Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5Tdi '98] Regeneracja Pompy wspomagania.

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
slawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 kwie 2009, 10:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[A6 C5 2.5Tdi '98] Regeneracja Pompy wspomagania.

Post autor: slawek » 28 sty 2011, 10:35

Witam. Czy ktos z Was przeprowadzal regeneracje pompy wspomagania? Pompa wydaje wydaje dziwne odgłosy, coraz ciężej spracuje układ kierowniczy wiec czas sie tym zając. Mam dylemat czy kupic nowa czy sprobowac zregenerowac oryginalna.

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 28 sty 2011, 12:09

fachowo na pewno pompy nie zregenerujesz . Lepiej oddac tą i wziac nowa ( po regenercji ) nowa ok 1000 zł a taka na wymiane około 400-500 . A moze płyn wymienic od wspomagania i pasek sie wyciągnął ( luz powstał ) . Zacznij od tego , mało kosztowny zabieg a moze pomoze .

slawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 kwie 2009, 10:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: slawek » 28 sty 2011, 12:22

Pasek napewno odpada, w lecie byl wymieniony z kompletem rolek napinajacych. Płyn byc moze ale z tego co sie orientuje tez byl wymieniany. A co do regeneracji to sadze ze wymiana łożysk i uszczelnien powinna w zupełnosci wystarczyc. Kiedys taka operacje robielm ale w Vito i dalo rade. Nie wiem jaka jaest konstrukcja popmy w Audi i dlatego pytam czy ktokolwiek sie tym zajmowal.

gilusc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2009, 11:10
Lokalizacja: Będzin

Post autor: gilusc » 02 lut 2011, 10:13

JAk kolega wyzej mowi
Najlepszym rozwiazaniem jak zainwestjesz w płyn (ok 35 zł ) , wymienisz go i dobrze odpowietrzysz układ.
JA to przechodziłem, strasznie mi sie darła pompa przy najmniejszych ruchach kierownica
Takze zacznij od tego
A dopiero wowczas zagłebiaj sie w temat

minos4u
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 31 sty 2011, 13:01
Lokalizacja: wrocław

Post autor: minos4u » 02 lut 2011, 11:06

dokładnie tak wymiana płynu może pomóc

sprawdż czy masz zielony czy czerwony płyn bo wielu mechaniorów aby "uspokoić" pompe leją do układu czerwony który jest gęściejszy.

Jesli chodzi o pompe to regenerowana w interze koszt okolo 480 zł tylko musisz stara oddać

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 02 lut 2011, 13:53

minos4u, koloru nie zobaczy . Kiedys pisane o tym pisalismy ( ja przerabiałem ) zielony olej jest tylko na początku - podczas pracy robi sie rdzawy , prawie jak czerwony . A czerwony ciemnieje . Są podobne wiec lepiej spóscic cały olej i zalac nowym - koszt niewielki a olei tych nie nalezy mieszac .

Rafalsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 08 lut 2011, 13:09
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Rafalsky » 12 lut 2011, 00:29

Panowie sprawa jest bardzo prosta...W tych pompach "wyciera" się element w którym pracują skrzydełka wirnika, robi się z niego "jajko" i przez to pompa wydaje dziwne odgłosy. Choć sam element nie jest konstrukcyjnie zaawansowany, to materiał z którego jest wykonany pozostaje tajemnicą i nie da się go dorobić. Zauważcie, że kupując zamiennik musimy oddać starą pompę po to żeby producent wymienił w niej tylko ów element nagminnie się zużywający ;) i mógł sprzedać ją jako nowy produkt <cwaniak>

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 12 lut 2011, 10:00

Rafalsky pisze:...W tych pompach "wyciera" się element w którym pracują skrzydełka wirnika, robi się z niego "jajko"
to jajko nie jest efektem pracy skrzydełek tłoczących olej . To dlatego taki kształt komory jest , zeby nawet podczas niskich obrotów pompa podawała olej pod wyzszym cisnieniem co ułatwia nam kręcic kierownicą nawet na postoju .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga