnienie w os≥onie PP amortyz.pneum. 5.2 bar
IDE03125 Ostatnie zmierzone ciúnienie w os≥onie TL amortyz.pneum. 15.3 bar
IDE03126 Ostatnie zmierzone ciúnienie w os≥onie TP amortyz.pneum. 15.3 bar
IDE04029 Status regulacji wysokoúci zawieszenia nieaktywne
Co może być przyczyną tej awarii lub ewentualnie co jeszcze sprawdzić?
Pozdrawiam
Mnie też ostatnio dopadł ten problem. Wpierw żółta ikona a później czerwona ikona poziomowania.
Auto usiadło całkowicie i nie podnosi się w zasadzie ani o milimetry.
Z pomocą VCDS'a udało mi się odczytać następujące błędy.
Adres 34: Poziomowanie
677386 - Regulacja poziomu zawieszenia; b≥Ļd wiarygodnoúci
C1046 00 [009] - -
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodůw b≥Ídůw
Ramka zamroŅona:
Stan b≥Ídu: 00000001
Priorytet b≥Ídu: 2
CzÍstoúś b≥Ídu: 22
Wew.licznik b≥Ídůw: 53
Przebieg: 223839 km
Data: 2021.07.14
Czas: 17:16:50
677384 - Regulacja poziomu zawieszenia; b≥Ļd wiarygodnoúci
C1046 00 [008] - -
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodůw b≥Ídůw
Ramka zamroŅona:
Stan b≥Ídu: 00000001
Priorytet b≥Ídu: 2
CzÍstoúś b≥Ídu: 1
Wew.licznik b≥Ídůw: 92
Przebieg: 223821 km
Data: 2021.07.14
Czas: 16:58:39
677385 - Regulacja poziomu zawieszenia; b≥Ļd wiarygodnoúci
C1046 00 [008] - -
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodůw b≥Ídůw
Ramka zamroŅona:
Stan b≥Ídu: 00000001
Priorytet b≥Ídu: 2
CzÍstoúś b≥Ídu: 1
Wew.licznik b≥Ídůw: 92
Przebieg: 223821 km
Data: 2021.07.14
Czas: 16:58:39
405256 - Nieznany kod b≥Ídu
C11AF F0 [008] - Przetwarzanie nieznanego b≥Ídu
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodůw b≥Ídůw
Ramka zamroŅona:
Stan b≥Ídu: 00000001
Priorytet b≥Ídu: 3
CzÍstoúś b≥Ídu: 2
Wew.licznik b≥Ídůw: 92
Przebieg: 223762 km
Data: 2021.07.14
Czas: 10:26:43
677387 - Regulacja poziomu zawieszenia; b≥Ļd wiarygodnoúci
C1046 00 [009] - -
Potwierdzony - Testowany od skasowania kodůw b≥Ídůw
Ramka zamroŅona:
Stan b≥Ídu: 00000001
Priorytet b≥Ídu: 2
CzÍstoúś b≥Ídu: 7
Wew.licznik b≥Ídůw: 53
Przebieg: 223868 km
Data: 2021.07.15
Czas: 10:33:42
115968 - Ograniczenie dzia≥ania z powodu za wysokiej temperatury
P178E 00 [008] - -
Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodůw b≥Ídůw
Ramka zamroŅona:
Stan b≥Ídu: 00000001
Priorytet b≥Ídu: 6
CzÍstoúś b≥Ídu: 9
Wew.licznik b≥Ídůw: 93
Przebieg: 223819 km
Data: 2021.07.14
Czas: 16:57:25
Odczytałem jeszcze te wartości;--------------------------------------------------------------------------------
Adres 34: Poziomowanie (4G0 907 553 F)
12:04:48
IDE02940 Ciúnienie w uk≥adzie 1.3 bar
IDE02941 temp. sprÍŅarki 36 įC
IDE02942 Wartoúś sygna≥u PWM wysokoúci samochodu z przodu z lewej strony 36.52 %
IDE02983 Test dzia≥ania systemu Component_test
IDE03040 Obliczona temperatura sprÍŅarki 36 įC
IDE03041 Temperatura otoczenia sprÍŅarki 26 įC
IDE03123 Ostatnie zmierzone ciúnienie w os≥onie PL amortyz.pneum. 5.2 bar
IDE03124 Ostatnie zmierzone ciúnienie w os≥onie PP amortyz.pneum. 5.2 bar
IDE03125 Ostatnie zmierzone ciúnienie w os≥onie TL amortyz.pneum. 15.3 bar
IDE03126 Ostatnie zmierzone ciúnienie w os≥onie TP amortyz.pneum. 15.3 bar
IDE04029 Status regulacji wysokoúci zawieszenia nieaktywne
Co może być przyczyną tej awarii lub ewentualnie co jeszcze sprawdzić?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 05 lis 2010, 05:17
- Imię: Jarek
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Błąd zawieszenia "Amortyzatory pneum.: awaria systemu&a
Podbije trochę.
jacek528 i jaka była przyczyna twojego problemu?
Ja w trasie złapałem błąd nieszczelności prawego tylnego zawieszenia. Na parametrach rzeczywistych auto trzymało poziom ale cały przód i lewy tył był 15.5 Bar a prawy tył 6.2 .
Do domu dojechałem, zgasiłem auto i tył usiadł cały i już nie wstał i dodatkowo już na czerwono awaria.
Trochę dziwne że kilka dni wczesniej miałem błąd czujnika poziomowania prawy przód, wypięłem go, przecisciłem electrocleanerem i był spokój. I po tych kilku dniach od błędu czujnika wyszła nieszczelność ale z tyłu. Wcześniej auto nie opuszczało nigdzie ani trochę i wszystko działało jak powinno.
Pytam jacek528 bo jak tył siedzi to nie ma już błędow nieszczelnosci czy czujnika tylko błąd wiarygodnści C104600. ( w poniedziałek będę miał VCDS bo może mój X-scan czegoś nie pokazuje )
Gdy kompresor pracuje to słychać jak by syczenie ale bardziej pod autem niż prawy tył, może uda się w weekend wjechać na kanał bo mam blisko i dostać do kompresora.
Pozdrawiam.
jacek528 i jaka była przyczyna twojego problemu?
Ja w trasie złapałem błąd nieszczelności prawego tylnego zawieszenia. Na parametrach rzeczywistych auto trzymało poziom ale cały przód i lewy tył był 15.5 Bar a prawy tył 6.2 .
Do domu dojechałem, zgasiłem auto i tył usiadł cały i już nie wstał i dodatkowo już na czerwono awaria.
Trochę dziwne że kilka dni wczesniej miałem błąd czujnika poziomowania prawy przód, wypięłem go, przecisciłem electrocleanerem i był spokój. I po tych kilku dniach od błędu czujnika wyszła nieszczelność ale z tyłu. Wcześniej auto nie opuszczało nigdzie ani trochę i wszystko działało jak powinno.
Pytam jacek528 bo jak tył siedzi to nie ma już błędow nieszczelnosci czy czujnika tylko błąd wiarygodnści C104600. ( w poniedziałek będę miał VCDS bo może mój X-scan czegoś nie pokazuje )
Gdy kompresor pracuje to słychać jak by syczenie ale bardziej pod autem niż prawy tył, może uda się w weekend wjechać na kanał bo mam blisko i dostać do kompresora.
Pozdrawiam.
jerry_
- AudiSS
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 438
- Rejestracja: 30 paź 2014, 14:17
- Imię: Pablo
- Moje auto: RS6 C8
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: SUV
- Silnik: V6 3.0 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Błąd zawieszenia "Amortyzatory pneum.: awaria systemu&a
Uwalony czujnik
Kodowanie online ODIS PW technoplanet@wp.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 05 lis 2010, 05:17
- Imię: Jarek
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Błąd zawieszenia "Amortyzatory pneum.: awaria systemu&a
Czujnik poziomowania prawy przód ( ten którego błąd pojawił się kilka dni wcześniej ) wymienie bo mi przyszedł ale wątpie żeby to miało wpływ na tył. Jutro kanał a w poniedziałek zobaczę co wyjdzie na VCDS.
Ma ktoś może schemat od C7 allroad 1BY ? Bo ciężko wyszukać coś na necie.
Ma ktoś może schemat od C7 allroad 1BY ? Bo ciężko wyszukać coś na necie.
jerry_
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 05 lis 2010, 05:17
- Imię: Jarek
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Błąd zawieszenia "Amortyzatory pneum.: awaria systemu&a
Witam ponownie. Wygląda na to że mój problem opadnięcia tyłu rozwiązany, i może komuś się przyda.
Nawet po zmianie kompresora grzał się a nie pompował ( silnik nie chodził ) Przy długiej pracy starego kompresora przy nieszczelności w trasie upalony "nieopisany" bezpiecznik 40A który znajduje się w bagażniku po prawej. Po wymianie bezpiecznika kompresor działa. Po złożeniu wszystkiego adaptacja i jak na razie wszystko ok.
Jedynie nie wymieniłem przekaźnika bo są trzy identyczne obok siebie. Pomoże ktoś który to??
1, 2, 3? ze zdjęcia.
Nawet po zmianie kompresora grzał się a nie pompował ( silnik nie chodził ) Przy długiej pracy starego kompresora przy nieszczelności w trasie upalony "nieopisany" bezpiecznik 40A który znajduje się w bagażniku po prawej. Po wymianie bezpiecznika kompresor działa. Po złożeniu wszystkiego adaptacja i jak na razie wszystko ok.
Jedynie nie wymieniłem przekaźnika bo są trzy identyczne obok siebie. Pomoże ktoś który to??
1, 2, 3? ze zdjęcia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jerry_