[a6c5] pytanie o nivo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:30
- Lokalizacja: Rzeszów
[a6c5] pytanie o nivo
Witam mam pytanie odnośnie zawieszenia nivo ... Mianowicie chodzi o to czy normalnym zjawiskiem jest że po ok. 2 godz. postoju słychać syk ( jakby zaworki puszczały) i auto zaczyna opadać do zera równo na dwie strony? Po otwarciu drzwi w ciągu ok 10 sekund już jest w górze. W czasie nawet 10 godzinnej podróży trzyma ładnie i prawie nie dopompowuje. Ewentualnie może ktoś ma wiedzę co steruje tymi zaworkami że "karze " im spuszczać powietrze... Ogólnie nie jest to regułą , czasami stoi u góry nawet po nocy, ale ostatnimi czasy jest właśnie tak że 2 godziny wystarczy ( może jest to spowodowane jazdą na krótkich odcinkach 2-3 kilometrowych?). ... Tak to zaobserwowałem w garażu że po zgaszeniu auta wszystko ok stoi ładnie i w jednej chwili (tak po ok 2-3 godz.) syk z obu stron i do zera. Nie jest to chyba nieszczelność bo idzie równo na dwie strony i tak jak mowie w czasie jazdy trzyma ładnie. W instrukcji A6 jest napisane że opadanie to zjawisko normalne ale dopiero po dłuższym postoju... Jakby ktoś mógłby mnie oświecić co steruje tymi zaworkami i czy jest możliwość ich adaptacji ewentualnie czy można je wymienić to będę wdzięczny...
Mam u siebie Nivo i ja bym proponował sprawdzić szczelność miechów (woda z płynem - najprostszy sposób) producent podaje wytrzymałość miechów na 200 tyś km i mogą być do wymiany. Ewentualnie przewody i zaworki przy amortyzatorze. Są one z gumową uszczelkom, która może być sparciała ale mało prawdopodobne.
Co do opadania auta to miałem podobne objawy tyle, że u mnie opadała jedna strona, a jakieś 5 tyś km później druga. Wymieniłem miechy i jest OK (blisko Wrocka w Brzegu Dolnym
). Auto stoi jak trzeba i nie zauważyłem niczego niepokojącego.
Sprawdź czujniki poziomowania tak jak Cin pisze oraz czy przeguby czujników lekko się poruszają. Ja miałem niestety zasyfione i jeden poszedł do wymiany.
Co do opadania auta to miałem podobne objawy tyle, że u mnie opadała jedna strona, a jakieś 5 tyś km później druga. Wymieniłem miechy i jest OK (blisko Wrocka w Brzegu Dolnym
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Sprawdź czujniki poziomowania tak jak Cin pisze oraz czy przeguby czujników lekko się poruszają. Ja miałem niestety zasyfione i jeden poszedł do wymiany.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:30
- Lokalizacja: Rzeszów
Dzieki za wskazowki... przebieg 132500 wiec nie jest to dystans ktory moglby zajechac miechy.... zreszta tak jak pisalem wczesniej.... gdyby poduchy nie trzymaly to syczaloby caly czas i nawet w czasie jazdy by pompowal... a sytuacja wyglada tak ze w czasie nawet 10 godzinnej podrozy trzyma ladnie i nie musi dopompowywac... dopiero na postoju dupa stoi u gory kilka godzin i nagle zaczyna spuszczac z obydwu stron... sprawdze te zaworki i ewentualnie czujniki poziomu... powiedzcie mi czy jest mozliwosc sprawdzenia poprawnej pracy tych czujnikiem vagiem ?
Możesz mieć równie dobrze uszkodzenie mechaniczne miechów - sprawdź nic Cię to nie kosztuje a nasze drogi są jakie są
. Podczas jazdy nawet nie będziesz słyszał czy sprężarka chodzi, nawet jeśli to dopompowuje niewiele i na fisie Ci nie pokaże. Weź pod uwagę, że w wyższych temperaturach rozprężona guma może nie puszczać powietrza a gdy temp. spadnie (te parę godzin) auto zaczyna opadać.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:30
- Lokalizacja: Rzeszów
Witam wszystkich.
Tak czytam tematy o nivo ale żaden nie pasuje do mojego problemu, mianowicie auto stoi kilka dni i lewa strona opada, otwarcie drzwi i ładnie sie wyrównuje i jest ok i w zasadzie podejrzany jest miech ale kiedy napompuje zaweszenie i odepne kompresor to zaweszenie trzyma jak trzeba nawet tydzień.
I zanim wsadze tam łapy wole dopytać czy w kompresorze sa jakies zaworki zwrotne czy coś ewentualnie gdzieś po drodze miedzy poduchami a kopresorkiem?
Przyznam że w sieci jest niewiele o nivio w Audi nawet w sklepie na schematach są tylko miechy z amorami a reszty insatalicji juz niema, więc wole zaptać bardziej doświadczonych w tej materi uzytkowników.
Podrawiam Tomek.
Edit:
Wyjaśniło się puszcza miech w górnrj cześci po spryskaniu płynem do garów widać bąbelki.
Teraz pytanie odnosnie zabezpieczenia instalacji pneumatycznej, mianowicie wymienie na zwykłe zawieszenie (McPersony koplet) a reszta zostanie więc jak to zabezpieczyć żeby tego diabli nie wzieli kiedy nie bedzie pracowało, wlać w instalacje oleju do kompresorów czy moze alkoholu zeby związał wode i w zimie i nic nie rozsadziło? Moze ktoś sie wypowiedziec w tej kwestii? A nie chcę całosci wyciągać bo chcę zregenerowac miechy i załozyc z powrotem.
Tak czytam tematy o nivo ale żaden nie pasuje do mojego problemu, mianowicie auto stoi kilka dni i lewa strona opada, otwarcie drzwi i ładnie sie wyrównuje i jest ok i w zasadzie podejrzany jest miech ale kiedy napompuje zaweszenie i odepne kompresor to zaweszenie trzyma jak trzeba nawet tydzień.
I zanim wsadze tam łapy wole dopytać czy w kompresorze sa jakies zaworki zwrotne czy coś ewentualnie gdzieś po drodze miedzy poduchami a kopresorkiem?
Przyznam że w sieci jest niewiele o nivio w Audi nawet w sklepie na schematach są tylko miechy z amorami a reszty insatalicji juz niema, więc wole zaptać bardziej doświadczonych w tej materi uzytkowników.
Podrawiam Tomek.
Edit:
Wyjaśniło się puszcza miech w górnrj cześci po spryskaniu płynem do garów widać bąbelki.
Teraz pytanie odnosnie zabezpieczenia instalacji pneumatycznej, mianowicie wymienie na zwykłe zawieszenie (McPersony koplet) a reszta zostanie więc jak to zabezpieczyć żeby tego diabli nie wzieli kiedy nie bedzie pracowało, wlać w instalacje oleju do kompresorów czy moze alkoholu zeby związał wode i w zimie i nic nie rozsadziło? Moze ktoś sie wypowiedziec w tej kwestii? A nie chcę całosci wyciągać bo chcę zregenerowac miechy i załozyc z powrotem.