Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5] tył za nisko

Zawieszenie
Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 06 kwie 2012, 14:44

jest to jakieś rozwiązanie ale ja nie chcę allroad-a z wielkim prześwitem, mi chodzi o to aby przód poszedł niżej. podejrzewam że jak wzmocnie tył to przód nie opadnie. Poza tym butla LPG obciąża ale jakby porównać: pełny bak benzyny powiedzmy waży 70 kg + koło zapasowe 10 kg, co daje 80 kg w serii (nie liczę haka, założenie którego konstruktorzy powinni przewidzieć). A ja po założeniu amortyzacji miałem takie obciążenie: hak - 25 kg, butla 20 kg, lpg prawie nic, benzyny pół baku - 35kg, brak koła zapasowego, co daje łącznie też 80 kg

sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2014
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sawik » 06 kwie 2012, 15:07

Jak wzmocnisz tył to przód Ci trochę opadnie, nawet sporo, u mnie przód przysiadł i to dość sporo! Zostaje Ci jeszcze ponowna wymiana sprężyn z przodu na krótsze, popytaj poszukaj, poszperaj a na pewno znajdziesz i dostaniesz na przód sprężyny odpowiadające wymaganiom i normom do Twojego ale krótsze! <okok>

Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 06 kwie 2012, 18:20

dzięki sawik, o te sprężyny od avanta to były utwardzone czy zwykłe i jakiej firmy ?

sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2014
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sawik » 06 kwie 2012, 18:29

Ja wymieniłem z tyłu same amory, sprężyny zostały stare! Nowe amory okazały się od avanta, dlatego tył poszedł u nie do góry! Okazało się że w avancie jest inne osadzenie sprężyn niż w sedanie - tzn. wyżej są kielichy na których siedzą sprężyny, dlatego tak tył poszedł u mnie do góry, a przód przysiadł! Nie wiem jakie jest osadzenie sprężyn i kielichów w Twoim Audi, bo masz nowszą już budę, ale popytaj, może akurat coś wykombinujesz! <okok>

Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 06 kwie 2012, 18:37

ok, ty piszesz o amortyzatorach, ja o sprężynach :) może spróbuje ze sprężynami, tylko teraz muszę się dowiedzieć czy wrzucić wersje sedan hd, czy kombi, czy kombi hd, chociaż to ostatnie to będzie pewnie taczka

sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2014
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sawik » 11 kwie 2012, 15:28

Ja uważam, że wystarczy jak wymienisz same amory - kup zamiast od sedana to od avanta, dowiedz się tylko jak to jest z osadzeniem na kielichach sprężyn - kielichy od avanta powinny być umieszczone wyżej jak od sedana, popytaj dowiedz się.

Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 11 kwie 2012, 19:23

dzięki sawik, poradziłem sobie w ten sposób że założyłem z tyłu sprężyny od avanta i jest ok. Tył stoi wyżej kilka cm. Okazuje się że 1 mm na grubości zwoju to bardzo dużo. Oprócz tego niczym się nie różnią te sprężyny. Jeśli chodzi o przód, obniżył się minimalnie po tym zabiegu i nadal jest za wysoko ale już tak bardzo nie razi. Teraz mam różne możliwości żeby obniżyć przód:

- założyć stare sprężyny które zdjąłem, które nie są zardzewiałe, wyglądają ładnie, ładnie trzymają wysokość. no ale mają już 12 lat, zawsze nowe to nowe tym bardzie że koszt już poniesiony
- czekać aż samo siądzie
- kupić nowe sprężyny obniżone (ryzyko szybszego zużycia zawieszenia, gorszy komfort)
- kupić nowe sprężyny innej firmy (duże ryzyko czy to coś zmieni )

PS. teraz już wiem dlaczego ludzie kupują allroad-y, volvo cross country, czy suv-y. Po prostu się extra jeździ, wyżej się siedzi, nie trzeba zważać na koleiny, krawężniki, muldy zimą, czy drogi nie utwardzone :)

sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2014
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sawik » 12 kwie 2012, 08:54

PS. teraz już wiem dlaczego ludzie kupują allroad-y, volvo cross country, czy suv-y. Po prostu się extra jeździ, wyżej się siedzi, nie trzeba zważać na koleiny, krawężniki, muldy zimą, czy drogi nie utwardzone :)
dobre dobre <okok> no o już nic nie rób, masz już "podróbę" allroada <luzik> <okok> <hejka>

Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 12 kwie 2012, 09:13

w sumie to jakbym założył plastikowe nadkola ............ a tak na poważnie to do allroad-a trochę jeszcze brakuje, natomiast jak będę kupował następny samochód to się nad tym zastanowię <mysli>

sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2014
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sawik » 12 kwie 2012, 09:36

W sumie sam się zastanawiałem nad kupnem allroada i tak do koĂąca sam jeszcze nie wiem co mam o nim myśleć <mysli> , bo ludzie różnie o nich piszą, zawieszenie, koszty utrzymania itd. tak jak ze wszystkimi samochodami - każdy jaki by nie był ma plusy i minusy, zobaczymy być może i kiedyś będzie allroad - osobiście bardzo mi się one podobają - na nasze drogi jak znalazł! <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl