Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5] tył za nisko

Zawieszenie
Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

[ A6 C5] tył za nisko

Post autor: sneer » 11 lis 2011, 20:57

Tył mojego sedana siedzi niżej kilka cm od przodu, może dlatego ze mam hak i butle LPG. Zawieszenie jest standard 1BA. Z tyłu wymieniłem sprężyny na nowe KYB (odpowiednik do mojego modelu, nie utwardzone), niestety nie pomogło jeżeli chodzi o wysokość, jedynie jest sztywniej.
Sprawa była kilka razy poruszana na forum przez inne osoby, niestety bez echa. Zastanawiam czy ta zagadka jest tak trudna do rozwiązania ? Specjalnie przeglądałem ogłoszenia z A6 benzyna, sedan, hak, LPG i okazuje się że są samochody które stoją ładnie, równo i nie wyglądają jak motorówka na wyścigach.

Proszę o pomoc.

PS, Chętnie wymontowałbym ten cholerny hak ale jest mi potrzebny na wakacje. Dodam że nie chcę eksperymentować z gumami pod sprężyny

Awatar użytkownika
bart3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
Imię: Bartek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Piaski
Kontakt:

Post autor: bart3k » 12 lis 2011, 20:31

Pisi pisze: A odnośnie ori zawiasu skoro wymieniłeś sprężyny czemu nie wymieniłeś amorów? Najprawdopodobniej one są zużyte i dlatego auto ci siedzi nisko.

Ja tak miałem z przodem w 2.8 Q. Zmieniłem amory i auto poszło w górę
dobrze gada,ja tez tak miałem.. pewnie będą Ci mowić,że amory nic nie mają do wysokości ale jednak cos tam mają.. po zmianie wróciło wszystko do normy

Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 13 lis 2011, 19:38

oczywiście sprawdziłem wcześniej amory na trzepakach i wyszło mi z tyłu 75 %, tak więc nie wiem czy jest sens wymieniać ... ale dzięki za radę

Pisi, zawieszenie gwintowane to rozumiem że sprężyny + amory, jakie byś polecał w miarę komfortowe ?

Awatar użytkownika
Bedlam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 18 lut 2011, 12:43
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Bedlam » 14 lis 2011, 12:45

U mnie w avancie też tył jest dużo niżej a amortyzatory są ok. Mi akurat to nie wadzi za bardzo, bo przód potrzebuję wyżej (czytaj parkowanie w Krakowie <wnerw> ), a jakby tył był na wysokości przodu to by wyglądał bardziej jak allroad
Jeśli Ci pomogłem nie wciskaj "pomógł", po prostu Ty pomóż następnym razem <okok>

Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 14 lis 2011, 13:28

Dzięki Pisi, a mógłbyś powiedzieć coś więcej o tym gwincie MTS, bo jest tego sporo, cena bardzo atrakcyjna. Jak długo wytrzymuje, jak tłumi, jak z regulacją, czy nie siedzi za nisko itp

lukki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 09 mar 2010, 12:51
Lokalizacja: wwa

Post autor: lukki » 18 lis 2011, 23:57

Kolego, musisz wyciągnąć butlę LPG i nie tankować do pełna a powinno wrócić do normy <luzik>

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 08 gru 2011, 16:05

Nie wymieniaj zawieszenia na gwintowane bo tył siedzi niżej. Będziesz mia taboret a nie komfort:)

Ja kupiłem używane sprężyny od sedana i nowe amortyzatory Sachs na tył.
Jest wyżej ale nie idealnie równo.

Ja bym kupił sprężyny ori od avanta.

U siebie planuje wstawić gumy ( wiem, że nie wszyscy polecają bo były sygnały, że sprężyna pękła)

ale jak się poczyta to wychodzi, że kolesie wkładali po dwie na jedną sprężynę co jest dla mnie totalną głupotą.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

długi2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
Imię: Kuba
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: długi2 » 08 gru 2011, 17:17

U mnie przód był bardzo wysoko a tył nisko. <uoee> Wymieniłem sprężyny z tyłu i było troszkę lepiej. Następnie wymieniłem sprężyny z przodu na takie od 1.9 i autko równiutko stoi, okazało się, że poprzedni właściciel z przodu włożył sprężyny od mocniejszego silnika. <radocha>
Wyindywidualizowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu audi
Obrazek

Bartez79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 cze 2010, 19:48
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Bartez79 » 08 gru 2011, 18:10

Ha, u mnie podobna sprawa, ale...

Generalnie odkąd pamiętam dupa nisko siedziała w moim avancie, ale jakoś mi to nie przeszkadzało. Niestety po trzepaczce wyszło, że amory do wymiany. Niestety nie udało mi się zamontować SACHSA i musiałem posilić się amorami MONROE. Dupa jak siedziała nisko tak dalej siedzi ale co zauważyłem, po wymianie amorów zaczęła mi się ślizgać dupcia, odczuwam to zwłaszcza na zakrętach albo na nierównej drodze. Generalnie dramatu nie było do momentu kiedy spadł śnieg. Do tej pory zima dla mojej ślicznotki nie stanowiła problemu, ba nawet jazda 150 km/h po śniegu to pikuś, ale teraz nie można jechać szybciej niż 40 km/h ponieważ jadę bokiem, tył tak strasznie się ślizga, że jest problem utrzymać samochód na drodze.

Sprawdziłem zawieszenie na szarpakach ale nic nie wyszło i jestem w kropce... :(

Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 09 gru 2011, 07:47

wygląda to na reklamę sachsa albo kupiłeś niewłaściwe monroe do swojego modelu ale raczej to pierwsze

Bartez79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 26 cze 2010, 19:48
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Bartez79 » 09 gru 2011, 09:58

Jaka tam reklama, po prostu słyszałem że SACHS jest dobrym amorkiem :)

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 09 gru 2011, 16:18

ja kupiłem sachsa na allegro wraz z odbojami, narazie super. zrobiłem jakieś 5kkm. Więc mało.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

długi2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
Imię: Kuba
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: długi2 » 10 gru 2011, 19:25

Cieszę się ,że tobie też pomogło. Podejrzewam ,że u ciebie jak i u mnie komuś pękła sprężyna i wymienił na to co miał pod ręką. Pozdrawiam <brawo>
Wyindywidualizowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu audi
Obrazek

Awatar użytkownika
sneer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 28 cze 2010, 08:40
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: sneer » 06 kwie 2012, 14:11

wracając do wątku który założyłem, to jestem po wymianie wszystkich amorów bilstein i sprężyn na przodzie CS Germany. Wszystko dobrane wg katalogu zgodnie z wlepką. Przypominam, że w listopadzie 2011 wymieniłem sprężyny z tyłu. Powiem krótko, jest k...wa taka tragedia że nie mogę patrzeć na moje auto. Przód jeszcze bardziej pieje. Z tyłu ok. Nawet jak przód siądzie z 2 cm to i tak kiszka. Dzisiaj parkingowy jak zobaczył ten wodolot to się spytał co się stało <wnerw> HELP !!!

sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2014
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sawik » 06 kwie 2012, 14:24

Pomyśl nad wstawieniem z tyłu amorów od combi! Ja miesiąc temu wymieniałem w swoim amory właśnie z tyłu, przez pomyłkę gość w sklepie sprzedał mi właśnie amory zamiast do sedana to do combi, wszystko wyszło na jaw dopiero jak założyłem amory - tył strasznie poszedł w górę, teraz wygląda jak "kangur" przód nisko tył strasznie wysoko, a na dodatek też mam butle z gazem i to 75 litrów, nawet jak zatankuję do pełna, to tył ani drgnie! Jak się okazało osadzenie sprężyn na amorze do mojego z tyłu jest inne w sedanie jak w combi - dlatego tak mi tył poszedł do góry! Nie wiem jak jest u Ciebie z tym osadzeniem i jak to wszystko wygląda, ale popytaj dowiedz się, może właśnie taka wymiana Ci pomoże! Pozdrawiam! :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl