
Zmiana zawieszenia z 1BA na 1BE
Wcale nie jest taczką. Wbrew pozorom jeÂździ się całkiem przyjemnie. To chyba dzięki wielowahaczowi. Miałem ten sam zestaw w a3 i auto poszło mniej w dół a było bardzo twardobboykoti pisze:Ale nie każdy chce mieć z A6 zrobioną taczkę
Palec wskazujący wchodził po kilku kilometrach od montażu. Teraz tylko grot z kluczyka

Teraz pozostało zając się tyłem.
Czy ktoś posiada fotki jak stoi tył ze springami 1 x żółty 1 x brązowy + bordowe amory?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 457
- Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Solec Kujawski
krts przyczyną może być również amorek. Właśnie mierzyłem swoje amorki z 1BA i porównałem z amorkiem z 1BE i osadzenie dolnego kielicha sprężyny w 1BE jest 1cm niżej (1BA 34cm od dołu kielicha do środka otworu śruby mocującej dolnej, w 1BE 33cm).
Co za tym idzie auto na amorku 1BA mogło Ci pójść od 0.5cm do max 1cm niżej co w ogóle nie będzie zauważalne
Z tyłem nie ma tego problemu ponieważ u nas czyli FWD amorek jest osobno ze sprężyną.
Do tego mogło mieć wpływ również odwrotne założenie sprężyny jak pisze R.K.O
Sprężyna musi być tak założona żeby te kolorowe paski były na dole.
W ciągu tyg. będę zakładał swój cały komplet na przód, dam znać.
Jeszcze zostaje opcja założenia 1xbrązowy 1xniebieski ale tak jak mówię na amorku 1BE.
Pozdro
Co za tym idzie auto na amorku 1BA mogło Ci pójść od 0.5cm do max 1cm niżej co w ogóle nie będzie zauważalne

Z tyłem nie ma tego problemu ponieważ u nas czyli FWD amorek jest osobno ze sprężyną.
Do tego mogło mieć wpływ również odwrotne założenie sprężyny jak pisze R.K.O

W ciągu tyg. będę zakładał swój cały komplet na przód, dam znać.
Jeszcze zostaje opcja założenia 1xbrązowy 1xniebieski ale tak jak mówię na amorku 1BE.
Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
krts, Możesz zapodać foto zarówno przodu tyłu jak i całości. Podaj także oznaczenie sprężyn. U mnie to jest już przegięcie przynajmniej na tych oponach 225/55/16. Po trzech tygodniach tak się ułożyło że bieżnik jest w nadkolu przy skręcie ok 1cm prześwitu dobrze że nie ma zimy bo by była bieda. Ciekawe czy wejdą letnie 17.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2014, 20:35 przez gepard, łącznie zmieniany 1 raz.
bboykoti, mój pomiar dzisiejszy to ok 62 cm. Dziś przyjechały springi na tył KW -40mm zobaczymy co się z tego urodzi. Coś mi w nich nie pasuje bo dół nie jest taki wąski jak góra. Jego szerokość można porównać do szerokości drugiego zwoju normalnej sprężyny na dodatek jest z frezowany na płasko. Może zakłada się bez gumy i siedzi idealnie w gnieździe, ale to się okaże.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 457
- Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Solec Kujawski
No i wszystko się wyjaśniło panowie
Jeszcze czekam tylko na jedną odpowiedź żeby to potwierdzić.
Po pierwsze jeżeli chcemy wymienić zawieszenie z 1BA na 1BE to trzeba zjechać z jedną kategorią wagową w dół. To samo auto będzie miało inną kategorie wagową na 1BA i inną na 1BE jak wyjeżdzało z fabryki.
Po drugie sama wymiana amorka z 1BA na 1BE to jest gwarantowane -10mm bo ma w innym miejscu mocowanie kielicha dolnego.
Teraz trzeba to obadać w praktyce
krts czy to sprężyny o oznaczeniu:
1 niebieski 3 x zielony
A czy sprężyna od A4 B6 jest taka sama kształtem jak do A6??
Pozdro

Po pierwsze jeżeli chcemy wymienić zawieszenie z 1BA na 1BE to trzeba zjechać z jedną kategorią wagową w dół. To samo auto będzie miało inną kategorie wagową na 1BA i inną na 1BE jak wyjeżdzało z fabryki.
Po drugie sama wymiana amorka z 1BA na 1BE to jest gwarantowane -10mm bo ma w innym miejscu mocowanie kielicha dolnego.
Teraz trzeba to obadać w praktyce

krts czy to sprężyny o oznaczeniu:
1 niebieski 3 x zielony
A czy sprężyna od A4 B6 jest taka sama kształtem jak do A6??
Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 457
- Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Solec Kujawski
Jeżeli chodzi o zmianę 1BA na 1BE do 1.8T to podaje oznaczenia dla kategorii wagowych 0JH i 0YE (tak jak wcześniej pisałem dla 1BE będzie to 0JG i 0YD):
Przód:
1 x brązowy 1 x niebieski
lub
1 x żółty 1 x niebieski
lub
1 x czerwony 1 x niebieski (co do tego nie jestem pewien na 100%)
Oczywiście do tego amorek z 1BE ponieważ na samej sprężynie auto siądzie 1 - 1,5cm max. Amorek daje kolejny 1 cm.
Tył:
1 x żółty 1 x brązowy
Tu wystarczy sama sprężyna.
krts 66,5 to mało ci siadło, ja na seryjnym 1BA mam 67,5
Jak chcesz mieć seryjne 1BE to jeszcze amor wymień i będzie 65,5.
Pozdro
Przód:
1 x brązowy 1 x niebieski
lub
1 x żółty 1 x niebieski
lub
1 x czerwony 1 x niebieski (co do tego nie jestem pewien na 100%)
Oczywiście do tego amorek z 1BE ponieważ na samej sprężynie auto siądzie 1 - 1,5cm max. Amorek daje kolejny 1 cm.
Tył:
1 x żółty 1 x brązowy
Tu wystarczy sama sprężyna.
krts 66,5 to mało ci siadło, ja na seryjnym 1BA mam 67,5

Jak chcesz mieć seryjne 1BE to jeszcze amor wymień i będzie 65,5.
Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
Kurde gepard-mój tak nie usiadł na H&R-40mm a u Ciebie to szok 
Zmieniał swoje zawieszenie z 1BA na 1BE-kupiłen na allegro używane amorki ze sprężynami i siadło tak jak powinno -20mm a jazda nieporównywalnie lepsza od 1BA
(jest to mój setup zimowy) amorki sasch czerwone a koloru kropek nie pamiętam
Sprężyny i amorki do silników 1.8, 1.8t. 1.9tdi i 2.0

Zmieniał swoje zawieszenie z 1BA na 1BE-kupiłen na allegro używane amorki ze sprężynami i siadło tak jak powinno -20mm a jazda nieporównywalnie lepsza od 1BA


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 457
- Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Solec Kujawski
Amorki 1BE do 1.8T to:
SACHS czerwone
przód:
4B0 412 031 BM
tył:
4B0 513 031 N
Pozdro
[ Dodano: 2014-02-22, 18:07 ]
Dzisiaj założyłem do przodu 1BE takie jak pisałem wyżej. Jestem mega zadowolony :D
Pomiary na 205/55/16:
Przód 65,1 L - 65,3 P (siadło ok 2,3 cm
)
Tył (1BA) 66,7 L - 66,6 P
I nie wiem teraz czy wymieniać tył na 1BE bo fajnie wygląda ten przód mocniej zglebiony :D
SACHS czerwone
przód:
4B0 412 031 BM
tył:
4B0 513 031 N
Pozdro
[ Dodano: 2014-02-22, 18:07 ]
Dzisiaj założyłem do przodu 1BE takie jak pisałem wyżej. Jestem mega zadowolony :D
Pomiary na 205/55/16:
Przód 65,1 L - 65,3 P (siadło ok 2,3 cm

Tył (1BA) 66,7 L - 66,6 P
I nie wiem teraz czy wymieniać tył na 1BE bo fajnie wygląda ten przód mocniej zglebiony :D
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm