Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Adaptacja zawieszenia pneumatycznego

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
sampek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 20 wrz 2010, 16:40
Lokalizacja: Mazury

Adaptacja zawieszenia pneumatycznego

Post autor: sampek » 01 cze 2016, 09:04

Witam.
Proszę o doprecyzowanie sposobu adaptacji zawieszenia.

Korzystam z instrukcji http://www.autowada.pl/node/157

Ale mam kilka pytań.

- W którym momencie mierzę odległości środka koła z dolną krawędzią nadkola? Przed wejściem w "Adaptacje"? Czy w trakcie Adaptacji? Po wybraniu Kanały 01 (lewy przód), zmienia się wysokość przez chwilę(Low>Normal Level) i jak przestaje się zmieniać pojawia się "Enter". Czy w tym momencie mam wyjść z auta i zmierzyć odległości na wszystkich kołach? Dla kolejnych kanałów już nie ma ruchów zawieszenia. Problem taki, że chyba dość szybko trzebaby w tej sytuacji mierzyć koła bo szybko w VCDS pojawia się "Fault", jakby zapominał wpisany "Security Code". Trzeba wyjśc z adaptacji i wejść ponownie.

- Rozumiem, że celem adaptacji jest równe ustawienie auta. I jeśli podczas pomiarów wychodzą nierówne odległości (zupełnie inne od tych podanych za wzorcowe dla A6) to takie wpisuję, a auto zaadoptuje te wartości tak, żeby w efekcie ustawić auto równo?
Czyli zaraz po skończeniu adaptacji auto powinno się wyrównać i potwierdzeniem dobrej roboty będą na kołącz wartości wzorcowe 386 mm (front) and 384 mm (rear)?


Z góry dzięki za wsparcie.
pozdrawiam
pozdrawiam
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm

Awatar użytkownika
mambaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 168
Rejestracja: 18 lut 2012, 10:28
Lokalizacja: pomorskie, zachodniopomorskie

Post autor: mambaw » 01 cze 2016, 19:53

a6-c6-zawieszenie-pneumatyczne-funkcje- ... t25825.htm

1.odległości mierzysz w trakcie adaptacji
sampek pisze:- Rozumiem, że celem adaptacji jest równe ustawienie auta. I jeśli podczas pomiarów wychodzą nierówne odległości (zupełnie inne od tych podanych za wzorcowe dla A6) to takie wpisuję, a auto zaadoptuje te wartości tak, żeby w efekcie ustawić auto równo?
Czyli zaraz po skończeniu adaptacji auto powinno się wyrównać i potwierdzeniem dobrej roboty będą na kołącz wartości wzorcowe 386 mm (front) and 384 mm (rear)?
dobrze myślisz <okok>

sampek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 20 wrz 2010, 16:40
Lokalizacja: Mazury

Serwis

Post autor: sampek » 10 cze 2016, 13:33

Może ktoś polecić rzetelny serwis zawiszeń pneumatycznych zeby znalazł przyczynę opadania zawieszenia, w pólnocno-wschodniej lub centralnej Polsce?
pozdrawiam
Michał
A6 4F5 3.0TDI @ 285,5KM/569,3Nm

stawikcbr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 25 mar 2013, 20:15
Lokalizacja: koziegłowy

Post autor: stawikcbr » 15 wrz 2019, 15:15

witam,
podepnę się do tematu i chcę się zapytać o kilka rzeczy,ponieważ świeci mi się kontrolka pomarańczowa od zawieszenie od samego kupna auta,wymieniłem tylne miechy i dalej się świeci,po przeczytaniu forum doszedłem do wniosku że trzeba zrobić adaptację zawieszenia więc kupiłem vaga,ale do rzeczy jak wejdę w te kanały gdzie się wpisuje mierzone wartości z kół to prawa i lewa musi być taka sama żeby auto stało równo?
Drugie pytanie:podnoszenie i opuszczanie auta działało cały czas,niestety od 2 tygodniu nie działa mi panel sterujący mmi,poza przyciskami na kierownicy,czy adaptacja ma teraz sens jak nie mogę nic regulować czy najpierw wymienić panel?
pozdrawiam Stawikcbr

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 wrz 2019, 15:56

W czasie adaptacji wpisujesz rzeczywiste pomiary, a sterownik sam obliczy jak trzeba skorygować wysokość auta.

Do adaptacji trzeba ustawić zawieszenie w tryb auto lub comfort. Jeśli masz teraz takie ustawienie oraz nie jest włączony tryb podnośnika i holowania, to możesz bez problemu wykonać adaptację.

https://www.ross-tech.com/vag-com/cars/ ... ntrol.html

stawikcbr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 25 mar 2013, 20:15
Lokalizacja: koziegłowy

Post autor: stawikcbr » 25 wrz 2019, 16:45

a czy można za pomocą vcds sprawdzić w jakim on jest trybie,po za radiem nic nie mogę zmieniać

[ Dodano: 2019-09-24, 20:10 ]
Witam,po wymianie panelu MMI znikneło mi w zakladce CAR regulacja zawieszenia,przed wymianą działało dopóki panel był sprawny chociaż świeciła się pomarańczowa kontrolka,i jeszcze przestały działać przyciski w kierownicy tak przy okazji,
nawet jak bym chciał przeprowadzić adaptację to nie wiem w jakim położeniu jest auto

[ Dodano: 2019-09-25, 16:45 ]
Coś w aucie ruszyłem tzn. w zielonym menu uruchomiłem regulacje zawieszenia i kierownicę sterowanie,
chciał bym teraz wykonać adaptację ale wszystkie pozycje zawieszenia w CAR są na szaro nie mogę nic ustawiać a przód leży na brzuchu prawie, a tył normalnie,błędy są takie:

01437-położenie regulacji nie wyuczone
005-brak lub nie poprawne nastawy podstawowe/adaptacja -Mil zapalona
stary błąd
01316-sterownik ABS
013 -odczytać pamieć usterek - Mil zapalona
pozdrawiam Stawikcbr

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 wrz 2019, 17:59

Zrób adaptację, to będziesz mógł ustawić inne pozycje zawieszenia. Potem dasz na comfort i ewentualnie znów zrobisz adaptację, gdyby nadal auto nierówno stało. Przed oczywiście skasuj błędy.

stawikcbr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 25 mar 2013, 20:15
Lokalizacja: koziegłowy

Post autor: stawikcbr » 29 wrz 2019, 19:09

witam,zrobiłem kolego mat1324 jak kazałeś,najpierw na parkingu na szybko,pojawiły się wszystkie opcje,potem pojechałem na parking podziemny gdzie niby równa podłoga i wykonałem drugi raz kalibrację,wszystko już po pierwszym razie było ok oprócz pomarańczowej kontrolki poziomowania,po drugiej kalibracji kontrolka tez nie zgasła,błąd który pojawił się to
00778- czujnik kąta skrętu kierownicy (g85)
008 - niezrozumiały

i nadal ta pomarańczowa kontrolka plus stary błąd 01316 - sterownik abs

reszta wszystko działa,co teraz mogę zrobić z tym czujnikiem??

[ Dodano: 2019-09-29, 19:09 ]
Witam znowu,
wszystkie błędy pokasowane i wszystko działa,co do błędu czujnika kąta skrętu kierownicy to też zostało naprawione , tylko że w sterowniku ABS zrobiłem nowe nastawy i wszystko pogasło nawet esp przestało świecić,nie stety nie miałem możliwośći zrobić jazdy próbnej być może coś znowu wyskoczy ale to potem się zobaczy,
tak czy owak wszystkiego dowiedziałem się tu U Was na forum,dzięki za odpowiedzi <radocha>
pozdrawiam Stawikcbr

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 wrz 2019, 20:49

<okok>

Maka6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 30 gru 2017, 19:22
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Maka6 » 01 paź 2019, 21:47

Witam mam problem przy probie kalibracji w stored value kanal 1 wartosc wynosiła 0, po zmierzeniu odległości od srodka kapsla dp rantu odrzucilo adaptacje i pojawil blad 01437 od tego czasu zawieszenie jest nieaktywne i świeci sie pomaranczowa kontrolka oraz nie moge zrobic adaptacji gdyz odrzuca wartosci. Dlaczego w stored value jest 0?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga