[ A6 C5] tył za nisko
jest to jakieś rozwiązanie ale ja nie chcę allroad-a z wielkim prześwitem, mi chodzi o to aby przód poszedł niżej. podejrzewam że jak wzmocnie tył to przód nie opadnie. Poza tym butla LPG obciąża ale jakby porównać: pełny bak benzyny powiedzmy waży 70 kg + koło zapasowe 10 kg, co daje 80 kg w serii (nie liczę haka, założenie którego konstruktorzy powinni przewidzieć). A ja po założeniu amortyzacji miałem takie obciążenie: hak - 25 kg, butla 20 kg, lpg prawie nic, benzyny pół baku - 35kg, brak koła zapasowego, co daje łącznie też 80 kg
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 546
- Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2014
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olsztyn
Jak wzmocnisz tył to przód Ci trochę opadnie, nawet sporo, u mnie przód przysiadł i to dość sporo! Zostaje Ci jeszcze ponowna wymiana sprężyn z przodu na krótsze, popytaj poszukaj, poszperaj a na pewno znajdziesz i dostaniesz na przód sprężyny odpowiadające wymaganiom i normom do Twojego ale krótsze! 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 546
- Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2014
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olsztyn
Ja wymieniłem z tyłu same amory, sprężyny zostały stare! Nowe amory okazały się od avanta, dlatego tył poszedł u nie do góry! Okazało się że w avancie jest inne osadzenie sprężyn niż w sedanie - tzn. wyżej są kielichy na których siedzą sprężyny, dlatego tak tył poszedł u mnie do góry, a przód przysiadł! Nie wiem jakie jest osadzenie sprężyn i kielichów w Twoim Audi, bo masz nowszą już budę, ale popytaj, może akurat coś wykombinujesz! 

dzięki sawik, poradziłem sobie w ten sposób że założyłem z tyłu sprężyny od avanta i jest ok. Tył stoi wyżej kilka cm. Okazuje się że 1 mm na grubości zwoju to bardzo dużo. Oprócz tego niczym się nie różnią te sprężyny. Jeśli chodzi o przód, obniżył się minimalnie po tym zabiegu i nadal jest za wysoko ale już tak bardzo nie razi. Teraz mam różne możliwości żeby obniżyć przód:
- założyć stare sprężyny które zdjąłem, które nie są zardzewiałe, wyglądają ładnie, ładnie trzymają wysokość. no ale mają już 12 lat, zawsze nowe to nowe tym bardzie że koszt już poniesiony
- czekać aż samo siądzie
- kupić nowe sprężyny obniżone (ryzyko szybszego zużycia zawieszenia, gorszy komfort)
- kupić nowe sprężyny innej firmy (duże ryzyko czy to coś zmieni )
PS. teraz już wiem dlaczego ludzie kupują allroad-y, volvo cross country, czy suv-y. Po prostu się extra jeździ, wyżej się siedzi, nie trzeba zważać na koleiny, krawężniki, muldy zimą, czy drogi nie utwardzone
- założyć stare sprężyny które zdjąłem, które nie są zardzewiałe, wyglądają ładnie, ładnie trzymają wysokość. no ale mają już 12 lat, zawsze nowe to nowe tym bardzie że koszt już poniesiony
- czekać aż samo siądzie
- kupić nowe sprężyny obniżone (ryzyko szybszego zużycia zawieszenia, gorszy komfort)
- kupić nowe sprężyny innej firmy (duże ryzyko czy to coś zmieni )
PS. teraz już wiem dlaczego ludzie kupują allroad-y, volvo cross country, czy suv-y. Po prostu się extra jeździ, wyżej się siedzi, nie trzeba zważać na koleiny, krawężniki, muldy zimą, czy drogi nie utwardzone

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 546
- Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2014
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Olsztyn
W sumie sam się zastanawiałem nad kupnem allroada i tak do koĂąca sam jeszcze nie wiem co mam o nim myśleć
, bo ludzie różnie o nich piszą, zawieszenie, koszty utrzymania itd. tak jak ze wszystkimi samochodami - każdy jaki by nie był ma plusy i minusy, zobaczymy być może i kiedyś będzie allroad - osobiście bardzo mi się one podobają - na nasze drogi jak znalazł! 

