Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Wymiana zawieszenia w Quattro

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Wymiana zawieszenia w Quattro

Post autor: zarzyk » 27 sie 2013, 23:39

Puka mi jak jade po dziurach a mam skrecone kola lub jak podbijam kola o policjanta taki luz jak by ze 2-3 mm. jak cofam i wciskam impulsywnie hamulec to tez mam wrazenie ze kola jak by się przesuwaly w strone grilla i jest pukanie.

Znalazlem w necie dwa tutoriale i chciał bym wymienić wedlog nich te części czy to cos pomoze? (jak nie to chociaż czegoś się naucze)
Czy jest roznica (tylko przód) w Quattro a FWD? jeśli chodzi o częći i wymiane?
Wyglada na proste wymiana ale może jakieś wskazówki oraz czy trzeba ustawiać zbieżność po tej wymianie?

http://www.youtube.com/watch?v=jrYAAtlsjnY

http://www.youtube.com/watch?v=L-0cvMxherU


P.S

Puka mi cos za kierownica ale za zegarami nic nie ma. trochę jak by gdzieś w okolicy nawiewu tu filmik może ktoś na coś wpadnie?

https://www.youtube.com/watch?v=E3CQ00pbOe4 tylko trzeba trochę podglosic :)
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 29 sie 2013, 16:51

wymiana wahaczy jeśli masz trochę zapału nie jest skomplikowana i na podstawie filmików, które wstawiłeś dasz radę. to co stuka podczas kręcenia kierą to wg. mnie (choć mogę się mylić bo głos kiepski) może drążki kierownicze lub końcówki ale również może to być maglownica. po wymianie wahaczy i drążków lub końcówek zbieżność obowiązkowo trzeba ustawić.

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 29 sie 2013, 18:06

zarzyk, :)

Jeżeli chodzi o problem z filmiku to wydaje się wskazywać na przekładnie kierowniczą wątpię, że to któryś z wahaczy możesz dla swojego spokoju sprawdzić końcówki drążków kierowniczych to też może być przyczyna.
Na początek niech ktoś wsiądzie do auta i na wyłączonym silniku szybkimi krótkimi ruchami (lewo-prawo) niech rusza kierownicą a Ty bracie :> w tym czasie patrz na końcówki i nasłuchuj ewentualnych luzów.

Jest też opcja druga - na żadne szarpaki nigdzie nie jedź (nic to nie da szkoda kasy) najlepiej podnieś auto tak, aby koło było uniesione auto zabezpiecz/postaw na tzw. „koziołku”
Złap za koło (oponę) i krótkim ruchami ruszaj szybkimi ruchami mocno (lewo-prawo), jeżeli końcówki mają taki luz jak na filmiku to na pewno to zobaczy usłyszysz i zdiagnozujesz.

Co do wymiany wahaczy sprawa nie jest w żadem sposób skomplikowana jak się do tego celu używa podnośnika jak pokazują filmiki i odpowiednich narzędzi. Jeżeli będziesz to sam robił na placu (jestem o tym przekonany), że śruba/śruby górnych wahaczy będą wymagały specjalnej troski takiej samej jak na filmie.
Moja rada w tej sytuacji - jedź do warsztatu i niech Tobie je odkręcą warto nawet zapłacić, jak będziesz miał śruby skorodowane to zaj....sz się :[ przy odkręcaniu, poza tym jak masz aluminiowe zwrotnice to nie grzej palnikiem i nie pakuj żadnego śrubokręta w szczeliny w zwrotnicy.

U mnie przy wymianie górnych wahaczy żeby wyjąć jedną śrubę musiałem wyjąć całą zwrotnicę :( a na pewno jest łatwiej wyjąć śrubę z aluminiowej zwrotnicy (takie mam). Po wymianie wahacze musisz bezwzględnie dokręcać na aucie stojącym na kołach ze względu na ograniczoną pracę tulei metalowo gumowych, i żeby nie powiedzieć za 10tyś km jaki to "badziew" kupiłeś. Po całym zabiegu było by bardzo wskazane pojechać na jakiś kanał czy podnośnik do warsztatu i tam to wszystko raz jeszcze dokręcić.

<luzik>

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 29 sie 2013, 23:42

hemiV8 pisze:zarzyk, :)

Jeżeli chodzi o problem z filmiku to wydaje się wskazywać na przekładnie kierowniczą wątpię, że to któryś z wahaczy możesz dla swojego spokoju sprawdzić końcówki drążków kierowniczych to też może być przyczyna.
Na początek niech ktoś wsiądzie do auta i na wyłączonym silniku szybkimi krótkimi ruchami (lewo-prawo) niech rusza kierownicą a Ty bracie :> w tym czasie patrz na końcówki i nasłuchuj ewentualnych luzów.
Co do luzów na przekładni to są ale one inaczej pukają, inaczej je słychać. A to co puka to taki dźwięk jak by ktoś pukał w plastik jak byś wziął śrubokręt i rączkął pukał w dekor delikatnie identyko, jak by gdzieś spinka na powiedzmy kable się odpięła i kabel w peszlu obijał się o coś za dechą.
hemiV8 pisze:
Po wymianie wahacze musisz bezwzględnie dokręcać na aucie stojącym na kołach [/b][/i][/color]ze względu na ograniczoną pracę tulei metalowo gumowych, i żeby nie powiedzieć za 10tyś km jaki to "badziew" kupiłeś. Po całym zabiegu było by bardzo wskazane pojechać na jakiś kanał czy podnośnik do warsztatu i tam to wszystko raz jeszcze dokręcić.

<luzik>
Tzn jak skręce je w powietrzu bez tego co na końcu filmiku ze podnosza podnośnikiem za piaste czy teleskop nie patrzyłem dokładnie gdzie do góry i skręcają je jeszcze raz tzn poprawiają. a mogę skręcić w powietrzu postawić jechać 1kilometr na kanał i podokręcać to z kanału? bez popsucia czego kolwiek? może uda mi się inne podnośnik skołować i podnieść zawieszenie. podnosić je do jakiej pozycji?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 30 sie 2013, 14:09

Siemka, zarzyk, :)

Na filmie "to pukanie" wydaje się być podobnym do takiego które by mogło wskazywać miejsca jakie wcześniej wymieniłem ale nie upieram się przy swojej teorii. <lol>

Wracając do samych wahaczy to:

Przyjmując, że masz już wymienione i dokręcone 2 górne wahacze, widełki (mocowanie) amortyzatora jest na miejscu, wtedy dokręcasz sworznie dolnych wahaczy do zwrotnicy potem lekko kluczem dokręć śruby dolnych wahaczy (pozostawiając lekki luz na ruch wahaczy góra dół) podłóż lewarek pod zwrotnicę i unieś ją do góry m/w do wysokości, w jakiej stoi auto na podłożu teraz dokręć śruby mocno i jedź na kanał. Tam poluzujesz jeszcze raz nakrętki i dokręcisz na max-a.

Na filmie facet użył &#8222;koziołka&#8221; w miejscu gdzie Ty podkładasz lewarek i opuścił auto na podnośniku.
Osobiście bym nie dokręcał na uniesionym aucie z całkowicie opuszczonym zawieszeniem - (zbyt mały zakres pracy tulei metalowo-gumowych) mogą ulec uszkodzeniu nawet na krótkim odcinku drogi.

To tylko moja opinia wybór oczywiście należy do Ciebie. <okok>

P.S. nie wiem czemu ale zawsze mam wrażenie że Ty mieszkasz w UK. <glupek>

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 30 sie 2013, 23:22

Witam hemiV8, :)

Dzięki za rady, co do wymiany myślę ze będzie okej :) a pukanie no jakoś będę szukał jak wymienię zawias to zacznę szukać :)

Co do UK to sporo tam przebywałem i teraz znowu mam zamiar firmę tam otworzyć
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja