koledzy jakie amortyzatory do audi a6 c6 avant polecacie ?
przód + tył
co możecie doradzić + ewentualnie dodatkowo podnieść tył (zbiornik gazu w kole) ?
jak wygląda cenowo oryginał ?
zawieszenie zwykłe bez regulacji
[A6 C6 Avant] Amortyzatory
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C6 Avant] Amortyzatory
Amorki Sachsa. Nad sprężynę można dać podkładki od wersji na złe drogi, które zniwelują wagę butli. Oryginalny amorek kosztuje niecałe 900 zł za sztukę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [A6 C6 Avant] Amortyzatory
Ja w swoim przypadku (1BE -2cm fabrycznie), zażyłem kpl. Sachs ok. 1100zł - tanio... do 1BA (brat zakładał trw - jak dotąd po ok. 30tys. jest zadowolony - a sporo tańsze) są wyraźnie tańsze i jest ich więcej do wyboru.
Jeżeli chodzi o podniesienie tyłu po montażu butli LPG w moim przypadku po zamontowaniu butli i zatankowaniu do pełna PB i LPG w avancie tył siadał bardzo mocno - do rantu opony. Więc podmieniłem sprężyny na twardsze o dwie kategorie wagowe ok. 45kg i tył po zatankowaniu na max obu paliw był na poziomie ok. 66,7 z nominalnych 68cm. Problem z dobraniem idealnych sprężyn jest taki że nie idzie kupić pewnych kategorii wagowych no i zależy czy wozisz coś w bagażniku (np. skrzynkę z narzędziami). Obawiając się przycierki na wybojach bo mam dołożone dystanse 15mm i dość baloniaste bocznie opony zdecydowałem się na dołożenie podkładek z tyłu (mają ok. 12-14mm) i efekt jest taki że po pełnym zatankowaniu obu paliw jest idealnie 68cm zaś na pusto do tankowania 70cm jak 1BA - ale optycznie i tak to dobrze wygląda (nigdy nie jeżdżę na pustych zbiornikach... ;P).
W mojej opinii po założeniu gazu wyczuwalne jest bujanie tyłu (FWD) bo gumy w fabrycznych łącznikach szybko się wyrabiają... dlatego poważnie zastanawiam się nad założeniem poliuretanowych tulei do nich żeby tak tyłem nie bujało jak się szybciej ruszy kierownicą (w ALD z jednej strony jest sworzeń - dlatego są sztywniejsze...). Zasadnicze pytanie brzmi czy zastosować poliuretan czerwony (twardość standardowa nowych gum) czy żółte do sportowego zawieszenia... Niby takie mam ale zastanawiam się czy reszta zawieszenia nie dostanie w du.. bo obecny komfort mi odpowiada tylko te wychylenia tyłu przy ruchach kierownicą (jak łączniki były nowe niby było lepiej ale szybko gumy się wyrabiają przy tej masie...)
Jeżeli chodzi o podniesienie tyłu po montażu butli LPG w moim przypadku po zamontowaniu butli i zatankowaniu do pełna PB i LPG w avancie tył siadał bardzo mocno - do rantu opony. Więc podmieniłem sprężyny na twardsze o dwie kategorie wagowe ok. 45kg i tył po zatankowaniu na max obu paliw był na poziomie ok. 66,7 z nominalnych 68cm. Problem z dobraniem idealnych sprężyn jest taki że nie idzie kupić pewnych kategorii wagowych no i zależy czy wozisz coś w bagażniku (np. skrzynkę z narzędziami). Obawiając się przycierki na wybojach bo mam dołożone dystanse 15mm i dość baloniaste bocznie opony zdecydowałem się na dołożenie podkładek z tyłu (mają ok. 12-14mm) i efekt jest taki że po pełnym zatankowaniu obu paliw jest idealnie 68cm zaś na pusto do tankowania 70cm jak 1BA - ale optycznie i tak to dobrze wygląda (nigdy nie jeżdżę na pustych zbiornikach... ;P).
W mojej opinii po założeniu gazu wyczuwalne jest bujanie tyłu (FWD) bo gumy w fabrycznych łącznikach szybko się wyrabiają... dlatego poważnie zastanawiam się nad założeniem poliuretanowych tulei do nich żeby tak tyłem nie bujało jak się szybciej ruszy kierownicą (w ALD z jednej strony jest sworzeń - dlatego są sztywniejsze...). Zasadnicze pytanie brzmi czy zastosować poliuretan czerwony (twardość standardowa nowych gum) czy żółte do sportowego zawieszenia... Niby takie mam ale zastanawiam się czy reszta zawieszenia nie dostanie w du.. bo obecny komfort mi odpowiada tylko te wychylenia tyłu przy ruchach kierownicą (jak łączniki były nowe niby było lepiej ale szybko gumy się wyrabiają przy tej masie...)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C6 Avant] Amortyzatory
Zakładaj czerwone poliuretany, bo żółte są twarde jak skała
. Miałem przez dwa dni czerwone poliuretany w przednich bananach, ale przy zwykłym zawiasie było za sztywno i trochę nosiło w koleinach. Żółte zakłada się jak masz więcej w poliuretanie, a jak pojedyncze tylko elementy, to wtedy czerwone. One i tak są sztywniejsze od gumowego oryginału.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [A6 C6 Avant] Amortyzatory
W sumie może coś w tym jest... powoli się ogarnę i przygotuję stare łączniki (usunę z nich tulejki) i zobaczę czy się nadają. Jak ogarnę temat to dam znać jaki jest efekt
.
Jeżeli chodzi o tuleje do wahaczy to po tym jak mocowałem poliuretany do łap od belki w c5 to poliuretan jednej firmy drugiemu nie równy (czasem czerwony ma 75 a czasem 80Sha), a jeszcze inna sprawa że gumowe tuleje nie są pełne a poliuretanowe potrafią być bliskie gumowym a nawet i pełne... (sama pełna gumowa też będzie sztywniejsza).

Jeżeli chodzi o tuleje do wahaczy to po tym jak mocowałem poliuretany do łap od belki w c5 to poliuretan jednej firmy drugiemu nie równy (czasem czerwony ma 75 a czasem 80Sha), a jeszcze inna sprawa że gumowe tuleje nie są pełne a poliuretanowe potrafią być bliskie gumowym a nawet i pełne... (sama pełna gumowa też będzie sztywniejsza).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: [A6 C6 Avant] Amortyzatory
Założyłem czerwone Strongflexa. Jak chcesz, to mam je na sprzedaż w dobrej cenie (info na PW). Nie są zniszczone, bo jeździły tylko dwa dni.