Witam. Mam dość nietypowy przypadek. W moim aucie (Audi A6 C5 2.8 V6 quatrro 1997) obrobiły się gwinty, w które wkręca się śruby. Po ściągnięciu przez mechanika piasty okazało się, że żaden zamiennik niepasuje. Standardowo wszystkie zamienniki mają 38 zębów i większą średnice. U mnie jest 33, chyba ze mechanik pomylił się z liczeniem. Co robić? Gwintować? Będzie to bezpieczne? A może ktoś wie od jakiego auta może pasować? Z tego co widziałem cześć 8D0501653B do audi a4, też ma taką samą ilość zębów. Ale czy bedzie pasować? Oczywiście też nie do dostania, ale może akurat prędzej w używkach znajdę? Załączam zdjęcie tej felernej piasty.
https://ibb.co/RhXGL55
https://ibb.co/QDYbWyW
https://ibb.co/QDYbWyW
https://ibb.co/zGb9Cc0
Pozdrawiam .
Zepsuta piasta, jedyne wyjscie gwintowanie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Zepsuta piasta, jedyne wyjscie gwintowanie?
Witam
Z tego niestety mało można zrobić. Albo znajdziesz podobną jak twojej piasty, albo znajdż firmę zajmującej się obróbki skrawaniem i powiedz, żeby Ci na tokarce wyskrawali 0.02 do 0.05mm czołowej powierzchy, ponieważ warstwa metalu obok tego gwintu rozwalonego odstaje i będzie bycia.
Potem jest takie coś jak helicoil, do naprawy gwintowanych otworów. Tam już musi frezarka numeryczna albo konwecjonalna z dobrego fachowca, rozszerzyć tego zepsutego otworu na średnicę helicoil-a. *Warunek konieczny jest dobrze scentrować otworu, do 0.1mm tolerancji.
Dowiedż się jaką wytrzymałością maja helicoil i będziesz miał gwint naprawiony.
Przed całego zabiegu, upewnij się na stacji diagnostycznej, czy przejdzie Ci przegląd. Zapytaj uczciwie diagnosta, powienien wiedzieć.
Ale taniej Ci wyjdzie znależć używaną piastę...
Z tego niestety mało można zrobić. Albo znajdziesz podobną jak twojej piasty, albo znajdż firmę zajmującej się obróbki skrawaniem i powiedz, żeby Ci na tokarce wyskrawali 0.02 do 0.05mm czołowej powierzchy, ponieważ warstwa metalu obok tego gwintu rozwalonego odstaje i będzie bycia.
Potem jest takie coś jak helicoil, do naprawy gwintowanych otworów. Tam już musi frezarka numeryczna albo konwecjonalna z dobrego fachowca, rozszerzyć tego zepsutego otworu na średnicę helicoil-a. *Warunek konieczny jest dobrze scentrować otworu, do 0.1mm tolerancji.
Dowiedż się jaką wytrzymałością maja helicoil i będziesz miał gwint naprawiony.
Przed całego zabiegu, upewnij się na stacji diagnostycznej, czy przejdzie Ci przegląd. Zapytaj uczciwie diagnosta, powienien wiedzieć.
Ale taniej Ci wyjdzie znależć używaną piastę...