Adaptacja zawieszenia pneumatycznego
Adaptacja zawieszenia pneumatycznego
Witam.
Proszę o doprecyzowanie sposobu adaptacji zawieszenia.
Korzystam z instrukcji http://www.autowada.pl/node/157
Ale mam kilka pytań.
- W którym momencie mierzę odległości środka koła z dolną krawędzią nadkola? Przed wejściem w "Adaptacje"? Czy w trakcie Adaptacji? Po wybraniu Kanały 01 (lewy przód), zmienia się wysokość przez chwilę(Low>Normal Level) i jak przestaje się zmieniać pojawia się "Enter". Czy w tym momencie mam wyjść z auta i zmierzyć odległości na wszystkich kołach? Dla kolejnych kanałów już nie ma ruchów zawieszenia. Problem taki, że chyba dość szybko trzebaby w tej sytuacji mierzyć koła bo szybko w VCDS pojawia się "Fault", jakby zapominał wpisany "Security Code". Trzeba wyjśc z adaptacji i wejść ponownie.
- Rozumiem, że celem adaptacji jest równe ustawienie auta. I jeśli podczas pomiarów wychodzą nierówne odległości (zupełnie inne od tych podanych za wzorcowe dla A6) to takie wpisuję, a auto zaadoptuje te wartości tak, żeby w efekcie ustawić auto równo?
Czyli zaraz po skończeniu adaptacji auto powinno się wyrównać i potwierdzeniem dobrej roboty będą na kołącz wartości wzorcowe 386 mm (front) and 384 mm (rear)?
Z góry dzięki za wsparcie.
pozdrawiam
Proszę o doprecyzowanie sposobu adaptacji zawieszenia.
Korzystam z instrukcji http://www.autowada.pl/node/157
Ale mam kilka pytań.
- W którym momencie mierzę odległości środka koła z dolną krawędzią nadkola? Przed wejściem w "Adaptacje"? Czy w trakcie Adaptacji? Po wybraniu Kanały 01 (lewy przód), zmienia się wysokość przez chwilę(Low>Normal Level) i jak przestaje się zmieniać pojawia się "Enter". Czy w tym momencie mam wyjść z auta i zmierzyć odległości na wszystkich kołach? Dla kolejnych kanałów już nie ma ruchów zawieszenia. Problem taki, że chyba dość szybko trzebaby w tej sytuacji mierzyć koła bo szybko w VCDS pojawia się "Fault", jakby zapominał wpisany "Security Code". Trzeba wyjśc z adaptacji i wejść ponownie.
- Rozumiem, że celem adaptacji jest równe ustawienie auta. I jeśli podczas pomiarów wychodzą nierówne odległości (zupełnie inne od tych podanych za wzorcowe dla A6) to takie wpisuję, a auto zaadoptuje te wartości tak, żeby w efekcie ustawić auto równo?
Czyli zaraz po skończeniu adaptacji auto powinno się wyrównać i potwierdzeniem dobrej roboty będą na kołącz wartości wzorcowe 386 mm (front) and 384 mm (rear)?
Z góry dzięki za wsparcie.
pozdrawiam
pozdrawiam
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm
- mambaw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 168
- Rejestracja: 18 lut 2012, 10:28
- Lokalizacja: pomorskie, zachodniopomorskie
a6-c6-zawieszenie-pneumatyczne-funkcje- ... t25825.htm
1.odległości mierzysz w trakcie adaptacji

1.odległości mierzysz w trakcie adaptacji
dobrze myśliszsampek pisze:- Rozumiem, że celem adaptacji jest równe ustawienie auta. I jeśli podczas pomiarów wychodzą nierówne odległości (zupełnie inne od tych podanych za wzorcowe dla A6) to takie wpisuję, a auto zaadoptuje te wartości tak, żeby w efekcie ustawić auto równo?
Czyli zaraz po skończeniu adaptacji auto powinno się wyrównać i potwierdzeniem dobrej roboty będą na kołącz wartości wzorcowe 386 mm (front) and 384 mm (rear)?

Serwis
Może ktoś polecić rzetelny serwis zawiszeń pneumatycznych zeby znalazł przyczynę opadania zawieszenia, w pólnocno-wschodniej lub centralnej Polsce?
pozdrawiam
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm
witam,
podepnę się do tematu i chcę się zapytać o kilka rzeczy,ponieważ świeci mi się kontrolka pomarańczowa od zawieszenie od samego kupna auta,wymieniłem tylne miechy i dalej się świeci,po przeczytaniu forum doszedłem do wniosku że trzeba zrobić adaptację zawieszenia więc kupiłem vaga,ale do rzeczy jak wejdę w te kanały gdzie się wpisuje mierzone wartości z kół to prawa i lewa musi być taka sama żeby auto stało równo?
Drugie pytanie:podnoszenie i opuszczanie auta działało cały czas,niestety od 2 tygodniu nie działa mi panel sterujący mmi,poza przyciskami na kierownicy,czy adaptacja ma teraz sens jak nie mogę nic regulować czy najpierw wymienić panel?
podepnę się do tematu i chcę się zapytać o kilka rzeczy,ponieważ świeci mi się kontrolka pomarańczowa od zawieszenie od samego kupna auta,wymieniłem tylne miechy i dalej się świeci,po przeczytaniu forum doszedłem do wniosku że trzeba zrobić adaptację zawieszenia więc kupiłem vaga,ale do rzeczy jak wejdę w te kanały gdzie się wpisuje mierzone wartości z kół to prawa i lewa musi być taka sama żeby auto stało równo?
Drugie pytanie:podnoszenie i opuszczanie auta działało cały czas,niestety od 2 tygodniu nie działa mi panel sterujący mmi,poza przyciskami na kierownicy,czy adaptacja ma teraz sens jak nie mogę nic regulować czy najpierw wymienić panel?
pozdrawiam Stawikcbr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W czasie adaptacji wpisujesz rzeczywiste pomiary, a sterownik sam obliczy jak trzeba skorygować wysokość auta.
Do adaptacji trzeba ustawić zawieszenie w tryb auto lub comfort. Jeśli masz teraz takie ustawienie oraz nie jest włączony tryb podnośnika i holowania, to możesz bez problemu wykonać adaptację.
https://www.ross-tech.com/vag-com/cars/ ... ntrol.html
Do adaptacji trzeba ustawić zawieszenie w tryb auto lub comfort. Jeśli masz teraz takie ustawienie oraz nie jest włączony tryb podnośnika i holowania, to możesz bez problemu wykonać adaptację.
https://www.ross-tech.com/vag-com/cars/ ... ntrol.html
a czy można za pomocą vcds sprawdzić w jakim on jest trybie,po za radiem nic nie mogę zmieniać
[ Dodano: 2019-09-24, 20:10 ]
Witam,po wymianie panelu MMI znikneło mi w zakladce CAR regulacja zawieszenia,przed wymianą działało dopóki panel był sprawny chociaż świeciła się pomarańczowa kontrolka,i jeszcze przestały działać przyciski w kierownicy tak przy okazji,
nawet jak bym chciał przeprowadzić adaptację to nie wiem w jakim położeniu jest auto
[ Dodano: 2019-09-25, 16:45 ]
Coś w aucie ruszyłem tzn. w zielonym menu uruchomiłem regulacje zawieszenia i kierownicę sterowanie,
chciał bym teraz wykonać adaptację ale wszystkie pozycje zawieszenia w CAR są na szaro nie mogę nic ustawiać a przód leży na brzuchu prawie, a tył normalnie,błędy są takie:
01437-położenie regulacji nie wyuczone
005-brak lub nie poprawne nastawy podstawowe/adaptacja -Mil zapalona
stary błąd
01316-sterownik ABS
013 -odczytać pamieć usterek - Mil zapalona
[ Dodano: 2019-09-24, 20:10 ]
Witam,po wymianie panelu MMI znikneło mi w zakladce CAR regulacja zawieszenia,przed wymianą działało dopóki panel był sprawny chociaż świeciła się pomarańczowa kontrolka,i jeszcze przestały działać przyciski w kierownicy tak przy okazji,
nawet jak bym chciał przeprowadzić adaptację to nie wiem w jakim położeniu jest auto
[ Dodano: 2019-09-25, 16:45 ]
Coś w aucie ruszyłem tzn. w zielonym menu uruchomiłem regulacje zawieszenia i kierownicę sterowanie,
chciał bym teraz wykonać adaptację ale wszystkie pozycje zawieszenia w CAR są na szaro nie mogę nic ustawiać a przód leży na brzuchu prawie, a tył normalnie,błędy są takie:
01437-położenie regulacji nie wyuczone
005-brak lub nie poprawne nastawy podstawowe/adaptacja -Mil zapalona
stary błąd
01316-sterownik ABS
013 -odczytać pamieć usterek - Mil zapalona
pozdrawiam Stawikcbr
witam,zrobiłem kolego mat1324 jak kazałeś,najpierw na parkingu na szybko,pojawiły się wszystkie opcje,potem pojechałem na parking podziemny gdzie niby równa podłoga i wykonałem drugi raz kalibrację,wszystko już po pierwszym razie było ok oprócz pomarańczowej kontrolki poziomowania,po drugiej kalibracji kontrolka tez nie zgasła,błąd który pojawił się to
00778- czujnik kąta skrętu kierownicy (g85)
008 - niezrozumiały
i nadal ta pomarańczowa kontrolka plus stary błąd 01316 - sterownik abs
reszta wszystko działa,co teraz mogę zrobić z tym czujnikiem??
[ Dodano: 2019-09-29, 19:09 ]
Witam znowu,
wszystkie błędy pokasowane i wszystko działa,co do błędu czujnika kąta skrętu kierownicy to też zostało naprawione , tylko że w sterowniku ABS zrobiłem nowe nastawy i wszystko pogasło nawet esp przestało świecić,nie stety nie miałem możliwośći zrobić jazdy próbnej być może coś znowu wyskoczy ale to potem się zobaczy,
tak czy owak wszystkiego dowiedziałem się tu U Was na forum,dzięki za odpowiedzi
00778- czujnik kąta skrętu kierownicy (g85)
008 - niezrozumiały
i nadal ta pomarańczowa kontrolka plus stary błąd 01316 - sterownik abs
reszta wszystko działa,co teraz mogę zrobić z tym czujnikiem??
[ Dodano: 2019-09-29, 19:09 ]
Witam znowu,
wszystkie błędy pokasowane i wszystko działa,co do błędu czujnika kąta skrętu kierownicy to też zostało naprawione , tylko że w sterowniku ABS zrobiłem nowe nastawy i wszystko pogasło nawet esp przestało świecić,nie stety nie miałem możliwośći zrobić jazdy próbnej być może coś znowu wyskoczy ale to potem się zobaczy,
tak czy owak wszystkiego dowiedziałem się tu U Was na forum,dzięki za odpowiedzi

pozdrawiam Stawikcbr
Witam mam problem przy probie kalibracji w stored value kanal 1 wartosc wynosiła 0, po zmierzeniu odległości od srodka kapsla dp rantu odrzucilo adaptacje i pojawil blad 01437 od tego czasu zawieszenie jest nieaktywne i świeci sie pomaranczowa kontrolka oraz nie moge zrobic adaptacji gdyz odrzuca wartosci. Dlaczego w stored value jest 0?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 lut 2025, 08:31
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2008
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tuchów
Re: Adaptacja zawieszenia pneumatycznego
Dzień dobry wszystkim zakochanym w Audi.Zamierzam kupić sobie A6 C6 i biorę się za lekturę Waszych wpisów i historii.