Błąd zawieszenia "Amortyzatory pneum.: awaria systemu&a
Błąd zawieszenia "Amortyzatory pneum.: awaria systemu&a
Witam wszystkich forumowiczów!
Jestem szczęśliwym posiadaczem Audi a6 c7.
Dzisiaj jednak pojawił się problem, wyskoczył mi komunikat "Amortyzatory pneumatyczne: awaria systemu" ale nic nie opada. Na postoju gdy auto stoi zamknięte auto stoi równo na dobrej wysokości, jak chce podnieść zawieszenie to normalnie pompuje i podnosi, w aso powiedzieli, że to może być po prostu czujnik poziomowania zawieszenia, bo zdarza się, że się zawiesza albo zabrudza lub koroduje i taki błąd wyświetla.
Więc mam pytanie, czy ktoś zetknął się już z takim problemem?
Mam przed sobą kilkaset km trasy na święta i nie wiem czy mogę z takim błędem jechać
Będę bardzo wdzięczny za pomoc!
[Aktualizacja]
Auto nie widzę, żeby zawieszenie było opuszczone jakoś, ale jak się jedzie to jest strasznie twarde podobnie jak w opcji sportowej.
Kiedy przełączam zawieszenie w opcjach MMI Audi drive select pomiędzy COMFORT a DYNAMIC, zmienia się wysokość zawieszenia.
Sprawdzałem też wysokość przy każdym kole i auto stoi równo.
Po podłączeniu komputera do OBD2 w programie Torque nie widać żadnego błędu. Jednak na wyświetlaczu przy zegarach wyświetla się cały czas błąd.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Audi a6 c7.
Dzisiaj jednak pojawił się problem, wyskoczył mi komunikat "Amortyzatory pneumatyczne: awaria systemu" ale nic nie opada. Na postoju gdy auto stoi zamknięte auto stoi równo na dobrej wysokości, jak chce podnieść zawieszenie to normalnie pompuje i podnosi, w aso powiedzieli, że to może być po prostu czujnik poziomowania zawieszenia, bo zdarza się, że się zawiesza albo zabrudza lub koroduje i taki błąd wyświetla.
Więc mam pytanie, czy ktoś zetknął się już z takim problemem?
Mam przed sobą kilkaset km trasy na święta i nie wiem czy mogę z takim błędem jechać
Będę bardzo wdzięczny za pomoc!
[Aktualizacja]
Auto nie widzę, żeby zawieszenie było opuszczone jakoś, ale jak się jedzie to jest strasznie twarde podobnie jak w opcji sportowej.
Kiedy przełączam zawieszenie w opcjach MMI Audi drive select pomiędzy COMFORT a DYNAMIC, zmienia się wysokość zawieszenia.
Sprawdzałem też wysokość przy każdym kole i auto stoi równo.
Po podłączeniu komputera do OBD2 w programie Torque nie widać żadnego błędu. Jednak na wyświetlaczu przy zegarach wyświetla się cały czas błąd.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2018, 23:56 przez Variaten, łącznie zmieniany 3 razy.
Witam
Podpinam sie pod temat bo doslownie dzisiaj wracajac z miasta wyskoczyl mi ten blad wraz z identycznymi objawami. Wszystko dziala tzn. podnosi sie, obniza sie, trzyma poziom, zmienia tryby ale niestety jest bardzo twardy.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2018-04-10, 15:01 ]
Jakaś cisza na forum z tym problem. Moze komus udalo sie to rozwiazac?
Podpinam sie pod temat bo doslownie dzisiaj wracajac z miasta wyskoczyl mi ten blad wraz z identycznymi objawami. Wszystko dziala tzn. podnosi sie, obniza sie, trzyma poziom, zmienia tryby ale niestety jest bardzo twardy.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2018-04-10, 15:01 ]
Jakaś cisza na forum z tym problem. Moze komus udalo sie to rozwiazac?
Witam, problem rozwiazany okazalo sie ze jeden z kabelkow zasilajacych prawy przedni amortyzator sie przetarl po wymianie wszystko dziala jak powinno dzialac. A blad jaki pokazal program to
1 Fault Found
36619 - Valve for Damping Adjustment Front Right
C1041 13 (009) - Open circuit
Confirmed - tested Since Memory Clear
Freeze Frame
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset Counter: 152
Mileage: 166171 km
Date: 2018.04.13
Time: 03:16:24
Mam nadzieje ze komus pomoze moje doswiadczenie z tym przypadkiem
1 Fault Found
36619 - Valve for Damping Adjustment Front Right
C1041 13 (009) - Open circuit
Confirmed - tested Since Memory Clear
Freeze Frame
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset Counter: 152
Mileage: 166171 km
Date: 2018.04.13
Time: 03:16:24
Mam nadzieje ze komus pomoze moje doswiadczenie z tym przypadkiem
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Wydaje mi się, ze kompresor koryguje ilość powietrza w miechach, ale nie po to, żeby było miękko lub twardo, tylko po to, żeby zmienić prześwit (wysokość zawieszenia) lub wypoziomować auto. Od sterowania miękkością sa zapewne amortyzatory o regulowanym tłumieniu. Więc dopompowanie nastąpi, jeśli znacząco zmienisz obciążenie tyłu albo jeśli zmienisz oczekiwaną wysokość zawieszenia albo jeśli ubędzie powietrza z miecha.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
No bo u mnie czasem slysze w miescie kompresor jak przejade sie po brukowance albo powyginanej drodze troche szybciej. Po nocy przeswity na wszystkich kolach sa na oko takie same wiec chyba tak musi byc z tym dopompowywaniem lub upuszczaniem. Nie zwracalem jakos wczesniej na to uwagi jak czasem cos sobie pomruczy (kompresor).
Witam. Od niedawna po wymianie tylnych miechów pneumatycznych wyskakuje mi co jakiś czas komunikat w liczniku "Amortyzatory pneumatyczne awaria systemu" i oświetla się żółta ikonka samochodziku ze strzałkami. Autem się da normalnie jechać, trzyma wysokość. Po zgaszeniu wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu komunikat z licznika znika. W VCDS wyskakuje błąd : 405256 - Nieznany kod błędu. Po skasowaniu błędu, komunikat w liczniku i ten błąd się pojawia co jakiś czas w odstępach ok. 2 tyg. Czy ktoś może spotkał się z takim błędem? Proszę o odpowiedź.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Witam. Panowie u mnie pojawia sie blad czujnika poziomu. Po miescie nie wyskakuje blad tylko w trasie przy wiekszych predkosciach. Po zgaszeniu auta i odpaleniu znika i pojawia sie znow przy wiekszej predkosci i chwili jazdy. Da sie z tego odczytac ktory to czujnik?[/URL]
[ Dodano: 2019-12-13, 15:48 ]
Dodam że ostatnio zmieniałem przednie amory i robiłem adaptację,może coś źle zrobiłem?
[ Dodano: 2019-12-13, 15:48 ]
Dodam że ostatnio zmieniałem przednie amory i robiłem adaptację,może coś źle zrobiłem?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga