Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Kalibracja zawieszenia - allroad

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Kalibracja zawieszenia - allroad

Post autor: LeszekA6 » 08 maja 2019, 21:51

Mam kilka pytań dotyczących kalibracji zawieszenia w allroad C6.

Po przeprowadzeniu adaptacji prawa strona auta ma delikatnie większe prześwity pomiędzy kołem a błotnikiem. Czy to oznacza że adaptacja nie została poprawnie wykonana?

Po rozpoczęciu adaptacji - 34-poziomowanie -> kanał 01 auto podnosi się i opuszcza a vcds każe czekać... (żadnych wartości) i tak cały czas. Pojawia się błąd którego nie można wykasować - brak ustawień poziomowania, albo jakoś podobnie. Niestety nie pamiętam teraz.
Ponowne rozpoczęcie adaptacji i po około 1,5 min. vcds na kanale 01 prosi o podanie wartości zmierzonej dla koła LP. I tu pytanie dlaczego nie pokazuje poprzednich ustawień?
Zmierzenie przy wszystkich kołach skutkuje zakończeniem adatacji. Auto niby równo stoi ale widzę różnicę w prześwitach lewa-prawa strona.

Niestety nigdy wcześniej na to nie zwróciłem uwagi. Czy mogę przywrócić ustawienia:
- podając fabryczne wartości dla allroada tj. 388 przód i 380 tył?
- Mam zapisane wartości dla każdego koła zanim rozpocząłem adaptację. Czyli gdy auto stało w trybie komfort na równym podłożu bez podpiętego komputera.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 maja 2019, 22:03


LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 08 maja 2019, 22:25

Tak, dokładnie według tej instrukcji.

Nie znalazłem nigdzie informacji jak powinno być ustawione na mmi. Tzn. "automatyczny", "dynamic", "komfort"? Ja robiłem adaptację z pozostawionym w trybie automatycznym. Ma to jakieś znaczenie?

Za każdym razem gdy mam podać zmierzone wartości mam "0" w "stored value".

Rozumiem, że po przeprowadzonej adaptacji mimo różnych wartości dla każdego z kół efektem końcowym będzie a przynajmniej powinny być równe wartości dla kół przednich i tylnych.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 maja 2019, 22:37

Robisz w trybie automatycznym. W "stored value" mają być zera. Między przodem a tyłem musi być różnica. Ważne, aby między stronami było równo.

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 08 maja 2019, 22:39

No i właśnie między stronami mam różnice. Przód niewielka, tył 20mm. Błędów brak.

Quatro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 28 mar 2011, 14:43
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Quatro7 » 12 maja 2019, 10:34

Miałem pisać właśnie bardzo podobnego posta bo u mnie jest bardzo podobna sytuacja...
Prawy przód u mnie stoi prawie 2cm wyżej niż lewa strona, niezależnie od wybranego trybu. Tył stoi na tych samych wysokościach.
Robiłem adaptacje kilka razy, również przełamując przy wpisywaniu wartości zarówno strony lewej jak i prawej ale po zapisaniu adaptacji wychodzi ciągle to samo - prawy przód stoi wyżej :[
Nawet czujniki poziomu zamieniłem stronami myśląc że to może któryś przełamuje .. niestety nic to nie zmieniło.
O co może chodzić?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 12 maja 2019, 11:15

Spróbuj zawyżyć pomiar, gdzie stoi za wysoko. Wtedy sterownik obniży zawieszenie.

Quatro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 28 mar 2011, 14:43
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: Quatro7 » 12 maja 2019, 13:39

jak pisałem w poście, robiłem tak, niestety bez rezultatów

grzes283
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 21 cze 2016, 05:56
Imię: Grzesiek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Kalibracja zawieszenia - allroad

Post autor: grzes283 » 20 lis 2022, 20:06

Stary temat, ale świeży problem. Jak sobie poradziłeś z wyrównaniem stron ze sobą? Adaptację do skutku, czy może wymiana czegoś? U mnie ten sam problem. Po wymianie rozdzielacza nie mogę równo ustawić auta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga