Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Tylny wózek Quattro

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Tylny wózek Quattro

Post autor: zarzyk » 07 lut 2019, 20:10

Cześć wszystkim.

Z racji, że przez ostatnie prawie 20 lat nikt nie zaglądał do zawieszenia z tyłu chce wymienić wszystkie wahacze z tyłu, a raczej gumy.

Poszukuje wózka od 1.8tQ ale widzę większość to 2,5 2,8 i 2,5TDI Czy cały wózek z wahaczami będzie pasował do mojego 1,8T czy rocznik ma jakieś znaczenie ? chce przygotować sobie drugi zestaw kompletny odmalowany i wymienić bo będę samemu pod blokiem zmieniał to ogranicza mnie sporo rzeczy.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lut 2019, 20:12

Ważne, że będzie to wózek od R4 lub V6 z quattro :). Nie ma też znaczenia rocznik.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 07 lut 2019, 20:15

to samo i nie ma róznicy w rocznikach
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 07 lut 2019, 20:58

No to bardzo uproscilo mi to sprawe:-) repek92, daj znac ile za komplet sanek z tymi 6cioma wahaczami.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 12 lut 2019, 19:15

jak od V8 pasuje to mam alu tyl ale chyba inny bedzie

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 12 lut 2019, 22:48

V8 szersze jest.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 12 lut 2019, 22:52

sanki raczej beda te same, szersze sa tylko poszycia, ewentualnie moga byc inne długosci wahaczy, ale trzeba było by zmierzyć rozstawy mocowań
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 13 lut 2019, 06:29

Sanki z s6 v8 pasują p&p, mam taki założone u siebie. Takie same są też w rs6. Dłogość wahaczy też jest taka sama z tą różnicą że w alu sankach są też alu drążki kierownicze (nazywane też wahaczem prostym) w standardzie są one stalowe. Ja mam u siebie założone Alu sanki + alu drążki + zwrotnice i hamulce S6 z mojego zawieszenia zostały tylko wahacze górny i dolny, wszystko pasuje bez problemu. Nawet się zastanawiałem gdzie są różnice w szerokości skoro buda jest poszerzana ale podejrzewam, że tylko et w felgach jest inne.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 27 lut 2019, 13:48

trochę w temacie się zadziało i wózek wylądował już na balkonie i jest rozkręcany. wahacze wypisakowane, czy te tulejki z wahaczy aluminiowe co trzymają gumę będą potrzebne do poliuretanu? bo nie wiem czy też je mam piaskować?

Dwa takie techniczne pytania.

Jak wyciagnąć czujnik ze zwrotnicy? generalnie kręci się delikatnie, ale wyjść nie chce. Jest on do uratowania?

Można piaskować zwrotnice zabezpieczając gwinty czy raczej średnia opcja?

Co z wieloklinem przy piaskowaniu?

Łożyska będą wymieniane ale narazie nie mam prasy do wyjęcia ich. czy po wyjęciu łożysk można całość wypiaskować?

Zapomniałem o pytanku co do tylnego łącznika. jak go oddzielić od łącznika stabilizatora? nie chce guma puścić? czy jak?

Obrazek
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 01 mar 2019, 07:51

zarzyk pisze:czy te tulejki z wahaczy aluminiowe co trzymają gumę będą potrzebne do poliuretanu?
Nie bardzo wiem o które tuleje ci chodzi, wrzuć jakieś zdjęcie poglądowe.

Jak czujnik nie jest zapieczony i się kręci to powinno dać się go uratować. MOżesz próbować podważyć czymś albo wybić od środka (tylko raczej czymś nie metalowym żeby go nie uszkodzić).

Co do piaskowania to piaskować możesz wszystko tylko musisz zabezpieczyć wszystkie gwinty, wielokliny i gładzie gdzie wchodzą łożyska i tuleje. Pamietaj też o odpowiednim doborze piasku bo za gruby może wyrządzić więcej szkody niż pożytku osłabiając materiał.

W tym łączniku ewidentcnie śrbua zapiekła ci się w tulei, zanurz na noc w ropie albo jakimś wd40 a potem wybij i załóż nową śrubę.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 02 mar 2019, 23:52

zdjęcia tych tulejek, one sa aluminiowe i tak przyglądałem się nowym tulejom z poliuretanu to nie ma tam takiego elementu. one wychodzą z lekkim oporem ale też sklejaja się do gumy. trzeba było porządnie kręcić by puściły. o ile same tulejki wygiąłem to guma już nie chce wyjść.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Co do piaskowania to gwinty ok zabezpieczę wieloklin też nie powinno być problemu. czujnik obraca się o 360 jak kręci się czarną częścią. nie kreci się za to element który jest w środku i wygląda jak dół czujnika. Po wyjęciu czujnika jest otwór na wylot czy jest na dnie jakaś zaślepka lub coś podobnego? bo mam wrażenie że czujnik jak by się rozklepał i nie wyjdzie do góry bez rozwiercania może to wina skorodowania całości, ogarnę trochę szczotką zanim wypiaskuje.

Co do samego piaskowania to mam korund ale baaardzo drobny, wygląda jak mąka. przez co czasami jak farba na wahaczach mocno sie trzymała to piaskowałem kilka razy to samo miejsce bo tylko matowało farbę a dysza jest duża.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 04 mar 2019, 06:43

To jest fragment samej tulei gunowej tylko że sie odkleił, normlanie powinien być zawulkanizowany z gumą. W tylajech poliuretanowych np strongflexa masz zamiast tego alu stalową tulejkę w środku ale bez kołnieży, kołnieże są odlane z poliuretanu. Jeśli więc zakładasz poliuretan to będziesz musiał wydłubać też gumę za środka i razem z tym alu jest do wyrzucenia.

Czujnik nie ma zaślepki po jedo demontażu masz dziurę na wylot, jak kręci się sam plastik to czujnik się rozkleił i metalowa cześć która jest głębiej pewnie będzie zapieczona.

Drobny korund powinien być ok tylko uważej żeby dyszy nie trzymać zbyt długo w jednym miejscu nad aluminiowymi elementami;)

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 04 mar 2019, 11:16

oki doki. Dzięki za info. jutro postaram się jakos wydłubać czujnik. i przygotować całość do piaskowania. Ma ktos namiar na tylne czujniki? mają jedną wtyczkę? szukając po hurtowniach znalazłem tylne ale wyglądają inaczej lub maja od 2 do 3 wtyczek... zdjęcia poglądowe maja czy jak?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga