
[A6 C6] zawieszenie pneumatyczne - funkcje serwisowe
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 233
- Rejestracja: 21 cze 2016, 05:56
- Imię: Grzesiek
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TFSI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
Witam.
Panowie, robiliście w a6c6 sedan adaptacje zawieszenia podając zawyżone wartosci od zmierzonych aby posadzić auto?
Zastanawiam się nad tym u siebie, bo nawet na dynamic stoi dla mnie za wysoko a przyzwyczajony jestem do niższego zawieszenia
Wydaje się, że to nic skomplikowanego ale boję się ruszyć temat, żeby coś się nie rozje....ło.
Znajomi odradzają, twierdząc że może się w trakcie adaptacji zawór bądź kompresor uszkodzić
Mi się wydaje, że to samo ryzyko istnieje podczas zmiany wysokosci z poziomu mmi. Ale postanowiłem się Was zapytać, czy istnieje jakiekolwiek ryzyko przy kalibracji vcdsem.
Kolejna sprawa, czy na położeniu dynamic wysokość powinna być porównywalna do zawieszenia wersji s-line?
Z góry dziękuję za pomoc
Panowie, robiliście w a6c6 sedan adaptacje zawieszenia podając zawyżone wartosci od zmierzonych aby posadzić auto?
Zastanawiam się nad tym u siebie, bo nawet na dynamic stoi dla mnie za wysoko a przyzwyczajony jestem do niższego zawieszenia

Wydaje się, że to nic skomplikowanego ale boję się ruszyć temat, żeby coś się nie rozje....ło.
Znajomi odradzają, twierdząc że może się w trakcie adaptacji zawór bądź kompresor uszkodzić

Mi się wydaje, że to samo ryzyko istnieje podczas zmiany wysokosci z poziomu mmi. Ale postanowiłem się Was zapytać, czy istnieje jakiekolwiek ryzyko przy kalibracji vcdsem.
Kolejna sprawa, czy na położeniu dynamic wysokość powinna być porównywalna do zawieszenia wersji s-line?
Z góry dziękuję za pomoc

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Znajomi mają pneumatykę w swoich Audi, że wiedzą co się stanie? Adaptację powinno robić się w sumie raz do roku, ponieważ zawieszenie pracuje i zawsze pojawia się różnica w wysokości między kołami i stronami. Jeśli chcesz, to możesz posadzić bardzo mocno i nic się nie stanie. Najpierw jednak wpisz wartości, które są rzeczywiście, aby wrócić do fabrycznej wysokości, a następnie wykonaj ponownie adaptację dodając do każdego pomiaru konkretną wartość. Często jedna adaptacja nie wystarcza, aby wrócić do fabryki, ponieważ jak jedno koło się podniesie, to inne się obniżą itd.
[ Dodano: 2018-10-20, 10:43 ]
Zaworek czy inne uszkodzenie może zawsze się pojawić, więc to żaden argument
.
[ Dodano: 2018-10-20, 10:43 ]
Zaworek czy inne uszkodzenie może zawsze się pojawić, więc to żaden argument

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 233
- Rejestracja: 21 cze 2016, 05:56
- Imię: Grzesiek
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TFSI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
Bardzo dziękuję za konkretną odpowiedź. Słusznie zauwazyłeś, nikt z moich znajomych nie ma i nie miał bezpośrednio do czynienia z tym zawieszeniem. Opinie zebrane na podstawie złej sławy allroada C5, czyli "znajomy znajomego przeczytał na necie"
Chciałem się upewnić w wiarygodnym źrodle, dlatego zapytałem.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

Chciałem się upewnić w wiarygodnym źrodle, dlatego zapytałem.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

podepne sie do tematu żeby nie zakladac nowego, bo tytuł pasuje chociaz caly temat troche bardziej o regolacji wysokosci niz funkcjach serwisowych ale do rzeczy.
Jak wiadomo jest taka opcja jak tryb podnisnikowy, włączamy go przed podniesieniem auta ewentualnie sterownik sam rozpoznaje anomalie w trakcie podnoszenia i wlaczs sam ten tryb. Tryb ten sam sie wylacza gdy przekroczymy 15-20kmh.
i tutaj jest moje pytanie, mam potrzebe przejechac się autem na podnosniku czyli z kolami w powietrzu bądź bez kół. Mam tylko wątpliwości jak zaraguje na to zawieszenie, skoro potrafi sam wykryc ze auto podnosimy to moze rozpozna anomalie ze auto jeździe podniesione i zostanie w trybie, czy moze idzie jakos zablokować inaczej zawieszenie? moze jakis bezpiecznik zeby dezaktywować albo przez vcds'a? nie chciala bym przy tej okazji popsuć sobie zawiechy bo jak wiemy protrafi bym upierdliwa.
Ma ktos doswiadczenie z takimi zabawami, moze cos poradzić?
Jak wiadomo jest taka opcja jak tryb podnisnikowy, włączamy go przed podniesieniem auta ewentualnie sterownik sam rozpoznaje anomalie w trakcie podnoszenia i wlaczs sam ten tryb. Tryb ten sam sie wylacza gdy przekroczymy 15-20kmh.
i tutaj jest moje pytanie, mam potrzebe przejechac się autem na podnosniku czyli z kolami w powietrzu bądź bez kół. Mam tylko wątpliwości jak zaraguje na to zawieszenie, skoro potrafi sam wykryc ze auto podnosimy to moze rozpozna anomalie ze auto jeździe podniesione i zostanie w trybie, czy moze idzie jakos zablokować inaczej zawieszenie? moze jakis bezpiecznik zeby dezaktywować albo przez vcds'a? nie chciala bym przy tej okazji popsuć sobie zawiechy bo jak wiemy protrafi bym upierdliwa.
Ma ktos doswiadczenie z takimi zabawami, moze cos poradzić?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 04 lut 2012, 01:47
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gryfino
W A8 robilem na automatycznym ale to chyba nie ma znaczenia tak naprawde



Dawniej:
80 B2 1.6--80 B2 1.8i
200 C2 2.2i--200 C3 2.2T
100 C4 2.8 Q / 100 C4 2.3 Q
V8 D11 3.6 Q / A8 D2 2.8 Q x2
Ford Scorpio Cosworth Ghia 2.9
A6 C5 2.4 Q
Teraz:
A8 D3 3.0 TDI Q / Q5 TDI 2.0 Q
WV Phaeton 3.0 TDI Q / A6 C5 1.8T Q
A6 C5 2.7 Bit Q
80 B2 1.6--80 B2 1.8i
200 C2 2.2i--200 C3 2.2T
100 C4 2.8 Q / 100 C4 2.3 Q
V8 D11 3.6 Q / A8 D2 2.8 Q x2
Ford Scorpio Cosworth Ghia 2.9
A6 C5 2.4 Q
Teraz:
A8 D3 3.0 TDI Q / Q5 TDI 2.0 Q
WV Phaeton 3.0 TDI Q / A6 C5 1.8T Q
A6 C5 2.7 Bit Q
Odświeżę trochę temat bo czeka mnie chyba adaptacja. Silnik ma być odpalony czy tylko włączony zapłon? Czy to, że w czasie postoju zaczęło opadać prawe tylne koło(czytałem też o innych przyczynach) i w ogóle każde inaczej stoi może być winą dawno nieprzeprowadzanej adaptacji? Co się stanie jeżeli nie włączy się trybu podnośnika przed podniesieniem na lewarku np. jednego koła. Wymieniałem niedawno wahacze górne z przodu bez włączenia tego trybu i kilka dni później zaczęło opadać mi tylne koło.mat1324 pisze:Zamknięte drzwi, nikogo nie ma być w środku, a zawieszenie trybie comfort lub ewentualnie auto. Dodatkowo nie może być włączony tryb podnośnika oraz holowania.
[ Dodano: 2020-01-20, 22:32 ]
ktoś coś?