Zawieszenie, sprężyny tył /A6 c5 Avant/
Zawieszenie, sprężyny tył /A6 c5 Avant/
koledzy mam problem - zaczepilem wczoraj przyczepe kempingowa do swojego nowego nabytku i okazalo sie ze tyl mi siedzi dosc mocno
przy samej przyczepie kolko manewrowe przyczepy jest toz nad ziemia - nawet nie chce myslec co bedzie jak do auta wsiada 3 osoby i sterta bagazy
z czego mozna zaadaptowac sprezyny lub jak je usztywnic - ktos ma jakies sugestie?
przy samej przyczepie kolko manewrowe przyczepy jest toz nad ziemia - nawet nie chce myslec co bedzie jak do auta wsiada 3 osoby i sterta bagazy
z czego mozna zaadaptowac sprezyny lub jak je usztywnic - ktos ma jakies sugestie?
Ostatnio zmieniony 23 sie 2010, 10:59 przez toldi, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK
Kup kolego na tył sprężyny utwardzane ,polecam hurtownie motoryzacyjną. Ja tak zrobiłem i jeden kolega z forum też. Czołga możesz wtedy wozić na tyle :mrgreen: - tak poważnie to zapewniają dobry komfort jazdy(nie sportowy,czyli twardy) ja mam i jest miód. 

Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! 

Widzę że masz długą przyczepę hobby, ja mam krótszą, model 420 i też tył siedzi z samą przyczepą bez pasażerów. W ogóle tył w Audi jakiś miękki. Moje Audi waży netto 1535 kg + dwie dorosłe osoby + dzieci to razem gdzieś ponad 1700 kg. Przyczepa pusta waży 900 kg, dajmy na to że nawet jak w nią właduje max. 200 kg (z lodówką) to wyniesie 1100 kg. Stosunek jest więc 1700 kg do 1100 więc nawet jak nie załaduje nic ciężkiego do bagażnika to i tak spokojnie można jechać i niech sobie siedzi. Ważne
! aby w przyczepie ciężkie rzeczy układać na podłodze na osi bądź blisko niej. Nie wiem ile waży Twoja przyczepa ale warto o tym pomyśleć, chociaż wiadomo ze im cięższy holownik (lżejsze przyczepa) tym lepiej w prowadzeniu.
pozdrawiam

pozdrawiam
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
co do wymiany sprężyn
jeśli rzeczywiście masz już stare sprężyny i bez obciążenia dupa siedzi to do wymiany ewentualnie sprawdź amorki, jak wymienisz to także pójdzie do góry i będzie twardsze
jeśli włożysz utwardzone sprężyny o to jako pusty będzie tobie ciężko się jeździć bo one są mocno twarde i dupa będzie podskakiwać
ogólnie to sprawdź stan zawieszenia
jeśli rzeczywiście masz już stare sprężyny i bez obciążenia dupa siedzi to do wymiany ewentualnie sprawdź amorki, jak wymienisz to także pójdzie do góry i będzie twardsze
jeśli włożysz utwardzone sprężyny o to jako pusty będzie tobie ciężko się jeździć bo one są mocno twarde i dupa będzie podskakiwać
ogólnie to sprawdź stan zawieszenia
z tym wrzucaniem bagazy na tyl przyczepy... tak robic mozna jak ma sie krotka przyczepe... po dociazeniu tylu przyczepy i odciazeniu holownika w momencie mijania sie z duzym autem jak przyczepa dostanie boczny podmuch powietrza w tylna czesc zestaw potrafi niebezpiecznie wezykowac - nawet stabilizator nie pomaga - dlugosc przyczepy z dyszlem to prawie 8 metrow...szybki-ens pisze:wrzuć bagaże na tył przyczepybędzie przeciwwaga.
A poważnie możesz wsadzić między zwoje sprężyny gumowe usztywniacze na czas jazdy z przyczepą. Dzięki temu jeden zwój sprężyny się nie ugnie. Usztywni to trochę tył oraz podniesie.
zawieszenie sprawdzilem - nie ma luzow - amorki na przegladzie wykazaly ponad 55% skutecznosci wiec jeszcze moga byc...syper pisze:co do wymiany sprężyn
jeśli rzeczywiście masz już stare sprężyny i bez obciążenia dupa siedzi to do wymiany ewentualnie sprawdź amorki, jak wymienisz to także pójdzie do góry i będzie twardsze
jeśli włożysz utwardzone sprężyny o to jako pusty będzie tobie ciężko się jeździć bo one są mocno twarde i dupa będzie podskakiwać
ogólnie to sprawdź stan zawieszenia
moja przyczepa to Hobby 560 - masa wlasna 1240kg - dmc przyczepy 1500kgsneer pisze:Widzę że masz długą przyczepę hobby, ja mam krótszą, model 420 i też tył siedzi z samą przyczepą bez pasażerów. W ogóle tył w Audi jakiś miękki. Moje Audi waży netto 1535 kg + dwie dorosłe osoby + dzieci to razem gdzieś ponad 1700 kg. Przyczepa pusta waży 900 kg, dajmy na to że nawet jak w nią właduje max. 200 kg (z lodówką) to wyniesie 1100 kg. Stosunek jest więc 1700 kg do 1100 więc nawet jak nie załaduje nic ciężkiego do bagażnika to i tak spokojnie można jechać i niech sobie siedzi. Ważne! aby w przyczepie ciężkie rzeczy układać na podłodze na osi bądź blisko niej. Nie wiem ile waży Twoja przyczepa ale warto o tym pomyśleć, chociaż wiadomo ze im cięższy holownik (lżejsze przyczepa) tym lepiej w prowadzeniu.
pozdrawiam
co do proponowanych gum - mialem kiedys takie rozwiazanie i powiem wam ze tego typu gumy rozlecialy sie po przebiegu 10 tys km...
cos takiego mi chodzi po glowie
sprezyny wzmacniane
ale nie wiem jak z czyms takim autko wyglada - nie chce aby tyl stal tak wysoko ze przez tylna szybe bede widzial tylko niebo :mrgreen:
chodzi mi o to aby stal moze ze 3-4 cm wyzej a po dociazeniu nie robil mi sie z tyly citroen :mrgreen:
juz po samym zalozeniu wzmacnianego haka ktorego masa to bagatela 40kg zauwazylem ze tyl osiadl o jakis 1cm
[ Dodano: 2010-07-05, 10:07 ]
masz jakis namiarkrzycho2626 pisze:Kup kolego na tył sprężyny utwardzane ,polecam hurtownie motoryzacyjną. Ja tak zrobiłem i jeden kolega z forum też.

nie chodzi o to ze zestaw nie wyglada ladnie a o to ze nasze polskie drogi to koleiny i nie chce ciagnac tylu auta kilka cm nad ziemia...sneer pisze:dyszel to obciążenie na haku ok 50-70 kg, o co chodzi, że nieładnie wygląda zestaw ?
tak przy okazji, jak się manewruje z taką dłuuuuuugą przyczepą np. po mieście ?
pozdrawiam
a co do manewrowania po miescie,nie jest to jazda a tylko meczarnia gdyz, gdyz zestaw ma 12 metrow a szerokosc przyczepy to 2,5 metra... wystarczy ze w jakiejs uliczce jeden baran zaparkuje auto na poboczu i przejazd jest niemozliwy...
pozatym przekraczam 3.5 tony i wjazd w wiekszosc miast jest niemozliwy
dlatego staram sie w trasie unikac przejazdow przez miasto i korzystam z obwodnic i drog oznaczonych jako tranzyt
zdjecie ponizej obrazuje ile szersza jest przyczepa od auta...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK
toldi, Nie mam konkretnego namiaru na Allegro, ja kupiłem u siebie w mieście tak jak pisałem w hurtowni motoryzacyjnej. Jeżdzę często za granice 5 osób ,bagażnik i zbiornik paliwa na full,jestem bardzo zadowolony z tych sprężynek bo :
-mogę podjęchać pod każdy krawężnik(przednie też mam utwardzane) i nie urwę zderzaka.(żona bardzo sobie chwali)
-auto nie siedzi dodam ,że wcześniej migali mi często światłami bo swiatła świeciły w kosmos(przy opuszczonych lampach na maksa)
-podniesione jest o 10cm a po załadunku do pełna siada około 7-8cm(a Ty jak jeszcze podepniesz przyczepe więc wróci do normalnego poziomu)
-przy pełnym załadunku prawie nic nie widać po kołach i karoserii ,że siedzi.
-doda że mam sedana i mam mniejszą powierzchnię ładowczą niż Ty.
Na początku wydaje się ,że stoi trochę wysoko ale po 2-uch załadunkach sprężynki ułóżą się i jest oki.
Nie pamiętam dokładnie ale płaciłem coś koło 120zł za szt, to było rok temu.
Autko prowadzi się dobrze i tył nie podskakuje do góry.
Ja jestem z tych sprężynek bardzo zadowolony gdyż wcześniej na starych urwałem 2 zderzaki i spawałem 3 razy miskę.
-mogę podjęchać pod każdy krawężnik(przednie też mam utwardzane) i nie urwę zderzaka.(żona bardzo sobie chwali)
-auto nie siedzi dodam ,że wcześniej migali mi często światłami bo swiatła świeciły w kosmos(przy opuszczonych lampach na maksa)
-podniesione jest o 10cm a po załadunku do pełna siada około 7-8cm(a Ty jak jeszcze podepniesz przyczepe więc wróci do normalnego poziomu)
-przy pełnym załadunku prawie nic nie widać po kołach i karoserii ,że siedzi.
-doda że mam sedana i mam mniejszą powierzchnię ładowczą niż Ty.
Na początku wydaje się ,że stoi trochę wysoko ale po 2-uch załadunkach sprężynki ułóżą się i jest oki.
Nie pamiętam dokładnie ale płaciłem coś koło 120zł za szt, to było rok temu.
Autko prowadzi się dobrze i tył nie podskakuje do góry.
Ja jestem z tych sprężynek bardzo zadowolony gdyż wcześniej na starych urwałem 2 zderzaki i spawałem 3 razy miskę.

Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 wrz 2010, 23:06
- Lokalizacja: Jawor / Wrocław / DLŚ
Co myślicie o tych sprężynach?
http://allegro.pl/sprezyny-audi-a6-quat ... 63618.html
Mi też strasznie siadła A6 jak podpiąłem przyczepę (na pusto też siedzi, tylko, że jakieś 3-4cm niżej niż powinno być).
![Obrazek]()
![Obrazek]()
http://allegro.pl/sprezyny-audi-a6-quat ... 63618.html
Mi też strasznie siadła A6 jak podpiąłem przyczepę (na pusto też siedzi, tylko, że jakieś 3-4cm niżej niż powinno być).
Sporty wodne to moje hobby!