[A6 C5 2.5Tdi '98] Regeneracja Pompy wspomagania.
[A6 C5 2.5Tdi '98] Regeneracja Pompy wspomagania.
Witam. Czy ktos z Was przeprowadzal regeneracje pompy wspomagania? Pompa wydaje wydaje dziwne odgłosy, coraz ciężej spracuje układ kierowniczy wiec czas sie tym zając. Mam dylemat czy kupic nowa czy sprobowac zregenerowac oryginalna.
Pasek napewno odpada, w lecie byl wymieniony z kompletem rolek napinajacych. Płyn byc moze ale z tego co sie orientuje tez byl wymieniany. A co do regeneracji to sadze ze wymiana łożysk i uszczelnien powinna w zupełnosci wystarczyc. Kiedys taka operacje robielm ale w Vito i dalo rade. Nie wiem jaka jaest konstrukcja popmy w Audi i dlatego pytam czy ktokolwiek sie tym zajmowal.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1105
- Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
- Imię: Tadeusz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: głogów DGL
- Kontakt:
minos4u, koloru nie zobaczy . Kiedys pisane o tym pisalismy ( ja przerabiałem ) zielony olej jest tylko na początku - podczas pracy robi sie rdzawy , prawie jak czerwony . A czerwony ciemnieje . Są podobne wiec lepiej spóscic cały olej i zalac nowym - koszt niewielki a olei tych nie nalezy mieszac .
Panowie sprawa jest bardzo prosta...W tych pompach "wyciera" się element w którym pracują skrzydełka wirnika, robi się z niego "jajko" i przez to pompa wydaje dziwne odgłosy. Choć sam element nie jest konstrukcyjnie zaawansowany, to materiał z którego jest wykonany pozostaje tajemnicą i nie da się go dorobić. Zauważcie, że kupując zamiennik musimy oddać starą pompę po to żeby producent wymienił w niej tylko ów element nagminnie się zużywający
i mógł sprzedać ją jako nowy produkt 


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1105
- Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
- Imię: Tadeusz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: głogów DGL
- Kontakt:
to jajko nie jest efektem pracy skrzydełek tłoczących olej . To dlatego taki kształt komory jest , zeby nawet podczas niskich obrotów pompa podawała olej pod wyzszym cisnieniem co ułatwia nam kręcic kierownicą nawet na postoju .Rafalsky pisze:...W tych pompach "wyciera" się element w którym pracują skrzydełka wirnika, robi się z niego "jajko"