Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C6] Skrecanie kierownica i slyszalne buczenie

Zawieszenie
MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2012
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

[ A6 C6] Skrecanie kierownica i slyszalne buczenie

Post autor: MaciejTFSI » 09 lis 2011, 15:42

Witam.Bujam sie z tym problemem jakis czas i aso mi chce wymienić przekładnie kierownicza ale mam obawy ze to nie to...Na parkingu skręciłem lekko kierownica nie do końca i jak wyjeżdżałem usłyszałem wyraźnie buczenie wiec na moje obstawiam ze cos moze z pompa wspomagania? ale kierownica na moje chodzi dobrze bez ciezkich ruchow...Problem laczy sie tez z tym ze nie idzie jej utrzymac po drodze w koleinach np albo na nierównym asfalcie muszą ja trzymać bo jak by się rozjeżdżała tam gdzie chce. Moje problemy chyba nigdy się nie skończą... Ale mysle ze w takim nowym aucie wystarczy powymieniac pare rzeczy i bedzie lala ale zlokalizowac co to jest to juz inna historia.... <uoee> To już moja druga A6 ale coś myślę ze następne auto nie będzie z 4 ringów...

Ssmile
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 24 sty 2011, 10:00
Imię: Michał
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ssmile » 09 lis 2011, 15:56

Kolego, czytam twoje perypetie od jakiegoś czasu o zbieżności zawieszeniu itp. odnośnie zbierania i "jakby ściągania" miałem podobne problemy dopóki nie pojechałem najpierw na doważanie kół a później na ustawianie zbieżności do magika który robił tylko Audi. Jak wyjechałem z Audi Centrum Wroclaw ciągle coś mi nie pasowało. Okazało się że są drobne odchylenia, ale mieszczą sie w zielonych (dopuszczalnych) normach i ok ASO olało sprawę. Koleś ustawiał auto 2,5h wziął za to 300 zł i pojechaliśmy na jazdę testową. Wyjeżdżamy na drogę autko idzie idealnie prosto żadnego bicia, ściągania itd. (koła miałem 255/35/19) Także w autkach z takimi kołami i zawieszeniem a miałem pełny S-line (-30) nawet najmniejsze odchylenia są odczuwalne.

A co do buczenia to miałem to przez jakieś 5-6 dni a potem samo ustało. Nie wiem co to było ale jak sprawdzałem auto od spodu to żadnych śladów wycieków czy coś. Kiera też chodziła leciutko, ot po prostu tak było później zniknęło.

Sprawdź coś tak banalnego jak końcówki drążków, jeśli mówisz że "jakby się rozjeżdżała"

MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2012
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: MaciejTFSI » 10 lis 2011, 11:10

dzisiaj dalem i sprawdza felgi i opony dokladnie bo od podstaw trzeba zaczac.drazki wymienilem na nowe bo tez tak myslalem ale nic sie nie zmienilo.

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 10 lis 2011, 11:43

podobne problemy miałem przy problemach z maglownicą - bardzo duże luzy na przekładni
po wymianie na nową (regenerowaną) wszystko ustało
niedaleko ciebie, w Kożuchowie jest firma, która ogarnia bardzo dobrze ten temat
tylko, że są tam dwie firmy (przynajmniej były w ubiegłym roku), które się tym zajmują a mi chodzi o tą przy stacji paliw - właściciel też jeździł c6-tką

MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2012
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: MaciejTFSI » 10 lis 2011, 16:51

witam kolego :) tylko ze ja mam 50tys km i taki problem <nerwus> w kazdym razie aso pociagne do wymiany chociaz gwarancja sie skonczyla ale zglaszalem to wczesniej. tez mam luz na przekladni i stuka jak sie kreci na postoju. czyli to wina maglownicy a nie pompy albo cus.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 10 lis 2011, 18:13

MaciejTFSI pisze:witam kolego :) tylko ze ja mam 50tys km i taki problem <nerwus>
jasny gwint, że tak naprawdę grzecznie powiem
to że C5 słabe ogniwo ma magiel to wiedziałem, ale w C6 to już przesada, do tego ten przebieg
mój wujas ma w C6 200 tysi najechane i mówił mi że ma dokładnie to samo, przy skręcie w prawo jakieś buczenie (nawet nie do końca) mało płynu miał, jak dolali to mówił że się z lewej strony odezwało, wrócił do DE, nie rozmawiałem z nim jeszcze czego to była wina, ale magiel pewnie

MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2012
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

lipa

Post autor: MaciejTFSI » 11 lis 2011, 21:43

chyba audi teraz na chiny sie nastawia :) wkoncu mówili ze w chinach więcej sprzedadzą niz w europie :)

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 12 lis 2011, 10:54

ja swoją przekładnie wymieniałem przy 110 tyś - zużyta była strasznie

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 15 lis 2011, 19:08

Jak ci buczy jak skrecasz to napewno jest pompa wspomagania bo u mnie bylo tak samo i kierownica sie normalnie lekko krecilo ale buczalo przy skrecaniu. Mi sie wydaje ze masz pompe do wymiana a to ze cie sciaga na dziurach to juz chyba osobna sprawa do rozwiazania

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 16 lis 2011, 09:13

Ja jeżdzę na 18tkach i mam zawias -2cm i nic nie ściąga kierownica nie reaguje na dziury i koleiny i zawsze byłem żdziwiony jak ktoś pisał że na 17 czy 18 ciężko auto w koleinach utrzymać... moim zdaniem to może być kwestia ustawienia zbieżności...
zupełnie nie rozumiem jak mozna to dobrze zrobić przy zawieszeniu pneumatycznym
bo jak zrobisz to na standardowej wysokości to po obniżeniu już jest lipa...
ja miałem program dla Audi C6 sport i jest idealnie...
jednak w Polsce nawet przy 50 kkm możesz mieć wybite końcówki sworznie czy stabilizatory i auto równiez będzie się żle prowadzić...
co do buczenia to ja tak miałem przy minimalnym ubytku płynu.

MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2012
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: MaciejTFSI » 20 lis 2011, 13:18

witam kolegow. jestem po wymiane maglownicy w aso. nie moge zweszyc nigdzie tej maglownicy czy na bank cala jest nowa...od podszybia nic nie widze i tak samo jak wywalilem oslony od silnika... :/ w kazdym razie widze nowe gumki ale czy cala jest new? odczucia sa dziwne...kierownica chodzi wyczuwalnie ciężej niż przedtem...moze wymienili końcówki i skręcili kiere na maxa ? ogolnie prowadzi sie juz ok ale czy to igla ... <mysli>

MaciejTFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 400
Rejestracja: 29 mar 2011, 01:41
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2012
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: MaciejTFSI » 20 lis 2011, 13:19

narazie jeszcze nie buczala przy skrecaniu...

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 20 lis 2011, 16:28

MaciejTFSI pisze:jestem po wymiane maglownicy w aso. nie moge zweszyc nigdzie tej maglownicy czy na bank cala jest nowa...od podszybia nic nie widze i tak samo jak wywalilem oslony od silnika... :/ w kazdym razie widze nowe gumki ale czy cala jest new? odczucia sa dziwne...kierownica chodzi wyczuwalnie ciężej niż przedtem
już wiele razy wspominałem, że magiel w Audi to ciężki temat i słabe ogniwo
sam przerabiałem temat i szkoda gadać
z tego co pamiętam, dzwoniąc do audi powiedzieli mi że nie ma nowych tylko "regenerowane" więc może i Tobie taką wstawili
nie rozróżnisz na oko czy nowa czy regenerowana, bo po regeneracji wygląda jak nowa, bo tak ją wyczyszczają że wygląda jak nowa, sam taką montowałem
również potwierdziłbym że kierownica chodziła delikatnie ciężej, co prawda na 235/45/17 co uważam za podstawowy błąd jeżdżąc na takich kołach, jeden plus takich kół to wygląd i niby jakieś tam lepsze wejścia w zakręt, ale zawieszenie, przekładnia i wiele innych części o komforcie nie wspominając tak dostają po dupie że głowa mała, nie wspominając o 18" 19" 20" bo to już no comment, nawet nowe C7 widziałem w salonie na 16" jest sprzedawane, na zimach 16" kierownica chodzi mi jak masło
z ciekawości zapytam ile Cię ten interes kosztował jeżeli można wiedzieć z tym maglem w ASO ??

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 20 lis 2011, 16:39

u mnie też po wymianie "nowa" chodziła trochę ciężej
i fakt jest mało widoczna
dopiero mechanik na wysokim podnośniku pokazał gdzie się znajduje

xxxBolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 17 lis 2011, 23:53
Lokalizacja: kbc

Post autor: xxxBolo » 20 lis 2011, 17:41

goly191 pisze: przekładnia i wiele innych części o komforcie nie wspominając tak dostają po dupie że głowa mała, nie wspominając o 18" 19" 20" bo to już no comment, nawet nowe C7 widziałem w salonie na 16" jest sprzedawane, na zimach 16" kierownica chodzi mi jak masło
wszystko ok jak masz normalne tarcze, przy pakiecie S-line,przynajmniej u mnie 16 juz nie wejdzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl