Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

obniżenie zawieszenia

Zawieszenie
dano87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 10 lut 2020, 18:34
Lokalizacja: JastrzębieZdrój

obniżenie zawieszenia

Post autor: dano87 » 07 mar 2020, 17:01

Witam serdecznie forumowiczów :) Od dłuższego czasu czytam te forum szukając odpowiedzi na nurtujące mnie pytania a że jestem szczęsliwym posiadaczem a6 c6 od niedawno to postanowiłem napisać. A6 była moim że tak powiem marzeniem od dawna a że był nam potrzebny większy samochód z racji powiekszenia się rodziny to postanowiliśmy z żoną kupić. Wszystko super oprócz tego że autko bardzo wysoko stoi..jak już poczytalem w bagażniku jeST TO 1BA. Wiem że tematów już było całe mnóstwo ale i tak dalej nie potrafię się zdecydować...
Otóż aktualnie mam felgi zimowe 16 i w połączeniu z 1ba jest całkiem komfortowo i teraz pytanie co zrobić żeby za bardzo nie stracić na komforcie a obniżyć chociaż o 2cm.....?
Na lato mam felgi 18 więc podejrzewam że już wtedy komfort spadnie więc czy to w ogóle ma sens jeszcze zmieniać sprężyny.
Czytałem że podobno sprężyny z 1BE nie są takie złe(choć ciężko je znaleźć) i zastanawiam się jak współpracowały by ze zwykłymi amorkami. W sumie to amorki też chciałbym wymienić bo autko ma ponad 200tys przebiegu po polskich drogach to podejrzewam że na nowych będzie lepiej. tylko jakie amorki, jakie sprężyny żeby był komfort jak największy czy 1be a może eibach,lesjofors????


Damian

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 mar 2020, 17:41

Zmiana na 1BE wraz z wymianą amortyzatorów oraz sprężyn. Po zmianie na 18" na początku będziesz odczuwał delikatny dyskomfort, ale nauczysz się omijać dziury :). Jak zostawisz zwykłe, to owszem pójdzie w dół, ale auto będzie niestabilne w zakrętach, a same amorki szybciej skończą swój żywot, bo będą pracowały w innym zakresie długości.

dano87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 10 lut 2020, 18:34
Lokalizacja: JastrzębieZdrój

Post autor: dano87 » 07 mar 2020, 17:48

super,cieszę się że kolega mat1324 odpisał ;) widziałem że potrafisz dopasować części po nr vin,pomógłbyś mi????no i dalej niewiem ktore sprężyny były by najlepsze???? a co do amorków to fajnie by było jakby w razie czego nadawały się do sprężyn które mam obecnie jeśli docelowe okażą się jednak za twarde.....

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 mar 2020, 18:06

Dopasowałem już wieeeeeeeele zawieszeń i przeważnie po wymianie na 1BE jest bardziej komfortowo lub tak samo jak na 1BA, bo stare zawieszenia są zużyte i już tak nie tłumiły. Podaj numer VIN albo podeślij na PW, to coś się dopasuje. Amorki albo będą pod 1BA albo pod 1BE. Możesz na próbę wymienić tylko sprężyny, a jak będzie w porządku, to wymienisz amorki.

[ Dodano: 2020-03-07, 18:06 ]
Sprężyny to koszt ok. 650 zł, a może wyjdzie taniej, a komplet amortyzatorów z osłonami, odbojami i górnymi mocowaniami to koszt już prawie 1500 zł.

dano87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 10 lut 2020, 18:34
Lokalizacja: JastrzębieZdrój

Post autor: dano87 » 07 mar 2020, 18:40

czyli uważasz tak jak ja że amortyzatory tak czy tak przy takim przebiegu warto wymienić ponieważ nie działają juz tak jak powinny?
podaje vin
WAUZZZ4F79N011672

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 mar 2020, 22:51

Amorki wysiadają przeważnie przy przebiegu większym niż 250 tysięcy km, ale wszystko zależy po jakich drogach się jeździ. Łatwo to wyczuć jadąc szybciej w zakręcie lub przy mocniejszym hamowaniu. Testy na stacjach diagnostycznych słabo działają w przypadku wielowahacza w C6. Po drugie auto ma już 11 lat.

[ Dodano: 2020-03-07, 22:51 ]
Najpierw zmień sprężyny i zobacz czy taka sztywność auta Ci odpowiada. Jak będzie dobrze, to poczekaj aż padną amorki, a jak od razu wyczujesz, że coś jest nie tak, to wymienisz jeszcze je.

dano87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 10 lut 2020, 18:34
Lokalizacja: JastrzębieZdrój

Post autor: dano87 » 08 mar 2020, 09:47

mat1324 to jak pomożesz w doborze tych sprężyn i amortyzatorów bo zdecydowałem że je też wymienie.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 mar 2020, 10:28

Pomogę ;). Podam numery popołudniu.

dano87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 10 lut 2020, 18:34
Lokalizacja: JastrzębieZdrój

Post autor: dano87 » 08 mar 2020, 10:57

dzięki bardzo i czekam :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 mar 2020, 23:55

PRZÓD:
- sprężyna: SACHS 993 165
- amortyzator: SACHS 312 639
- osłony + odboje: SACHS 900 075
- poduszka amort.: SACHS 802 376

TYŁ:
- sprężyna: SACHS 994 408
- amortyzator: SACHS 312 641
- osłony + odboje: SACHS 900 103
- mocowanie amort.: SACHS 802 327

Z tego co patrzyłem, to wszystkie części są dostępne. Jedynie z tylnymi sprężynami może być mały problem, ale jak nie znajdziesz, to napisz na PW, to podam nazwę sklepu gdzie są osiągalne.

koksie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 02 lip 2019, 16:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: koksie » 30 kwie 2020, 20:31

Cześć Witam :)
Nie bede zakładał osobnego tematu bo mam takie samo pytanie jak kolega :)
Czy te sam zestaw co mat1324, podał bedzie pasował i do mojej a6 ?
Moj vin WAUZZZ4F78N012366
Z góry dzieki :)
A6 C6 2.7 BPP Quattro TIP na lekkim modzie
224KM 474 NM

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 maja 2020, 10:36

Jedynie tylna sprężyna musi być inna, bo masz avanta - SACHS 994 410.

koksie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 02 lip 2019, 16:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: koksie » 01 maja 2020, 11:00

Fajnie dzieki :) a czy pod te amorki mozna np. Wrzucić sprezyny eibacha -30 mm?
A6 C6 2.7 BPP Quattro TIP na lekkim modzie
224KM 474 NM

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 maja 2020, 20:46

Oczywiście, że można :).

koksie
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 02 lip 2019, 16:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: koksie » 05 maja 2020, 12:26

Jeszcze takie pytanko dla upewnienia :)
Zestaw 1be ktory podałeś bedzie jakies -20mm niżej niz standardowe 1ba.?
A6 C6 2.7 BPP Quattro TIP na lekkim modzie
224KM 474 NM

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl