Tylny wózek Quattro
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Tylny wózek Quattro
Cześć wszystkim.
Z racji, że przez ostatnie prawie 20 lat nikt nie zaglądał do zawieszenia z tyłu chce wymienić wszystkie wahacze z tyłu, a raczej gumy.
Poszukuje wózka od 1.8tQ ale widzę większość to 2,5 2,8 i 2,5TDI Czy cały wózek z wahaczami będzie pasował do mojego 1,8T czy rocznik ma jakieś znaczenie ? chce przygotować sobie drugi zestaw kompletny odmalowany i wymienić bo będę samemu pod blokiem zmieniał to ogranicza mnie sporo rzeczy.
Z racji, że przez ostatnie prawie 20 lat nikt nie zaglądał do zawieszenia z tyłu chce wymienić wszystkie wahacze z tyłu, a raczej gumy.
Poszukuje wózka od 1.8tQ ale widzę większość to 2,5 2,8 i 2,5TDI Czy cały wózek z wahaczami będzie pasował do mojego 1,8T czy rocznik ma jakieś znaczenie ? chce przygotować sobie drugi zestaw kompletny odmalowany i wymienić bo będę samemu pod blokiem zmieniał to ogranicza mnie sporo rzeczy.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Sanki z s6 v8 pasują p&p, mam taki założone u siebie. Takie same są też w rs6. Dłogość wahaczy też jest taka sama z tą różnicą że w alu sankach są też alu drążki kierownicze (nazywane też wahaczem prostym) w standardzie są one stalowe. Ja mam u siebie założone Alu sanki + alu drążki + zwrotnice i hamulce S6 z mojego zawieszenia zostały tylko wahacze górny i dolny, wszystko pasuje bez problemu. Nawet się zastanawiałem gdzie są różnice w szerokości skoro buda jest poszerzana ale podejrzewam, że tylko et w felgach jest inne.
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
trochę w temacie się zadziało i wózek wylądował już na balkonie i jest rozkręcany. wahacze wypisakowane, czy te tulejki z wahaczy aluminiowe co trzymają gumę będą potrzebne do poliuretanu? bo nie wiem czy też je mam piaskować?
Dwa takie techniczne pytania.
Jak wyciagnąć czujnik ze zwrotnicy? generalnie kręci się delikatnie, ale wyjść nie chce. Jest on do uratowania?
Można piaskować zwrotnice zabezpieczając gwinty czy raczej średnia opcja?
Co z wieloklinem przy piaskowaniu?
Łożyska będą wymieniane ale narazie nie mam prasy do wyjęcia ich. czy po wyjęciu łożysk można całość wypiaskować?
Zapomniałem o pytanku co do tylnego łącznika. jak go oddzielić od łącznika stabilizatora? nie chce guma puścić? czy jak?
![Obrazek]()
Dwa takie techniczne pytania.
Jak wyciagnąć czujnik ze zwrotnicy? generalnie kręci się delikatnie, ale wyjść nie chce. Jest on do uratowania?
Można piaskować zwrotnice zabezpieczając gwinty czy raczej średnia opcja?
Co z wieloklinem przy piaskowaniu?
Łożyska będą wymieniane ale narazie nie mam prasy do wyjęcia ich. czy po wyjęciu łożysk można całość wypiaskować?
Zapomniałem o pytanku co do tylnego łącznika. jak go oddzielić od łącznika stabilizatora? nie chce guma puścić? czy jak?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Nie bardzo wiem o które tuleje ci chodzi, wrzuć jakieś zdjęcie poglądowe.zarzyk pisze:czy te tulejki z wahaczy aluminiowe co trzymają gumę będą potrzebne do poliuretanu?
Jak czujnik nie jest zapieczony i się kręci to powinno dać się go uratować. MOżesz próbować podważyć czymś albo wybić od środka (tylko raczej czymś nie metalowym żeby go nie uszkodzić).
Co do piaskowania to piaskować możesz wszystko tylko musisz zabezpieczyć wszystkie gwinty, wielokliny i gładzie gdzie wchodzą łożyska i tuleje. Pamietaj też o odpowiednim doborze piasku bo za gruby może wyrządzić więcej szkody niż pożytku osłabiając materiał.
W tym łączniku ewidentcnie śrbua zapiekła ci się w tulei, zanurz na noc w ropie albo jakimś wd40 a potem wybij i załóż nową śrubę.
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
zdjęcia tych tulejek, one sa aluminiowe i tak przyglądałem się nowym tulejom z poliuretanu to nie ma tam takiego elementu. one wychodzą z lekkim oporem ale też sklejaja się do gumy. trzeba było porządnie kręcić by puściły. o ile same tulejki wygiąłem to guma już nie chce wyjść.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Co do piaskowania to gwinty ok zabezpieczę wieloklin też nie powinno być problemu. czujnik obraca się o 360 jak kręci się czarną częścią. nie kreci się za to element który jest w środku i wygląda jak dół czujnika. Po wyjęciu czujnika jest otwór na wylot czy jest na dnie jakaś zaślepka lub coś podobnego? bo mam wrażenie że czujnik jak by się rozklepał i nie wyjdzie do góry bez rozwiercania może to wina skorodowania całości, ogarnę trochę szczotką zanim wypiaskuje.
Co do samego piaskowania to mam korund ale baaardzo drobny, wygląda jak mąka. przez co czasami jak farba na wahaczach mocno sie trzymała to piaskowałem kilka razy to samo miejsce bo tylko matowało farbę a dysza jest duża.
Co do piaskowania to gwinty ok zabezpieczę wieloklin też nie powinno być problemu. czujnik obraca się o 360 jak kręci się czarną częścią. nie kreci się za to element który jest w środku i wygląda jak dół czujnika. Po wyjęciu czujnika jest otwór na wylot czy jest na dnie jakaś zaślepka lub coś podobnego? bo mam wrażenie że czujnik jak by się rozklepał i nie wyjdzie do góry bez rozwiercania może to wina skorodowania całości, ogarnę trochę szczotką zanim wypiaskuje.
Co do samego piaskowania to mam korund ale baaardzo drobny, wygląda jak mąka. przez co czasami jak farba na wahaczach mocno sie trzymała to piaskowałem kilka razy to samo miejsce bo tylko matowało farbę a dysza jest duża.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
To jest fragment samej tulei gunowej tylko że sie odkleił, normlanie powinien być zawulkanizowany z gumą. W tylajech poliuretanowych np strongflexa masz zamiast tego alu stalową tulejkę w środku ale bez kołnieży, kołnieże są odlane z poliuretanu. Jeśli więc zakładasz poliuretan to będziesz musiał wydłubać też gumę za środka i razem z tym alu jest do wyrzucenia.
Czujnik nie ma zaślepki po jedo demontażu masz dziurę na wylot, jak kręci się sam plastik to czujnik się rozkleił i metalowa cześć która jest głębiej pewnie będzie zapieczona.
Drobny korund powinien być ok tylko uważej żeby dyszy nie trzymać zbyt długo w jednym miejscu nad aluminiowymi elementami;)
Czujnik nie ma zaślepki po jedo demontażu masz dziurę na wylot, jak kręci się sam plastik to czujnik się rozkleił i metalowa cześć która jest głębiej pewnie będzie zapieczona.
Drobny korund powinien być ok tylko uważej żeby dyszy nie trzymać zbyt długo w jednym miejscu nad aluminiowymi elementami;)
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
oki doki. Dzięki za info. jutro postaram się jakos wydłubać czujnik. i przygotować całość do piaskowania. Ma ktos namiar na tylne czujniki? mają jedną wtyczkę? szukając po hurtowniach znalazłem tylne ale wyglądają inaczej lub maja od 2 do 3 wtyczek... zdjęcia poglądowe maja czy jak?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a