Witam.
Chciałbym się podzielić swoim problemem. Z miesiąc temu zaczął się u mnie problem z zawieszeniem. Raz (podczas mrozów) chciałem zaparkować na chodniku więc przełączyłem zawias na lift. Auto podnosiło się, zapalił się błąd (pomarańczowa ikonka) i auto nie osiągnęło wymaganego poziomu. Po ponownym uruchomieniu silnika błędu już nie było, aczkolwiek pojawiał się kiedy chciałem podnieść auto na maxa. Zawieszenie pracowało poprawnie na komfort / auto / dynamic. Opuszczało i podnosiło. Z czasem błędy zaczęły się pojawiać częściej, chwilę po odpaleniu, podczas jazdy itp. Po diagnozie vcds-em wyskoczył błąd - wykryta nieszczelność. Teraz przód auta opadł praktycznie na maxa (chociaż dalej mogę jeździć i skręcać kołami, nie wadzą o nadkola), tył też delikatnie siedzi, kompresor załącza się, lecz nie podnosi auta, próbuje pompować, słychać upuszczenie powietrza, przestaje pracować i zapala się pomaraczowa ikonka. Obecnie pali się ciągle zielona, oraz pomarańczowa (czasami mrygają).
U mechanika znaleźliśmy przetarty czarny przewód zasilający kompresor (przetarły go przewody wychodzące z bloku/rozdzielacza). Po podpięciu do zasilania zewnętrznego kompresora warsztatowego, auto podnosiło się delikatnie (prowizoryczne połączenie). Mechanik stwierdził, że kompresor ma już koniec, ze względu na zasysanie wilgoci i syfu z otoczenia, dlatego też nie daje wystarczającego ciśnienia.
Teraz moje pytania. Czy ktoś z Was koledzy miał podobny problem i czy wymiana kompresora załatwi sprawę. Drugie pytanie to czy mogę jeździć autem z takim zawieszeniem jak teraz (nie wiem czy nie pogorszę stanu), gdyż dopiero po niedzieli będę miał nowy kompresor na wymianę.
Pozdrawiam
Problem z pneumatyką - kompresor
- kronvwservice
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 05 lut 2016, 07:52
- Lokalizacja: Łomianki
gtr88 pisze:Po wymianie kompresora wszsytko działa jak należy.
Można od czasu do czasu obejrzec kompresor i przewody czy są całe. U mnie niestety przetarty przewód i zasysanie syfu doprowadziło do wymiany;)
Poniżej zdjęcie przewodu.
Obrazek
w którym miejscu jest zamontowany ten kompresor?
pozdrawiam
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm