
obniżenie zawieszenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: obniżenie zawieszenia
Proszę bardzo: Eibach E10-15-008-08-22
. Auto powinno pójść ok. 3 cm w dół, od tego co masz teraz. Komplet czterech sprężyn, to koszt ok. 750 zł.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 05 kwie 2021, 14:09
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: obniżenie zawieszenia
Fajnie! Dzięki za pomoc! Takowy zestaw zamówię!
Gdyby faktycznie wyszły mi amortyzatory chociaż na ostatnim przeglądzie luty21 nawet ładnie wyszły. To jest taki sam typ w 1BA jak i 1BE - czyli wskazany zestaw??
I przy opcji same sprężyny powinienem jeszcze coś zamówić? np jakieś gumy, poduszki, gniazda, łożyska Mc???
Gdyby faktycznie wyszły mi amortyzatory chociaż na ostatnim przeglądzie luty21 nawet ładnie wyszły. To jest taki sam typ w 1BA jak i 1BE - czyli wskazany zestaw??
I przy opcji same sprężyny powinienem jeszcze coś zamówić? np jakieś gumy, poduszki, gniazda, łożyska Mc???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: obniżenie zawieszenia
Jeśli wymieniasz tylko sprężyny, to nic więcej nie potrzeba. Przy amorkach trzeba wymienić osłony, odboje oraz górne poduszki. Jeśli masz amorki 1BA, to po zamontowaniu niższych sprężyn i tak będziesz musiał zmienić amorki na sportowe, bo te zwykłe długo nie pociągną.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 05 kwie 2021, 14:09
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: obniżenie zawieszenia
Czyli amortyzator jak nie teraz to za niedługo:/
Kilka postów wyżej podałeś taki zestaw:
PRZÓD:
- sprężyna: SACHS 993 165
- amortyzator: SACHS 312 639
- osłony + odboje: SACHS 900 075
- poduszka amort.: SACHS 802 376
TYŁ:
- sprężyna: SACHS 994 408
- amortyzator: SACHS 312 641
- osłony + odboje: SACHS 900 103
- mocowanie amort.: SACHS 802 327
Pytanie - te amortyzatory będą odpowiednie czy zaproponował byś coś innego do sprężyn Einbach???
I tak przy okazji.... jaka jest różnica w sprężynach Einach vs ww Sachs?
Kilka postów wyżej podałeś taki zestaw:
PRZÓD:
- sprężyna: SACHS 993 165
- amortyzator: SACHS 312 639
- osłony + odboje: SACHS 900 075
- poduszka amort.: SACHS 802 376
TYŁ:
- sprężyna: SACHS 994 408
- amortyzator: SACHS 312 641
- osłony + odboje: SACHS 900 103
- mocowanie amort.: SACHS 802 327
Pytanie - te amortyzatory będą odpowiednie czy zaproponował byś coś innego do sprężyn Einbach???
I tak przy okazji.... jaka jest różnica w sprężynach Einach vs ww Sachs?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: obniżenie zawieszenia
Będą pasować
.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 05 kwie 2021, 14:09
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: obniżenie zawieszenia
C6 AVANT - CANC
Jeszcze mam dylemat co do wysokości://. -30mm lub -20mm.
Jeżeli traktować sprężyny standardowe 1BA jako wysokość 0mm.
Zestaw sprężyn Eibach E10-15-008-08-22. schodzimy z wysokości do -30mm. (znalazłem nowy zestaw 722zł)
Lub zestaw sprężyn dokładnie 1BE. schodzimy z wysokości do -20mm. (znalazłem używany zestaw 400zł)
Jeżeli bym się decydował na 1BE -20mm i wolał bym uniknąć montażu używanych sprężyn, tylko nowe! Jakiego zestawu szukać??? Jaki będzie dokładny zamiennik sprężyn 1BE????
Jeszcze mam dylemat co do wysokości://. -30mm lub -20mm.
Jeżeli traktować sprężyny standardowe 1BA jako wysokość 0mm.
Zestaw sprężyn Eibach E10-15-008-08-22. schodzimy z wysokości do -30mm. (znalazłem nowy zestaw 722zł)
Lub zestaw sprężyn dokładnie 1BE. schodzimy z wysokości do -20mm. (znalazłem używany zestaw 400zł)
Jeżeli bym się decydował na 1BE -20mm i wolał bym uniknąć montażu używanych sprężyn, tylko nowe! Jakiego zestawu szukać??? Jaki będzie dokładny zamiennik sprężyn 1BE????
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: obniżenie zawieszenia
Osobiście posiadam zawias fabryczny 1BE u siebie (ori sprężyny przód, tył wymienione na twardsze po montażu LPG), przy obecnym przebiegu 270tys. mam wymienione 4 amory na nowe sachs. Auto prowadzi się fajnie jak na jazdę w zimie na 225/55/16 i w lecie 225/50/17, czasami pojawia się problem z przejazdem na krawężnikach czy większym śniegu (nie bez powodu mam pękniętą osłonę pod silnikiem).
Ja osobiście nie założyłbym niższego zawieszenia bo z tym już należy uważać - na dziurach potrafi już mocno stukać po zawiasie. Ale to zależy kto co woli... można by dać jeszcze 18 calowe. Dla kontry mój brat posiada też c6 ale na 1BA z oponami 245/45/17 i stwierdzam że komfort jest odczuwalnie większy, a sztywność w zakrętach niewiele gorsza. Jeżeli zależy Ci na komforcie to 1BV moim zdaniem odpada!
Przed podmianą sprężyn możesz dołożyć rozpórkę jeżeli nie masz - czuć różnicę bo brat sobie dołożył (przód - u mnie standard w 1BE), warto także sprawdzić stan łączników i gum stabilizatora - robią dużą różnicę bo u mnie przy obniżonym zawiasie auto potrafiło mocno się bujać przed ich wymianą!
Jeżeli chodzi o zmianę sprężyn to musisz zmienić też amory to do 1BE i BV (takie same) mają krótszy skok i są twardsze. Z doświadczenia z wymian sprężyn sugeruję podmianę na ładne używane bo masz pewność że kategorie wagowe zostaną zachowane, a z tym w zamiennikach są problemy - auto albo za mocno siądzie albo będzie za twarde, a nie wspomnę o korozji...
Ja osobiście nie założyłbym niższego zawieszenia bo z tym już należy uważać - na dziurach potrafi już mocno stukać po zawiasie. Ale to zależy kto co woli... można by dać jeszcze 18 calowe. Dla kontry mój brat posiada też c6 ale na 1BA z oponami 245/45/17 i stwierdzam że komfort jest odczuwalnie większy, a sztywność w zakrętach niewiele gorsza. Jeżeli zależy Ci na komforcie to 1BV moim zdaniem odpada!
Przed podmianą sprężyn możesz dołożyć rozpórkę jeżeli nie masz - czuć różnicę bo brat sobie dołożył (przód - u mnie standard w 1BE), warto także sprawdzić stan łączników i gum stabilizatora - robią dużą różnicę bo u mnie przy obniżonym zawiasie auto potrafiło mocno się bujać przed ich wymianą!
Jeżeli chodzi o zmianę sprężyn to musisz zmienić też amory to do 1BE i BV (takie same) mają krótszy skok i są twardsze. Z doświadczenia z wymian sprężyn sugeruję podmianę na ładne używane bo masz pewność że kategorie wagowe zostaną zachowane, a z tym w zamiennikach są problemy - auto albo za mocno siądzie albo będzie za twarde, a nie wspomnę o korozji...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: obniżenie zawieszenia
Jeśli masz dostęp do ładnych używek, a jak są jeszcze oryginalne amorki, to bierz w ciemno. Taki komplet będzie o wiele lepszy niż najlepszy zamiennik.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 05 kwie 2021, 14:09
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: obniżenie zawieszenia
No niestety 
Zestaw używek sprężyn 1BE okazał się w gorzej jak w średniej kondycji (korozja zwłaszcza przednie).
Znalazłem tez przednie używki 1BE od 2.4 ośka, widoczny 4x różowy pasek. jak sądzicie z zastosowaniem ich do 2.7 quattro????

Zestaw używek sprężyn 1BE okazał się w gorzej jak w średniej kondycji (korozja zwłaszcza przednie).

Znalazłem tez przednie używki 1BE od 2.4 ośka, widoczny 4x różowy pasek. jak sądzicie z zastosowaniem ich do 2.7 quattro????
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 05 kwie 2021, 14:09
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: obniżenie zawieszenia
A6C6CANC
OK...
koła już są:)
wybór padł na model mercedesa w211 - ronal sport evo 18”
- przód 8,5Jx18” ET38
- tył 9,0Jx18” ET39
- opona 4x conti 245/40/18
Jest dobrze!!!
Jeszcze z tym 1BA trzeba coś zrobić....
Jak sugerujecie i sam tak uważam ze zestaw 1BE był by najlepszym rozwiązaniem aleee.... z racji ze na rynku wtórnym naprawdę jest ciężko o taki zestaw w dobrej kondycji, to pewnie najlepszą dostępną alternatywą będą sprężyny - Einbach E10-15-008-08-22..
? Jak sądzicie???? Jeszcze jakieś amory trzeba by do tego opatrzyć???
OK...
koła już są:)

- przód 8,5Jx18” ET38
- tył 9,0Jx18” ET39
- opona 4x conti 245/40/18
Jest dobrze!!!

Jeszcze z tym 1BA trzeba coś zrobić....
Jak sugerujecie i sam tak uważam ze zestaw 1BE był by najlepszym rozwiązaniem aleee.... z racji ze na rynku wtórnym naprawdę jest ciężko o taki zestaw w dobrej kondycji, to pewnie najlepszą dostępną alternatywą będą sprężyny - Einbach E10-15-008-08-22..

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 05 kwie 2021, 14:09
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: obniżenie zawieszenia
A6C6CANC
Chyba trafiłem coś oryginalnego i w świetnym stanie za pare złotych.
Moje kat. wagowe: 0JM / 0YK.
A widoczny opis OM i kodkolor na sprężynach to dokładnie moje kategorie wagowe w klasie 1BE!!!
Pytanie.... czy z S6 sedan zagra w A6 avant????
Chyba trafiłem coś oryginalnego i w świetnym stanie za pare złotych.

Moje kat. wagowe: 0JM / 0YK.
A widoczny opis OM i kodkolor na sprężynach to dokładnie moje kategorie wagowe w klasie 1BE!!!

Pytanie.... czy z S6 sedan zagra w A6 avant????
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: obniżenie zawieszenia
Będzie twardo
. Kolorowe oznaczenia czasami się powtarzają.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 05 kwie 2021, 14:09
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: obniżenie zawieszenia
W opisie OM tylnej sprężyny (.....BH) ktoś się machnął o jedna kategorie wagowa brakuje jednego paska zielonego.
Wg ETKI to oznaczenie to (.....BG).
Zamówione kpl. 399zł. spróbuje, zobaczę....
ETKA podaje właśnie taki zestaw sprężyn pod moje kat. wagowe w 1BE. Obym się nie mylił bo z 1BA chciałem zejść do max 1BE. Ojjj.... jestem ciekaw...
Wg ETKI to oznaczenie to (.....BG).
Zamówione kpl. 399zł. spróbuje, zobaczę....
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
ETKA podaje właśnie taki zestaw sprężyn pod moje kat. wagowe w 1BE. Obym się nie mylił bo z 1BA chciałem zejść do max 1BE. Ojjj.... jestem ciekaw...
