Witam. Mam dość nietypowy przypadek. W moim aucie (Audi A6 C5 2.8 V6 quatrro 1997) obrobiły się gwinty, w które wkręca się śruby. Po ściągnięciu przez mechanika piasty okazało się, że żaden zamiennik niepasuje. Standardowo wszystkie zamienniki mają 38 zębów i większą średnice. U mnie jest 33, chyba ze mechanik pomylił się z liczeniem. Co robić? Gwintować? Będzie to bezpieczne? A może ktoś wie od jakiego auta może pasować? Z tego co widziałem cześć 8D0501653B do audi a4, też ma taką samą ilość zębów. Ale czy bedzie pasować? Oczywiście też nie do dostania, ale może akurat prędzej w używkach znajdę? Załączam zdjęcie tej felernej piasty.
https://ibb.co/RhXGL55
https://ibb.co/QDYbWyW
https://ibb.co/QDYbWyW
https://ibb.co/zGb9Cc0
Pozdrawiam .
Zepsuta piasta, jedyne wyjscie gwintowanie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Zepsuta piasta, jedyne wyjscie gwintowanie?
Witam
Z tego niestety mało można zrobić. Albo znajdziesz podobną jak twojej piasty, albo znajdż firmę zajmującej się obróbki skrawaniem i powiedz, żeby Ci na tokarce wyskrawali 0.02 do 0.05mm czołowej powierzchy, ponieważ warstwa metalu obok tego gwintu rozwalonego odstaje i będzie bycia.
Potem jest takie coś jak helicoil, do naprawy gwintowanych otworów. Tam już musi frezarka numeryczna albo konwecjonalna z dobrego fachowca, rozszerzyć tego zepsutego otworu na średnicę helicoil-a. *Warunek konieczny jest dobrze scentrować otworu, do 0.1mm tolerancji.
Dowiedż się jaką wytrzymałością maja helicoil i będziesz miał gwint naprawiony.
Przed całego zabiegu, upewnij się na stacji diagnostycznej, czy przejdzie Ci przegląd. Zapytaj uczciwie diagnosta, powienien wiedzieć.
Ale taniej Ci wyjdzie znależć używaną piastę...
Z tego niestety mało można zrobić. Albo znajdziesz podobną jak twojej piasty, albo znajdż firmę zajmującej się obróbki skrawaniem i powiedz, żeby Ci na tokarce wyskrawali 0.02 do 0.05mm czołowej powierzchy, ponieważ warstwa metalu obok tego gwintu rozwalonego odstaje i będzie bycia.
Potem jest takie coś jak helicoil, do naprawy gwintowanych otworów. Tam już musi frezarka numeryczna albo konwecjonalna z dobrego fachowca, rozszerzyć tego zepsutego otworu na średnicę helicoil-a. *Warunek konieczny jest dobrze scentrować otworu, do 0.1mm tolerancji.
Dowiedż się jaką wytrzymałością maja helicoil i będziesz miał gwint naprawiony.
Przed całego zabiegu, upewnij się na stacji diagnostycznej, czy przejdzie Ci przegląd. Zapytaj uczciwie diagnosta, powienien wiedzieć.
Ale taniej Ci wyjdzie znależć używaną piastę...
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga